Olet lähdössä reissuun ja muistat yhtäkkiä liittymäsi kaipaavan pikaista päivitystä, jotta saat isomman datapaketin käyttöösi ulkomaille. Laskun eräpäivä lähestyy ja yllättävien kulujen vuoksi tarvitset laskullesi maksuaikaa. Oma suosikkisarjasi on päättynyt ja haluat siitä syystä saada kanavapaketin toistaiseksi päättymään. Näppäilit PIN-koodin kolmesti väärin ja nyt tarvitset pikaisesti PUK-koodia saadaksesi puhelimen taas auki.
Kuulostaako nämä tilanteet sinustakin tutulta? Voit hoitaa kaikki nämä ja monet muut asiat näppärästi itsepalveluna, mutta jos kaipaat apua, tukea tai asiasi vaatii lisäselvitystä, tavoitat myös asiakaspalvelumme vuorokauden ympäri: vaikka keskellä yötä ja jopa pyhäpäivinäkin.
Palveluiden hallinnointi itsepalveluna
Voit hoitaa lähes kaikki asiat täysin itsepalveluna sinulle sopivaan kellonaikaan. Pääset esimerkiksi muokkaamaan liittymiäsi ja palveluitasi, tarkastelemaan ja maksamaan laskuja, hakemaan maksuaikaa ja tilaamaan uusia tuotteita, kun olet kirjautunut asiakassivuille verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella tunnistautuen. Voit myös luoda näiden avulla itsellesi Telia Tunnuksen, jolla voit jatkossa kirjautua asiakassivuille ja Minun Telia -sovellukseen.
Sivustolla navigointi kannattaa aloittaa yläpalkista löytyvästä "Minun Telia" -sarakkeesta. Pystyt siitä avautuvan alasvetovalikon kautta hoitamaan liittymä- tai laskuasioitasi näppärästi, ja näkemään myös laskusi ja sinulle räätälöidyt edut ja tarjoukset.
Löydät yksityiskohtaiset ohjeet palveluiden hallinnointiin itsepalveluna apu- ja tukisivustoltamme.
Jos asiasi vaatii kuitenkin asiakaspalvelun apua tai et muuten tiedä miten tilanteessasi edetä, chat-asiakaspalvelu on tavoitettavanasi vuorokauden ympäri.
Asiakaspalvelua vuorokauden ympäri
Olet sitten liittymäasioilla liikkeellä mihin aikaan ja minä päivänä vain, olemme aina tavoitettavanasi. Palvelemme vuorokauden ympäri 24/7 asiakassivuilta ja Minun Telia -sovelluksesta löytyvän chatin kautta. Chat-ikkunan saat auki sivun oikeasta laidasta löytyvästä chat-painikkeesta. Jos käytät Minun Telia -sovellusta, löydät chatin klikkaamalla alavalikosta löytyvää Tuki-symbolia.
Chatissa sinua ensimmäiseksi tervehtii Botti, asiakaspalvelurobottimme. Jos Botin asiointivaihtoehdot eivät kuvaa yhteydenottosi syytä, klikkaa "Ei mikään näistä, arvaa uudelleen". Botti tarjoaa erilaisia asiointivaihtoehtoja kahdesti, jonka jälkeen yhdeksi vaihtoehdoksi tulee myös "Avaa chat asiakaspalvelijalle." Tätä painiketta klikkaamalla pääset juttelemaan asiakaspalvelijamme kanssa.
Välillä linjoilla saattaa olla jonoa ja kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuna. Tällöin näet chat-ikkunasta reaaliaikaisesti monentenako olet jonossa. Jotta jono ei paisuisi liian pitkäksi ja kaikille säilyisi kohtuullinen jonotusaika, saattaa jono olla myös ajoittain täynnä eikä uusia asiakkaita oteta linjalle. Tällaisessa tilanteessa voit joko jäädä odottamaan jonotuspaikan vapautumista tai yrittää yhteydenottoa myöhemmin uudelleen. Sillä kuten sanottu - yhteydessä voit olla mihin aikaan vain.
Chat ei toki ole ainoa kanava asiakaspalvelumme kiinni saamiseen. Kaikki asiakaspalvelukanavamme löydät nettisivuiltamme. Huomioithan kuitenkin, että muissa kanavissamme on määritelty erilliset palveluajat.
Vuorokauden ympäri tavoitettavissa oleva asiakaspalvelu on yksi hyvä syy olla asiakkaamme. Tutustuthan myös muihin etuihin jotka tekevät asiakkuudesta kannattavan!
Lue lisää: