Skip to main content

Telia Yhteisö on uudistunut. Yhteisö on nyt entistä helppokäyttöisempi, tietoa on helpompi etsiä sekä löytää ja keskustelut ovat helpommin saavutettavissa. Uutta Yhteisöä on myös entistä helpompi käyttää myös puhelimilla.

Olemme tehneet uudistusta yhdessä Yhteisön aktiivijäsenten kanssa. Kiitos kaikille osallistujille! Kehitys ei toki lopu tähän, vaan olisi hienoa kuulla mitä mieltä juuri sinä olet uudistetusta Yhteisöstä.

 

Yhteisön uudistukset

 

Sen lisäksi, että uusi Yhteisö on helppokäyttöinen ja näyttää makealta, niin uudistus toi mukanaan myös uusia ominaisuuksia:

 

Uuden keskustelun aloittamisen lisäksi voit nyt myös esittää kysymyksen.

  • Esitä kysymys, kun haluat löytää neuvoa tai ratkaisun johonkin spesifiin ongelmaan, kuten ”mistä löytää laskun viitenumero”. Voit merkitä ratkaisuksi kommentin, joka auttoi sinua kysymyksessäsi. Näin muut, joilla on mielessä sama kysymys, löytävät ratkaisun helposti ja nopeasti.

 

Voit antaa palautetta Yhteisön ylläpidolle artikkelien ja ratkaisujen hyödyllisyydestä.

  • Artikkelien ja ratkaisujen lopussa on hymiöt, joiden avulla voit antaa palautetta niiden hyödyllisyydestä. Pyrimme parantamaan artikkeleitamme palautteiden pohjalta ja saamme näin myös tilastoa siitä, että kuinka hyödyllinen Yhteisö sen käyttäjille on.

 

Uusi lainaustoiminto, ns. Multi-quote.

  • ​​​​Nyt voit lisätä keskustelusta useita kommentteja yhteen lainaukseen, ja vastata niihin kaikkiin kerralla

 

Voit nyt myös lähettää yksityisviestejä toisille käyttäjille.

  • Voit esimerkiksi kysyä tarkentavia tietoja toiselta käyttäjältä, miten hän on ratkaissut jonkin asian.

 

Lisää aloittamaasi keskusteluun tai kysymykseen yksi tai useampi tägi.

  • Voit valita aiheeseen sopivan tägin ja näin voit helpottaa keskustelun tai kysymyksen löytymistä muille saman aiheen kanssa painiville. Yhteisö on koko ajan kasvava tietopankki, ja tägeillä kuka tahansa voi kategorisoida keskusteluita ja kysymyksiä.

 

Yhteisön ylläpidolla on nyt yhteinen käyttäjätili, @Yhteisötiimi 

  • Nyt voit lähettää Yhteisötiimille yksityisviestin ja pyytää apua vaikka Yhteisön käyttämiseksi tai Yhteisön käyttäjätiliisi liittyvissä asioissa.
  • Yhteisötiimi ei auta sinua kuitenkaan Telian asiakkuuteen sekä Telian sopimuksiin liittyvissä asioissa. Niissä kysymyksissä pyydämme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Täydennä jäsenprofiiliasi ja kerro siellä itsestäsi jotain.

  • Nyt voit kertoa itsestäsi jäsenprofiilissasi. Voit kertoa esimerkiksi mitä harrastat, missä asut ja mitä digilaitteita käytät.

 

Lisää itsellesi allekirjoitus.

  • Nyt voit ottaa käyttöön allekirjoituksen, joka näkyy jokaisen kommentin lopussa aina, kun kirjoitat Yhteisössä.

Kun lisäät itsellesi profiilikuvan ja täydentämällä jäsenprofiilisi sekä ottamalla käyttöön allekirjoituksen, voit luoda itsellesi muista erottuvan jäsenprofiilin. Näin sinut tunnistetaan helpommin Yhteisössä. Huomioithan kuitenkin, ettet lisää tietoihisi koskaan mitään sellaista, josta sinut voi tunnistaa henkilönä.

 

Muita uudistuksia

 

Uudistimme myös koko yhteisösivuston rakenteen. Nyt Yhteisöllä on oma etusivunsa, josta saat yleiskuvan siitä mitä kaikkea täällä tapahtuu. Yhteisön etusivun kautta voit siirtyä helposti eri paikkoihin Yhteisössä.

Voit siirtyä foorumille, josta löydät kaikki keskustelut ja näet mikä puhututtaa juuri nyt. Myös foorumin rakenne on uusittu, nyt keskustelualueita on vähemmän ja keskustelut ovat ryhmitelty loogisemmin.

Yhteisön etusivun kautta voit siirtyä myös Usein kysyttyjä kysymyksiä -osioon, josta löydät tiiviitä ohjeartikkeleita ”kysymys ja vastaus” -muodossa. Löydät niistä apua erilaisiin tilanteisiin mitä tuleekaan vastaan Telian tuotteita käytettäessä. Jos et löydä sopivaa vastausta, voit aina esittää kysymyksen tai aloittaa uuden keskustelun. Voit siirtyä vaihtoehtoisesti myös Telian Asiakastukeen lukemaan itsepalveluohjeita tai tekemään muutoksia Telian palveluihisi Minun Teliassa.

Voit siirtyä myös Artikkelit-osioon, jonne kokoamme nimensä mukaisesti kaikki artikkelit ja uutiset. Osiosta löydät luettavaa esimerkiksi uudistuksista Telian palveluihin, tietoa 5G:stä, Telia TV -uutisia, laite-esittelyitä ja paljon muuta. Uutena tulemme julkaisemaan laitearvosteluita, laiteuutisia ja erilaisia laitevinkkejä.

Olemme myös uudistaneet Yhteisön arvonimet ja tarrat. Kerromme nyt selkeästi, miten voit kerryttää pistepottiasi ja minkä mukaan arvonimet määrittyvät. Näet oman pistetilanteesi foorumin etusivun kunniataulun kautta. Palkitsemme kuukausittain eniten pisteitä keränneet vaihtuvilla Telia-aiheisilla palkinnoilla. Lue lisää pisteistä ja arvonimistä.

Eikä tässä vielä kaikki. Tulemme loppuvuoden aikana lanseeraamaan uuden osion Telia Yhteisöön. Siellä pääset vaikuttamaan Telian palveluiden kehitykseen osallistumalla erilaisiin kyselyihin, tehtäviin, haastatteluihin sekä tuotetestaamiseen. Voit keskustella toisten käyttäjien sekä Telian tuote- ja palvelukehityksen kanssa ja osallistua arvontoihin. Kuulostaa hienolle, eikö? Palaamme tähän myöhemmin loppuvuoden aikana 😊

 

Mitä siirsimme vanhasta Yhteisöstä

 

  • Sisällöt eli keskustelut ja artikkelit. Kommentteineen ja kuvineen sekä liitetiedostoineen.
  • Jäsenet (kts. myös seuraava kappale: Mitä emme siirtäneet)
    • Profiili
      • Nimimerkki + aikaleima, kun olet rekisteröitynyt Yhteisöön
      • Tunnukset, eli voit kirjautua Yhteisöön kuten ennenkin
      • Avatar-kuva, jos käytit erityistä avatar-kuvaa profiilissasi
      • Profiiliisi liitetty sähköposti, eli saat ilmoitukset samaan sähköpostiin kuin ennenkin
    • Aloittamasi keskustelut ja kirjoittamasi kommentit
    • Allekirjoitus, jos sinulla oli sellainen lisättynä vuosien varrella

 

Mitä emme siirtäneet vanhasta Yhteisöstä

 

  • Jäsenet, joiden profiilissa ei ollut sähköpostiosoitetta. Uusi Yhteisö käyttää inSided-alustaa ja tässä alustassa sähköpostiosoite on pakollinen tieto, joten emme voineet siirtää käyttäjiä, joiden tiedoissa sähköpostia ei ollut. Ja näin emme voineet laittaa heille myöskään tietoa asiasta sähköpostiin.
    • Kommenttien, jotka on kirjoittanut käyttäjä, jota emme ole pystyneet siirtämään, kirjoittajana näkyy “Anonymous”-käyttäjä.
  • Jos olit lähettänyt tai vastaanottanut vuosien varrella yksityisviestejä, niitä emme ole siirtäneet tänne uuteen Yhteisöön.
  • Jäsenprofiilissasi näkyi aiemmin hyväksyttyjen ratkaisujen sekä peukkujen määrät, näitä tietoja emme siirtäneet tänne uuteen Yhteisöön.
  • Jos sinulla oli tilauksia (ilmoituksia) keskusteluista tai vaikka osioista, tilaa haluamasi keskustelut / artikkelit / osiot uudelleen.
  • Keskustelut, joissa oli merkintä “Hyväksytty ratkaisu” merkintää ei enää ole.
  • Vanhassa Yhteisössä oli piilotettuna keskusteluiden ja artikkeleiden lukukerrat. Uusi Yhteisö näyttää keskusteluista ja artikkeleista kuinka monesti niitä on luettu. Nollasimme nämä tilastot, joten vaikka esimerkiksi keskustelu olisi aloitettu hyvän aikaa sitten niin lukukertojen laskenta lähti nyt nollasta liikkeelle. Tämä on uusi alku siinä mielessä.
  • Uudistimme arvonimet ja tarrat, niitä emme siirtäneet vanhasta tänne uuteen.

