Skip to main content

Telia Yhteisö on uudistunut. Yhteisö on nyt entistä helppokäyttöisempi, tietoa on helpompi etsiä sekä löytää ja keskustelut ovat helpommin saavutettavissa. Uutta Yhteisöä on myös entistä helpompi käyttää myös puhelimilla.

Olemme tehneet uudistusta yhdessä Yhteisön aktiivijäsenten kanssa. Kiitos kaikille osallistujille! Kehitys ei toki lopu tähän, vaan olisi hienoa kuulla mitä mieltä juuri sinä olet uudistetusta Yhteisöstä.

 

Yhteisön uudistukset

 

Sen lisäksi, että uusi Yhteisö on helppokäyttöinen ja näyttää makealta, niin uudistus toi mukanaan myös uusia ominaisuuksia:

 

Uuden keskustelun aloittamisen lisäksi voit nyt myös esittää kysymyksen.

  • Esitä kysymys, kun haluat löytää neuvoa tai ratkaisun johonkin spesifiin ongelmaan, kuten ”mistä löytää laskun viitenumero”. Voit merkitä ratkaisuksi kommentin, joka auttoi sinua kysymyksessäsi. Näin muut, joilla on mielessä sama kysymys, löytävät ratkaisun helposti ja nopeasti.

 

Voit antaa palautetta Yhteisön ylläpidolle artikkelien ja ratkaisujen hyödyllisyydestä.

  • Artikkelien ja ratkaisujen lopussa on hymiöt, joiden avulla voit antaa palautetta niiden hyödyllisyydestä. Pyrimme parantamaan artikkeleitamme palautteiden pohjalta ja saamme näin myös tilastoa siitä, että kuinka hyödyllinen Yhteisö sen käyttäjille on.

 

Uusi lainaustoiminto, ns. Multi-quote.

  • ​​​​Nyt voit lisätä keskustelusta useita kommentteja yhteen lainaukseen, ja vastata niihin kaikkiin kerralla

 

Voit nyt myös lähettää yksityisviestejä toisille käyttäjille.

  • Voit esimerkiksi kysyä tarkentavia tietoja toiselta käyttäjältä, miten hän on ratkaissut jonkin asian.

 

Lisää aloittamaasi keskusteluun tai kysymykseen yksi tai useampi tägi.

  • Voit valita aiheeseen sopivan tägin ja näin voit helpottaa keskustelun tai kysymyksen löytymistä muille saman aiheen kanssa painiville. Yhteisö on koko ajan kasvava tietopankki, ja tägeillä kuka tahansa voi kategorisoida keskusteluita ja kysymyksiä.

 

Yhteisön ylläpidolla on nyt yhteinen käyttäjätili, @Yhteisötiimi 

  • Nyt voit lähettää Yhteisötiimille yksityisviestin ja pyytää apua vaikka Yhteisön käyttämiseksi tai Yhteisön käyttäjätiliisi liittyvissä asioissa.
  • Yhteisötiimi ei auta sinua kuitenkaan Telian asiakkuuteen sekä Telian sopimuksiin liittyvissä asioissa. Niissä kysymyksissä pyydämme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Täydennä jäsenprofiiliasi ja kerro siellä itsestäsi jotain.

  • Nyt voit kertoa itsestäsi jäsenprofiilissasi. Voit kertoa esimerkiksi mitä harrastat, missä asut ja mitä digilaitteita käytät.

 

Lisää itsellesi allekirjoitus.

  • Nyt voit ottaa käyttöön allekirjoituksen, joka näkyy jokaisen kommentin lopussa aina, kun kirjoitat Yhteisössä.

Kun lisäät itsellesi profiilikuvan ja täydentämällä jäsenprofiilisi sekä ottamalla käyttöön allekirjoituksen, voit luoda itsellesi muista erottuvan jäsenprofiilin. Näin sinut tunnistetaan helpommin Yhteisössä. Huomioithan kuitenkin, ettet lisää tietoihisi koskaan mitään sellaista, josta sinut voi tunnistaa henkilönä.

