Skip to main content

Telia Yhteisö on uudistunut. Yhteisö on nyt entistä helppokäyttöisempi, tietoa on helpompi etsiä sekä löytää ja keskustelut ovat helpommin saavutettavissa. Uutta Yhteisöä on myös entistä helpompi käyttää myös puhelimilla.

Olemme tehneet uudistusta yhdessä Yhteisön aktiivijäsenten kanssa. Kiitos kaikille osallistujille! Kehitys ei toki lopu tähän, vaan olisi hienoa kuulla mitä mieltä juuri sinä olet uudistetusta Yhteisöstä.

 

Yhteisön uudistukset

 

Sen lisäksi, että uusi Yhteisö on helppokäyttöinen ja näyttää makealta, niin uudistus toi mukanaan myös uusia ominaisuuksia:

 

Uuden keskustelun aloittamisen lisäksi voit nyt myös esittää kysymyksen.

  • Esitä kysymys, kun haluat löytää neuvoa tai ratkaisun johonkin spesifiin ongelmaan, kuten ”mistä löytää laskun viitenumero”. Voit merkitä ratkaisuksi kommentin, joka auttoi sinua kysymyksessäsi. Näin muut, joilla on mielessä sama kysymys, löytävät ratkaisun helposti ja nopeasti.

 

Voit antaa palautetta Yhteisön ylläpidolle artikkelien ja ratkaisujen hyödyllisyydestä.

  • Artikkelien ja ratkaisujen lopussa on hymiöt, joiden avulla voit antaa palautetta niiden hyödyllisyydestä. Pyrimme parantamaan artikkeleitamme palautteiden pohjalta ja saamme näin myös tilastoa siitä, että kuinka hyödyllinen Yhteisö sen käyttäjille on.

 

Uusi lainaustoiminto, ns. Multi-quote.

  • ​​​​Nyt voit lisätä keskustelusta useita kommentteja yhteen lainaukseen, ja vastata niihin kaikkiin kerralla

 

Voit nyt myös lähettää yksityisviestejä toisille käyttäjille.

  • Voit esimerkiksi kysyä tarkentavia tietoja toiselta käyttäjältä, miten hän on ratkaissut jonkin asian.

 

Lisää aloittamaasi keskusteluun tai kysymykseen yksi tai useampi tägi.

  • Voit valita aiheeseen sopivan tägin ja näin voit helpottaa keskustelun tai kysymyksen löytymistä muille saman aiheen kanssa painiville. Yhteisö on koko ajan kasvava tietopankki, ja tägeillä kuka tahansa voi kategorisoida keskusteluita ja kysymyksiä.

 

Yhteisön ylläpidolla on nyt yhteinen käyttäjätili, @Yhteisötiimi 

  • Nyt voit lähettää Yhteisötiimille yksityisviestin ja pyytää apua vaikka Yhteisön käyttämiseksi tai Yhteisön käyttäjätiliisi liittyvissä asioissa.
  • Yhteisötiimi ei auta sinua kuitenkaan Telian asiakkuuteen sekä Telian sopimuksiin liittyvissä asioissa. Niissä kysymyksissä pyydämme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Täydennä jäsenprofiiliasi ja kerro siellä itsestäsi jotain.

  • Nyt voit kertoa itsestäsi jäsenprofiilissasi. Voit kertoa esimerkiksi mitä harrastat, missä asut ja mitä digilaitteita käytät.

 

Lisää itsellesi allekirjoitus.

  • Nyt voit ottaa käyttöön allekirjoituksen, joka näkyy jokaisen kommentin lopussa aina, kun kirjoitat Yhteisössä.

Kun lisäät itsellesi profiilikuvan ja täydentämällä jäsenprofiilisi sekä ottamalla käyttöön allekirjoituksen, voit luoda itsellesi muista erottuvan jäsenprofiilin. Näin sinut tunnistetaan helpommin Yhteisössä. Huomioithan kuitenkin, ettet lisää tietoihisi koskaan mitään sellaista, josta sinut voi tunnistaa henkilönä.

 

Muita uudistuksia

 

Uudistimme myös koko yhteisösivuston rakenteen. Nyt Yhteisöllä on oma etusivunsa, josta saat yleiskuvan siitä mitä kaikkea täällä tapahtuu. Yhteisön etusivun kautta voit siirtyä helposti eri paikkoihin Yhteisössä.

Voit siirtyä foorumille, josta löydät kaikki keskustelut ja näet mikä puhututtaa juuri nyt. Myös foorumin rakenne on uusittu, nyt keskustelualueita on vähemmän ja keskustelut ovat ryhmitelty loogisemmin.