 

Tutustu rauhassa ja kerro mitä tykkäät

 

Tässä lyhyesti uudesta Yhteisöstä. Tutustu uudistettuun Yhteisöön rauhassa ja kerro vaikkapa tässä keskustelussa, miltä uudistus vaikuttaa. Otamme mielellämme palautetta vastaan, kiitos jo etukäteen 😊

 

----

Tiedossa olevat bugit 8.12.2022

Keskusteluiden ja jäsenten siirtoon liittyvät

  • Osalla jäsenistä vanha avatar-kuva on oudon muotoinen → suosittelen, että vaihdat itsellesi uuden avatarin 😊
  • Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen keskusteluiden hymiöissä näkyy hymiön perässä >-merkki. Esimerkiksi näin: 😊>
  • Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen sisältöjen otsikoissa voi näkyä outoja merkkejä
  • Upotetut Youtube-videot eivät toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä
  • Spoileri ei toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä → Tämä tulee olemaan ominaisuus, tätä ei saada korjattua jälkikäteen
  • Osassa artikkeleita ei näy kuvituskuvaa ja/tai esikatselukuvaa → Tämäkin tulee olemaan ominaisuus. Lisäämme käsin osaan vanhoihin artikkeleihin kuvituskuvat, emme kuitenkaan kaikkiin

Uuteen yhteisösivustoon liittyvät

  • Otsikot/fontit saattavat vaihtua ajoittain. Ne voivat myös näyttää hetken aikaa lihavoidulta. Nämä ilmenevät Safaria käytettäessä (MacOs, ei iOS)
  • Kun kirjaudut ulos ja tämän jälkeen kirjaudut sisään, sisäänkirjaus voi selaimesta ja laitteesta riippuen epäonnistua. Kun tyhjennät selaimen sivuhistorian niin sisäänkirjaus onnistuu kuitenkin jälleen
  • Olemme määritelleet automaattisen uloskirjauksen 30 minuutin passiivisen ajan jälkeen. Tämä ei toimi vielä oikein kaikilla selaimilla

Voisitte edes ilmoittaa jäsenille että uusi yhteisö on avattu!!!!
Aika outoa että asia halutaan pitää näin piilossa - eikö pitäisi edes tiedottaminen hoitaa kun tämä käyttöönotto “hieman” venähti????


Voisitte edes ilmoittaa jäsenille että uusi yhteisö on avattu!!!!
Aika outoa että asia halutaan pitää näin piilossa - eikö pitäisi edes tiedottaminen hoitaa kun tämä käyttöönotto “hieman” venähti????

Infoan jäseniä kyllä, en vielä tänään kuitenkaan 😊 Tehtiin ensin tavallaan hiljainen lanseeraus, että voidaan varmistaa, että kaikki toimii. Tiesin, että toimii mutta halusimme silti varmistaa.

Pahoittelut aikataulun venähdyksestä. Saimme projektin alussa turhan optimistisen aika-arvion ja sen mukaan viestin kaikille, pahoittelut myös siitä.

Tärkeintä on, että nyt Yhteisö on taas käytössä. Miltä vaikuttaa tässä vaiheessa? 😊


Hienolta näyttää! Kaikki sivut latautuvat erittäin nopeasti. Tämän huomasi heti ja siitä tuli heti hyvä mieli :)


Ensivaikutelmana ainakin, että käyttö puhelimella erittäin miellyttävää. Entinen oli aika raskas.


