Vastaaja on maksuton palvelu kaikissa kuluttaja-asiakkaidemme matkapuhelinliittymissä. Vastaaja vastaa tuleviin puheluihisi silloin, kun puheluun ei vastata tietyn ajan kuluessa. Soittaja voi tervehdyksen ja merkkiäänen kuultuaan jättää sinulle viestin, jonka voit kuunnella jälkikäteen.
Vastaaja on nyt uudistettu monipuolisemmaksi ja helpommin hallinnoitavaksi. Uudet ominaisuudet ovat otettu tänään käyttöön. Muun muassa valikkorakenteessa sekä tallennustilassa on tapahtunut muutoksia. Ominaisuudet, kuten vastaajan numero, äänittämäsi tervehdys sekä vastaajassa jo olevat viestit säilyvät ennallaan.
Vastaajassa uudet kuuntelemattomat viestit säilyvät kymmenen vuorokautta. Kuunneltu viesti poistuu automaattisesti vastaajasta kahden viikon jälkeen, ellet erikseen tallenna viestiä. Tallennetut ääniviestit säilyvät, kunnes poistat ne.
Tätä kaikkea vastaaja uudistus on tuonut mukanaan
- Vastaajan tallennustila kasvaa – jatkossa vastaajaan mahtuu 50 kappaletta viestejä. Vastaaja lähettää sinulle ilmoituksen, kun tallennustila on kokonaan käytetty.
- Uudistuksen myötä on tiukennettu vaatimuksia PIN-koodien osalta siten, ettei esimerkiksi liian yksinkertaisia pin-koodeja hyväksytä.
- Voit äänittää tiedotetyyppisen tervehdyksen, jonka jälkeen soittaja ei pääse jättämään viestiä, vaan puhelu katkeaa.
- Saapunutta vastaajaviestiä ei voi enää välittää toiseen Telian vastaajaan, mutta vastaajasta on mahdollista lähettää edelleen sinne saapuneet viestit sähköpostiosoitteeseen.
- Viestien kuuntelu ei enää jatkossa onnistu Minun Teliassa, vaan ainoastaan puhelimella.
- Vastaajan käyttöä puhelimella päivitetään, ja monet tutut valikot ovat saaneet uuden rakenteen.
- Visual Voicemail -mahdollisuus on tulossa myöhemmin vuoden 2021 aikana. Visual Voicemail mahdollistaa vastaajaan tallennettujen viestien kuuntelemisen sähköpostilaatikon kaltaisessa ympäristössä.
Tarkemmat ohjeet vastaajan käyttöön löytyvät Telia.fi sivuston Asiakastuki-osiosta.
Lue lisää: