Skip to main content

Tänne voi heitellä kaikkia kehitysideoita ja toiveita Yhteisöön ja yhteisöalustaan liittyen. Jos tulee mieleen ominaisuuksia, mitä haluaisitte, niin rohkeasti vaan ideoita kehiin!





@TeroRe kirjoitti:





Mistä saa suoran linkin tiettyyn viestiin ketjussa? Ihan perustoiminto foorumeissa yleensä. Pakollinen jos meinaa linkata johonkin tiettyyn viestiin jossain muualla (foorumin sisällä tai jossain toisessa paikassa).






Toistaiseksi onnistuu ainakin kiertotien kautta - ei hyvä vaihtoehto myönnän ja tämä pitää korjata - siten, että valitse ko viestin kohdalla "Valinnat" ja sieltä "Lähetä ystävälle sähköpostilla". Lähetä linkki omaan mailiin.






Tähän vielä sellaista, että normaalisti foorumeilla on viesteissä esim. viestinumero (monesko viesti ketjussa) josta sen suoran linkin saa, tai sitten se suora linkki on viestissä olevassa otsikossa, tai kellonajassa.






Tuopa onkin käyttökelpoinen, joskin tietämättä arvaamaton kikka.



 



Kokeilin Valinnat -> Lähetä linkki ystävälle sähköpostilla -keinoa. Lähetin



a) itselleni tehden kirjoitusvirheen osoitteeseen (kokeilin muuten ettei osoitetta ole olemassa). sain kuittauksen että lähetetty onnistuneesti



b) oikealla osoitteella, joka tuli perille. Kellekään ystävälleni en sellaista tekstisoopaa kyllä kehtaa lähettää.


, todella hyvä kysymys ja mukava että löysit vastauksenkin :)



 



Tuo kikka on kieltämättä vähän piilossa eikä sitä missään kerrota, mutta kunhan Klaani uudistuu tässä ehkä noin viikon sisällä niin tässä uudessa Klaanissa on sisäänrakennetty Apu-osio jonne voimme kerätä tällaisia vinkkejä näppärään muotoon 🙂 Lisätään tämä sinne ehdottomasti myöhemmin.



@aina kirjoitti:




Kokeilin Valinnat -> Lähetä linkki ystävälle sähköpostilla -keinoa. Lähetin



 



b) oikealla osoitteella, joka tuli perille. Kellekään ystävälleni en sellaista tekstisoopaa kyllä kehtaa lähettää.






Kurkkasin, että mitä kirjoitimmekaan tuohon mailiin kaksi vuotta sitten. Kieltämättä teksti pitää päivittää, kiitos palautteesta. Päivitämme tuon samalla, kun Klaani uudistuu.


Hei !



 



Viite: https://klaani.sonera.fi/t5/Vika-hairiotiedotteet/Lue-Klaanin-vikatiedoteosion-testaus/m-p/115215#U115215



 



Voisiko Klaaniin lisätä feedin tai vastaavanlainen vikatiedotteita ajatellen vaikkapa etusivulle? Toisaalta alhaalla on jo Twitter...



 



Lisäksi mielestäni todella vanhat arkistot joutaisivat pois täältä :)



@Sekunti kirjoitti:


Hei @TeroRe!



 



Viite: https://klaani.sonera.fi/t5/Vika-hairiotiedotteet/Lue-Klaanin-vikatiedoteosion-testaus/m-p/115215#U115215



 



Voisiko Klaaniin lisätä feedin tai vastaavanlainen vikatiedotteita ajatellen vaikkapa etusivulle? Toisaalta alhaalla on jo Twitter...



 



Lisäksi mielestäni todella vanhat arkistot joutaisivat pois täältä :)






Siis ihan etusivulle, vai tuonne Häiriötiedotteet-osioon? Minulla on piiiiitkällä kehityslistalla myöskin tämä vikatiedottaminen, en uskalla luvata mitään mutta siis tiedoksi :)



 



Noista arkistoista, toisen kerran nousee nyt esille. Mitä haittaa arkistosta on, ne kun ovat omassa osiossaan ne viestit? Haussa löytyvät toki, osa ehkä vanhentunutta tietoa. Mutta onko muuta haittaa?



@TeroRe kirjoitti:



@Sekunti kirjoitti:


Hei @TeroRe!