Tämä on tosiaan kevyt käyttää puhelimella, ja muutoinkin toimii puhelimella näppärästi :)

 

Kiitos @jessenic & @elVeikko kommenteista.


Hyvältä näyttää, latautuu nopeasti ja ulkoasu tyylikäs! Matkan varrella tulee varmasti sitten vielä parannuksia. Tästä on hyvä jatkaa kohti loppuvuotta. :)

Ehkä nämä “arvonimet” ovat hieman outoja. Ovatko jotain vakioita? Mailaaja kuulostaa hieman erikoiselta.


Kyllä tämä tuntuu kätevältä, kun sai jutun juonesta kiinni 😄

Nopea, sujuva ja selkeä 👌🏻


Tämä nyt ei iso juttu ole, mutta muutamassa kohdassa täällä pistää ikävästi silmään tuhaterottimena käytetty pilkku välilyönnin sijaan, esim. "2,149 Keskustelua" bannerissa. Pilkkuhan on desimaalierotin suomen kielessä, eli tuon mukaan täällä on jo 2 keskustelua ja vähän kolmatta! 😅

 

Varmaan numeromuotoilun kieli on englanti, jossa desimaalierotin on piste ja tuhaterotin pilkku.

 

Edit. Ja nyt sain sähköpostin, että @TeroRe mainitsit minut. Mutta tuossa sähköpostissa ei ole minkäänlaista linkkiä tähän keskusteluun, vain tieto että on mainittu.


Mahtavaa, että uudistettu saitti aukesi! Mutkat ymmärtää, pääasia, että edistystä tapahtuu. Tämä uusi alusta tuntuu todella hyvältä Fold 3:lla, iso näyttö pääsee arvoonsa. 


Hyvältä näyttää, latautuu nopeasti ja ulkoasu tyylikäs! Matkan varrella tulee varmasti sitten vielä parannuksia. Tästä on hyvä jatkaa kohti loppuvuotta. :)

Ehkä nämä “arvonimet” ovat hieman outoja. Ovatko jotain vakioita? Mailaaja kuulostaa hieman erikoiselta.

Kiitos kommenteista.

Halusimme uudistaa arvonimet ja niitä pähkiessä valitsimme niille teeman, joka tulee Telian brändistä: Yhteydet. Mehän tarjoamme yhteyksiä asiakkaille. Kukin arvonimi on henkilö, joka käyttää yhteyksiä. Täällä arvonimistä lisää. Uudistus sekin, että nyt kerromme mitä arvonimiä täällä on :)

 

Tämä nyt ei iso juttu ole, mutta muutamassa kohdassa täällä pistää ikävästi silmään tuhaterottimena käytetty pilkku välilyönnin sijaan, esim. "2,149 Keskustelua" bannerissa. Pilkkuhan on desimaalierotin suomen kielessä, eli tuon mukaan täällä on jo 2 keskustelua ja vähän kolmatta! 😅

 

Varmaan numeromuotoilun kieli on englanti, jossa desimaalierotin on piste ja tuhaterotin pilkku.

Tämä oli päässyt silmieni ohi, pahoittelut! Tämä on näköjään inSidedin ominaisuus, puhelimella selattaessa ko. numerot näkyvät noin. Ei tietokoneella. Selvitän asiaa, kiitos kun toit esille.

 

Edit. Ja nyt sain sähköpostin, että @TeroRe mainitsit minut. Mutta tuossa sähköpostissa ei ole minkäänlaista linkkiä tähän keskusteluun, vain tieto että on mainittu.

Hmm, tutkin myös tämän. Kiitos.

 

Kiitos kommenteistanne myös @kiisseli67 & @Purnipsi 🙂


Hyvältä näyttää, latautuu nopeasti ja ulkoasu tyylikäs! Matkan varrella tulee varmasti sitten vielä parannuksia. Tästä on hyvä jatkaa kohti loppuvuotta. :)

Ehkä nämä “arvonimet” ovat hieman outoja. Ovatko jotain vakioita? Mailaaja kuulostaa hieman erikoiselta.

Kiitos kommenteista.