 

Muita uudistuksia

 

Uudistimme myös koko yhteisösivuston rakenteen. Nyt Yhteisöllä on oma etusivunsa, josta saat yleiskuvan siitä mitä kaikkea täällä tapahtuu. Yhteisön etusivun kautta voit siirtyä helposti eri paikkoihin Yhteisössä.

Voit siirtyä foorumille, josta löydät kaikki keskustelut ja näet mikä puhututtaa juuri nyt. Myös foorumin rakenne on uusittu, nyt keskustelualueita on vähemmän ja keskustelut ovat ryhmitelty loogisemmin.

Yhteisön etusivun kautta voit siirtyä myös Usein kysyttyjä kysymyksiä -osioon, josta löydät tiiviitä ohjeartikkeleita ”kysymys ja vastaus” -muodossa. Löydät niistä apua erilaisiin tilanteisiin mitä tuleekaan vastaan Telian tuotteita käytettäessä. Jos et löydä sopivaa vastausta, voit aina esittää kysymyksen tai aloittaa uuden keskustelun. Voit siirtyä vaihtoehtoisesti myös Telian Asiakastukeen lukemaan itsepalveluohjeita tai tekemään muutoksia Telian palveluihisi Minun Teliassa.

Voit siirtyä myös Artikkelit-osioon, jonne kokoamme nimensä mukaisesti kaikki artikkelit ja uutiset. Osiosta löydät luettavaa esimerkiksi uudistuksista Telian palveluihin, tietoa 5G:stä, Telia TV -uutisia, laite-esittelyitä ja paljon muuta. Uutena tulemme julkaisemaan laitearvosteluita, laiteuutisia ja erilaisia laitevinkkejä.

Olemme myös uudistaneet Yhteisön arvonimet ja tarrat. Kerromme nyt selkeästi, miten voit kerryttää pistepottiasi ja minkä mukaan arvonimet määrittyvät. Näet oman pistetilanteesi foorumin etusivun kunniataulun kautta. Palkitsemme kuukausittain eniten pisteitä keränneet vaihtuvilla Telia-aiheisilla palkinnoilla. Lue lisää pisteistä ja arvonimistä.

Eikä tässä vielä kaikki. Tulemme loppuvuoden aikana lanseeraamaan uuden osion Telia Yhteisöön. Siellä pääset vaikuttamaan Telian palveluiden kehitykseen osallistumalla erilaisiin kyselyihin, tehtäviin, haastatteluihin sekä tuotetestaamiseen. Voit keskustella toisten käyttäjien sekä Telian tuote- ja palvelukehityksen kanssa ja osallistua arvontoihin. Kuulostaa hienolle, eikö? Palaamme tähän myöhemmin loppuvuoden aikana 😊

 

Mitä siirsimme vanhasta Yhteisöstä

 

  • Sisällöt eli keskustelut ja artikkelit. Kommentteineen ja kuvineen sekä liitetiedostoineen.
  • Jäsenet (kts. myös seuraava kappale: Mitä emme siirtäneet)
    • Profiili
      • Nimimerkki + aikaleima, kun olet rekisteröitynyt Yhteisöön
      • Tunnukset, eli voit kirjautua Yhteisöön kuten ennenkin
      • Avatar-kuva, jos käytit erityistä avatar-kuvaa profiilissasi
      • Profiiliisi liitetty sähköposti, eli saat ilmoitukset samaan sähköpostiin kuin ennenkin
    • Aloittamasi keskustelut ja kirjoittamasi kommentit
    • Allekirjoitus, jos sinulla oli sellainen lisättynä vuosien varrella

 

Mitä emme siirtäneet vanhasta Yhteisöstä

 

