Uutinen

Selvitämme vielä sähköpostipalvelun tulevaisuutta



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Aihe on suljettu kommenteilta.

144 kommenttia

Kunniamerkki +4

Ymmärrän Telian kulman asiaan, koska sähköposti on vallan 'hankala' palvelu. Se on kilpailtu ja jos siitä meinaa saada edes kulut pois, niin sen täytyy käytännössä maksattaa mainoksilla yms. 

 

Kun Gmailin saa ilmaiseksi, niin ei tuollaisesta 'bulkkiosoitteesta' l. pp.inet.fi ole monikaan valmis maksamaan. Enkä täysin ymmärrä, miksi se pp siihen jätettiin, kun jotain@inet.fi voisi olla ihan asiallinen vrt iki.fi yms.

Kunniamerkki +3

Miten gmailista ym. Niinsanotuista ilmaisista saa mainokset ja muun turhuuden pois.

Kunniamerkki +3

Onko nämä sähköpostin muokkausohjeet siihen että voi käydä poistamassa sähköpostiosoitteet. Ei kai niitä muuten kannata muokkailla.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Antti7000  kirjoitti:

Miten gmailista ym. Niinsanotuista ilmaisista saa mainokset ja muun turhuuden pois.


Lataa selaimeen semmoinen lisäosa kuin uBlock.  uBlock blokkaa mainokset, seurantaevästeet yms. Löytyy Googlesta heti ensimmäisenä kun laitat hakusanaksi uBlock.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Antsa92  kirjoitti:

@Antti7000  kirjoitti:

Miten gmailista ym. Niinsanotuista ilmaisista saa mainokset ja muun turhuuden pois.


Lataa selaimeen semmoinen lisäosa kuin uBlock.  uBlock blokkaa mainokset, seurantaevästeet yms. Löytyy Googlesta heti ensimmäisenä kun laitat hakusanaksi uBlock.


Tuo nappaa myös Youtuben mainokset pois ja toimii monilla muillakin, katsomo, ruutu, sivuilla.

Olen ollut Telian asiakas 40 vuotta ja on 4 puhelinliittymää ja laajakaista, jonka mukana inet.fi s-posti. Vuosi sitten Telia "yhtenäisti toimintojaan" ja kesämökin vanhat hälytyskamerat ei lähetä enää kuvia, joten siltä osin siirryin ELISAN asiakkaaksi, heidän kautta toimii riistakameran hälytykset loistavasti. Jos Telia lopettaa tämän nykyisen sähköpostin, niin aivan varmasti meidän perhe siirtyy Elisan asiakkaaksi, sieltähän jo otettiin yhteyttä ja tarjottiin uutta sähköpostia.!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@irmeli339  kirjoitti:

Olen ollut Telian asiakas 40 vuotta ja on 4 puhelinliittymää ja laajakaista, jonka mukana inet.fi s-posti. Vuosi sitten Telia "yhtenäisti toimintojaan" ja kesämökin vanhat hälytyskamerat ei lähetä enää kuvia, joten siltä osin siirryin ELISAN asiakkaaksi, heidän kautta toimii riistakameran hälytykset loistavasti. Jos Telia lopettaa tämän nykyisen sähköpostin, niin aivan varmasti meidän perhe siirtyy Elisan asiakkaaksi, sieltähän jo otettiin yhteyttä ja tarjottiin uutta sähköpostia.!




Inet sähköpostipalvelu on kyllä monelle tärkeä, se on tämänkin ketjun myötä tullut ilmi. Katsotaan mihin palvelun kanssa nyt päädytään jatkossa. Itselläkin tuo postilaatikko on vielä käytössä, joten ymmärrän sen työn ja "tuskan" mikä siitä aiheutuu jos ja kun uusi osoite täytyy joka paikkaan ilmoittaa. Mutta katsotaan kuinka homma etenee. Kannattaa siis pitää Yhteisöä silmällä jatkossakin. 

Kunniamerkki +1

Eilen kävin Telian myymälässä ja siellä sanottiin, että s-posti loppuu 2023. Yritin selvittää valokuituliittymän XL hintoja (nyt 49,90e) ja uuden liittymän tilaamalla hinta 34,90 (24 kk määräaikainen eka vuosi 34,9 ja seuraava 49,9) eli jos vanhan lopettaa ja uuden tilaa niin pp.inet.fi loppuu, mutta liittymän hinta olisi vuoden päästä sama 49,90e? Luulisi nettiliittymän halventuvan, kun ei tarvitse enää ylläpitää "hankalaa ja vanhanaikaista" palvelua?