Halusimme uudistaa arvonimet ja niitä pähkiessä valitsimme niille teeman, joka tulee Telian brändistä: Yhteydet. Mehän tarjoamme yhteyksiä asiakkaille. Kukin arvonimi on henkilö, joka käyttää yhteyksiä. Täällä arvonimistä lisää. Uudistus sekin, että nyt kerromme mitä arvonimiä täällä on :)

Itse olisin ehkä laittanut tuon "mailaajan" muotoon "meilaaja". Ensimmäisenä tuli nimittäin erinäiset mailat mieleen, ennen kuin tajusin mistä kyse. 🙂


Tietokoneen Chromella ei anna kirjautua sisään. Tulee ilmoitus "VIRHE TAPAHTUI :(" ja kirjautumissivu ei aukea (telia.fi/oidc/community/authcallback)

 


Hyvältä näyttää, latautuu nopeasti ja ulkoasu tyylikäs! Matkan varrella tulee varmasti sitten vielä parannuksia. Tästä on hyvä jatkaa kohti loppuvuotta. :)

Ehkä nämä “arvonimet” ovat hieman outoja. Ovatko jotain vakioita? Mailaaja kuulostaa hieman erikoiselta.

Kiitos kommenteista.

Halusimme uudistaa arvonimet ja niitä pähkiessä valitsimme niille teeman, joka tulee Telian brändistä: Yhteydet. Mehän tarjoamme yhteyksiä asiakkaille. Kukin arvonimi on henkilö, joka käyttää yhteyksiä. Täällä arvonimistä lisää. Uudistus sekin, että nyt kerromme mitä arvonimiä täällä on :)

Itse olisin ehkä laittanut tuon "mailaajan" muotoon "meilaaja". Ensimmäisenä tuli nimittäin erinäiset mailat mieleen, ennen kuin tajusin mistä kyse. 🙂

Hmm, ehkä tosiaan meili sopisi paremmin, meilaaja.

 

Ja sitten maininnasta, ei tule tämmöiseen viestiin mitää linkkiä takaisin keskusteluun :

 

 


Itse olisin ehkä laittanut tuon "mailaajan" muotoon "meilaaja". Ensimmäisenä tuli nimittäin erinäiset mailat mieleen, ennen kuin tajusin mistä kyse. 🙂

Hyvä twiikkaus, kiitos. Muutin tämän nyt :)

 

Tietokoneen Chromella ei anna kirjautua sisään. Tulee ilmoitus "VIRHE TAPAHTUI :(" ja kirjautumissivu ei aukea (telia.fi/oidc/community/authcallback)

Hmm. Varmuuden vuoksi kysyn nyt alkuun sitä perinteistä, että oletko kokeillut evästeiden nollausta? 🙂 Jos se ei auta niin kerrotko vielä mikä Chromen versio käytössä? Itsellä on Chrome ja Macbook ja ainakin tässä sisäänkirjaus toimii ok.

 

Ja sitten maininnasta, ei tule tämmöiseen viestiin mitää linkkiä takaisin keskusteluun :

Tutkin tätä ja olin valinnut sähköpostitemplaan väärän variablen. Kokeillaas nyt @Purnipsi, toimiiko?


 

Tietokoneen Chromella ei anna kirjautua sisään. Tulee ilmoitus "VIRHE TAPAHTUI :(" ja kirjautumissivu ei aukea (telia.fi/oidc/community/authcallback)

Hmm. Varmuuden vuoksi kysyn nyt alkuun sitä perinteistä, että oletko kokeillut evästeiden nollausta? 🙂 Jos se ei auta niin kerrotko vielä mikä Chromen versio käytössä? Itsellä on Chrome ja Macbook ja ainakin tässä sisäänkirjaus toimii ok.

Päivitin Chromen versiosta 107.0.5304.88 → 107.0.5304.107 mutta ei auttanut. InCognito-tilassa pääsin tosiaan kirjautumissivulle, mutta en raaski noita evästeasetuksiani nyt alkaa nollaamaan, kun on kaikki YourOnlineChoices- sun muut evästehallintasivut katottuna ja varmaan eri tilitiedotkin evästeiden muistissa…. 😃 Eli pystyn käyttämään kyllä InCognitossa, mutta varmaan jotain evästeisiin liittyvää tuossa kirjautumisessa saattaapi olla @TeroRe 

 

Ja se piti  sanomani, että hyvältä näyttää uusi Yhteisö! So far so good!


en raaski noita evästeasetuksiani nyt alkaa nollaamaan

Ennen evästeiden poistamista kokeile tyhjentää välimuisti eli cache. Jos kyse on vanhasta yhteisöstä jäljelle jääneestä tyylitiedostosta, niin välimuistin tyhjentäminen riittää.