  • Jäsenet, joiden profiilissa ei ollut sähköpostiosoitetta. Uusi Yhteisö käyttää inSided-alustaa ja tässä alustassa sähköpostiosoite on pakollinen tieto, joten emme voineet siirtää käyttäjiä, joiden tiedoissa sähköpostia ei ollut. Ja näin emme voineet laittaa heille myöskään tietoa asiasta sähköpostiin.
    • Kommenttien, jotka on kirjoittanut käyttäjä, jota emme ole pystyneet siirtämään, kirjoittajana näkyy “Anonymous”-käyttäjä.
  • Jos olit lähettänyt tai vastaanottanut vuosien varrella yksityisviestejä, niitä emme ole siirtäneet tänne uuteen Yhteisöön.
  • Jäsenprofiilissasi näkyi aiemmin hyväksyttyjen ratkaisujen sekä peukkujen määrät, näitä tietoja emme siirtäneet tänne uuteen Yhteisöön.
  • Jos sinulla oli tilauksia (ilmoituksia) keskusteluista tai vaikka osioista, tilaa haluamasi keskustelut / artikkelit / osiot uudelleen.
  • Keskustelut, joissa oli merkintä “Hyväksytty ratkaisu” merkintää ei enää ole.
  • Vanhassa Yhteisössä oli piilotettuna keskusteluiden ja artikkeleiden lukukerrat. Uusi Yhteisö näyttää keskusteluista ja artikkeleista kuinka monesti niitä on luettu. Nollasimme nämä tilastot, joten vaikka esimerkiksi keskustelu olisi aloitettu hyvän aikaa sitten niin lukukertojen laskenta lähti nyt nollasta liikkeelle. Tämä on uusi alku siinä mielessä.
  • Uudistimme arvonimet ja tarrat, niitä emme siirtäneet vanhasta tänne uuteen.

 

Tutustu rauhassa ja kerro mitä tykkäät

 

Tässä lyhyesti uudesta Yhteisöstä. Tutustu uudistettuun Yhteisöön rauhassa ja kerro vaikkapa tässä keskustelussa, miltä uudistus vaikuttaa. Otamme mielellämme palautetta vastaan, kiitos jo etukäteen 😊

 

----

Tiedossa olevat bugit 8.12.2022

Keskusteluiden ja jäsenten siirtoon liittyvät

  • Osalla jäsenistä vanha avatar-kuva on oudon muotoinen → suosittelen, että vaihdat itsellesi uuden avatarin 😊
  • Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen keskusteluiden hymiöissä näkyy hymiön perässä >-merkki. Esimerkiksi näin: 😊>
  • Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen sisältöjen otsikoissa voi näkyä outoja merkkejä
  • Upotetut Youtube-videot eivät toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä
  • Spoileri ei toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä → Tämä tulee olemaan ominaisuus, tätä ei saada korjattua jälkikäteen
  • Osassa artikkeleita ei näy kuvituskuvaa ja/tai esikatselukuvaa → Tämäkin tulee olemaan ominaisuus. Lisäämme käsin osaan vanhoihin artikkeleihin kuvituskuvat, emme kuitenkaan kaikkiin

Uuteen yhteisösivustoon liittyvät

  • Otsikot/fontit saattavat vaihtua ajoittain. Ne voivat myös näyttää hetken aikaa lihavoidulta. Nämä ilmenevät Safaria käytettäessä (MacOs, ei iOS)
  • Kun kirjaudut ulos ja tämän jälkeen kirjaudut sisään, sisäänkirjaus voi selaimesta ja laitteesta riippuen epäonnistua. Kun tyhjennät selaimen sivuhistorian niin sisäänkirjaus onnistuu kuitenkin jälleen
  • Olemme määritelleet automaattisen uloskirjauksen 30 minuutin passiivisen ajan jälkeen. Tämä ei toimi vielä oikein kaikilla selaimilla

Nämä sivut varmaankin näyttävät hyvältä kännykän näytöllä, joka on pystyasennossa.

Tietokoneen tavallisella vaakasuuntaisella ruudulla normaaliasetuksilla (ctrl-0) Google Chromessa tekstiosuus on noin kolmannes ruudun leveydestä. 

Kiitos, mukava kuulla, että pidät ainakin tuosta kännykän näkymästä. Muun muassa kännykällä käytön kanssa edellisen kanssa oli haasteita ja sen halusimme korjata.

Tietokonenäkymässä on kieltämättä paljon “ilmaa”. Ja se vielä nyt korostuu, kun meillä ei ole tekstiosuuden/alueen rinnalla mitään. Voin tuoda sinne esimerkiksi suosituimmat tunnisteet, aiheeseen liittyviä muita keskusteluita, tilastoja yms. Tämä inSided pitää tekstiosuuden kuitenkin aina saman levyisenä, vaikka rinnalla ei olisi mitään “laatikoita”.

