Näillä vinkeillä otat Minun Telian haltuun

  • 20 August 2020
  • 0 kommenttia
  • 206 katselukertaa

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +17


 


Tiesithän, että on jo paljon asioita, joita voit tehdä täysin itsepalveluna asiakassivuillamme. Minun Telia -asiakassivuille pääset kirjautumaan niin nettiselaimella osoitteessa telia.fi, kuin myös lataamalla AppStoresta tai Google Playsta Minun Telia -sovelluksen suoraan mobiililaitteeseesi.


Jos et vielä tiedä mitä kaikkea voit sivuillamme tai sovelluksessa tehdä, löydät tästä artikkelista hyvät vinkit ja yleisimmät reitit palveluidesi tarkasteluun ja päivittämiseen. Jos tarkoituksenasi on hallinnoida Telia TV -palvelun kanavapaketteja itsepalveluna, löydät Yhteisöstä toisen artikkelin kanavapakettien hallinnointiin Minun Teliassa


 


Kirjautuminen


 


Minun Teliaan pääset kirjautumaan verkkopankkitunnuksien tai mobiilivarmenteen kautta luodulla Telia-tunnuksellasi, puhelinnumerolla, laajakaistatunnuksella, verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Minun Telia -sovellukseen voit kirjautua myös sormenjälki- ja kasvotunnistautumisen avulla. Sen voit aktivoida käyttöösi kirjautumisen jälkeen, kun klikkaat alavalikon kolmen pisteen symbolista, ja valitset sieltä asetuksista "Kirjautuminen biometriikalla".


 


Huom! Jos kirjaudut pelkällä puhelin- tai laajakaistanumerolla, näet sivulla VAIN kyseisen liittymän tiedot, ja pystyt rajoitetusti muokkaamaan kyseisen palvelun asetuksia. Tunnistautumalla vahvasti pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella näet kaikki palvelusi, ja voit myös muokata niitä. Kaikki palvelut saat näkyviin myös luomallasi Telia-Tunnuksella.


 


Huomioi myös, että sinun täytyy kirjautua puhelinnumerolla, jos haluat muokata kyseisen liittymän vastaajan asetuksia tai käydä lukemassa sinulle saapuneen MMS-viestin.


 


Minun Telia selaimessa


 


Minun Teliaan kirjautumisen jälkeen sinulle aukeaa neljä kohtaa: Liittymäni ja palveluni, Omat edut ja tarjoukset, Laskut ja viestit, Omat tiedot ja asetukset ja Lataa sovellus. Käydäänpä läpi, mitä eri osioista löydät.


 



 


Liittymäni ja palveluni


 


Liittymäni ja palveluni -osiosta löydät tiedot palveluistasi ja liittymistäsi yhdeltä aukeamalta. Ensimmäisenä näet mobiililiittymät, sitten kiinteän laajakaistan, Telia TV -digiboksin ja -sovelluksen ja lopuksi muut palvelut, kuten rahoituslaitteet, Turvapaketin tai Telia Esports Seriesiin liitetyn tilin.


 


Valitsemalla tietyn palvelun pääset tarkastelemaan ja muokkaamaan sitä tarkemmin. Esimerkiksi valitsemalla yhden mobiililiittymän näet sen PUK-koodin, tämänhetkisen saldosi, kuukausimaksut, palvelunumeroiden maksut ja nykyisen liittymäpakettisi sisällön. Voit myös päivittää liittymän suoraan uuteen tarpeidesi mukaan. Saldo-kohdasta voit tarkastaa, mihin numeroihin olet viimeksi soittanut. Paina kohdan alapuolelta Katso tarkka saldoerittely, niin näet mihin olet liittymääsi nykyisellä laskutusjaksolla käyttänyt. Voit myös täyttää tältä sivulta liittymästäsi häiriöilmoituksen, tai kuuluvuuspalautteen asiakaspalvelumme käsiteltäväksi. Lisäksi voit vaikkapa sulkea liittymäsi tilapäisesti jos puhelin on hukkunut, tai aktivoida sille uuden SIM-kortin.