Firefoxin työpöytäversiossa voi myös poistaa evästeitä yksitellen (settings, privacy and security, cookies and site data, manage data). Taitaa kuitenkin olla, että tämä on yksi niitä asioita, joka erottaa työpöytäohjelmat mobiilisovelluksista.


en raaski noita evästeasetuksiani nyt alkaa nollaamaan

Ennen evästeiden poistamista kokeile tyhjentää välimuisti eli cache. Jos kyse on vanhasta yhteisöstä jäljelle jääneestä tyylitiedostosta, niin välimuistin tyhjentäminen riittää.

Firefoxin työpöytäversiossa voi myös poistaa evästeitä yksitellen (settings, privacy and security, cookies and site data, manage data). Taitaa kuitenkin olla, että tämä on yksi niitä asioita, joka erottaa työpöytäohjelmat mobiilisovelluksista.

Tämä on muuten tosi hyvä vinkki.

Tiedoksi, että vaikka sisäänkirjaus toimii vanhoilla tunnuksilla ja vaikka se näyttää ihan vanhalle tutulle näkymälle, niin rakensimme sen kuitenkin tietyistä syistä johtuen kokonaan uusiksi. Joten voi hyvinkin olla, että selain muistaa jotain vanhasta Yhteisöstä ja siksi sisäänkirjaus ei nyt onnistu.

Siksi evästeiden ja/tai välimuistin tyhjennös mitä ilmeisemmin korjaa tilanteen.

Niin ja kiitos kehuista @jaypekka 🙂


Kiitti @irritus vinkistä! Kokeilin läppärilläkin samasta verkosta ja sama homma kirjautumisen kanssa, että virhettä pukkaa. Kokeilin myös tuota välimuistin tyhjentämistä ja selaimen uudelleen käynnistämistä, mutta ei auttanut.

Puhelimella toimi tosiaan moitteitta, mutta muistaakseni vanha Yhteisö heittikin minut aina mobiilissa pihalle.

Noh! Taistelen tämän kanssa hetken, ennen kuin uskallan alkaa evästeitä ronkkimaan, mutta hyvä että on nyt tietoa täälläkin, jos joku muu kamppailee saman kanssa!
@TeroRe 


Kiitti @irritus vinkistä! Kokeilin läppärilläkin samasta verkosta ja sama homma kirjautumisen kanssa, että virhettä pukkaa. Kokeilin myös tuota välimuistin tyhjentämistä ja selaimen uudelleen käynnistämistä, mutta ei auttanut.

Puhelimella toimi tosiaan moitteitta, mutta muistaakseni vanha Yhteisö heittikin minut aina mobiilissa pihalle.

Kiitos kun kerroit. Ja koska täällä kuitenkin kirjoittelet niin muilla selaimilla siis toimii mutta nimenomaan ja ainoastaan Chromella ei? Otamme tämän tutkintaan, koska vika toistuu myös toisella laitteella.


@TeroRe , näyttäisi läppärillä Edgellä toimivan normaalitilassa. Eli läppärillä WLAN-verkossa ja työpöydällä kiinteässä ei toiminut uusimmalla Chromella.
Mobiilissa toimii Samsungilla Samsung Internet Browserilla sekä toisessa Androidissa Chromella myöskin. iPadilla Safarissa toimii myös. Näillä mun vakikäyttöisillä Chromeilla se ei kysellyt tosiaan noita evästeasetuksia Yhteisön sivule astuessa, mutta näillä muilla selaimilla tai Incognitossa se niitä kyselee, mutta antaa kirjautua, vaikken mitään niistä evästeistä hyväksyisikään.

Evästeasetuksina selaimessa Chromella koneilla on “Kolmannen osapuolen evästeiden estäminen incognito-tilassa
Sivustot voivat käyttää evästeitä selauskokemuksesi parantamiseen, esimerkiksi pitää sinut kirjautuneena tai muistaa ostoskorisi sisällön
Kun olet incognito-tilassa, sivustot eivät näe selaustoimintaasi eri sivustoilla evästeiden kautta esim. personoidakseen mainoksia. Joidenkin sivustojen ominaisuudet eivät välttämättä toimi.”