Tässä esimerkki toisesta inSidedia käyttävästä yhteisöstä https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/wat-is-de-beste-verbinding-tussen-meterkast-en-tv-578493

Tämä on asia jonka kanssa on pärjättävä, tämä on tosiaan tämän uuden yhteisöalustan ominaisuus. 


Tietokoneen tavallisella vaakasuuntaisella ruudulla normaaliasetuksilla (ctrl-0) Google Chromessa tekstiosuus on noin kolmannes ruudun leveydestä. 

Joo , mutta tekstiosuuden koko on ihan sopiva. Ikkunan oikea reuna on varattu muulle infolle mm. mainoksille.

No onnneksi niitä mainoksia ei vielä ole.


Käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysynkin, että mitä toisitte tietokonenäkymässä keskustelun oikealle puolelle (puhelinnäkymässä sivun alareunaan)? Siihen on mahdollista tosiaan lisätä esimerkiksi aiheeseen liittyviä muita keskusteluita, uusimpia ratkaisuita, suosituimmat tunnisteet yms.

Olisiko joku noista, tai joku muu hyödyllisempi?

Kokeilin taannoin esimerkiksi muita aiheeseen liittyviä keskusteluita -komponenttia mutta otin sen pois koska huomasin, että se näytti usein aivan jotain muuta. Voidaan  toki kokeilla vielä uudelleen, jos koette hyödylliseksi.


 

Tiedossa olevat bugit 23.11.2022

Keskusteluiden ja jäsenten siirtoon liittyvät

  • Osalla jäsenistä vanha avatar-kuva on oudon muotoinen → suosittelen, että vaihdat itsellesi uuden avatarin 😊
  • Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen keskusteluiden hymiöissä näkyy hymiön perässä >-merkki. Esimerkiksi näin: 😊>
  • Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen sisältöjen otsikoissa voi näkyä outoja merkkejä
  • Upotetut Youtube-videot eivät toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä
  • Liitetiedostot eivät aukea vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä
  • Spoileri ei toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä
  • Osassa artikkeleita ei näy kuvituskuvaa ja/tai esikatselukuvaa

Uuteen yhteisösivustoon liittyvät

  • Otsikot/fontit saattavat vaihtua ajoittain. Ne voivat myös näyttää hetken aikaa lihavoidulta. Nämä ilmenevät Safaria käytettäessä (MacOs, ei iOS)
  • Kun kirjaudut ulos ja tämän jälkeen kirjaudut sisään, sisäänkirjaus voi selaimesta ja laitteesta riippuen epäonnistua. Kun tyhjennät selaimen sivuhistorian niin sisäänkirjaus onnistuu kuitenkin jälleen
  • Olemme määritelleet automaattisen uloskirjauksen 30 minuutin passiivisen ajan jälkeen. Tämä ei toimi vielä oikein kaikilla selaimilla

Päivitin aloituspostauksessa olevaa listaa tiedossa olevista bugeista. Poistin sieltä korjatut asiat ja jaottelin loput kahteen kokonaisuuteen, ensinnä on keskusteluiden ja jäsenten siirtoon (eli migraatioon) liittyvät ja toisena on uuden yhteisöalustan käyttöönottoon ja käyttämiseen liittyvät bugit.

Käyn edelleen keskusteluita yhteisöalustan toimittajan kanssa siitä, että saataisiin nuo migraatioon liittyvät bugit korjattua. Ainakin osa niistä voi kuitenkin olla sellaisia, ettei niitä voida korjata. Hyvää on kuitenkin se, etteivät ne haittaa Yhteisön käyttämistä oikeastaan ollenkaan.

Uuteen yhteisöalustaan liittyviä bugeja työstämme sekä täällä meillä että alustatoimittajan puolella. Kun kirjaudut ulos ja sen jälkeen sisään ja tässä yhteydessä tapahtuva virhetilanne on harmillinen mutta se tosiaan korjaantuu, kun tyhjennät selaimen sivuhistorian. Tämä pitää meillä korjata ehdottomasti, kuten myös tuo automaattinen uloskirjaus. Näiden kanssa menee kuitenkin aikaa, että päästään niitä korjaamaan. Joudun varoittelemaan, että niiden korjaus menee pitkälle joulukuuta.

