Skip to main content

En ole Telian asiakas. Soitin Telian asiakaspalveluun kysyäkseni tietoja ja tarjousta tuotteista. Ensimmäiseen puheluun vastattiin vain avaamalla linja mutta ilman palvelua, numeron ollessa maksullinen jo tämä herätti negatiivisia tuntemuksia. Toisella yrittämällä tavoitin henkilön joka vaikutti suorastaan turhautuneelta ja  ärsyyntyneeltä siitä, että joutui vastaamaan puheluun. Kysyessäni yhteistarjousta kaikista tiedustelemistani tuotteista hän kysyi koko henkilötunnustani, kysymykseni kuuluukin mihin sitä tarvitaan jos kysyn vain tarjousta tuotteista? Asiakaspalvelijan äänensävy ja käytös ei saanut minua pelkästään unohtamaan Telian asiakkuuden harkintaa vaan myös epäilemään henkilötietojeni väärinkäyttöä. Onneksi puhelut ilmeisesti tallennetaan. Jos vastaavat henkilöt haluavat parantaa Telian asiakaspalvelua edes välttävälle tasolle, annan mielelläni lisätietoja. 

En ole Telian asiakas. Soitin Telian asiakaspalveluun kysyäkseni tietoja ja tarjousta tuotteista. Ensimmäiseen puheluun vastattiin vain avaamalla linja mutta ilman palvelua, numeron ollessa maksullinen jo tämä herätti negatiivisia tuntemuksia. Toisella yrittämällä tavoitin henkilön joka vaikutti suorastaan turhautuneelta ja  ärsyyntyneeltä siitä, että joutui vastaamaan puheluun. Kysyessäni yhteistarjousta kaikista tiedustelemistani tuotteista hän kysyi koko henkilötunnustani, kysymykseni kuuluukin mihin sitä tarvitaan jos kysyn vain tarjousta tuotteista? Asiakaspalvelijan äänensävy ja käytös ei saanut minua pelkästään unohtamaan Telian asiakkuuden harkintaa vaan myös epäilemään henkilötietojeni väärinkäyttöä. Onneksi puhelut ilmeisesti tallennetaan. Jos vastaavat henkilöt haluavat parantaa Telian asiakaspalvelua edes välttävälle tasolle, annan mielelläni lisätietoja. 

Moikka ja tervetuloa Yhteisöön!

Harmillista kuulla, että asiakaspalvelusta on jäänyt huono maku suuhun. Asiakaspalvelijan ei kuuluisi tietenkään vaikuttaa turhautuneelta ja ärtyneeltä, vaan olla avuksi juuri tuollaisissa tilanteissa. Pahoittelut omasta puolestani tästä.

Ymmärrän, jos tämän kokemuksen vuoksi sinulle nousi kysymys siitä, voiko asiakaspalvelijaan luottaa, Voin kuitenkin vakuuttaa, että kyllä voi. Jos asiakas haluaa ostaa jotain puhelimitse, tähän tarvitaan henkilötunnus. Myyntiprosessi täytyy siis aloittaa henkilötunnuksella, ja erityisesti monen tuotteen kokonaisuutta on vaikea tarkastella ilman asiakkaan tunnistamista henkilötunnuksen avulla. Osa tarjouksista voi olla henkilökohtaisia tai sellaisia, että ne saa käyttää vain kerran. Siksi hinnat ovat todenmukaisemmat, kun asiakas tunnistetaan. Tämän vuoksi henkilötunnusta kysytään myös tilanteissa, missä asiakas ei osta mitään.

On tietysti hyvä olla tarkkana, minne henkilötunnuksensa kertoo. Voin kuitenkin vakuuttaa, ettei meidän asiakaspalvelumme väärinkäytä henkilötietoja. Tällaisesta myös jäisi suoraan kiinni juurikin puhelunkuunteluiden avulla. 

Toivottavasti tämä avasi hieman sitä, miksi henkilötietoja ylipäänsä kysellään. Jatketaan ihmeessä keskustelua aiheesta, mielellään aina kuulemme lisätietoja!


Kiitos vastauksesta,

en ilmoittanut halukkuuttani ostaa tuotteita (puheliittymä, kodin netti ja reititin, 5g) vaan tiedustelin niiden tietoja ja hintoja. Ymmärrän, että “Osa tarjouksista voi olla henkilökohtaisia tai sellaisia, että ne saa käyttää vain kerran”, mutta en ymmärrä miten “monen tuotteen kokonaisuutta on vaikea tarkastella ilman asiakkaan tunnistamista henkilötunnuksen avulla.” Olisi vähintäänkin kohtuullista antaa asiakkaalle mahdollisuus tiedustella asioita myös ilman henkilötunnuksen luovuttamista, vaikkei se kaikkein “todenmukaisimpia” hintoja paljastaisikaan. Itse “tarjousta” ja “hintojen todenmukaisuutta” koskien minua ihmetyttikin, ettei avausmaksuista mainittu mitään ja, että “henkilökohtainen erityiskesäalennukseni” olisi 3kk C-more kanavaa ilmaiseksi, joka näyttäisi tulevan liittymien avaajille joka tapauksessa ilmaisena. Vaikka olisin jonkun oikean alennuksen saanutkin ja hinnat olisivat edullisemmat kuin muilla operaattoreilla niin tuskin olisin kauppoja tehnyt kun myyntipalvelun laatu on tätä.

