Telia Yhteisö on uudistunut. Yhteisö on nyt entistä helppokäyttöisempi, tietoa on helpompi etsiä sekä löytää ja keskustelut ovat helpommin saavutettavissa. Uutta Yhteisöä on myös entistä helpompi käyttää myös puhelimilla.
Olemme tehneet uudistusta yhdessä Yhteisön aktiivijäsenten kanssa. Kiitos kaikille osallistujille! Kehitys ei toki lopu tähän, vaan olisi hienoa kuulla mitä mieltä juuri sinä olet uudistetusta Yhteisöstä.
Yhteisön uudistukset
Sen lisäksi, että uusi Yhteisö on helppokäyttöinen ja näyttää makealta, niin uudistus toi mukanaan myös uusia ominaisuuksia:
Uuden keskustelun aloittamisen lisäksi voit nyt myös esittää kysymyksen.
- Esitä kysymys, kun haluat löytää neuvoa tai ratkaisun johonkin spesifiin ongelmaan, kuten ”mistä löytää laskun viitenumero”. Voit merkitä ratkaisuksi kommentin, joka auttoi sinua kysymyksessäsi. Näin muut, joilla on mielessä sama kysymys, löytävät ratkaisun helposti ja nopeasti.
Voit antaa palautetta Yhteisön ylläpidolle artikkelien ja ratkaisujen hyödyllisyydestä.
- Artikkelien ja ratkaisujen lopussa on hymiöt, joiden avulla voit antaa palautetta niiden hyödyllisyydestä. Pyrimme parantamaan artikkeleitamme palautteiden pohjalta ja saamme näin myös tilastoa siitä, että kuinka hyödyllinen Yhteisö sen käyttäjille on.
Uusi lainaustoiminto, ns. Multi-quote.
- Nyt voit lisätä keskustelusta useita kommentteja yhteen lainaukseen, ja vastata niihin kaikkiin kerralla
Voit nyt myös lähettää yksityisviestejä toisille käyttäjille.
- Voit esimerkiksi kysyä tarkentavia tietoja toiselta käyttäjältä, miten hän on ratkaissut jonkin asian.
Lisää aloittamaasi keskusteluun tai kysymykseen yksi tai useampi tägi.
- Voit valita aiheeseen sopivan tägin ja näin voit helpottaa keskustelun tai kysymyksen löytymistä muille saman aiheen kanssa painiville. Yhteisö on koko ajan kasvava tietopankki, ja tägeillä kuka tahansa voi kategorisoida keskusteluita ja kysymyksiä.
Yhteisön ylläpidolla on nyt yhteinen käyttäjätili,
- Nyt voit lähettää Yhteisötiimille yksityisviestin ja pyytää apua vaikka Yhteisön käyttämiseksi tai Yhteisön käyttäjätiliisi liittyvissä asioissa.
- Yhteisötiimi ei auta sinua kuitenkaan Telian asiakkuuteen sekä Telian sopimuksiin liittyvissä asioissa. Niissä kysymyksissä pyydämme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme.
Täydennä jäsenprofiiliasi ja kerro siellä itsestäsi jotain.
- Nyt voit kertoa itsestäsi jäsenprofiilissasi. Voit kertoa esimerkiksi mitä harrastat, missä asut ja mitä digilaitteita käytät.
Lisää itsellesi allekirjoitus.
- Nyt voit ottaa käyttöön allekirjoituksen, joka näkyy jokaisen kommentin lopussa aina, kun kirjoitat Yhteisössä.
Kun lisäät itsellesi profiilikuvan ja täydentämällä jäsenprofiilisi sekä ottamalla käyttöön allekirjoituksen, voit luoda itsellesi muista erottuvan jäsenprofiilin. Näin sinut tunnistetaan helpommin Yhteisössä. Huomioithan kuitenkin, ettet lisää tietoihisi koskaan mitään sellaista, josta sinut voi tunnistaa henkilönä.
Muita uudistuksia
Uudistimme myös koko yhteisösivuston rakenteen. Nyt Yhteisöllä on oma etusivunsa, josta saat yleiskuvan siitä mitä kaikkea täällä tapahtuu. Yhteisön etusivun kautta voit siirtyä helposti eri paikkoihin Yhteisössä.
Voit siirtyä foorumille, josta löydät kaikki keskustelut ja näet mikä puhututtaa juuri nyt. Myös foorumin rakenne on uusittu, nyt keskustelualueita on vähemmän ja keskustelut ovat ryhmitelty loogisemmin.
Yhteisön etusivun kautta voit siirtyä myös Usein kysyttyjä kysymyksiä -osioon, josta löydät tiiviitä ohjeartikkeleita ”kysymys ja vastaus” -muodossa. Löydät niistä apua erilaisiin tilanteisiin mitä tuleekaan vastaan Telian tuotteita käytettäessä. Jos et löydä sopivaa vastausta, voit aina esittää kysymyksen tai aloittaa uuden keskustelun. Voit siirtyä vaihtoehtoisesti myös Telian Asiakastukeen lukemaan itsepalveluohjeita tai tekemään muutoksia Telian palveluihisi Minun Teliassa.
Voit siirtyä myös Artikkelit-osioon, jonne kokoamme nimensä mukaisesti kaikki artikkelit ja uutiset. Osiosta löydät luettavaa esimerkiksi uudistuksista Telian palveluihin, tietoa 5G:stä, Telia TV -uutisia, laite-esittelyitä ja paljon muuta. Uutena tulemme julkaisemaan laitearvosteluita, laiteuutisia ja erilaisia laitevinkkejä.