Pahoittelut näistä. On kuitenkin mukava huomata, että pidätte uudesta Yhteisöstä ja muutamasta bugista huolimatta kaikki on pääsääntöisesti kunnossa. Tästä on hyvä jatkaa :)


En tykkää, olenko poikkeus? Käytän vain läppärillä tätä, kävin jo aiemmin kurkkimassa, mutta en saanut kipinää etsiä aiheita, mitä olisin kaipaillut silloin.

Jotenkin paljon epäselvempi kuin edellinen versio, se oli miellyttävä käyttää.


En tykkää, olenko poikkeus? Käytän vain läppärillä tätä, kävin jo aiemmin kurkkimassa, mutta en saanut kipinää etsiä aiheita, mitä olisin kaipaillut silloin.

Jotenkin paljon epäselvempi kuin edellinen versio, se oli miellyttävä käyttää.

Kommentistasi päätellen uskon, että tuo epäselvyys johtuu siitä, että nyt sivun yläreunassa ei ole luetteloa eri aihealueista, kuten vanhassa oli. Siellähän oli se “vaakapalkki” mistä pystyit valitsemaan haluamasi alueen suoraan. Nyt tuo sama lista on Foorumi-valikon alla, osittain piilossa.

Olenko väärässä?

Tulevaisuudessa haluan tuoda tänne uuteen Yhteisöön ainakin osittain samanlaisen “vaakapalkin”. Se kieltämättä helpottaa aihealueen ja sitä kautta aiheen löytymistä.

Vinkkinä voisin mainita, että löydät aihealueet tosiaan sivun yläreunan Foorumi-valikon kautta:

 

 

Tai kun menet foorumille ja klikkaat sieltä “Aihealueet”:

 

Oliko noista sinulle apua?

 


Miten vaihdan salasanani?


Miten vaihdan salasanani?

Hmm jos kirjaudut Yhteisöön Telia tunnuksella, niin uskoisin sen onnistuvan telia.fi sivuilta. Jos taas vanhalla yhteisö - tunnuksella, niin enpä tiedä.. Tietääkö @TeroRe ?


Miten vaihdan salasanani?

Olen koostanut erilaisia ohjeita tähän kirjoitukseen, käyhän kurkkaamassa:

Tuo kirjoitus löytyy Foorumi-valikon kautta Tietoa Yhteisöstä --> Näin pääset alkuun -osiosta. Siellä on myös muita ohjeita, suosittelen tutustumaan 🙂


Miten vaihdan salasanani?

Olen koostanut erilaisia ohjeita tähän kirjoitukseen, käyhän kurkkaamassa:

Tuo kirjoitus löytyy Foorumi-valikon kautta Tietoa Yhteisöstä --> Näin pääset alkuun -osiosta. Siellä on myös muita ohjeita, suosittelen tutustumaan 🙂

Kiitos! Salasanan vaihto onnistui “Unohtuiko tunnukset?” linkin kautta.


Käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysynkin, että mitä toisitte tietokonenäkymässä keskustelun oikealle puolelle (puhelinnäkymässä sivun alareunaan)? Siihen on mahdollista tosiaan lisätä esimerkiksi aiheeseen liittyviä muita keskusteluita, uusimpia ratkaisuita, suosituimmat tunnisteet yms.

Olisiko joku noista, tai joku muu hyödyllisempi?

Kokeilin taannoin esimerkiksi muita aiheeseen liittyviä keskusteluita -komponenttia mutta otin sen pois koska huomasin, että se näytti usein aivan jotain muuta. Voidaan  toki kokeilla vielä uudelleen, jos koette hyödylliseksi.

Lisäsin sinne nyt Aiheen liittyen -komponentin ja ajattelin, että seurataan sitä hetken aikaa. Paikoitellen se tosiaan näyttää ihan muita kuin aiheeseen oikeasti liittyvää. Seuraillaan siis, että onko siitä oikeasti mitään hyötyä.

Lisäsin sinne myös tiedotteen, joka nyt tässä tapauksessa on joulukuun kilpailun tiedote.