 


Painamalla tietyn liittymäsivun keskeltä Lisäpalvelusi-kohtaa pääset muokkaamaan kyseisen liittymän palveluita. Näitä ovat muiden muassa erilaiset estot ja rajoitukset sekä ulkomaan tiedonsiirron käyttökatto. Voit myös asettaa itsellesi palvelunumeroestoja siirtelemällä violettia palluraista. Lisäksi voit tilata liittymälle lisäpalveluita, kuten esimerkiksi Saldovahti-palvelun.


 


Valitsemalla Lisäpalvelusi-välilehdeltä oikealta puolelta Omat tietosi -välilehden voit muokata liittymän käyttäjätietoja ja numeropalvelutietoja. Jos omistat esimerkiksi useamman liittymän perheessäsi, voit merkitä asioinnin helpottamiseksi liittymälle käyttäjän. Näin näet jatkossa suoraan, mikä puhelinnumero kuuluu kellekin perheenjäsenelle, tai missä laitteessa ne ovat käytössä jos päätät nimetä liittymän sitä käyttävän laitteen mukaan.


 



 


Telia TV -kanavapaketteja voit muokata tätä polkua käyttämällä: Liittymäni ja palveluni -> Telia TV sovellus - Minun kanavapakettini -> Saatavilla / Tilatut


 


Löydät täältä, mitä kanavapaketteja sinulle on saatavilla ja mitä sinulla on nyt käytössäsi. Voit tilata uusia paketteja ja päivittää jo olemassa olevia. Huomaa, että digiboksille voit lisätä kanavapaketteja yllä vastaavaa polkua pitkin, mutta niiden poistaminen tehdään asiakaspalvelun kautta. Täältä voit myös tarkastella Telia TV -sovellustilejäsi ja käyttöohjetta.


 


Lisää ohjeita kanavapakettien hallinnointiin Minun Teliassa.


 



 


Omat edut ja tarjoukset


 


Täältä löydät sinulle räätälöidyt ja sopivat asiakasetusi. Saat joka viikko laite-etuja sekä vaihtuvia etuja erilaisista palveluista. Kannattaa käydä sivulla säännöllisin väliajoin, jotta pysyt mukana sinulle tarjotuista eduista.


 



 


 


Laskut ja viestit


 


Kolmannesta osiosta löydät nimensä mukaisesti laskut ja viestit, mutta löydät täältä muutakin tärkeää. Viestit-osiosta löydät vahvistukset tilauksista, toimituksista ja niiden päättymisestä sekä käymäsi chat-keskustelut asiakaspalvelun kanssa.


 



 


Laskut-osiosta löydät avoimet ja maksetut laskut. Avoimet laskut näkyvät ensimmäisenä, jonka jälkeen voit avata aiemmat laskut klikkaamalla Arkisto-kohtaa. Voit maksaa näppärästi myös avoimia laskuja suoraan verkkopankkisi kautta. Tästä osiosta pystyt myös hakemaan maksullesi lisää maksuaikaa. Helpoin tapa sille on valita lasku, jolle haluat maksuaikaa klikkaamalla Maksupäivän siirto. Jos laskussa on jotakin epäselvää tai laskun summa ei ole sellainen mitä olisi pitänyt, kannattaa ensin tarkistaa ajankohta mitä lasku koskee sekä vilkaista mitä kaikkia palveluita samassa laskussa veloitetaan. Löydät tältä sivulta lisää apua laskun tulkitsemiseen.


 


Vahvistukset -välilehdeltä löydät tuotteisiisi liittyvät viestit; esimerkiksi liittymän avauksiin tai irtisanomisiin liittyvät viestit.


 


Omat tiedot ja asetukset


 


Valitsemalla aloitusnäytöltä Omat tiedot ja asetukset pääset muokkaamaan asiakastietojasi, laskutustietojasi, tilausoikeuksia, määrittelemään häiriötiedoteasetuksia mobiiliverkkoon, muokkaamaan markkinointilupia sekä vaihtamaan salasanan palveluun. Huomaathan, että kaikkia tietoja et voi muokata itse. Jos tarvitset apua tietojen muokkaamisessa, ota yhteys asiakaspalveluun. Chatin löydät sivun oikeasta laidasta.