Ehdottaisinkin Telialle, että perustatte myynnille oman puhelinnumeron ja palkkaatte sinne asiansa osaavia henkilöitä. Tai miksei näin voisi tehdä myös asiakaspalvelun puolelle, jotta jo maksavat asiakkaatkin olisivat tyytyväisiä. Kahdelta muulta operaattorilta teki jo pelkän erinomaisen palvelun perusteella mieli tilata tuotteita ja tuskin olen ainoa, jolle hinnan ohella myös se vaikuttaa ostovalintoihin. Jotenkin hämmentävää kuinka moni kaupan alan toimija tämän sivuuttaa.

 


Kiitos vastauksesta,

en ilmoittanut halukkuuttani ostaa tuotteita (puheliittymä, kodin netti ja reititin, 5g) vaan tiedustelin niiden tietoja ja hintoja. Ymmärrän, että “Osa tarjouksista voi olla henkilökohtaisia tai sellaisia, että ne saa käyttää vain kerran”, mutta en ymmärrä miten “monen tuotteen kokonaisuutta on vaikea tarkastella ilman asiakkaan tunnistamista henkilötunnuksen avulla.” Olisi vähintäänkin kohtuullista antaa asiakkaalle mahdollisuus tiedustella asioita myös ilman henkilötunnuksen luovuttamista, vaikkei se kaikkein “todenmukaisimpia” hintoja paljastaisikaan. Itse “tarjousta” ja “hintojen todenmukaisuutta” koskien minua ihmetyttikin, ettei avausmaksuista mainittu mitään ja, että “henkilökohtainen erityiskesäalennukseni” olisi 3kk C-more kanavaa ilmaiseksi, joka näyttäisi tulevan liittymien avaajille joka tapauksessa ilmaisena. Vaikka olisin jonkun oikean alennuksen saanutkin ja hinnat olisivat edullisemmat kuin muilla operaattoreilla niin tuskin olisin kauppoja tehnyt kun myyntipalvelun laatu on tätä.

Ehdottaisinkin Telialle, että perustatte myynnille oman puhelinnumeron ja palkkaatte sinne asiansa osaavia henkilöitä. Tai miksei näin voisi tehdä myös asiakaspalvelun puolelle, jotta jo maksavat asiakkaatkin olisivat tyytyväisiä. Kahdelta muulta operaattorilta teki jo pelkän erinomaisen palvelun perusteella mieli tilata tuotteita ja tuskin olen ainoa, jolle hinnan ohella myös se vaikuttaa ostovalintoihin. Jotenkin hämmentävää kuinka moni kaupan alan toimija tämän sivuuttaa.

Kyllä, hintoja saa tietysti kysellä myös ilman henkilötietojen antamista. Tuo on hyvä nosto, että kaikissa tilanteissa henkilötunnusta ei kannata ainakaan heti alkuun kysyä. Sen sijaan asiakkaiden kanssa tulisi toimia heidän toivomallaan tavalla, niin pitkälle kuin se on mahdollista.

Laadukas asiakaspalvelu on todella tärkeä asia meille, ja kehitämme sitä jatkuvasti. Otamme palautteen asiakaspalvelun toiminnasta vakavasti, kiitos kun kirjoitit tilanteesta meille tänne Yhteisöön. Toivottavasti saamme vielä tulevaisuudessa olla yhteyksissä kanssasi ja uuden mahdollisuuden!


Välillä joo välillä ei.

Viimeeksi kun otin yhteyttä asiakaspalveluun sanoivat että muutos liittymääni ei ole mahdollista, aloitin chatin uudelleen toisen asiakaspalvelijan kanssa ja heti hoitui asia joka oli ensimmäisen
asiakaspalvelijan mukaan mahdotonta🤔.


Välillä joo välillä ei.

Viimeeksi kun otin yhteyttä asiakaspalveluun sanoivat että muutos liittymääni ei ole mahdollista, aloitin chatin uudelleen toisen asiakaspalvelijan kanssa ja heti hoitui asia joka oli ensimmäisen
asiakaspalvelijan mukaan mahdotonta🤔.

Haluaisitko kertoa tarkemmin millaisesta muutoksesta oli kyse? Saataisiin vähän kiinni tilanteesta ja selvittää miksi mahdollisesti näin oli käynyt.


Sen vielä tänne totean, pohjautuen omakohtaisiin ja lähipiirini käytännön kokemuksiin useiden vuosien ajalta, että ainakin erinäisissä liittymien tai palvelujen jatkotarjoustiedusteluissa suoraan Telian chatista ovat järjestyneet varsin mutkattomasti hyvät ratkaisut, toisin kuin vaikkapa eräällä laivastosävyisemmällä toimijalla. 👍 🥂


Sen vielä tänne totean, pohjautuen omakohtaisiin ja lähipiirini käytännön kokemuksiin useiden vuosien ajalta, että ainakin erinäisissä liittymien tai palvelujen jatkotarjoustiedusteluissa suoraan Telian chatista ovat järjestyneet varsin mutkattomasti hyvät ratkaisut, toisin kuin vaikkapa eräällä laivastosävyisemmällä toimijalla. 👍 🥂

Ompa kiva kuulla! Meidän chat-palvelumme on myös omasta mielestäni erittäin kätevä tapa saada asiantuntevaa palvelua 😊