Tiedossa olevat bugit 8.12.2022

Keskusteluiden ja jäsenten siirtoon liittyvät

  • Osalla jäsenistä vanha avatar-kuva on oudon muotoinen → suosittelen, että vaihdat itsellesi uuden avatarin 😊
  • Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen keskusteluiden hymiöissä näkyy hymiön perässä >-merkki. Esimerkiksi näin: 😊>
  • Osassa vanhasta Yhteisöstä siirrettyjen sisältöjen otsikoissa voi näkyä outoja merkkejä
  • Upotetut Youtube-videot eivät toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä
  • Spoileri ei toimi vanhasta Yhteisöstä siirretyissä sisällöissä → Tämä tulee olemaan ominaisuus, tätä ei saada korjattua jälkikäteen
  • Osassa artikkeleita ei näy kuvituskuvaa ja/tai esikatselukuvaa → Tämäkin tulee olemaan ominaisuus. Lisäämme käsin osaan vanhoihin artikkeleihin kuvituskuvat, emme kuitenkaan kaikkiin

Uuteen yhteisösivustoon liittyvät

  • Otsikot/fontit saattavat vaihtua ajoittain. Ne voivat myös näyttää hetken aikaa lihavoidulta. Nämä ilmenevät Safaria käytettäessä (MacOs, ei iOS)
  • Kun kirjaudut ulos ja tämän jälkeen kirjaudut sisään, sisäänkirjaus voi selaimesta ja laitteesta riippuen epäonnistua. Kun tyhjennät selaimen sivuhistorian niin sisäänkirjaus onnistuu kuitenkin jälleen
  • Olemme määritelleet automaattisen uloskirjauksen 30 minuutin passiivisen ajan jälkeen. Tämä ei toimi vielä oikein kaikilla selaimilla

Päivitin aloituspostaukseen tuota listaa ja ajantasainen lista näkyy myös tuossa yllä. inSided tutkii hiljalleen noita keskusteluiden siirtoon liittyviä korjauksia, siltä osin kuin ne on mahdollisia korjata näin jälkikäteen. Osa niistä tulee jäämään “ominaisuuksiksi”. Eivät ole kuitenkaan mitään vakavia vikoja.

Mitä tulee fontteihin niin ne ovat nyt toimineet. Seuraamme kuitenkin asiaa edelleen.

Uloskirjaukseen liittyen pääsemme tekemään korjauksia toivottavasti loppukuun aikana. Tarkoitan ettei toivottavasti mene ainakaan enää yhtään pidemmälle 😊


Eilen tuli minulle englanninkielinen ilmoitus, että “Something’s gone wrong” kun verkkoyhteys katkesi kesken viestinlähetyksen. 

 

Tässä ei ole sitä välitallennusta editorissa, joten se on ehkä yksi huononnus, koska tuo viesti meni bittiavaruuteen.


Eilen tuli minulle englanninkielinen ilmoitus, että “Something’s gone wrong” kun verkkoyhteys katkesi kesken viestinlähetyksen. 

 

Tässä ei ole sitä välitallennusta editorissa, joten se on ehkä yksi huononnus, koska tuo viesti meni bittiavaruuteen.

Jep näin on.

Itse olen joskus tilapäisesti kirjoitellut viestit Notepadilla ja siirtänyt tänne Yhteisöön sitten copy-pastella. Pysyypä ainakin oma teksti tallessa. 😉


Tuo taitaa tosiaan kuulua osastoon huononnus vs. vanha. Kysyn tästä inSidedilta, että onko tähän tulossa joskus muutos. Palaan asiaan, jos tästä jotain kuuluu.

Kiitos muuten kun nostitte esiin. Pitää kääntää tuo teksti suomeksi, on jäänyt tekemättä koska en ole itse tuohon koskaan törmännyt 😊


"Authentication failed" ilmoitus on muuten myös englanniksi. En nyt muista oliko tuo koko ilmoitus, vai oliko siinä muutakin tekstiä.

Tulee joskus puhelimella käyttäessä, kun on sisäänkirjauneena, ja painaa puhelimen taaksepäin painiketta. Refreshilla herja katoaa ja pysyy sisäänkirjautuneena, eli suurempaa ongelmaa siinä ei ole. 


