Skip to main content

Tämä kirjoitus kertoo uudistuksesta kaiken oleellisen. Voit halutessasi hyppiä eri kohtiin kirjoituksessa, alla olevien linkkien kautta.

Voit kysyä ja kommentoida uudistusta tämän kirjoituksen kommenteissa 🙂

 

Uudistus pähkinänkuoressa

 

Yhteisön vanhana jäsenenä sinulla on nyt käytössäsi Telia Tili -tunnukset, joiden avulla kirjaudut tänne Yhteisöön.

Kirjautuminen tapahtuu alla olevan näkymän kautta. Käyttäjätunnuksena toimii Yhteisön sähköpostiosoitteesi. Siis se sama sähköpostiosoite, jonne Yhteisön ilmoituksetkin tulevat.

Salasana on vanha tuttu salasanasi.

Vanha tuttu nimimerkkisi, joka näkyi ja näkyy kirjoituksiesi yhteydessä täällä Yhteisössä, säilyy ennallaan. Uudistus koskettaa ainoastaan sisäänkirjautumista.

Tiivistetysti voidaan sanoa, että

  • Jos haluat vaihtaa salasanasi tai sähköpostiosoitteesi → Voit muokata ja hallinnoida tietojasi jatkossa Telia Tilin kautta
  • Jos haluat muokata Yhteisön jäsenprofiilia, esimerkiksi avatar-kuvaa tai vaikka sitä, että missä tilanteissa Yhteisö lähettää sinulle ilmoituksia → Voit muokata asetuksiasi Yhteisön profiilisi kautta

 

 

Jos et pääse kirjautumaan Yhteisöön uudistuksen jälkeen

 

Jos et esimerkiksi muista, minkä sähköpostiosoitteen olet lisännyt Yhteisön tietoihisi, etkä siten pääse kirjautumaan tänne, sinulla on ainakin pari vaihtoehtoa:

  • Oletettavasti sinulla on useampia sähköpostiosoitteita käytössä, joten etsi niistä kaikista Yhteisön lähettämiä sähköposteja. Yhteisön sähköpostit tulevat osoitteesta no-reply@telia.fi. Kun löydät sähköpostin, jonka Yhteisö on lähettänyt niin tiedät, että ko. sähköpostiosoitteesi on se, joka toimii käyttäjätunnuksena jatkossa Yhteisöön
  • Kokeile sisäänkirjautumista kaikilla mahdollisilla sähköpostiosoitteillasi, joita sinulla vain on käytössä ja olemassa
  • Voit lähettää sähköpostia Yhteisön ylläpidolle niin katsomme, että miten voisimme sinua tilanteessa auttaa: telia-yhteiso@telia.fi

 

Uutta: Voit nyt itse vaihtaa sähköpostiosoitteesi uuteen

 

Kirjaudu Telia Tilin hallintasivulle vaihtaaksesi sähköpostiosoitteesi uuteen. Kirjautuminen tapahtuu samoin kuin Yhteisöön eli nykyisellä sähköpostiosoitteellasi sekä Yhteisön salasanallasi.

Sinulla on nyt käytössäsi Telia Tili, ja vaihtamalla sähköpostiosoitteesi Telia Tiliin, vaihdat samalla Yhteisön ilmoitusten sähköpostiosoitteen. Huomioithan, että jos vaihdat sähköpostiosoitteen uuteen niin muista kirjautua sisään jatkossa uutta sähköpostiosoitettasi käyttäen.

Jos nyt vaihdat sähköpostiosoitteesi uuteen niin se vaihtuu tällä hetkellä vain Yhteisöön. Ei asiakkuutesi tietoihin. Tai, jos vaihdat asiakastietoihisi uuden sähköpostiosoitteen, se ei vaihdu tälle hetkellä tänne Yhteisöön.

Huomioitavaa:  Muokkaathan ainoastaan henkilökohtaista sähköpostiosoitetta, alla olevan kuvan mukaisesti. Jos poistat sen, et pääse enää kirjautumaan Yhteisöön.

 

 

Uutta: Voit vaihtaa salasanasi jatkossa myös oman profiilisivusi kautta

 

Mene omalle profiisivullesi, sivun oikeassa yläreunassa olevan profiilivalikon kautta ja valitse sieltä Asetukset.

