Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

 

ekakuva.png

 

Minun Telia -sovelluksessa pystyt hallinnoimaan kaikkia liittymiäsi kätevästi missä tahansa. Olipa kyse sitten liittymän päivittämisestä, uuden laitteen ostamisesta tai vaikka keskustelusta chatin välityksellä asiakaspalvelun kanssa.

 

Sovelluksen lataaminen

 

Minun Telia -sovelluksen löydät App Storesta tai Google Play -kaupasta. Asennuksen jälkeen Minun Telia -sovellukseen pääset kirjautumaan Telia-tunnuksella, verkkopankkitunnuksilla tai Telian maksuttomalla mobiilivarmenteella. Sinua opastetaan kohta kohdalta sovelluksessa - esimerkiksi jos olet unohtanut käyttäjätunnuksen tai salasanan. 

 

Asiakkaiden toiveesta on sovelluksessa otettu käyttöön sormenjälki- tai kasvotunnistautuminen (FaceID). Sen voit aktivoida asetuksien puolelta.

 

Mitä voit tehdä liittymällesi sovelluksen kautta?


Voit helposti päivittää itse liittymän vaikka vanhasta 4G-liittymästä uuteen 5G-liittymään. Sovelluksen kautta voit tilata myös uusia liittymiä ja katsoa liittymien saldoa kuluneelta kaudelta. Itsepalveluna saat haettua liittymällesi maksutta PUK-koodin Liittymän tiedot -kohdasta. Voit myös tilata ja aktivoida uuden SIM-kortin (myös eSIM-kortin tilaus- ja aktivointikanava).

 

Puhelinliittymät-kohdasta pystyt muokkaamaan liittymän palveluita. Itsepalveluna voit nyt myös ottaa Yhteyspiste -palvelun, missä on vaihtuva ip-osoite, kaksisuuntainen datayhteys ja avoimet portit. Palvelua tarvitaan esim. valvonta- ja riistakameroihin, laitteiden etäkäynnistykseen tai verkkopelaamiseen. Vaihtoehtona löytyy myös Yhteyspiste Plus -palvelu, missä on kiinteä ip-osoite.

 

Pääset myös tarvittaessa estämään lähtevän matkapuhelinliikenteen ulkomaille. Tämä on uusimpia estoja sovelluksessa ja sama toiminne toimii yhtä lailla Minun Telia -sivuilla.

 

estot ja rajoitukset'.png

 

Sovelluksen kautta voit hallinnoida liittymästäsi myös netin ja liittymän käyttöä ulkomailla. 

 

estot ja rajoitukset' ulkomailla.png

 

Kanavapakettien lisääminen onnistuu helposti


Pystyt tilaamaan kanavapaketin sovelluksen kautta Telia TV -palvelulle. Liittymäsi ja palvelusi -kohdasta TV&Viihde -pääset valitsemaan kanavapaketin näkyvyyden. Valitessasi Telia TV -digiboksi laajakaistalla palvelulle kanavapaketin niin huomioithan, että osassa kanavapaketteja on mahdollisuus katsoa samaista kanavapakettia myös Telia TV -sovelluksen kautta.

 

Pääset Palvelut Netissä -kohdasta etupanelista tekemään liittymän nopeustestin. Se kertoo suuntaa antavasti lataus- ja lähetysnopeuden. Voit myös muuttaa nopeutta sovelluksen kautta laajakaistayhteyteesi mobiilin tai kiinteän verkon osalta valitsemalla liittymän, ja mikäli nopeuden nosto on mahdollista, se antaa automaattisesti vaihtoehtoja. Toiminteet saat nopeasti tehtyä valitsemalla liittymän kännykkä-kuvakkeesta. Sen kautta pääset näkemään omissa nimissäsi olevat liittymät ja palvelut.

 

Laskujen maksu

 

Alla olevassa kuvassa painamalla €-kuvaketta pääset näkemään viimeisimmät avoimet ja maksetut laskut. Laskun tarkemmat tiedot näkyvät pdf-tiedostona. Avaamalla avoimen laskun pääset myös helposti maksamaan painamalla Maksa lasku -painiketta automaattisesti ohjautuen verkkopankkisivustolle.

 

Lasku Minun Teliaan on maksuton sähköpostilaskun tilalle tullut palvelu. Sähköpostilaskutus päättyy tämän vuoden aikana, joten kannattaa ottaa nyt viimeistään Lasku Minun Teliaan käyttöön. Palvelu aktivoidaan käyttöön omasta profiilista, kohdasta laskutustiedot.

 

Saat Lasku Minun Teliaan -palvelun aktivoinnin jälkeen jatkossa laskuista muistutuksen tekstiviestillä yhteysnumeroosi. Kannattaa tarkistaa omista asiakastiedoista, että yhteysnumerosi on oikein. Painamalla alla olevan kuvan mukaisesti ratas-kuvaketta, pääset tarvittaessa muokkaamaan yhteysnumeroasi.

 

etupaneli numeroidut.png

 

ympyrät.png

 

Voit myös maksaa laskusi jatkossakin eLaskun tai Kivra-palvelun kautta.

 

Telia Rahoituksen laskuja ei voi maksaa Lasku Minun Teliaan -palvelun kautta. Telia Rahoituksen laskut voit hoitaa Telia Pay -sovelluksen kautta. Sen saa ladattua AppStoresta tai Google Play -kaupasta.

 

Asiakastiedot ja markkinointiluvat

 

Asiakastiedoista pääset muokkaamaan yhteyssähköpostiosoitetta sekä -puhelinnumeroa. Markkinointiluvat kannattaa ottaa liittymällesi, koska näin varmistat sinulle kohdennetut parhaimmat tarjoukset. Saat etuja ja säästöä tämän kautta. Minun Telia -sovelluksen kautta voit saada ilmoituksia asiakaseduista ja tarjouksista, mikäli olet sallinut ilmoitusviestit sovelluksen asetuksissa. Sovelluksen asetuksista saat ilmoitusviestit halutessasi myös pois päältä. Voit valikoida erikseen, mistä haluat tietoa tarjouksista ja hyvistä eduista.

 

markedut.png

 

Chat-asiakaspalvelumme


Jos haluat keskustella asiakaspalvelumme kanssa jostain mieltä askarruttavasta asiasta, niin voit helposti napauttaa Minun Telia -sivujen kautta kuvaketta, mistä pääset keskustelemaan meidän Botti-palvelun kautta. Botti-palvelu auttaa sinua etenemään asioissa ja tarvittaessa ohjaa sinut asiakasneuvojan juttusille. 


Osallistu keskusteluun ja kerro, mihin sinä käytät Minun Telia -sovellusta?


Aiheesta lisää:
Minun Telia -sovellus
Minun Telia -sovelluksen käyttövinkkejä

 

PiaJo
Telialainen
Telialainen