Yhteisön etusivun kautta voit siirtyä myös Usein kysyttyjä kysymyksiä -osioon, josta löydät tiiviitä ohjeartikkeleita ”kysymys ja vastaus” -muodossa. Löydät niistä apua erilaisiin tilanteisiin mitä tuleekaan vastaan Telian tuotteita käytettäessä. Jos et löydä sopivaa vastausta, voit aina esittää kysymyksen tai aloittaa uuden keskustelun. Voit siirtyä vaihtoehtoisesti myös Telian Asiakastukeen lukemaan itsepalveluohjeita tai tekemään muutoksia Telian palveluihisi Minun Teliassa.

Voit siirtyä myös Artikkelit-osioon, jonne kokoamme nimensä mukaisesti kaikki artikkelit ja uutiset. Osiosta löydät luettavaa esimerkiksi uudistuksista Telian palveluihin, tietoa 5G:stä, Telia TV -uutisia, laite-esittelyitä ja paljon muuta. Uutena tulemme julkaisemaan laitearvosteluita, laiteuutisia ja erilaisia laitevinkkejä.

Olemme myös uudistaneet Yhteisön arvonimet ja tarrat. Kerromme nyt selkeästi, miten voit kerryttää pistepottiasi ja minkä mukaan arvonimet määrittyvät. Näet oman pistetilanteesi foorumin etusivun kunniataulun kautta. Palkitsemme kuukausittain eniten pisteitä keränneet vaihtuvilla Telia-aiheisilla palkinnoilla. Lue lisää pisteistä ja arvonimistä.

Eikä tässä vielä kaikki. Tulemme loppuvuoden aikana lanseeraamaan uuden osion Telia Yhteisöön. Siellä pääset vaikuttamaan Telian palveluiden kehitykseen osallistumalla erilaisiin kyselyihin, tehtäviin, haastatteluihin sekä tuotetestaamiseen. Voit keskustella toisten käyttäjien sekä Telian tuote- ja palvelukehityksen kanssa ja osallistua arvontoihin. Kuulostaa hienolle, eikö? Palaamme tähän myöhemmin loppuvuoden aikana 😊

 

Mitä siirsimme vanhasta Yhteisöstä

 

  • Sisällöt eli keskustelut ja artikkelit. Kommentteineen ja kuvineen sekä liitetiedostoineen.
  • Jäsenet (kts. myös seuraava kappale: Mitä emme siirtäneet)
    • Profiili
      • Nimimerkki + aikaleima, kun olet rekisteröitynyt Yhteisöön
      • Tunnukset, eli voit kirjautua Yhteisöön kuten ennenkin
      • Avatar-kuva, jos käytit erityistä avatar-kuvaa profiilissasi
      • Profiiliisi liitetty sähköposti, eli saat ilmoitukset samaan sähköpostiin kuin ennenkin
    • Aloittamasi keskustelut ja kirjoittamasi kommentit
    • Allekirjoitus, jos sinulla oli sellainen lisättynä vuosien varrella

 

Mitä emme siirtäneet vanhasta Yhteisöstä

 

  • Jäsenet, joiden profiilissa ei ollut sähköpostiosoitetta. Uusi Yhteisö käyttää inSided-alustaa ja tässä alustassa sähköpostiosoite on pakollinen tieto, joten emme voineet siirtää käyttäjiä, joiden tiedoissa sähköpostia ei ollut. Ja näin emme voineet laittaa heille myöskään tietoa asiasta sähköpostiin.
    • Kommenttien, jotka on kirjoittanut käyttäjä, jota emme ole pystyneet siirtämään, kirjoittajana näkyy “Anonymous”-käyttäjä.
  • Jos olit lähettänyt tai vastaanottanut vuosien varrella yksityisviestejä, niitä emme ole siirtäneet tänne uuteen Yhteisöön.
  • Jäsenprofiilissasi näkyi aiemmin hyväksyttyjen ratkaisujen sekä peukkujen määrät, näitä tietoja emme siirtäneet tänne uuteen Yhteisöön.
  • Jos sinulla oli tilauksia (ilmoituksia) keskusteluista tai vaikka osioista, tilaa haluamasi keskustelut / artikkelit / osiot uudelleen.
  • Keskustelut, joissa oli merkintä “Hyväksytty ratkaisu” merkintää ei enää ole.
  • Vanhassa Yhteisössä oli piilotettuna keskusteluiden ja artikkeleiden lukukerrat. Uusi Yhteisö näyttää keskusteluista ja artikkeleista kuinka monesti niitä on luettu. Nollasimme nämä tilastot, joten vaikka esimerkiksi keskustelu olisi aloitettu hyvän aikaa sitten niin lukukertojen laskenta lähti nyt nollasta liikkeelle. Tämä on uusi alku siinä mielessä.
  • Uudistimme arvonimet ja tarrat, niitä emme siirtäneet vanhasta tänne uuteen.