Pääset vaihtamaan salasanasi uuteen Vaihda salasana -painikkeen kautta.

 

 

Voit nollata salasanan samoin kuten aikaisemminkin, eli sisäänkirjautumisnäkymän kautta.

 

Yhteisön päivitetyt ohjeet

 

Katso alta päivitetyt ohjeet rekisteröitymisestä, sisäänkirjautumisesta, salasanan sekä sähköpostiosoitteen vaihtamisesta. Muut ohjeet ovat ennallaan ja löydät ne kaikki täältä.

 

Näin rekisteröidyt Yhteisöön

  • Rekisteröidy Yhteisön jäseneksi sivun oikeassa yläreunassa olevan “Kirjaudu sisään” -painikkeen kautta. Valitse aukeavasta näkymästä “Luo tunnus Telia Yhteisöön”.
  • Seuraavassa näkymässä luot itsellesi Telia Tili -tunnuksen, jonka avulla kirjaudut jatkossa sisään Yhteisöön
  • Voit halutessasi lisätä etu- ja sukunimesi niille varattuihin kenttiin
  • Lisää sähköpostiosoitteesi sekä valitse itsellesi salasana
  • Lue ja hyväksy käyttöehdot sekä tietosuojaseloste
  • Paina “Luo tili” ja siirry tämän jälkeen sähköpostiisi poimimaan sinne lähetetty vahvistuskoodi
  • Syötä vahvistuskoodi ja paina “Jatka
  • Tämän jälkeen valitset vielä itsellesi nimimerkin, jolla sinut tunnistetaan Yhteisön keskusteluissa
  • Lue ja hyväksy käyttöehdot sekä tietosuojaseloste ja paina lopuksi “Tallenna

Nyt olet luonut itsellesi Telia Tilin Yhteisöä varten ja voit aloittaa Yhteisön käyttämisen.

Huomioithan, että kun haluat kirjautua Yhteisöön niin tunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi ja salasanasi on valitsemasi salasana.

 

 

Näin kirjaudut Yhteisöön

  • Paina sivun oikeassa yläreunassa olevaa “Kirjaudu sisään” -painiketta
  • Lisää käyttäjätunnus, joka on Telia Tilisi sähköpostiosoite (sama sähköpostiosoite, johon Yhteisö lähettää erilaisia sähköposti-ilmoituksia)
  • Lisää Telia Tilisi salasana (sama salasana, jolla olet aiemminkin kirjautunut Yhteisöön)
  • Paina lopuksi “Kirjaudu

 

Salasanan vaihtaminen tai unohtunut salasana

 

Jos et muista salasanaasi, etkä pääse kirjautumaan Yhteisöön, tässä ohjeet salasanan nollaamiseksi.

  • Paina sivun oikeassa yläreunassa olevaa “Kirjaudu sisään” -painiketta. Valitse aukeavasta näkymästä “Unohditko salasanasi?
  • Lisää käyttäjätunnus, joka on Telia Tilisi sähköpostiosoite (sama sähköpostiosoite, johon Yhteisö lähettää erilaisia sähköposti-ilmoituksia)
  • Paina “Lähetä” ja saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit valita Telia Tiliisi uuden salasanan

Jos haluat vaihtaa salasanasi uuteen, toimi näin.

  • Mene omalle profiilisivullesi klikkaamalla sivun oikeassa yläreunassa olevaa profiilikuvaketta. Valitse sieltä “Asetukset” (tai klikkaa tästä)
  • Paina “Vaihda salasana” -painiketta ja pääset vaihtamaan salasanasi uuteen
  • Pääset takaisin Yhteisöön klikkaamalla sivun vasemmassa yläreunassa olevaa “Telia Yhteisö” linkkiä

 