Minun Telia sivuilla, kun yritän muutta XL-liittymää tulee tämmönen viesti

Muutoksia Telian sähköpostipalveluun

 

Uudessa sopimuksessa hyväksyt, että Telia Yhteys Kotiin laajakaistoihin kuulunut sähköpostipalvelu ei enää jatkossa ole osa palvelusopimusta. Voit kuitenkin toistaiseksi jatkaa nykyisen sähköpostisi käyttöä normaalisti. Lue lisää

Selvitämme vielä sähköpostipalvelun tulevaisuutta

Olemme aiemmin kertoneet lopettavamme pp.inet.fi-sähköpostipalvelun vuoden 2023 loppuun mennessä. Sähköpostin ominaisuudet eivät enää vastaa tämän päivän tarpeita ja se on ollut vähäisessä käytössä. Telia on muutosmatkalla ja luovumme vanhoista palveluista rakentaaksemme uutta.

Asiakkaiden rakkaus sähköpostipalveluamme kohtaan on kuitenkin käynyt selväksi lopetusuutisen jälkeen. Selvästi ihan perussähköpostipalvelulle on tilausta, vaikkei se kaikkia nykyaikaisia ominaisuuksia sisälläkään.

Selvitämme vielä sähköpostin jatkoa ja tiedotamme asian etenemisestä tällä sivustolla sekä asiakaskohtaisesti.

 

Ja Ymmärrän, jatka eteenpäin eli miten tämä nyt sitten pitäisi ymmärtää??

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

@MasaNa  kirjoitti:

Eilen kävin Telian myymälässä ja siellä sanottiin, että s-posti loppuu 2023. Yritin selvittää valokuituliittymän XL hintoja (nyt 49,90e) ja uuden liittymän tilaamalla hinta 34,90 (24 kk määräaikainen eka vuosi 34,9 ja seuraava 49,9) eli jos vanhan lopettaa ja uuden tilaa niin pp.inet.fi loppuu, mutta liittymän hinta olisi vuoden päästä sama 49,90e? Luulisi nettiliittymän halventuvan, kun ei tarvitse enää ylläpitää "hankalaa ja vanhanaikaista" palvelua?


Minun Telia sivuilla, kun yritän muutta XL-liittymää tulee tämmönen viesti



 





 







Ilman muuta voidaan vielä kurkata laajakaistaan sinulle parempaa etua, ettei sinun tarvitsisi irtisanoa ja tilata uutta. Olisiko mahdollista olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä tämän tiimoilta, nii kurkataa paketti kuntoon ja tottakai selvitettäisiin myös se, että säilyyhän sähköpostisi päivityksen jälkeen jatkossakin. Yhteystiedot löydät tämän linkin kautta. Täällä Yhteisössä jaamme näitä yleisiä vinkkejä ja neuvoja. Emme näe ollenkaan asiakastietoja, jonka takia tämä vaatisi asiakaspalveluun yhteydenottoa.

Kunniamerkki +1

En olettanutkaan että tässä foorumissa voidaan ratkoa minun laajakaistaetuni. Ongelma on epäselvyys s-postin jatkuvuudessa, kun eri paikoista löytyy sekavaa tietoa. Eilen jo laskeskelin kuinka moneen paikkaa pitää vaihtaa s-postiosoite, niin lähemmäs 30 niitä löytyi ja siinä oli vasta minun mielestäni tärkeimmät. No onneksi mobiilivarmenne toimii aika monessa paikassa kirjautumiseen. Kaiken huippu oli eilen tilaamani Telia TV:n aktivoimisen (oli 2 vuotta tauolla huonon Telia 4G takia ja tilalla oli Elisan 5G, minkä määräaikaisuus loppuu tässä kuussa) ja uuden tv-paketin yhteydessä tullut käyttäjätunnus xxxx@pp.inet.fi?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

@MasaNa  kirjoitti:

En olettanutkaan että tässä foorumissa voidaan ratkoa minun laajakaistaetuni. Ongelma on epäselvyys s-postin jatkuvuudessa, kun eri paikoista löytyy sekavaa tietoa. Eilen jo laskeskelin kuinka moneen paikkaa pitää vaihtaa s-postiosoite, niin lähemmäs 30 niitä löytyi ja siinä oli vasta minun mielestäni tärkeimmät. No onneksi mobiilivarmenne toimii aika monessa paikassa kirjautumiseen. Kaiken huippu oli eilen tilaamani Telia TV:n aktivoimisen (oli 2 vuotta tauolla huonon Telia 4G takia ja tilalla oli Elisan 5G, minkä määräaikaisuus loppuu tässä kuussa) ja uuden tv-paketin yhteydessä tullut käyttäjätunnus xxxx@pp.inet.fi?




Vielä tosiaan ei oo varmuutta siitä, että säilyykö sähköposti-palvelu vai ei. Niinkuin @Merja_J aikaisemmin sanoikin, niin kannattaa ehdottomasti seurata Yhteisöä jatkossakin, sillä päivitämme ajantasaiset tiedot mm. tästä sähköposti-palvelusta. Telia TV:n käyttäjätunnus on nykyinen sähköpostiosoitteesi.

Kunniamerkki +3

No, onko mitään uutta tietoa sähköpostin jatkosta.

Kunniamerkki +4

@Antti7000  kirjoitti:

No, onko mitään uutta tietoa sähköpostin jatkosta.