Saako muuten evästeasetuksia muutettua pelkästään Yhteisön sivulla jostakin? Yleensä sivun alalaitoihin saattaa jäädä joku boksi/täppä mistä niitä pääsisi muuttelemaan, mutta itselle ei osu silmään.


Vielä tämmöinen kysymys @TeroRe :lle?

Viestinkirjoitusikkunassa on eri fontti kuin mitä lopullisessa julkaistussa viestissä enkä löytänyt keinoa sitä vaihtaa. Toki vahvennukset ja teksitivärin sekä taustavärin voi valita.

Saisiko myös kirjoitusikkunassa fontin samaksi kuin lopullinen. Se helpottaisi tekstin muotoilua ennen julkaisua.


Täytyy myöntää, että uusi foorumi on nopea latautumaan ja selkeä! Pieniä bugeja varmasti löytyy, mutta ne saadaan kyllä ratkaistua. Raapustelen tekstiä parhaillaan iPhonen Chromesta.👍

 

En löytänyt Yhteisön evästeasetuksia sivun alhaalta. Onko tämä tulossa @TeroRe?


@TeroRe , näyttäisi läppärillä Edgellä toimivan normaalitilassa. Eli läppärillä WLAN-verkossa ja työpöydällä kiinteässä ei toiminut uusimmalla Chromella.
Mobiilissa toimii Samsungilla Samsung Internet Browserilla sekä toisessa Androidissa Chromella myöskin. iPadilla Safarissa toimii myös. Näillä mun vakikäyttöisillä Chromeilla se ei kysellyt tosiaan noita evästeasetuksia Yhteisön sivule astuessa, mutta näillä muilla selaimilla tai Incognitossa se niitä kyselee, mutta antaa kirjautua, vaikken mitään niistä evästeistä hyväksyisikään.

Evästeasetuksina selaimessa Chromella koneilla on “Kolmannen osapuolen evästeiden estäminen incognito-tilassa
Sivustot voivat käyttää evästeitä selauskokemuksesi parantamiseen, esimerkiksi pitää sinut kirjautuneena tai muistaa ostoskorisi sisällön
Kun olet incognito-tilassa, sivustot eivät näe selaustoimintaasi eri sivustoilla evästeiden kautta esim. personoidakseen mainoksia. Joidenkin sivustojen ominaisuudet eivät välttämättä toimi.”

Saako muuten evästeasetuksia muutettua pelkästään Yhteisön sivulla jostakin? Yleensä sivun alalaitoihin saattaa jäädä joku boksi/täppä mistä niitä pääsisi muuttelemaan, mutta itselle ei osu silmään.

Ainakin voit painaa F12 ja evästevälilehdeltä käydä deletoimassa deletellä kaikki Yhteisön sivulla olevat.


Vielä tämmöinen kysymys @TeroRe :lle?

Viestinkirjoitusikkunassa on eri fontti kuin mitä lopullisessa julkaistussa viestissä enkä löytänyt keinoa sitä vaihtaa. Toki vahvennukset ja teksitivärin sekä taustavärin voi valita.

Saisiko myös kirjoitusikkunassa fontin samaksi kuin lopullinen. Se helpottaisi tekstin muotoilua ennen julkaisua.

Aivan totta, tämä jäi minulla laittamatta listalle. Tämä ei ole bugi vaan inSided-alustan perus ominaisuus eli viestinkirjoitusikkunassa on perus (oletus) fontti tällä hetkellä. Haluan sen itsekin muuttaa tähän meidän Telian fonttiin, en ole vielä saanut tähän selvyyttä että miten mutta teen kyllä jos ja kuin vain mahdollista :)

--

Muokkaus: Tarkoitan siis listaa joka löytyy tästä kirjoituksesta:

 


Aivan totta, tämä jäi minulla laittamatta listalle. Tämä ei ole bugi vaan inSided-alustan perus ominaisuus eli viestinkirjoitusikkunassa on perus (oletus) fontti tällä hetkellä. Haluan sen itsekin muuttaa tähän meidän Telian fonttiin, en ole vielä saanut tähän selvyyttä että miten mutta teen kyllä jos ja kuin vain mahdollista :)

Eiköhän se ole mahdollista , kun kilpailijan samalla alustalla se on niin.

PS. Pitääpä kirjoitella jatkossa noita kysymyksiä em. ketjuun.


Vastaa