Sähköpostiosoitteen vaihtaminen

  • Siirry Telia Tilin hallintasivulle ja kirjaudu sisään nykyistä Telia Tilin sähköpostiosoitettasi ja salasanaasi käyttäen
  • Valitse “Omat tiedot” ja “Muokkaa tietoja
  • Selaa kohtaan “Sähköpostiosoite”, valitse “Hallinnoi” ja “Muokkaa
  • Tärkeää: Lisää tai muokkaa ainoastaan henkilökohtaista sähköpostiosoitetta. Jos poistat sen, et voi enää kirjautua Yhteisöön
  • Sinua pyydetään vielä vahvistamaan, että haluatko varmasti muuttaa sähköpostiosoitteesi uuteen. Huomioithan, että vaihtamalla sähköpostiosoitteesi kirjaudut jatkossa sisään uutta sähköpostiosoitettasi käyttäen
  • Lisää uusi sähköpostiosoite ja paina “Tallenna”. Siirry tämän jälkeen sähköpostiisi poimimaan sinne lähetetty vahvistuskoodi
  • Syötä vahvistuskoodi ja paina “Jatka

Olet nyt vaihtanut Telia Tiliisi uuden sähköpostiosoitteen. Osoite vaihtuu myös Yhteisöön sen jälkeen, kun seuraavan kerran kirjaudut Yhteisöön sisälle. Muistathan kirjautua sisään uutta sähköpostiosoitetta käyttäen.

 

Mikä on Telia Tili

 

Kuten ollaan keskusteltu aiemmin niin Yhteisön tunnusuudistus liittyy Telian tunnusuudistuksiin. Otamme tässä uudistuksessa käyttöön Telia Tilin nyt täällä Yhteisössä ja myöhemmin se tulee käyttöön myös meidän kuluttaja-asiakkaille. Telia Tili tulee mahdollistamaan pääsyn Telian palveluihin, yksillä tunnuksilla. Voit kuitenkin jatkossakin käyttää Yhteisöä ilman, että se on liitetty asiakkuuteesi mutta jos haluat, niin voit tulevaisuudessa kirjautua sekä Yhteisöön että Minun Teliaan samoilla tunnuksilla.

Telia Tilin lisäksi uutta Yhteisössä on nyt se, että voit itse vaihtaa jatkossa sähköpostiosoitteesi uuteen. Uutta on myös se, että voit olla kirjautuneena Yhteisöön ja voit käyttää samaan aikaan Minun Teliaa halutessasi toisilla tunnuksilla.

Tuomme myöhemmin mahdollisuuden vaihtaa salasanan suoraan oman profiilisi kautta. Lisäämme sinne napin, josta pääset vaihtamaan Telia Tilisi salasanan. Sitä ennen salasanan vaihto onnistuu kuten tälläkin hetkellä eli sisäänkirjautumisikkunassa on valinta “Unohditko salasanasi”, jonka kautta voit vaihtaa salasanasi uuteen.

Telia Tili kehittyy matkan varrella muutoinkin. Tulevista muutoksista lisää myöhemmin.

 

Telia Tilin hallintasivut

 

Alla muutamia kuvankaappauksia Telia Tilin hallintasivulta.

 

Yleiskatsaus-näkymä:

 

 

Omat tiedot -näkymä:

 

 

Yllä olevassa kokonaisuudessa ainoastaan yhteystiedoissa näkyvä sähköpostiosoite on tällä hetkellä oleellinen asia Yhteisön käyttämiseksi. Muilla valinnoilla on merkitystä myöhemmin sen jälkeen, kun Telia Tili on käytössä myös kuluttaja-asiakkaillamme.

 

 

Yllä olevista ainoastaan salasana on sellainen, jota saatat tarvita. Muokkaa-linkistä pääset vaihtamaan Telia Tilin ja siten myös Yhteisön salasanasi.

Muilla valinnoilla on merkitystä myöhemmin sen jälkeen, kun Telia Tili on käytössä myös kuluttaja-asiakkaillamme.

Ethän poista käyttäjätiliäsi Telia Tili -sivulta, koska se ei poista Yhteisön käyttäjäprofiiliasi. Katso ohjeet Yhteisön käyttämisen lopettamiseksi täältä.

Yhdistä tilit -toiminto ei ole vielä tällä hetkellä käytössä.

 

Vinkki

 

Jos olet kirjautuneena Yhteisöön ja menet telia.fi -sivustolle niin näyttää, kuin olisit kirjautuneena sinnekin. Käytännössä oletkin, mutta et pääse etenemään sieltä tällä hetkellä Minun Teliaan. Tämä tulee onnistumaan sen jälkeen, kun Telia Tili tulee käyttöön myös kuluttaja-asiakkaillemme.