Valitettavasti Telian kokoisessa organisaatiossa tuollainen vie aikaa. Täytyy miettiä paljonko se maksaa ja kannattaako siihen resursoida ja sitten jos siihen on saatu vihreää valoa, niin sitten mietitään, miten jatko. Joko mennään nykyisellä, mikä on luultavasti pois suljettu tai sitten päivitetään, mikä sekin voi olla aika epätodennäköistä taikka sitten postit uuteen järjestelmään.

Se uuteen järjestelmään meneminen on todella hupaisa prosessi. Joko otetaan olemassa olevat mailboxit yms ja importataan ne uuteen taikka sitten imap:lla yms importataan vain postit. Riippuu pitkälti kohdejärjestelmästä.

Sähköposti on nykyään palvelu joka ei juurikaan lyö leiville, kuin ehkä erittäin suurilla massoilla, koska siitä niin harva on valmis maksamaan.

Kunniamerkki +3

Hei, taas haluaisin selvyyttä asiaan.

Tiedotteessa määräaikaisen sopimuksen päättymisestä mainittiin, sopimusehtoihin ei enään sisälly sähköpostipalvelua.

jos kuitenkin käytät aktiivisesti sähköpostia ja teet uuden sopimuksen telia yhteys kotiin-liittymästä, voit kuitenkin edelleen käyttää sähköpostiasi.

No nyt tein jatkosopimuksen, lopussa mainitaan ei sisällä sähköpostiosoitteita ja sähköpostilaatikoita.

Jos nyt edes sen verran saisin selvyyttä onko minulla jatkossa sähköpostiosoitteet ja laatikot edes luvatun vuoden 2023 loppuun.

Kyllä Tähän Edes Täytyy Osata Vastata.

Käyttäjätaso 1

@Antti7000  kirjoitti:

Hei, taas haluaisin selvyyttä asiaan.


Tiedotteessa määräaikaisen sopimuksen päättymisestä mainittiin, sopimusehtoihin ei enään sisälly sähköpostipalvelua.


jos kuitenkin käytät aktiivisesti sähköpostia ja teet uuden sopimuksen telia yhteys kotiin-liittymästä, voit kuitenkin edelleen käyttää sähköpostiasi.


No nyt tein jatkosopimuksen, lopussa mainitaan ei sisällä sähköpostiosoitteita ja sähköpostilaatikoita.


Jos nyt edes sen verran saisin selvyyttä onko minulla jatkossa sähköpostiosoitteet ja laatikot edes luvatun vuoden 2023 loppuun.


Kyllä Tähän Edes Täytyy Osata Vastata.




Uusiin laajakaistatilauksiin ei enää sisälly sähköpostilaatikkoa, eli niiden mukana ei tule sähköpostilaatikkoa. Kuitenkin jos sinulla on jo aikaisemmin tilattu ja käyttöönotettu laajakaista, jonka yhteydessä olet saanut sähköpostilaatikon niin liittymän päivityksen yhteydessä tämä sähköpostilaatikko jatkuu käytössäsi.


 


Ymmärsin tilanteen nyt siten, että olet päivittänyt vanhaa laajakaistatilaustasi tekemällä uuden jatkosopimuksen, etkä esimerkiksi ole irtisanonut vanhaa tilaustasi ja tehnyt kokonaan uutta tilausta. Tällöin päivityksen yhteydessä sähköpostilaatikko ei poistu käytöstäsi. Eli voit jatkaa sähköpostilaatikon käyttöä. Selvitystyö on tosiaan vielä kesken sähköpostipalvelun jatkon kannalta.


 


Uskon, että tuossa tekstissä mikä sinulle on tullut niin on joltain osin sekoittunut uuden laajakaistatilauksen ehtoja mukaan, sillä uusiin laajakaistatilauksiin ei sisälly sähköpostilaatikkoa enää. Halutessasi voit vielä tarkistaa tilanteen meidän asiakaspalvelusta.

Kunniamerkki +1

Ilmeisesti mitään uutta tietoa ei ole sähköpostin tulevaisuudesta

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Ilmeisesti mitään uutta tietoa ei ole sähköpostin tulevaisuudesta

Tämä on tosiaan "unohtunut". 😀

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Ilmeisesti mitään uutta tietoa ei ole sähköpostin tulevaisuudesta

Näin se on, eli tilanne elää edelleen ja sähköpostin jatko on vielä auki. Tänne Yhteisöön tulee ilmoitusta varmasti, kun asia selkenee ja sen lisäksi tieto päivittyy meidän verkkosivulle. Tiedotamme myös kaikkia sähköpostin käyttäjiä asiakaskohtaisesti eli varmasti tieto sitten tavoittaa kaikki, kun päätöksiä asian suhteen on tehty suuntaan tai toiseen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

inet.fi -sähköpostipalvelun ylläpito siirtyy Fjordmail Technologies AS:lle. Lisätiedot artikkelistamme:

 

Tämä ketju on nyt lukittu ja jatketaan keskusteluita yo. artikkelin kommenteissa.