"Authentication failed" ilmoitus on muuten myös englanniksi. En nyt muista oliko tuo koko ilmoitus, vai oliko siinä muutakin tekstiä.

Tulee joskus puhelimella käyttäessä, kun on sisäänkirjauneena, ja painaa puhelimen taaksepäin painiketta. Refreshilla herja katoaa ja pysyy sisäänkirjautuneena, eli suurempaa ongelmaa siinä ei ole. 

Nyt sain kuvakaappauksen myös tuosta.

Tulee tosiaan joskus viestiketjusta Yhteisön pääsivulle "pakittaessa" Android-puhelimen takaisin painikkeella. Puhelimen selaimissa näitä eteen/taaksepäin painikkeita ei olekaan kuin Operassa. Ilmoitus tosin harmiton, mutta jos näitä haluaa suomentaa. 🙂


"Authentication failed" ilmoitus on muuten myös englanniksi. En nyt muista oliko tuo koko ilmoitus, vai oliko siinä muutakin tekstiä.

Tulee joskus puhelimella käyttäessä, kun on sisäänkirjauneena, ja painaa puhelimen taaksepäin painiketta. Refreshilla herja katoaa ja pysyy sisäänkirjautuneena, eli suurempaa ongelmaa siinä ei ole. 

Nyt sain kuvakaappauksen myös tuosta.

Tulee tosiaan joskus viestiketjusta Yhteisön pääsivulle "pakittaessa" Android-puhelimen takaisin painikkeella. Puhelimen selaimissa näitä eteen/taaksepäin painikkeita ei olekaan kuin Operassa. Ilmoitus tosin harmiton, mutta jos näitä haluaa suomentaa. 🙂

Ei tule minun Android puhelimessa, ei ole tullut kertaakaan. Firefox selain käytössä enimmäkseen, toisinaan Chrome.

Puhelin OnePlus 9 Pro ja Android versio 13. Onko sinulla Opera selaimena?

Minulla myös puhelimen painikkeet käytössä, kun pidän niistä :

 


"Authentication failed" ilmoitus on muuten myös englanniksi. En nyt muista oliko tuo koko ilmoitus, vai oliko siinä muutakin tekstiä.

Tulee joskus puhelimella käyttäessä, kun on sisäänkirjauneena, ja painaa puhelimen taaksepäin painiketta. Refreshilla herja katoaa ja pysyy sisäänkirjautuneena, eli suurempaa ongelmaa siinä ei ole. 

Nyt sain kuvakaappauksen myös tuosta.

Tulee tosiaan joskus viestiketjusta Yhteisön pääsivulle "pakittaessa" Android-puhelimen takaisin painikkeella. Puhelimen selaimissa näitä eteen/taaksepäin painikkeita ei olekaan kuin Operassa. Ilmoitus tosin harmiton, mutta jos näitä haluaa suomentaa. 🙂

Ei tule minun Android puhelimessa, ei ole tullut kertaakaan. Firefox selain käytössä enimmäkseen, toisinaan Chrome.

Puhelin OnePlus 9 Pro ja Android versio 13. Onko sinulla Opera selaimena?

Selaimista on käytössä yleisimmät mitä löytyy, mutta tuo ilmoitus on tullut Chromiumiin perustuvassa DuckDuckGo -selaimessa. Muilla en ole testannutkaan, koska tuohon auttaa pelkkä refresh. 


Eilen tuli minulle englanninkielinen ilmoitus, että “Something’s gone wrong” kun verkkoyhteys katkesi kesken viestinlähetyksen. 

 

Tässä ei ole sitä välitallennusta editorissa, joten se on ehkä yksi huononnus, koska tuo viesti meni bittiavaruuteen.

 

Nyt sain kuvakaappauksen myös tuosta.