 

Tutustu rauhassa ja kerro mitä tykkäät

 

Tässä lyhyesti uudesta Yhteisöstä. Tutustu uudistettuun Yhteisöön rauhassa ja kerro vaikkapa tässä keskustelussa, miltä uudistus vaikuttaa. Otamme mielellämme palautetta vastaan, kiitos jo etukäteen 😊

 

----

Tiedossa olevat bugit 8.12.2022

Keskusteluiden ja jäsenten siirtoon liittyvät

  • Osalla jäsenistä vanha avatar-kuva on oudon muotoinen → suosittelen, että vaihdat itsellesi uuden avatarin 😊
  • Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen keskusteluiden hymiöissä näkyy hymiön perässä >-merkki. Esimerkiksi näin: 😊>
  • Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen sisältöjen otsikoissa voi näkyä outoja merkkejä
  • Upotetut Youtube-videot eivät toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä
  • Spoileri ei toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä → Tämä tulee olemaan ominaisuus, tätä ei saada korjattua jälkikäteen
  • Osassa artikkeleita ei näy kuvituskuvaa ja/tai esikatselukuvaa → Tämäkin tulee olemaan ominaisuus. Lisäämme käsin osaan vanhoihin artikkeleihin kuvituskuvat, emme kuitenkaan kaikkiin

Uuteen yhteisösivustoon liittyvät

  • Otsikot/fontit saattavat vaihtua ajoittain. Ne voivat myös näyttää hetken aikaa lihavoidulta. Nämä ilmenevät Safaria käytettäessä (MacOs, ei iOS)
  • Kun kirjaudut ulos ja tämän jälkeen kirjaudut sisään, sisäänkirjaus voi selaimesta ja laitteesta riippuen epäonnistua. Kun tyhjennät selaimen sivuhistorian niin sisäänkirjaus onnistuu kuitenkin jälleen
  • Olemme määritelleet automaattisen uloskirjauksen 30 minuutin passiivisen ajan jälkeen. Tämä ei toimi vielä oikein kaikilla selaimilla

Tiedoksi ketjuun, että teen ohjeet Yhteisön käyttämistä varten. Nämä on minulla vielä työstössä mutta on tulossa kyllä :)


Kiitos molemmille vastauksista olen nyt ajan tasalla. Eli se on yhteisön uusi toiminta malli, harmi vähän hankalampi kuin aikaisempi ja epäselvempi,mutta opittavissa tuo kellon aikaan kohtaan painaminen. Nyt olisi hyvä tehdä noista ohje kun noin paljon muuttunut.

 

Onko sitten tuokin muka uusi tapa jossa uusimmat keskustelut osio on tosiaan niin, että siinä ei ole uusinta viestiä vaan aina se aloitus viesti ja henkilö ketä sen aloittanut, eikä uusinta viestiä ja ketä sen kirjoittanut. Nythän se ei ole oikeastaan uusimmat keskustelut osio ollenkaan, pitäisi keksiä uusi nimitys tai selventää tuota.

 

No kuten sanoin maku asia miten haluaa olla ja laitevalmistaja sen määrää, mutta ei tuo nyt oikein selkeä systeemi ole verrattuna aikaisempaan, vähän huonosti kehitetty. Toivotaan kuitenkin hyvää jatkoa yhteisölle ja toimivaa yhteistyötä ja kehitystä teille uuden alustan kanssa.

 

Edit. Mikä viive siinä on kun huomasin, että saan sähköpostiin viestin kun tulee tänne yhteisöön viestiä. Olin ottanut vanhasta ne pois koska en halua yhteisöstä mitään sähköpostia( ellei ole yksityinen).  Ja kävin ne nyt ottamassa tästä uudesta pois ja tallnesin muutokset , mutta ei ainakaan heti toiminut, nyt edelleen tulee sähköpostiin viestiä, toivottavsti ei ole iso viive ja nämä viestit häipyvät pois, turhaa sähköpsotia nämä vaan ovat.


Onko sitten tuokin muka uusi tapa jossa uusimmat keskustelut osio on tosiaan niin, että siinä ei ole uusinta viestiä vaan aina se aloitus viesti ja henkilö ketä sen aloittanut, eikä uusinta viestiä ja ketä sen kirjoittanut. Nythän se ei ole oikeastaan uusimmat keskustelut osio ollenkaan, pitäisi keksiä uusi nimitys tai selventää tuota.

Uusi tapa on ja tämän alustan perusominaisuus.

Minusta tämä on parempi kuin yksittäisten uusien viestien lista , jossa on sekaisin eri ketjujen viestejä. Tässä versiossa on lista ketjuista , joissa on uusia viestejä ja niitä voi lukea ketjuittain eikä tarvitse hyppelehtiä ketjusta toiseen. Uusimman viestin kirjoittajan näkee , kun vie hiirulaisen sen em. kellonajan vieressä näkyvän avataren päälle.

Toki ensin pitää totuttautua vähän erilaiseen lukustrategiaan , mutta myös kilpailijalla on sama alusta ja jos käyttää molempia , niin pian siihen tottuu.