Jotta pääset Minun Teliaan niin paina Kirjaudu ulos ja voit tämän jälkeen kirjautua normaalisti Minun Teliaan, valitsemallasi tavalla.

 

 

Tavoitteemme oli siirtää kaikki Telia Yhteisön jäsenet Telia Tilin käyttäjäksi. Näin kaikki käyttäjät voisivat jatkaa Yhteisön käyttämistä ilman mitään toimenpiteitä.

Uudistustyön aikana ilmeni kuitenkin taustatiedoissa tiettyjä haasteita, joiden takia emme voikaan siirtää ihan kaikkia käyttäjiä Telia Tilin käyttäjiksi. Tämä tarkoittaa kuitenkin suurimmaksi osin vanhoja, 5-10 vuotta vanhoja käyttäjätilejä, joilla ei ole kirjauduttu Yhteisöön moneen vuoteen.

Lähetämme kaikille käyttäjille sähköpostia, jos emme pysty häntä siirtämään Telia Tilin käyttäjäksi. Jos käyttäjä ei halua jatkaa Yhteisön käyttämistä niin hänen ei siinä tilanteessa tarvitse tehdä mitään.

Tiedoksi, että teemme töitä edelleen taustalla ja olemme siinä vaiheessa, että Yhteisöä voidaan pitää vielä toistaiseksi avoinna 😊 Sulkuajankohta on siis siirtynyt nyt vähän suunniteltua myöhäisempään ajankohtaan.


No niin. Yhteisöön pääsee taas sisään , mutta havaitsin , että kirjautuminen sähköpostiosoitteella ei toimi , mutta sen sijaan nimimerkki toimii edelleen.

Onko tässä vielä tunnusten uusiminen kesken vai mistä on kyse?


No niin. Yhteisöön pääsee taas sisään , mutta havaitsin , että kirjautuminen sähköpostiosoitteella ei toimi , mutta sen sijaan nimimerkki toimii edelleen.

Onko tässä vielä tunnusten uusiminen kesken vai mistä on kyse?

Sinulla oli erillinen yhteisötunnus, eikös? Eli kirjauduit aikaisemmin Yhteisöön eri tunnuksilla mitä Minun Teliaan? Kysyn varmistaakseni, palaan asiaan.


No niin. Yhteisöön pääsee taas sisään , mutta havaitsin , että kirjautuminen sähköpostiosoitteella ei toimi , mutta sen sijaan nimimerkki toimii edelleen.

Onko tässä vielä tunnusten uusiminen kesken vai mistä on kyse?

Sinulla oli erillinen yhteisötunnus, eikös? Eli kirjauduit aikaisemmin Yhteisöön eri tunnuksilla mitä Minun Teliaan? Kysyn varmistaakseni, palaan asiaan.

Joo minulla on Yhteisön ja Minun Telian tunnukset erilliset. Minun Telia tunnushan on jo poistunut ja sinne kirjaudun pankkitunnuksilla.

Itse asiassa nämä muutokset eivät ole vaikuttaneet kirajautumisiini mitenkään toistaiseksi ja hyvä niin. 😉


Vanha jippo käyttää Yhteisöä takaovena Minun Teliaani kirjautumiseen poistui näköjään Yhteisön kirjautumisuudistuksen myötä.


Yhteisöön kirjautumista voi hallita täältä: Telia Tili


Joo minulla on Yhteisön ja Minun Telian tunnukset erilliset. Minun Telia tunnushan on jo poistunut ja sinne kirjaudun pankkitunnuksilla.

Itse asiassa nämä muutokset eivät ole vaikuttaneet kirajautumisiini mitenkään toistaiseksi ja hyvä niin. 😉

Kiitos. Teemme vielä viimeisiä viilauksia ja muutoksia. Mukava kuulla, että et ole törmännyt ongelmiin 😊

 

Vanha jippo käyttää Yhteisöä takaovena Minun Teliaani kirjautumiseen poistui näköjään Yhteisön kirjautumisuudistuksen myötä.

