Skip to main content

Tämä uutiskirje on napakka - mitä sinun on hyvä tietää eli uudistettu kirjautuminen Yhteisöön. Kerron myös meidän tulevasta keskustelutapahtumasta, jonka pidämme yhteistyössä Pelastakaa Lapset kanssa. Mukana on myös kehitysyhteisö Hiomon kuulumiset.

Nähdään keskusteluissa 😊

Tero / Yhteisömanageri

 

 

Uutta: Uusi kirjautuminen ja uudet tunnukset

 

Uudistimme Yhteisön tunnuksia sekä kirjautumista. Jatkossa kun kirjaudut Yhteisöön niin käytä käyttäjätunnuksena Yhteisöön lisäämääsi sähköpostiosoitetta. Vanha tuttu salasanasi toimii jatkossakin, myös vanha tuttu nimimerkkisikin on Yhteisössä tallessa.

Uudistuksen taustalla on Telia Tili -uudistus, jonka toimme nyt Yhteisöön ja sen jäsenille. Se tulee myöhemmin käyttöön myös kaikille asiakkaillemme.

Löydät lisätietoa uudistuksesta kirjoituksestamme.

Jos et ole vielä kirjautunut tai rekisteröitynyt Yhteisöön niin kokeile ja kerro, mitä mieltä olet uudistuksesta 😊

 

Keskustelutilaisuus yhteistyössä Pelastakaa Lapset 23.5. kello 13-16

 

Lapsella on oikeus turvalliseen nettiin. Se tukee kaverisuhteita, hauskanpitoa ja uusien asioiden oppimista. Lasten on hyvä myös oppia käyttämään digitaalisia laitteita ja palveluita, joita he tarvitsevat tulevaisuudessakin. Älylaitteelta avautuu kuitenkin maailma, jossa lapsi tarvitsee turvallisen ja vastuullisen netinkäytön tietoja ja taitoja, sekä vanhemman tukea ja turvaa.

Telia Yhteisön ja Pelastakaa Lasten keskustelutilaisuudessa voit kysyä ja keskustella asiantuntijoiden kanssa lasten netin käyttöön liittyvistä ilmiöistä ja aiheista.

Olemme aloittaneet keskusteluketjun jo valmiiksi, jossa voit kysyä ja keskustella esimerkiksi seuraavista aiheista:

  • lapsen digiturvallisuus
  • häirintä tai kiusaaminen netissä
  • sovellusten ja laitteiden käyttö arjessa

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan keskustelutapahtumaan. Tai jätä kysymyksesi keskusteluun jo etukäteen ja asiantuntijat vastaavat sinulle tapahtuman aikana.

 

Kehitysyhteisö Hiomossa tapahtuu

 

Hiomossa kehitämme palveluitamme yhdessä asiakkaiden kanssa. Seuraavana keskitymme erään uuden ideamme testaamiseen sekä kodin erilaisten laitteiden käyttötarpeiden ja tavallaan ekosysteemin kartoittamiseen.

Jos et ole vielä Hiomossa niin lue lisää Hiomosta ja hae mukaan.

En päässyt uutiskirjeeseen sähköpostissa olleen linkin kautta. En tiedä mikä sovellus pitäisi olla. Ennen on onnistunut.

 


En päässyt uutiskirjeeseen sähköpostissa olleen linkin kautta. En tiedä mikä sovellus pitäisi olla. Ennen on onnistunut.

Testaan linkit aina ennen lähettämistä ja nyt kun luin kommenttisi niin testasin vielä uudelleen. Testasin tällä kertaa Outlookilla sekä iPhonen omalla sähköpostiohjelmalla, ainakin minulla linkit vaikuttavat toimivan.

Mikä linkki kyseessä, joku tietty vai kaikki? Mikä Android-puhelin sinulla on, en nyt heti muista?

Pahoittelut, mutta en äkkiseltään kyllä keksi mikä tuossa voisi olla.

Onko muut törmänneet vastaavaan?


En päässyt uutiskirjeeseen sähköpostissa olleen linkin kautta. En tiedä mikä sovellus pitäisi olla. Ennen on onnistunut.