Totta tuo, että eri ketjujen viestejä sekaisin on pidempi lista , nyt tämä on siinä helpompi. Mutta se, että näkyy aina vaan alku viesti ei ehkä ole paras, Tosiaan tottumis kysymys ja eiköhän tämänkin opi. En käytä mitään toista joten ei ole sieltä kokemusta ja se, että kilpailijalla on sama alusta ei ole oikeastaan koskaan mikään valttikortti omaa alustaa kokeiltaessa mainostaa, koska toinenkin alusta voi olla huono.

 

Harmi sinällään, että alustan tarjoajalla on aina niin iso valta ja koska tälle linjalle on lähhdetty niin omaa alustaa kanannta tosiaan enää rakentaa. Toivttavasti saatte tulevaisuudessa sananvaltaa miten halauatte kehittää alustaa(eikä tarkoita sitä, että tekisitte tämän korjauksen jos itse myös tällä tavalla haluatte alustan toimivan).  Eiköhän käyttäjät siihen totu vaikka olsi huonompi kuin aikaisemmin, sisältö se on kuitenkin ratkaiseva tekijä täällä eikä alusta.

 

PS, nyt taisi päivitys tulla voimaan viestiasetuksissa onneksi, ei ainakaan tullut uutta sähköpostia, toivottavasti loppui niiden tuleminen.


Harmi sinällään, että alustan tarjoajalla on aina niin iso valta ja koska tälle linjalle on lähhdetty niin omaa alustaa kanannta tosiaan enää rakentaa. Toivttavasti saatte tulevaisuudessa sananvaltaa miten halauatte kehittää alustaa(eikä tarkoita sitä, että tekisitte tämän korjauksen jos itse myös tällä tavalla haluatte alustan toimivan).  Eiköhän käyttäjät siihen totu vaikka olsi huonompi kuin aikaisemmin, sisältö se on kuitenkin ratkaiseva tekijä täällä eikä alusta..

Ei Suomessa eikä juurikaan muuallakaan ole operaattoreilla omia yhteisöalustoja eikä ole ollut vuosikausiin , vaan ne ovat suurten alustatoimittajien pilvipalveluja. Jonkun verran operaattorit voivat niihin saada omia erityisominaisuuksia ulkonäköräätälöinnin lisäksi. No koska useampi operaattori/yritys käyttää samaa alustaa , niin suurelta osin isommat päivitykset tulevat kaikille , jos vain päivitykset halutaan ostaa.


Mutta se, että näkyy aina vaan alku viesti ei ehkä ole paras,

Uusimman viestin kirjoittajan näkee , kun vie hiirulaisen sen em. kellonajan vieressä näkyvän avataren päälle.


Totta tuo, että eri ketjujen viestejä sekaisin on pidempi lista , nyt tämä on siinä helpompi. Mutta se, että näkyy aina vaan alku viesti ei ehkä ole paras, Tosiaan tottumis kysymys ja eiköhän tämänkin opi. En käytä mitään toista joten ei ole sieltä kokemusta ja se, että kilpailijalla on sama alusta ei ole oikeastaan koskaan mikään valttikortti omaa alustaa kokeiltaessa mainostaa, koska toinenkin alusta voi olla huono.

Sanoisin, että on tosiaan tottumiskysymys. Tämä on näppärä hyvä alusta ja mitä on tullut kommentteja niin tämä on myös nopea ja myös puhelimella käytettäessä.

Tosiaan Uusimmat-näkymässä näkyy viimeisimmän viestin kirjoittajan avatar. Henksulla avatarin päällä on pieni Telia-ikoni, joten siitä erottaa ainakin sen, että onko viimeisin kommentti henksulaisen vai jonkun muun kirjoittama.

Ja ei, emme ole mainostaneet, että nyt meillä on sama alusta kuin jollain toisella 🙂 Valitsimme tämän, eurooppalaisen inSidedin, koska tässä on hyvä käyttökokemus - myös puhelimilla - ja tässä on hyviä ominaisuuksia. Muun muassa viestieditorin kanssa oli vanhassa haasteita ja tässä uudessa se toimii hyvin. Tämä on tosiaan kevyt ja toimii jouhevasti. Tämä on myös meille ylläpidolle helpompi, tämä ei oikeastaan vaadi koodarin taitoja, että tätä voi ylläpitää ja päivittää. Sitten jos jotain customia halutaan niin se vaatii sitten esimerkiksi CSS:llä koodaamista, mutta tämä alusta on tosi hyvä ihan tällaisenaankin.

 

PS, nyt taisi päivitys tulla voimaan viestiasetuksissa onneksi, ei ainakaan tullut uutta sähköpostia, toivottavasti loppui niiden tuleminen.