 



Viite: https://klaani.sonera.fi/t5/Vika-hairiotiedotteet/Lue-Klaanin-vikatiedoteosion-testaus/m-p/115215#U115215



 



Voisiko Klaaniin lisätä feedin tai vastaavanlainen vikatiedotteita ajatellen vaikkapa etusivulle? Toisaalta alhaalla on jo Twitter...



 



Lisäksi mielestäni todella vanhat arkistot joutaisivat pois täältä :)






Siis ihan etusivulle, vai tuonne Häiriötiedotteet-osioon? Minulla on piiiiitkällä kehityslistalla myöskin tämä vikatiedottaminen, en uskalla luvata mitään mutta siis tiedoksi :)



 



Noista arkistoista, toisen kerran nousee nyt esille. Mitä haittaa arkistosta on, ne kun ovat omassa osiossaan ne viestit? Haussa löytyvät toki, osa ehkä vanhentunutta tietoa. Mutta onko muuta haittaa?






Pähkäilin Häiriötiedotteet-osioon, kun etusivu on jo täynnä vimpaimia :)



 



Tuosta arkistoinnista tuskin on haittaa, mutta saattaa löytyä harhaanjohtavaa sisältöä tai vanhentunutta siis.


En tarvitse mitään kommentoija tai keskustelun aloittaja -merkkejä vaan toimivan nettiyhteyden kotiini! Käyttäkääpä energianne siihen eikä tällaiseen liehittelyyn.



@Hanipukirjoitti:

En tarvitse mitään kommentoija tai keskustelun aloittaja -merkkejä vaan toimivan nettiyhteyden kotiini! Käyttäkääpä energianne siihen eikä tällaiseen liehittelyyn.


Moikka @Hanipu!

 

Telia Yhteisö on digitaalisen elämän yhteisö, jossa keskustelemme kaikista digitaaliseen elämään liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Täällä voit kysyä apua ja keskustella yhdessä muiden alasta kiinnostuneiden sekä toisinaan myös työntekijöidemme kanssa. Valitettavasti emme täältä käsin pysty suoraan asiakkaiden liittymäasioita tutkimaan.

 

Mikäli sinulla on ongelmia nettiyhteytesi kanssa, niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jota kautta voimme tarkemmin lähteä tutkimaan mikä nettiyhteydessäsi tökkii. :)

Yhteydenottotavat löytyvät: https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot



@Hanipu kirjoitti:


En tarvitse mitään kommentoija tai keskustelun aloittaja -merkkejä vaan toimivan nettiyhteyden kotiini! Käyttäkääpä energianne siihen eikä tällaiseen liehittelyyn.






Kiitokset @Hanipu palautteesta. Vastasinkin juuri toiseen aloittamasi ketjuun tästä samaisesta aiheesta joten jatketaan juttua siellä.



@Tapemies@  kirjoitti:
mitä tämän palstan vastauksiin tulee vain vahvistaa omaa käsitystäni Telian yleisestä toimintakulttuurista. En elisastakaan erityisemmin pidä mutta siellä on palsta kuitenkin astetta ammattimaisemmin ylläpidetty ainakin omasta mielestä


Morjesta @Tapemies,



 



Yhteisön yhteisömanagerin roolissa olen kiinnostunut muun muassa siitä, että miten Yhteisömme toimii ja miten sen jäsenet kokevat Yhteisön ja niin edelleen. Siksi nappasin kommenttisi tästä keskustelusta.



 



Haluatko avata asiaa lisää, miten tämä ammattimaisuus tai sen puute näkyy täällä meillä? 



 



En lähde selittelemään tai muutakaan, mutta taustoitan sen verran kun vertaat meidän Yhteisöä Elisan vastaavaan, niin näissä kahdessa on perustavanlaatuinen ero. Meillä Yhteisö on lähtökohtaisesti paikka meidän nykyisille sekä mahdollisille tuleville asiakkaille sekä heidän välisille keskusteluilleen. Paikka, josta voi hakea neuvoja ongelmatilanteisiin, suosituksia siihen mitä kannattaa hankkia tai tehdä, paikka jakaa kokemuksia ja niin edelleen. Me telialaiset olemme toki menossa mukana tarvittaessa, pääpaino on kuitenkin jäsenten välisissä keskusteluissa. Yhteisömme ei ole asiakaspalvelukanava sen perinteisessä merkityksessä. Tarkoitan siis sitä, että aina kaikkia probleemeita ei pysty ratkaisemaan yleisillä neuvoilla joita täällä jaetaan ja se tarkoittaa joskus sitä, että kysyjä joudutaan ohjaamaan asiakaspalveluun (puhelu, chat jne.)