Olemme myös uudistaneet Yhteisön arvonimet ja tarrat. Kerromme nyt selkeästi, miten voit kerryttää pistepottiasi ja minkä mukaan arvonimet määrittyvät. Näet oman pistetilanteesi foorumin etusivun kunniataulun kautta. Palkitsemme kuukausittain eniten pisteitä keränneet vaihtuvilla Telia-aiheisilla palkinnoilla. Lue lisää pisteistä ja arvonimistä.
Eikä tässä vielä kaikki. Tulemme loppuvuoden aikana lanseeraamaan uuden osion Telia Yhteisöön. Siellä pääset vaikuttamaan Telian palveluiden kehitykseen osallistumalla erilaisiin kyselyihin, tehtäviin, haastatteluihin sekä tuotetestaamiseen. Voit keskustella toisten käyttäjien sekä Telian tuote- ja palvelukehityksen kanssa ja osallistua arvontoihin. Kuulostaa hienolle, eikö? Palaamme tähän myöhemmin loppuvuoden aikana 😊
Mitä siirsimme vanhasta Yhteisöstä
- Sisällöt eli keskustelut ja artikkelit. Kommentteineen ja kuvineen sekä liitetiedostoineen.
- Jäsenet (kts. myös seuraava kappale: Mitä emme siirtäneet)
- Profiili
- Nimimerkki + aikaleima, kun olet rekisteröitynyt Yhteisöön
- Tunnukset, eli voit kirjautua Yhteisöön kuten ennenkin
- Avatar-kuva, jos käytit erityistä avatar-kuvaa profiilissasi
- Profiiliisi liitetty sähköposti, eli saat ilmoitukset samaan sähköpostiin kuin ennenkin
- Aloittamasi keskustelut ja kirjoittamasi kommentit
- Allekirjoitus, jos sinulla oli sellainen lisättynä vuosien varrella
- Profiili
Mitä emme siirtäneet vanhasta Yhteisöstä
- Jäsenet, joiden profiilissa ei ollut sähköpostiosoitetta. Uusi Yhteisö käyttää inSided-alustaa ja tässä alustassa sähköpostiosoite on pakollinen tieto, joten emme voineet siirtää käyttäjiä, joiden tiedoissa sähköpostia ei ollut. Ja näin emme voineet laittaa heille myöskään tietoa asiasta sähköpostiin.
- Kommenttien, jotka on kirjoittanut käyttäjä, jota emme ole pystyneet siirtämään, kirjoittajana näkyy “Anonymous”-käyttäjä.
- Jos olit lähettänyt tai vastaanottanut vuosien varrella yksityisviestejä, niitä emme ole siirtäneet tänne uuteen Yhteisöön.
- Jäsenprofiilissasi näkyi aiemmin hyväksyttyjen ratkaisujen sekä peukkujen määrät, näitä tietoja emme siirtäneet tänne uuteen Yhteisöön.
- Jos sinulla oli tilauksia (ilmoituksia) keskusteluista tai vaikka osioista, tilaa haluamasi keskustelut / artikkelit / osiot uudelleen.
- Keskustelut, joissa oli merkintä “Hyväksytty ratkaisu” merkintää ei enää ole.
- Vanhassa Yhteisössä oli piilotettuna keskusteluiden ja artikkeleiden lukukerrat. Uusi Yhteisö näyttää keskusteluista ja artikkeleista kuinka monesti niitä on luettu. Nollasimme nämä tilastot, joten vaikka esimerkiksi keskustelu olisi aloitettu hyvän aikaa sitten niin lukukertojen laskenta lähti nyt nollasta liikkeelle. Tämä on uusi alku siinä mielessä.
- Uudistimme arvonimet ja tarrat, niitä emme siirtäneet vanhasta tänne uuteen.
Tutustu rauhassa ja kerro mitä tykkäät
Tässä lyhyesti uudesta Yhteisöstä. Tutustu uudistettuun Yhteisöön rauhassa ja kerro vaikkapa tässä keskustelussa, miltä uudistus vaikuttaa. Otamme mielellämme palautetta vastaan, kiitos jo etukäteen
----
Tiedossa olevat bugit 8.12.2022
Keskusteluiden ja jäsenten siirtoon liittyvät
- Osalla jäsenistä vanha avatar-kuva on oudon muotoinen → suosittelen, että vaihdat itsellesi uuden avatarin
- Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen keskusteluiden hymiöissä näkyy hymiön perässä >-merkki. Esimerkiksi näin: >
- Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen sisältöjen otsikoissa voi näkyä outoja merkkejä
- Upotetut Youtube-videot eivät toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä
- Spoileri ei toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä → Tämä tulee olemaan ominaisuus, tätä ei saada korjattua jälkikäteen
- Osassa artikkeleita ei näy kuvituskuvaa ja/tai esikatselukuvaa → Tämäkin tulee olemaan ominaisuus. Lisäämme käsin osaan vanhoihin artikkeleihin kuvituskuvat, emme kuitenkaan kaikkiin
Uuteen yhteisösivustoon liittyvät
- Otsikot/fontit saattavat vaihtua ajoittain. Ne voivat myös näyttää hetken aikaa lihavoidulta. Nämä ilmenevät Safaria käytettäessä (MacOs, ei iOS)
- Kun kirjaudut ulos ja tämän jälkeen kirjaudut sisään, sisäänkirjaus voi selaimesta ja laitteesta riippuen epäonnistua. Kun tyhjennät selaimen sivuhistorian niin sisäänkirjaus onnistuu kuitenkin jälleen
- Olemme määritelleet automaattisen uloskirjauksen 30 minuutin passiivisen ajan jälkeen. Tämä ei toimi vielä oikein kaikilla selaimilla