Hyvä juttu. Ja jos haluat niin poista vielä varmuuden vuoksi mahdolliset tilaukset, jos sinulla niitä vielä on, oman profiilisi kautta → https://yhteiso.telia.fi/favorite/overview (avaa keskustelu ja poista tähtimerkintä sen aloituspostauksesta).

 


Tämä on myös meille ylläpidolle helpompi, tämä ei oikeastaan vaadi koodarin taitoja, että tätä voi ylläpitää ja päivittää. Sitten jos jotain customia halutaan niin se vaatii sitten esimerkiksi CSS:llä koodaamista, mutta tämä alusta on tosi hyvä ihan tällaisenaankin.

Joo tiettyyn rajaan saakka voi ominaisuuksia ylläpitokin varioida.

Mitä olen katsellut kilpailijan inSidedin alustaa , niin kyllä sinne on versiopäivityksiä tehty alustatoimittajan puolelta. No ne tuovat vain valmiuksia uusille toiminnoille , joita ylläpito sitten halutessaan voi ottaa käyttöön.


Ei Suomessa eikä juurikaan muuallakaan ole operaattoreilla omia yhteisöalustoja eikä ole ollut vuosikausiin , vaan ne ovat suurten alustatoimittajien pilvipalveluja. Jonkun verran operaattorit voivat niihin saada omia erityisominaisuuksia ulkonäköräätälöinnin lisäksi. No koska useampi operaattori/yritys käyttää samaa alustaa , niin suurelta osin isommat päivitykset tulevat kaikille , jos vain päivitykset halutaan ostaa.

Tämä on just noin.

Tämä inSided, jota nyt käytämme, heillä kaikki päivitykset ja kaikki ominaisuudet, on kaikilla asiakkaillaan käytettävissä. Heillä ei siis ole lisäkilkkeitä mitä ostaa, kaikki kuuluvat hintaan. inSided vastaa myös pääosin kaikista päivityksistä, että ne toimii kuten pitää (eri asia toki jos yritys on tehnyt jotain customia). Tämä on mielestäni hyvä toimintamalli.

Yritys sitten päättää, että mitä ominaisuuksia haluaa käyttää. inSidedissa on esimerkiksi sellainen “ideointitoiminnallisuus”. Siinä käyttäjät voivat ehdotella vaikka uusia tuotteita tai ominaisuuksia olemassa oleviin tuotteisiin. Toiset käyttäjät voivat sitten äänestää ideoista parhaimmat. Emme ottaneet tätä ainakaan vielä käyttöön. 

Tähän liittyen haluan vielä nostaa esiin, että tuolla aloituspostauksessa kerroin, että tulemme loppuvuoden aikana lanseeraamaan uuden osion, jossa halukkaat pääsevät vaikuttamaan ja osallistumaan Telian palveluiden kehitykseen. Tästä johtuen emme lähde ainakaan vielä lanseeraamaan tuota ideointitoiminnallisuutta 😉


inSidedissa on esimerkiksi sellainen “ideointitoiminnallisuus”. Siinä käyttäjät voivat ehdotella vaikka uusia tuotteita tai ominaisuuksia olemassa oleviin tuotteisiin. Toiset käyttäjät voivat sitten äänestää ideoista parhaimmat. Emme ottaneet tätä ainakaan vielä käyttöön. 

Tähän liittyen haluan vielä nostaa esiin, että tuolla aloituspostauksessa kerroin, että tulemme loppuvuoden aikana lanseeraamaan uuden osion, jossa halukkaat pääsevät vaikuttamaan ja osallistumaan Telian palveluiden kehitykseen. Tästä johtuen emme lähde ainakaan vielä lanseeraamaan tuota ideointitoiminnallisuutta 😉

Jos tarkoitat sitä , että me käyttäjät voisimme ehdotella Telialle uusia tuotteita , palveluita tai vain parannuksia olemassa oleviin , niin sille iso peukku. 👍

Kilpailijalla sellainen Ideapaja jo on integroituna yhteisöön.


Jos tarkoitat sitä , että me käyttäjät voisimme ehdotella Telialle uusia tuotteita , palveluita tai vain parannuksia olemassa oleviin , niin sille iso peukku. 👍

Kilpailijalla sellainen Ideapaja jo on integroituna yhteisöön.

Lähdemme ainakin liikkeelle hivenen toisella kulmalla eli tuomme sinne erilaisia tehtäviä erilaisten asioiden ja tuotteiden ympärillä. Tarkoituksena siis parantaa näitä ko. asioita, tai rakentaa niitä käyttäjien kanssa. Tätä voisi kuvailla termillä “yhteiskehittely-yhteisö”. Voimme toki tätä laajentaa tulevaisuudessa, jos niin halutaan, tuollaiseen ideointikäyttöön, jossa käyttäjät voisivat ehdotella “mitä vain”.