 

Yhteisöön kirjautumista voi hallita täältä: Telia Tili

Molemmat yllä olevista pitää paikkaansa 😊

Minulla on päivitetyt ohjeet, lisään sinne myös tuon linkin Telia Tiliin. Ja parin viikon sisällä omalle profiilisivulle tulee suora linkki Telia Tilin hallintaan, joten vaikka sähköpostiosoitteen tai salasanan vaihto helpottuu sen jälkeen 😊

 

Muokkaus:

Lisäsin ohjeisiin nyt myös tämän:

Lisää tai muokkaa ainoastaan henkilökohtaista sähköpostiosoitetta. Jos poistat sen, et voi enää kirjautua Yhteisöön


Alkujaanhan se oli, käyttäjätunnus oli sähköposti osoite, nimimerkki piti antaa erikseen. Sitten tuli muutos, nimimerkki käyttäjätunnuksena, salasana entinen. Vanha nimimerkki poistui. Sitten tuli uudistus, jossa kaikki edelliset tunnukset toimi, mutta juttuihin vaihtui se ensimmäinen nimimerkki.

Nyt taasen takaisin käyttäjätunnukseksi sähköposti osoite ja salasanana se vanha entinen ja nimimerkkinä julkaisuissa se ensimmäinen. Poistuu käytöstä nyt se toinen uudistus, että nimimerkki on käyttäjätunnuksena

 


Kieltämättä meillä on ollut tunnuksien kanssa muutoksia matkan varrella, enkä puhu nyt vain Yhteisöstä / Klaanista / Keskustele ja kysy -palstasta vaan myös Teliasta. Telia Tili toivottavasti tulee helpottamaan asioita ja viimeistään sitten, kun se tulee käyttöön kaikille Telian asiakkaille. Tällä hetkellä Telia Tili on täällä Yhteisössä sekä meidän yritysasiakkailla.

Tämä on muuten se syy, että kirjautumisikkunassakin on maininta Minun Telia Yrityksille -palvelusta, sama kirjautuminen on käytössä myös sinne.

Tuo Mobiilivarmenne-kirjautuminen ei toimi vielä tänne Yhteisöön. Se tulee kuitenkin toimimaan sen jälkeen, kun Telia Tili on käytössä kaikilla asiakkaillamme. Telia Tiliin tulee muitakin uudistuksia tulee sitten samassa yhteydessä 😊

 

 

Sitten tuli uudistus, jossa kaikki edelliset tunnukset toimi, mutta juttuihin vaihtui se ensimmäinen nimimerkki.

Tällaista en kyllä muista? 😄


Kieltämättä meillä on ollut tunnuksien kanssa muutoksia matkan varrella, enkä puhu nyt vain Yhteisöstä / Klaanista / Keskustele ja kysy -palstasta vaan myös Teliasta. Telia Tili toivottavasti tulee helpottamaan asioita ja viimeistään sitten, kun se tulee käyttöön kaikille Telian asiakkaille. Tällä hetkellä Telia Tili on täällä Yhteisössä sekä meidän yritysasiakkailla.

Tämä on muuten se syy, että kirjautumisikkunassakin on maininta Minun Telia Yrityksille -palvelusta, sama kirjautuminen on käytössä myös sinne.

Tuo Mobiilivarmenne-kirjautuminen ei toimi vielä tänne Yhteisöön. Se tulee kuitenkin toimimaan sen jälkeen, kun Telia Tili on käytössä kaikilla asiakkaillamme. Telia Tiliin tulee muitakin uudistuksia tulee sitten samassa yhteydessä 😊

 

 

Sitten tuli uudistus, jossa kaikki edelliset tunnukset toimi, mutta juttuihin vaihtui se ensimmäinen nimimerkki.

Tällaista en kyllä muista? 😄

Hyvä, että tämä vaihdettiin, että kirjautumisvaihtoehdoissa ei lue “käyttäjätunnuksella” ja “pankkitunnuksilla”, kuten alkuun suunniteltuna oli. Eli ns. palaute meni perille, että pankkitunnuksien esittäminen tunnistautumistapana oli huono. 😉
Varsinkin, kun Telia myös itse aktiivisesti mainostaa mobiilivarmennetta turvallisempana tunnistautumistapana, juuri niin kuten se onkin.

Ei mennyt tosin oma ehdotus läpi, että tuossa lukisi käyttäjätunnuksella tai tunnistautumalla, kun minusta tunnistautuminen kuvaa paremmin useita eri vaihtoehtoja. Mobiilivarmenteen lisäksi kun siellä on myös ne muut vaihtoehdot. 😃 “Vahva tunnistautuminen” olisi liian pitkä vaihtoehto valikkoon, vaikka se olisi kaikkein kuvaavin.