Tulee tosiaan joskus viestiketjusta Yhteisön pääsivulle "pakittaessa" Android-puhelimen takaisin painikkeella. Puhelimen selaimissa näitä eteen/taaksepäin painikkeita ei olekaan kuin Operassa. Ilmoitus tosin harmiton, mutta jos näitä haluaa suomentaa. 🙂

Suomensin nämä molemmat, tai ainakin mielestäni nimenomaan nämä molemmat. En ole näitä itse tosiaan nähnyt enkä voi näitä myöskään testata. Sopiiko pyytää, että jos nämä onkin vielä englanniksi niin hihkaiskaa 😊


Tässä ei ole sitä välitallennusta editorissa, joten se on ehkä yksi huononnus, koska tuo viesti meni bittiavaruuteen.

Näen, että tätä välitallennusta on joku toivonut inSidediltä jo ainakin vuosi sitten. Siitä on heille jätetty kehitysidea, kävin antamassa sille ääneni. Toivottavasti tähän tulee joskus muutos.


Eilen tuli minulle englanninkielinen ilmoitus, että “Something’s gone wrong” kun verkkoyhteys katkesi kesken viestinlähetyksen. 

 

Tässä ei ole sitä välitallennusta editorissa, joten se on ehkä yksi huononnus, koska tuo viesti meni bittiavaruuteen.

 

Nyt sain kuvakaappauksen myös tuosta.

Tulee tosiaan joskus viestiketjusta Yhteisön pääsivulle "pakittaessa" Android-puhelimen takaisin painikkeella. Puhelimen selaimissa näitä eteen/taaksepäin painikkeita ei olekaan kuin Operassa. Ilmoitus tosin harmiton, mutta jos näitä haluaa suomentaa. 🙂

Suomensin nämä molemmat, tai ainakin mielestäni nimenomaan nämä molemmat. En ole näitä itse tosiaan nähnyt enkä voi näitä myöskään testata. Sopiiko pyytää, että jos nämä onkin vielä englanniksi niin hihkaiskaa 😊

Tämän sainkin heti testattua.

Samalla yritin toisintaa ko. ilmoitusta Firefoxissa, sekä Edgessä, Operassa ja Bravessa. Missään toisessa puhelimen selaimessa en onnistu saamaan samaa virheilmoitusta aikaiseksi, kuin DuckDuckGo Privacy Browserissa. Kyse onkin lienee jostain viimeisimmän omista tietoturvalisäyksistä vs. muut myös Chromium-pohjaiset selaimet.

Tietokoneelle ko. selainta ei vielä ainakaan olekaan, joten saattaa olla melko harvassa tapaukset joissa ilmoitus käyttäjille tulisi. 😊

 


No nyt menee taas vähän asian vierestä, mutta Firefoxissa tuli tälläinen vastaan kun olin kirjautunut ulos yhteisöstä ja yritin kirjautua uusiksi :

Piti sitten lopulta poistaa selaustiedot ja keksit 🙃 niin pääsi sisään.

 


Muokkaus Merja_J: siirretty oikeaan osioon


No nyt menee taas vähän asian vierestä, mutta Firefoxissa tuli tälläinen vastaan kun olin kirjautunut ulos yhteisöstä ja yritin kirjautua uusiksi :

Piti sitten lopulta poistaa selaustiedot ja keksit 🙃 niin pääsi sisään.

Sama ilmoitus tullut minullekin muutamaan kertaan. Itse olen sulkenut kaikki välilehdet, jolloin myös omilla asetuksilla ne evästeet ym. katoavat bittiavaruuteen, ja sisäänkirjautuminen onnistuu taas. 🙂


Tämän sainkin heti testattua.

Samalla yritin toisintaa ko. ilmoitusta Firefoxissa, sekä Edgessä, Operassa ja Bravessa. Missään toisessa puhelimen selaimessa en onnistu saamaan samaa virheilmoitusta aikaiseksi, kuin DuckDuckGo Privacy Browserissa. Kyse onkin lienee jostain viimeisimmän omista tietoturvalisäyksistä vs. muut myös Chromium-pohjaiset selaimet.

Tietokoneelle ko. selainta ei vielä ainakaan olekaan, joten saattaa olla melko harvassa tapaukset joissa ilmoitus käyttäjille tulisi. 😊

 

Jaahas, sinne tuli typo. Pitääpä korjata. Kiitos, kun vahvistit muokkauksen kohteen olleen oikean 🙂


Vastaa