Testaan linkit aina ennen lähettämistä ja nyt kun luin kommenttisi niin testasin vielä uudelleen. Testasin tällä kertaa Outlookilla sekä iPhonen omalla sähköpostiohjelmalla, ainakin minulla linkit vaikuttavat toimivan.

Mikä linkki kyseessä, joku tietty vai kaikki? Mikä Android-puhelin sinulla on, en nyt heti muista?

Pahoittelut, mutta en äkkiseltään kyllä keksi mikä tuossa voisi olla.

Onko muut törmänneet vastaavaan?

 

Vain tuo kuvassani oleva linkki ei toiminut. Muut olivat ihan ok.  Samsung minulla on. Jospa tää on vain niitä kummallisuuksia mitä sattuu vain minulle ja joihin ei vain ole mitään syytä. 


Vain tuo kuvassani oleva linkki ei toiminut. Muut olivat ihan ok.  Samsung minulla on. Jospa tää on vain niitä kummallisuuksia mitä sattuu vain minulle ja joihin ei vain ole mitään syytä. 

Ok, kiitos. Testaan varsin huomenna OnePlussalla, joka minulla on testipuhelimena.

Asioille kyllä yleensä aina joku syy on. Eri asia, että voiko tai pystyykö sitä aina löytämään. Tai löytämään ns. järkevyyden rajoissa 🙂


En päässyt uutiskirjeeseen sähköpostissa olleen linkin kautta. En tiedä mikä sovellus pitäisi olla. Ennen on onnistunut.

 

Tuossahan sanotaan ettei sinulla ole asennettuna tarvittavaa Outlook -sovellusta 🤷‍♀️ voisiko se olla syynä?


En päässyt uutiskirjeeseen sähköpostissa olleen linkin kautta. En tiedä mikä sovellus pitäisi olla. Ennen on onnistunut.

Testaan linkit aina ennen lähettämistä ja nyt kun luin kommenttisi niin testasin vielä uudelleen. Testasin tällä kertaa Outlookilla sekä iPhonen omalla sähköpostiohjelmalla, ainakin minulla linkit vaikuttavat toimivan.

Mikä linkki kyseessä, joku tietty vai kaikki? Mikä Android-puhelin sinulla on, en nyt heti muista?

Pahoittelut, mutta en äkkiseltään kyllä keksi mikä tuossa voisi olla.

Onko muut törmänneet vastaavaan?

 

Vain tuo kuvassani oleva linkki ei toiminut. Muut olivat ihan ok.  Samsung minulla on. Jospa tää on vain niitä kummallisuuksia mitä sattuu vain minulle ja joihin ei vain ole mitään syytä. 

Minäkin testasin Outlook-sähköpostisovelluksella, eikä ollut ongelmaa.

Joskus on tosin tullut tuo sama ilmoitus, mutta se liittyi Firefox-selaimeen. Jos Firefox on puhelimessasi oletusselaimena, ja Outlook yrittää avata sitä, niin katso Firefox-asetukset, eli kolme pistettä oikeasta yläreunasta → Asetukset → Avaa linkit sovelluksissa, ja vaihda se “Ei koskaan”, jos se on jotain muuta. Tuota voi nyt ainakin kokeilla ja vaihtaa sitten asetus takaisin oletusasetukseen, jos ei ole vaikutusta asiaan.

Kun näyttää Outlookin ilmoituksella, niin voisi olla myös ettei Outlook-sähköpostisovellus löydä linkkeihin yhdistettyä selainta, joka olisi tietysti outoa jos tapahtuu vain tuolla linkillä. Sitäkin voi tietysti katsoa, eli puhelimen oletussovellukset (Asetukset → Oletussovellukset → Selainsovellus).
Minulla tosin “Selainsovellus” kohta on tyhjä, eli ei ole mitään oletusselaimena, koska aina linkkiä avatessani haluan valita millä selaimella sen avaan. Siten linkkien avaaminen tarjoaa siis vaihtoehtona listaa kaikista selaimista, ei virhettä.