Nuo kolme linkkiä pistävät kyllä edelleen silmään, mutta ehkä UI/UX-suunnittelijoilla ei ole ollut täysin vapaita käsiä tehdä selkeämpää kirjautumisnäkymää, eli salasanan vaihto, sekä yritys- ja yhteisötunnusten luominen ovat epäloogisesti “niputettu” yhteen. 😃


No niin. Yhteisöön pääsee taas sisään , mutta havaitsin , että kirjautuminen sähköpostiosoitteella ei toimi , mutta sen sijaan nimimerkki toimii edelleen.

Onko tässä vielä tunnusten uusiminen kesken vai mistä on kyse?

Sinulla oli erillinen yhteisötunnus, eikös? Eli kirjauduit aikaisemmin Yhteisöön eri tunnuksilla mitä Minun Teliaan? Kysyn varmistaakseni, palaan asiaan.

Joo minulla on Yhteisön ja Minun Telian tunnukset erilliset. Minun Telia tunnushan on jo poistunut ja sinne kirjaudun pankkitunnuksilla.

Itse asiassa nämä muutokset eivät ole vaikuttaneet kirajautumisiini mitenkään toistaiseksi ja hyvä niin. 😉

Samoin. Entisellä tunnuksella sisään, eikä sähköpostilla. Ei muutosta. 🤔


Joo minulla on Yhteisön ja Minun Telian tunnukset erilliset. Minun Telia tunnushan on jo poistunut ja sinne kirjaudun pankkitunnuksilla.

Itse asiassa nämä muutokset eivät ole vaikuttaneet kirajautumisiini mitenkään toistaiseksi ja hyvä niin. 😉

Samoin. Entisellä tunnuksella sisään, eikä sähköpostilla. Ei muutosta. 🤔

Kokeilin kirjautua tälle uudelle Telia-tilille Yhteisön nimimerkillä , kun sähköposti-osoitteella en pääse mihinkään.

No pääsin nimimerkillä kyllä sisään , mutta en Yhteisöön tai tiliasetuksiin , vaan meni suoraan Telian yrityasiakkaiden sivustolle.

Ei järin loogista. No kirjautuminen kyllä toimii nimimerkillä yhteisön aloitussivuita.

 

--

Muokkaus PihlaHei: siistitty lainauksia


@Yaria 

Telia Tili kehittyy edelleen, teimme nyt tämän stepin Yhteisön kanssa ja alamme valmistautumaan seuraavaan vaiheeseen eli kuluttaja-asiakkaiden siirtoon. Voin sanoa, että esimerkiksi tuo kirjautumisikkuna tulee muuttumaan kyllä 🙂 

Jos sopii sinulle sekä myös @kustaa1967 niin mepä vähän kaivelemme noita teidän tunnuksia ja palaan asiaan, että mikäs niissä voisi olla, ettette pääse kirjautumaan sähköpostiosoitetta käyttäen.


Minä kirjauduin tänne kuten ennenkin, eli nimimerkillä. Ja sormenjäljellä. Sitten menin kokeilemaan miten telia.fi sivustolle, niin sanoi näin

 

Ainoa muutos tuon yritysjutun lisäksi on se, että pysyn tänne kirjautuneena vaikka käyn täältä pois. Kirjauduin tuosta siis ulos ja telia sivustolle mobiili hmm.. varmenteen (?) avulla.  


Jos sopii sinulle sekä myös @kustaa1967 niin mepä vähän kaivelemme noita teidän tunnuksia ja palaan asiaan, että mikäs niissä voisi olla, ettette pääse kirjautumaan sähköpostiosoitetta käyttäen.

Minulle kyllä sopii. Toistaiseksi nimimerkillä toimii.