Lähdemme ainakin liikkeelle hivenen toisella kulmalla eli tuomme sinne erilaisia tehtäviä erilaisten asioiden ja tuotteiden ympärillä. Tarkoituksena siis parantaa näitä ko. asioita, tai rakentaa niitä käyttäjien kanssa. Tätä voisi kuvailla termillä “yhteiskehittely-yhteisö”. Voimme toki tätä laajentaa tulevaisuudessa, jos niin halutaan, tuollaiseen ideointikäyttöön, jossa käyttäjät voisivat ehdotella “mitä vain”.

Onhan sekin parempi kuin ei mitään. No katsellaan mihin virta vie. 😉


Kilpailijan ideapajalla on hieno lähtökohta, mutta toteutettavankin idean toteutus kestää niin pitkään että tulee vain paha mieli. 


Kilpailijan ideapajalla on hieno lähtökohta, mutta toteutettavankin idean toteutus kestää niin pitkään että tulee vain paha mieli. 

Se on ihan totta ja varsinkin suurten yritysten ongelma. Iso laiva kääntyy hitaasti. On siellä kilpailijan Ideapajassa kohtuuajassakin toteutuneita ehdotuksia , vaikka joihinkin onkin mennyt vuositolkulla eikä suurinta osaa toteuteta koskaan.

Mielestäni on kuitenkin parempi , että on edes mahdollisuus ehdottaa kuin että ei ole.


En kommentoi muiden tekemisiä vaan yleisellä taholla pohdin. En epäile yhtään, etteikö jengillä olisi ideoita. Varmasti on ja paljon 😃 Mutta kun tosiaan ne pitää myös toteuttaa ja se on jo haasteellisempaa. Tai riippuu toki ideasta/toiveesta mutta yleisesti ottaen. Jos kysytään ideoita niin homma tyssää aika nopsaan, jos niitä ei toteuteta tai niissä kestää kauan.

No mutta, suunta meillä on kuitenkin siihen, että tulemme osallistamaan käyttäjiä enemmän ja se on mielestäni aivan loistava suunta. Lähdemme hallitusti liikkeelle 🙂


Tiedoksi ketjuun, että olen muokkaillut Yhteisön lähettämiä sähköposti-ilmoituksia. Seuraavissa sähköposteissa on nyt lyhyt esikatselu kommentista, josta sähköposti on lähetetty:

  • Sinut on mainittu keskustelussa
  • Seuraamassasi keskustelussa on uusia kommentteja
  • Tilaamassasi keskustelussa on ratkaisu

Olen myös tehnyt ohjeet Yhteisön jäsenyyteen ja profiilin liittyen. Täydennän ohjeita vielä muun muassa itse Yhteisön käyttämisen suhteen.

 


Viestinkirjoitusikkunassa on eri fontti kuin mitä lopullisessa julkaistussa viestissä enkä löytänyt keinoa sitä vaihtaa. Toki vahvennukset ja teksitivärin sekä taustavärin voi valita.

Saisiko myös kirjoitusikkunassa fontin samaksi kuin lopullinen. Se helpottaisi tekstin muotoilua ennen julkaisua.

Tämä on nyt muutettu siltä osin, että viestinkirjoitusikkunassa on hivenen isompi ja selkeämpi fontti kuin mitä se alunperin oli. Ihan samaa ns. brändifonttia tähän ei kuulemma saa. Tai ainakaan vielä, tulevaisuudessa ehkä. Mutta hyvä, että fontti on nyt parempi kuin mitä oli.

En löytänyt Yhteisön evästeasetuksia sivun alhaalta. Onko tämä tulossa @TeroRe?

Lisäsimme sivun alaosaan linkin evästeasetuksiin.


No kirjauduin ulos ja yritin kirjautua takaisin. Ei avautunut kirjautumisikkunaa eikä mitään muutakaan , vaan pääsin suoraan sisään takaisin.

Ei tämä näin saa toimia. Kun kirjaudut ulos sen täytyy aina mennä läpi heti ja uudelleen kirjautumisessa pitää kysyä tunnukset ja salasanat aina. Nyt ne kirjautumistiedot jää johonkin “muhimaan”.

Olemme tutkineet tätä ja tällä hetkellä tilanne on se, että nyt kun painat uloskirjausta niin selain kirjaa sinut ulos ja ohjaa sinut telia.fi -etusivulle. Pääset takaisin Yhteisöön kirjoittamalla Yhteisön osoitteen tai vaikka selaimen suosikkien kautta. Ja sisäänkirjautuessa Yhteisöön sinun pitää jälleen syöttää tunnuksesi.

Teemme tulevana yönä vielä päivityksen, jonka jälkeen uloskirjaus ohjaa sinut oikeaan paikkaan eli Yhteisön etusivulle. Tämän jälkeen uloskirjaus toimii kuten pitää.

Pahoittelut säädöstä.


Terve vaan uuteen Yhteisöön! 😊 Aavistuksen meni lanseerauspäivä itseltäni ohi. 