Joskus voi tietysti olla se perusjuttukin, että tarkistaa sovellusten päivitykset, ja päivitysten jälkeen käynnistää puhelimen uudestaan. 🙂


Minä testasin Outlookilla ja Gmaililla, molemmat toimivat eli aukaisivat linkin. Puhelin Samsung ja selaimina Firefox ja Chrome (oletusselain) 🤔


En päässyt uutiskirjeeseen sähköpostissa olleen linkin kautta. En tiedä mikä sovellus pitäisi olla. Ennen on onnistunut.

Testaan linkit aina ennen lähettämistä ja nyt kun luin kommenttisi niin testasin vielä uudelleen. Testasin tällä kertaa Outlookilla sekä iPhonen omalla sähköpostiohjelmalla, ainakin minulla linkit vaikuttavat toimivan.

Mikä linkki kyseessä, joku tietty vai kaikki? Mikä Android-puhelin sinulla on, en nyt heti muista?

Pahoittelut, mutta en äkkiseltään kyllä keksi mikä tuossa voisi olla.

Onko muut törmänneet vastaavaan?

 

Vain tuo kuvassani oleva linkki ei toiminut. Muut olivat ihan ok.  Samsung minulla on. Jospa tää on vain niitä kummallisuuksia mitä sattuu vain minulle ja joihin ei vain ole mitään syytä. 

Minäkin testasin Outlook-sähköpostisovelluksella, eikä ollut ongelmaa.

Joskus on tosin tullut tuo sama ilmoitus, mutta se liittyi Firefox-selaimeen. Jos Firefox on puhelimessasi oletusselaimena, ja Outlook yrittää avata sitä, niin katso Firefox-asetukset, eli kolme pistettä oikeasta yläreunasta → Asetukset → Avaa linkit sovelluksissa, ja vaihda se “Ei koskaan”, jos se on jotain muuta. Tuota voi nyt ainakin kokeilla ja vaihtaa sitten asetus takaisin oletusasetukseen, jos ei ole vaikutusta asiaan.

Kun näyttää Outlookin ilmoituksella, niin voisi olla myös ettei Outlook-sähköpostisovellus löydä linkkeihin yhdistettyä selainta, joka olisi tietysti outoa jos tapahtuu vain tuolla linkillä. Sitäkin voi tietysti katsoa, eli puhelimen oletussovellukset (Asetukset → Oletussovellukset → Selainsovellus).
Minulla tosin “Selainsovellus” kohta on tyhjä, eli ei ole mitään oletusselaimena, koska aina linkkiä avatessani haluan valita millä selaimella sen avaan. Siten linkkien avaaminen tarjoaa siis vaihtoehtona listaa kaikista selaimista, ei virhettä.

Joskus voi tietysti olla se perusjuttukin, että tarkistaa sovellusten päivitykset, ja päivitysten jälkeen käynnistää puhelimen uudestaan. 🙂

Outlookissa itsessään on myös “Avaa linkit” kohta asetuksissa. Minulla ei tarjoa kuin kaksi eri vaihtoehtoa (eli tietenkin Microsoftin omaa selainta puhelimen oletusselaimen lisäksi 😉).

 


En päässyt uutiskirjeeseen sähköpostissa olleen linkin kautta. En tiedä mikä sovellus pitäisi olla. Ennen on onnistunut.

 

Kuten sanoin niin aina yleensä asioille on joku syy. Löysin tähän ratkaisun 😊

Aloin nimittäin pohtimaan, että mikähän tuo nappi “Lue kirjoitus Yhteisössä on”. Sitä kun en lisännyt eilen lähettämääni uutiskirjeeseen.

Ratkaisun avain löytyi tuon sinun kuvankaappauksen lopussa olevasta tekstistä: “Lähetimme tämän sähköpostin, koska olet tilannut ilmoitukset uusista keskusteluista”.

Eli, tuo sähköposti ei ollut uutiskirje vaan ilmoitussähköposti, että tällä ko. alueella on julkaistu uusi keskustelu 😊

Löysin tuosta ilmoitussähköpostista tietyn virheen, jonka olen siinä tehnyt ja korjasin sen nyt kuntoon.

Kiitos, kun kerroit. Tuo kuvankaappaus oli iso apu tässä 😊


Vastaa