Minä kirjauduin tänne kuten ennenkin, eli nimimerkillä. Ja sormenjäljellä. Sitten menin kokeilemaan miten telia.fi sivustolle, niin sanoi näin

 

Tämä “Kirjautuneena “Minun Telia Yrityksille” hämää tuossa ja se tulee muuttumaan myöhemmin. Voit painaa tuosta “Kirjaudu ulos” ja pääset kirjautumaan Minun Teliaan. Kuten kirjoititkin. Yhteisö pysyy siellä taustalla auki, tuosta jos kirjaudut ulos niin se ei kirjaa sinua ulos Yhteisöstä. Tämä mahdollistaa sen, että voi käyttää Yhteisöä sekä Minun Teliaa samaan aikaan (aiemmin se ei onnistunut, jos Yhteisöön oli eri tunnus kuin Minun Teliaan).


Yhteisöön kirjautumista voi hallita täältä: Telia Tili

Minulta puuttui sähköpostiosoite Telia Tilistä niin en päässyt kirjautumaan Telia Yhteisöön sähköpostiosoitteella. Kirjaudun Telia Tiliin vanhalla Telia-tunnuksella ja lisäsin henkilökohtaisen sähköpostiosoitteen sinne. Hyvin toimii sen jälkeen! 👍

 


Yhteisöön kirjautumista voi hallita täältä: Telia Tili

Minulta puuttui sähköpostiosoite Telia Tilistä niin en päässyt kirjautumaan Telia Yhteisöön sähköpostiosoitteella. Kirjaudun Telia Tiliin vanhalla Telia-tunnuksella ja lisäsin henkilökohtaisen sähköpostiosoitteen sinne. Hyvin toimii sen jälkeen! 👍

 

Tätä voisit kokeilla myös @kustaa1967, jos haluat ja kerkeät.

Meillä on vielä muutamia sähköpostiosoitteita päivittämättä Telia Tiliin, saadaan valmiiksi arviolta maanantaina. 


Yhteisöön kirjautumista voi hallita täältä: Telia Tili

Minulta puuttui sähköpostiosoite Telia Tilistä niin en päässyt kirjautumaan Telia Yhteisöön sähköpostiosoitteella. Kirjaudun Telia Tiliin vanhalla Telia-tunnuksella ja lisäsin henkilökohtaisen sähköpostiosoitteen sinne. Hyvin toimii sen jälkeen! 👍

 

Tätä voisit kokeilla myös @kustaa1967, jos haluat ja kerkeät.

Meillä on vielä muutamia sähköpostiosoitteita päivittämättä Telia Tiliin, saadaan valmiiksi arviolta maanantaina. 

Minulla kyllä oli sähköpostiosoite Telia-tilin tiedoissa , mutta päivitin sinne sen saman uudelleen jo eilen. Tänään lisäsin tietoihini myös puhelinnumeroni.

Nyt tilanne on sellainen , että pääsen kirjautumaan Yhteisöön ja Telia-tilille sekä nimimerkillä että sähköpostiosoitteella. Eikös tuon nimimerkillä kirjautumisen pitänyt loppua?

No tämä tilanne kelpaa toistaiseksi.

 


Minulla kyllä oli sähköpostiosoite Telia-tilin tiedoissa , mutta päivitin sinne sen saman uudelleen jo eilen. Tänään lisäsin tietoihini myös puhelinnumeroni.

Nyt tilanne on sellainen , että pääsen kirjautumaan Yhteisöön ja Telia-tilille sekä nimimerkillä että sähköpostiosoitteella. Eikös tuon nimimerkillä kirjautumisen pitänyt loppua?

No tämä tilanne kelpaa toistaiseksi.

 

Hienoa, että nyt toimii 🙂

Nimimerkillä kirjautuminen poistuu kyllä mutta se tapahtuu myöhemmin. Ne on nyt rinnakkain jonkin aikaa.

Sitten, kun Telia Tili tulee käyttöön myös kuluttaja-asiakkaille niin Minun Teliaan voi kirjautua vaikka Mobiilivarmenteella tai sähköpostiosoitteella. Siinä mielessä on jo nyt hyvä opetella tuo kirjautuminen, että aina sähköpostiosoitteella sisään 🙂

Laitan tästä vielä kaikille viestiä mutta tiedoksi:

Jos nyt vaihdat Telia Tiliin sähköpostiosoitteen niin se vaihtuu nyt vain Yhteisöä varten. Tämä johtuu siitä, että Telia Tili on nyt käytössä vain Yhteisössä (no toki myös yritysasiakkailla).

