-Käyttöjärjestelmä sekä versio
-Reitittimen/modeemin merkki ja malli (sekä ohjelmistoversio)
-Miten päätelaitteet on kytketty? (wlan, ethernetkaapeli)
-Onko sama konfiguraatio toiminut aiemmin?
-Onko lisätty tai poistettu laitteita ongelman ilmetessä?
-Laitteen tyyppi (merkki/malli), pc, pelikonsoli tms
-Laitteen ip osoitteet dhcp:llä vai manuaalisesti?
-Onko reititin/modeemi resetoitu&käynnistetty uudelleen?
-Onko päivitykset asennettu, jos saatavilla?
-Onko kaikki muut kytketyt laitteet käynnistetty uudelleen?
Tossapa noita perusjuttuja :)
Käytä hakua... :smileyfrustrated:
@PasiS kirjoitti:
Käytä hakua... :smileyfrustrated:
Niinpä. Samanlaisia ketjuja on todella paljon, joissa on kutakuinkin sama vastaus :smileyhappy:
Kiitos. Meillä on nyt kattavat ohjeet verkko-ongelmiin liittyen. Kaikissa tilanteissa haun käyttö on kyllä aina kärjessä kun mietitään että mitä tehdä ensimmäisenä kun hakee apua.
Eroaako bullettilista jotenkin silloin, jos kyse on esim. ongelmista (Telian) palveluihin tai tuotteisiin liittyen? Tai jos ongelma koskettaa laitetta kuten vaikka puhelinta?
@TeroRe kirjoitti:
Kiitos. Meillä on nyt kattavat ohjeet verkko-ongelmiin liittyen. Kaikissa tilanteissa haun käyttö on kyllä aina kärjessä kun mietitään että mitä tehdä ensimmäisenä kun hakee apua.
Eroaako bullettilista jotenkin silloin, jos kyse on esim. ongelmista (Telian) palveluihin tai tuotteisiin liittyen? Tai jos ongelma koskettaa laitetta kuten vaikka puhelinta?
Jep, tuo käytä hakua on kyllä tärkein ja se pääsi itseltäni unohtumaan mainita ?
Kyllä nuo perusjutut aika hyvin pätee oli laite ja firma mikä tahansa. Laitekohtaisia ohjeita aika työlästä laatia, kannattaa pysyä yleisluontoisissa.
Mitä olet yrittänyt tai olet suunnitellut tekeväsi ongelman ratkaisuksi? Jos ongelma on ollut jo joskus aiemmin, miten se ratkesi?