Ihan hyvinhän tämä on näemmä lähtenyt käyntiin, varsinkin ottaen huomioon koko migraation kokoluokan. Nämä ottavat aina aikansa, ja pieniä bugeja sekä muita korjailuja varmasti riittää alkuun, mutta kyllä se siitä. 😊👍 

Vielä näin ensialkuun on tietenkin alustaan totuttelemista (varmasti niin ylläpidolla kuin käyttäjilläkin), kun oli niin edelliseen tottunut. Siitäkin huolimatta, että tätä inSidedia tuli jo etukäteen tutkittua, mutta aktiivista käyttökokemusta kun itselläni ei ollut. Ihan positiiviset ensivaikutelmat käytöstä. 👌


Terve vaan uuteen Yhteisöön! 😊 Aavistuksen meni lanseerauspäivä itseltäni ohi. 

Ihan hyvinhän tämä on näemmä lähtenyt käyntiin, varsinkin ottaen huomioon koko migraation kokoluokan. Nämä ottavat aina aikansa, ja pieniä bugeja sekä muita korjailuja varmasti riittää alkuun, mutta kyllä se siitä. 😊👍 

Vielä näin ensialkuun on tietenkin alustaan totuttelemista (varmasti niin ylläpidolla kuin käyttäjilläkin), kun oli niin edelliseen tottunut. Siitäkin huolimatta, että tätä inSidedia tuli jo etukäteen tutkittua, mutta aktiivista käyttökokemusta kun itselläni ei ollut. Ihan positiiviset ensivaikutelmat käytöstä. 👌

Terveppä terve ja mukava kuulla, että ensifiilikset on posin puolella 😎

Tehtiin tämä lanseeraus ens alkuun näin tavallaan “hiljaisena” mutta laitan varmaankin maanantaina jäsenille sähköpostia, että tervetuloa uudistuneeseen Yhteisöön.

Bugeja ja viilauksia on vielä to do -listalla, ikävä kyllä, mutta ihan hyvältä kyllä jo alkaa näyttämään. Ja kyllä, vaatii myös meiltä ylläpitoporukalta vielä totuttelua, vaikkakin ollaan käytetty tätä testisivustolla jo jonkin aikaa. Se on eri asia testailla kuvitteellisten keskusteluiden ja tilanteiden kanssa vs. että mitä sitten käyttäminen oikealla sivustolla oikeiden jäsenten kanssa 😙


No kirjauduin ulos ja yritin kirjautua takaisin. Ei avautunut kirjautumisikkunaa eikä mitään muutakaan , vaan pääsin suoraan sisään takaisin.

Ei tämä näin saa toimia. Kun kirjaudut ulos sen täytyy aina mennä läpi heti ja uudelleen kirjautumisessa pitää kysyä tunnukset ja salasanat aina. Nyt ne kirjautumistiedot jää johonkin “muhimaan”.

Olemme tutkineet tätä ja tällä hetkellä tilanne on se, että nyt kun painat uloskirjausta niin selain kirjaa sinut ulos ja ohjaa sinut telia.fi -etusivulle. Pääset takaisin Yhteisöön kirjoittamalla Yhteisön osoitteen tai vaikka selaimen suosikkien kautta. Ja sisäänkirjautuessa Yhteisöön sinun pitää jälleen syöttää tunnuksesi.

Teemme tulevana yönä vielä päivityksen, jonka jälkeen uloskirjaus ohjaa sinut oikeaan paikkaan eli Yhteisön etusivulle. Tämän jälkeen uloskirjaus toimii kuten pitää.

Pahoittelut säädöstä.

Eipä tämä kirjautuminen vieläkään toimi kunnolla ja lisää säätöä tarvitaan.

Kokeilin aamulla kirjautua ja pääsin sisään. Kun kirjauduin ulos ja yritin kirjautua uudelleen , niin tuloksena oli vain virheilmoitus.

Kävin välillä muissa hommissa ja hetki sitten kokeilin uudestaan. Nyt tuli ensimmäisellä yrittämällä taas pelkkä virhelimoitus. No kokeilin kirjautua useamman kerran ja lopulta pääsin sisään. Siis ehkä joka viides kirjautuminen onnistuu , vaikka tyhjentelin kaikki keksit ja selailutiedot.

Manun sanoin “Jotain tarttis tehdä”.

Selaimena on uusin Firefox ja kilpailijan saitilla toimii ok ja muutenkin. Vain tämä Telian yhteisö kipuilee.


No kirjauduin ulos ja yritin kirjautua takaisin. Ei avautunut kirjautumisikkunaa eikä mitään muutakaan , vaan pääsin suoraan sisään takaisin.

Ei tämä näin saa toimia. Kun kirjaudut ulos sen täytyy aina mennä läpi heti ja uudelleen kirjautumisessa pitää kysyä tunnukset ja salasanat aina. Nyt ne kirjautumistiedot jää johonkin “muhimaan”.