Sitten, kun Telia Tili on käytössä kaikilla niin voit yhdistää siinä kohtaa Yhteisön ja Telian asiakkuutesi. Jos haluat, ei tietenkään pakko.

Jos teet silloin sen yhdistämisen niin se sähköpostiosoite, joka sinulla on Telia Tilin tiedoissa,  siihen tulee sitten kaikki Telian sähköpostit eli asiakkuuteen liittyvä viestintä sekä Yhteisön ilmoitukset ja viestit.

 


Minulla kyllä oli sähköpostiosoite Telia-tilin tiedoissa , mutta päivitin sinne sen saman uudelleen jo eilen. Tänään lisäsin tietoihini myös puhelinnumeroni.

Nyt tilanne on sellainen , että pääsen kirjautumaan Yhteisöön ja Telia-tilille sekä nimimerkillä että sähköpostiosoitteella. Eikös tuon nimimerkillä kirjautumisen pitänyt loppua?

No tämä tilanne kelpaa toistaiseksi.

 

Tilannepäivitys.

Kävin Telia-tilin tiedoista poistamassa kohdasta “Vanha Telia tunnus” nimimerkkini ja nyt pääsen Yhteisöön ja Telia-tilille vain sähköpostiosoitteellani.

Tämä vinkkinä muillekin. 😉

 

--

Muokkaus PihlaHei: siistitty lainauksia


Tilannepäivitys.

Kävin Telia-tilin tiedoista poistamassa kohdasta “Vanha Telia tunnus” nimimerkkini ja nyt pääsen Yhteisöön ja Telia-tilille vain sähköpostiosoitteellani.

Tämä vinkkinä muillekin. 😉

Joo, katsoin samaa, että siellä näkyy Vanha Telia Tunnus, mikä minulla ei muuten ole nimimerkki, kun vain nimimerkistä on tässä yhteydessä puhuttu.

Joka tapauksessa, itse en lähtenyt sitä vielä ainakaan poistamaan, kun ei siitä mitään haittaakaan ole jos kirjautumaan pääsee kahdella eri tunnuksella/tavalla (vanha tunnus tai sähköpostiosoite). Se poistuu sieltä sitten aikanaan. 🙂

 

--

Muokkaus PihlaHei: siistitty lainauksia


Joo, katsoin samaa, että siellä näkyy Vanha Telia Tunnus, mikä minulla ei muuten ole nimimerkki, kun vain nimimerkistä on tässä yhteydessä puhuttu.

Joka tapauksessa, itse en lähtenyt sitä vielä ainakaan poistamaan, kun ei siitä mitään haittaakaan ole jos kirjautumaan pääsee kahdella eri tunnuksella/tavalla (vanha tunnus tai sähköpostiosoite). Se poistuu sieltä sitten aikanaan. 🙂

Totta.

Olin huomaavinani siinä vaiheessa , kun poistin sen “nimimerkin” Telia-tililtä , niin se palvelu kertoi , että olen poistamassa kirjautumistunnuksen aliasta. Näin ollen kyllä kai se “Vanha Telia Tunnus” voi olla mikä tahansa merkkijono.

 

--

Muokkaus PihlaHei: siistitty lainauksia


Kirjauduin ensin Yhteisöön Telia-tilin tunnuksellani ja sitten Minun Teliaan pankkitunnuksilla , kun minulla on ollut erillisinä Yhteisö ja Minun Telia. No kumpaankin pääsin sisään ongelmitta.

Kun sitten yritin kirjautua ulos Minun Teliasta , niin sepä ei onnistunutkaan ja vaati että kirjauduin ulos myös Yhteisöstä.

Onko tämä ominaisuus vai jokin vika???


Kirjauduin ensin Yhteisöön Telia-tilin tunnuksellani ja sitten Minun Teliaan pankkitunnuksilla , kun minulla on ollut erillisinä Yhteisö ja Minun Telia. No kumpaankin pääsin sisään ongelmitta.

Kun sitten yritin kirjautua ulos Minun Teliasta , niin sepä ei onnistunutkaan ja vaati että kirjauduin ulos myös Yhteisöstä.

Onko tämä ominaisuus vai jokin vika???

Tämä on vika ja saan sen myös toistettua. Otamme tutkintaan. Kiitos, kun kerroit.


Vastaa