Muokkaus 8.6.2022
Lakko on päättynyt 7.6.2022 ja lakon piirissä olleet työntekijät ovat palanneet töihin. Ottaa varmasti kuitenkin aikansa, että saamme jonot purettua eri kanavista, työpyynnöt purettua yms. Hyvää kuitenkin on, että lakko on päättynyt ja pääsemme hiljalleen ns. normimoodiin.
-----
ICT-alan lakko on alkanut 25.4 ja sillä voi olla vaikutuksia asiakaspalvelukanavien aukioloon. Asiakaspalvelukanavat voivat myös ruuhkautua lakon aikana.
Lakko vaikuttaa myös Yhteisöön siltä osin, että moderaattoreita ei ole aina välttämättä paikalla, joten jos johonkin keskusteluun tarvitaan Telian virallinen vastaus niin lakon aikana vastaus voi tulla viiveellä.
Pahoittelut tilanteesta ja mahdollisista ongelmista.
--
Tiedotteemme telia.fi -sivuilla:
Ammattiliitto Pro jatkaa maanantaina 25.4. alkanutta lakkoa. Myös Insinööriliitto on ilmoittanut toimihenkilötyöehtosopimusta noudattavien henkilöiden osallistumisesta lakkoon. Lakko liittyy ICT-alan työehtosopimusneuvotteluihin.
Lakko vaikuttaa monin tavoin Telia Finlandin ja Telia Inmics-Nebulan palveluihin. Lakolla ei ole vaikutuksia Telia Cygaten palveluihin. Seuraamme tilannetta ja tiedotamme mahdollisista muutoksista verkkosivuillamme.
Lakon vaikutukset Telian palveluun
Lakko voi aiheuttaa ruuhkia asiakaspalvelussa sekä viivästyksiä tarjouspyyntöjen käsittelyssä, toimituksissa, laskutuksessa ja viankorjauksessa. Tällä hetkellä emme voi vahvistaa toimitusaikoja. Lakko voi viivästyttää myös joidenkin yritysasiakkaiden palveluiden sovittuja käyttöönottoja ja muutoksia. Otamme yhteyttä niihin yritysasiakkaisiin, joita tämä koskee.
Huomaathan, että lakolla voi lisäksi olla vaikutuksia asiakaspalvelukanavien aukioloon. Kattavat verkkopalvelumme Minun Telia ja Minun Telia Yrityksille palvelevat liittymien ja palveluiden hallintaan liittyvissä asioissa normaalisti. Myös muut verkkopalvelumme ovat normaalisti käytössä lakon aikana. Suosittelemme, että jätät lakon aikana kiireettömät vikailmoitukset alla olevien asiointipalveluiden kautta.
Pyrimme kaikin keinoin minimoimaan lakon vaikutukset asiakkaisiimme. Turvaamme kansalaisten turvallisuuden ja yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittiset toiminnot kaikissa poikkeusolosuhteissa.
Verkkopalvelumme liittymien ja palveluiden hallintaan:
Minun Telia Yrityksille
Telia Finlandin palveluiden kiireettömät vikailmoitukset
Palveluiden käyttäjätietojen ja oikeuksien hallinnointi
Laskujen tarkastelu
Telia Inmics-Nebula -portaalit
Telia Inmics-Nebulan palveluiden tukipyynnöt, tilaukset ja hallinnointi
Telia Cygate -portaalit
Pulsar-portaali: Telia Cygaten palveluiden muutospyynnöt ja vikailmoitukset
Smartview-portaali: Telia Cygaten palveluiden muutospyynnöt ja vikailmoitukset
Wholesale-asiakkaiden portaali
Wholesale-asiakkaiden liittymätilaukset
Minun Telia
Kuluttaja-asiakkaiden liittymien ja palveluiden hallinta sekä laskujen tarkastelu
Viestien lähettäminen ja vastaanottaminen on tällä hetkellä jouduttu sulkemaan
Chat asiakaspalvelu avoinna normaalisti 24/7
Minun Telia -sovellus
Kuluttaja-asiakkaiden liittymien ja palveluiden hallinta sekä laskujen tarkastelu
Viestien lähettäminen ja vastaanottaminen on tällä hetkellä jouduttu sulkemaan
Chat asiakaspalvelu avoinna normaalisti 24/7