Olemme tutkineet tätä ja tällä hetkellä tilanne on se, että nyt kun painat uloskirjausta niin selain kirjaa sinut ulos ja ohjaa sinut telia.fi -etusivulle. Pääset takaisin Yhteisöön kirjoittamalla Yhteisön osoitteen tai vaikka selaimen suosikkien kautta. Ja sisäänkirjautuessa Yhteisöön sinun pitää jälleen syöttää tunnuksesi.

Teemme tulevana yönä vielä päivityksen, jonka jälkeen uloskirjaus ohjaa sinut oikeaan paikkaan eli Yhteisön etusivulle. Tämän jälkeen uloskirjaus toimii kuten pitää.

Pahoittelut säädöstä.

Eipä tämä kirjautuminen vieläkään toimi kunnolla ja lisää säätöä tarvitaan.

Kokeilin aamulla kirjautua ja pääsin sisään. Kun kirjauduin ulos ja yritin kirjautua uudelleen , niin tuloksena oli vain virheilmoitus.

Kävin välillä muissa hommissa ja hetki sitten kokeilin uudestaan. Nyt tuli ensimmäisellä yrittämällä taas pelkkä virhelimoitus. No kokeilin kirjautua useamman kerran ja lopulta pääsin sisään. Siis ehkä joka viides kirjautuminen onnistuu , vaikka tyhjentelin kaikki keksit ja selailutiedot.

Manun sanoin “Jotain tarttis tehdä”.

Selaimena on uusin Firefox ja kilpailijan saitilla toimii ok ja muutenkin. Vain tämä Telian yhteisö kipuilee.

Minulla puhelimessa säilyy kirjautuminen, kun en kirjaa itseäni ulos. Käytän yhteisöä puhelimessa Firefoxilla 🦊


Minulla puhelimessa säilyy kirjautuminen, kun en kirjaa itseäni ulos. Käytän yhteisöä puhelimessa Firefoxilla 🦊

Joo säilyyhän se , mutta minulla ei ole tapana jättää kirjautumisia roikkumaan tietoturvan vuoksi , kun samoja laitteita käyttää muutkin.

Kyllä sen kirjautumisen tulee toimia tai muuten tällä palvelulla ei tee yhtään mitään.


Eipä tämä kirjautuminen vieläkään toimi kunnolla ja lisää säätöä tarvitaan.

Kokeilin aamulla kirjautua ja pääsin sisään. Kun kirjauduin ulos ja yritin kirjautua uudelleen , niin tuloksena oli vain virheilmoitus.

Kävin välillä muissa hommissa ja hetki sitten kokeilin uudestaan. Nyt tuli ensimmäisellä yrittämällä taas pelkkä virhelimoitus. No kokeilin kirjautua useamman kerran ja lopulta pääsin sisään. Siis ehkä joka viides kirjautuminen onnistuu , vaikka tyhjentelin kaikki keksit ja selailutiedot.

Manun sanoin “Jotain tarttis tehdä”.

Selaimena on uusin Firefox ja kilpailijan saitilla toimii ok ja muutenkin. Vain tämä Telian yhteisö kipuilee.

Huomasin saman tänä aamuna, vielä tämän parissa pitää tehdä töitä. Testiympäristössä itsekin testasin ja siellä toimi ok ja tosi harmi, että täällä julkisella puolella tulee ongelmia. Pahoittelut tästä.

Tietokoneella tuntuu jostain syystä muuten toimivan paremmin kuin puhelimella.

Sisään- ja uloskirjaus on pääosin meidän järjestelmissä, joten tästä syystä ongelma näkyy vain täällä.

 

Minulla puhelimessa säilyy kirjautuminen, kun en kirjaa itseäni ulos. Käytän yhteisöä puhelimessa Firefoxilla 🦊

Myös tämä on tutkinnassa, 30min jälkeen pitäisi tulla uloskirjaus, jos et ole siinä ajassa tehnyt mitään.


Huomasin saman tänä aamuna, vielä tämän parissa pitää tehdä töitä. Testiympäristössä itsekin testasin ja siellä toimi ok ja tosi harmi, että täällä julkisella puolella tulee ongelmia. Pahoittelut tästä.

Jokin taustajärjestelmä ruuhtautuu/pätkii??

Tietokoneella tuntuu jostain syystä muuten toimivan paremmin kuin puhelimella.

Enpä ole huomannut eroa tietokoneen tai puhelimen välillä. No molemmissa on selaimena uusin Firefox.

Minulla puhelimessa säilyy kirjautuminen, kun en kirjaa itseäni ulos. Käytän yhteisöä puhelimessa Firefoxilla 🦊

Myös tämä on tutkinnassa, 30min jälkeen pitäisi tulla uloskirjaus, jos et ole siinä ajassa tehnyt mitään.

Hyvä tietää , kiitos.

 


Vastaa