 



Voisiko nämä erot vaikuttaa siihen, että koet että Yhteisömme ei ole niin ammattimainen? Vai viittaatko ennemmin vastauksien sisältöön joita työntekijämme tänne kirjoittavat?



 



Kiitos ajatuksistasi jo etukäteen :)


Toivoisin, että yhteisössä voitaisiin ottaa aktiivisempi ote ongelmatilanteiden ratkaisemiseksi. Usein asiakkaat ovat olleet jo asiakaspalveluun yhteydessä, ennen ongelmastaan kirjoittamista. Siksi toivonkin, että tulevaisuudessa jos profiilista löytyy asiakastiedot ( ja asiakas tätä haluaa), välitettäisiin asiasta yhteydenottopyyntö asiakaspalveluun, yhteisokirjoituksen kera. Tällä vältetään loputtomalta tuntuva pompottelu. 



@antt0@  kirjoitti:


Toivoisin, että yhteisössä voitaisiin ottaa aktiivisempi ote ongelmatilanteiden ratkaisemiseksi. Usein asiakkaat ovat olleet jo asiakaspalveluun yhteydessä, ennen ongelmastaan kirjoittamista. Siksi toivonkin, että tulevaisuudessa jos profiilista löytyy asiakastiedot ( ja asiakas tätä haluaa), välitettäisiin asiasta yhteydenottopyyntö asiakaspalveluun, yhteisokirjoituksen kera. Tällä vältetään loputtomalta tuntuva pompottelu. 






Kiitos ideasta. Ymmärränkö oikein, että modet tekisivät tuon yhteydonottopyynnön asiakaspalveluun tarpeen niin vaatiessa?



 



Mitä muut olette mieltä, koetteko että tämä muutos olisi hyödyllinen ja tarpeellinen?


Mielestäni jos jotain aihetta on jo hyvin käsitelty täällä Yhteisössä (vaikka liittymän tai palvelun toimimattomuus), niin samojen asioiden kirjaaminen uudelleen yhteydenottoon ja selittäminen uudestaan ei palvele ketään. Koska täällä on Telian asiantuntijoita kirjoittelemassa, niin kaikista järkevintä olisi, että jo johonkin ketjuun vastannut asiantuntija voisi tuosta suoraaan ottaa kopin ja jotain kautta eskaloida häiriöilmoitukseksi. Mutta miten tuon sitten tunnistaisi joksikin asiakkaaksi, kun täällä yhteisössä ei asiakastietoja käsitellä?



 



Olisiko, että häiriöhenkilö laittaisi privaviestillä jonkin koodin tms. , ja jos sen sitten häiriösivustolla syöttäisi johonkin kentään, tunnistuisi tuo viestiketju ja asiakas.



 



Kilpailijoista Elisalla OmaYhteisö on asiakaspalvelukanava siinä missä muutkin. DNA:lla taas enemmän Q&A -sivusto, jossa harvemmin asioita käsitellään syvällisesti. Toki poikkeuksia on joidenkin aihepiirien suhteen,


Tämäntyyppistä toteutusta olen itsekin miettinyt aina silloin tällöin. Hyvä, kun nostitte esille.



 



Kuten @Purnipsi kirjoitti niin tuo olisi hyvä kompromissi yhteisöllisen vertaistuen ja asiakaspalvelukanavan välillä. Samojen asioiden toistaminen on kyllä ärsyttävää ja turhauttavaa, sitä ei voi kiistää, päinvastoin.



 



Tätä jos lähtee miettimään pidemmälle niin miten ne tilanteet, joissa joku tulee tänne vain kirjoittamaan että "ottakaa minuun yhteyttä"? Ymmärtääkö hän, että miksi joskus keskusteluista laitetaan soittopyyntö eteenpäin ja joskus ei? Miten ja mihin vedetään raja?


Vastaa