 


Asiakastiedot-välilehdellä pääset muokkaamaan yhteystietojasi (lukuun ottamatta kotiosoitetta, joka tulee suoraan väestörekisteristä). Voit myös hallinnoida markkinointiasetuksia, jos kohdistetut edut eivät vielä kilahda sähköpostiisi tai puhelimeesi. Markkinointiasetukset sallimalla, varmistut siitä ettet jää parhaimmista eduista paitsi.


 


Laskutustiedot-kohdassa voit muokata, mihin laskusi saapuvat. Pystyt tältä sivulta tilaamaan myös itsellesi e-laskusopimuksen suoraan verkkopankkiisi hyväksyttäväksi.


 


Tilausoikeudet-välilehdellä voit hallinnoida liittymien tilausoikeuksia, esimerkiksi estää palveluiden tilaamisen ja maksulliset lisäpalvelut.


 


Salasanan vaihto -kohdasta voit vaihtaa Telia-tunnuksesi salasanaa. 


 


Häiriötiedoteasetukset-välilehdellä voit hallinnoida osoitekohtaisesti matkapuhelinverkon häiriötiedotteita ja saat halutessasi myös ilmoituksia palvelukohtaisista häiriöistä. 


 


Minun Telia -sovellus


 


Minun Telia -sovellus on kätevä tapa omien palveluiden päivittämiseen ja tarkasteluun puhelimella. Sovellus koostuu alereunassa olevista viidestä kuvakkeesta, joita painamalla pääset eri välilehdille. Ensimmäisenä sinulle avautuu kotivalikko, josta näet mm. ajankohtaisia aiheita ja vaihtuvia tarjouksia.


 



 


Liittymät


 


Välilehti on merkitty talon kuvakkeella. Välilehdeltä löydät tiedot palveluistasi - näkymä vastaa Liittymäni ja palveluni -välilehteä käytettäessä Minun Teliaa selaimella. Voit tarkastella ja muokata tietyn liittymän tietoja, ja näet myös saldoerittelyn ja tämänhetkisen laskutusjakson käyttösi kun klikkaat haluamasi liittymän tiedot auki. Täällä voit seurata myös mm. ulkomaan datankäyttöä ollessasi reissussa. Huomaa kuitenkin, että saldo-osio päivittyy pienellä viiveellä.


 


Laskut


 


Napauttamalla Laskut-kuvaketta löydät avoimet ja arkistoidut (maksetut) laskut. Voit avata laskut sovelluksen kautta PDF-muodossa. Voit myös kätevästi maksaa laskut muutamalla klikkauksella verkkopankkisi kautta.


 


Omat edut


 


Sydän-kuvakkeen takaa löydät sinulle räätälöityjä etuja ja tarjouksia.


 


Tuki


 


Neljäntenä välilehtenä löydät asiakaspalvelu-chatin. Jos et löydä jotain sovelluksesta tai tarvitset apua, ota tämä välilehti käyttöön. Sinulle avautuu chat-ikkuna suoraan sovellukseen. Ensimmäiseksi pääset tervehtimään asiakaspalvelurobottiamme Bottia. Jos asiasi ei koske mitään Botin ehdottamaa, niin klikkaa "Ei mikään näistä, arvaa uudelleen" jonka jälkeen valikkoon ilmestyy myös "Avaa chat asiakaspalvelijalle." Kannattaa kuitenkin ensin aina katsoa osaisiko Botti jo auttaa sinut asiassasi eteenpäin. 


 


Lisää -> Omat tiedot ja asetukset


 


Viimeisestä välilehdestä, kolmen pisteen kuvakkeesta pääset omiin tietoihin ja asetuksiin. Täällä voit hallinnoida asiakastietoja, laskutustietoja ja tilausoikeuksia. Välilehdellä voit tehdä samoja asioita, kun Minun Teliassa selaimellakin.


 


Lataa myös Telia Pay -sovellus rahoituslaitteiden ja -laskujen hallinnointiin, Telia TV sovellus TV-sisältöjen katsomista varten ja Telia Turvapaketti, jolla saat turvattua älylaitteesi.


 


 


Lue myös nämä artikkelit:


 


Kanavapakettien hallinnointi Minun Teliassa


- Asiakaspalvelu tavoitettavanasi vuorokauden ympäri


- Telia Rahoitus - Laite osamaksulla ilman lisäkuluja ja korkoja


 

0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa