Skip to main content

Telia-tunnus poistui hiljattain kirjautumisvaihtoehdoista Minun Teliaan. Tässä yhteydessä kerroin, että Yhteisö jatkaa vielä ennallaan mutta että muutoksia on tännekin tulossa.

 

Tässä keskustelussa voimme käydä keskustelua aiheesta. Ideoida, sparrata ja vaikka kenties joskus testatakin jotain.

Minun Telia on paikka , missä käsitellään sopimusasioita ja rahaa. Sellaisen kuuluu olla vahvan tunnistautumisen takana.

Tämä Yhteisö on vain “suunsoittopaikka” ja minusta sillä ei pitäisi olla kirjautumisen osalta mitään yhteyttä Minun Teliaan. Muistelen joskus ehdottaneeni , että täällä Yhteisössä pitäisi olla mahdollisuus esim. yksityisviestillä ottaa aspaan yhteyttä ja sitä varten käyttäjäprofiilissa pitäisi olla paikka aisiakasnumerolle , joka näkyy vain ylläpidolle/aspalle ja asianomaiselle itselleen. Tämmöinen järjestely on E-alkuisen kilpailijan Yhteisössä ja helpottaa yhteydenpitoa.


Olemme sisäisesti tällä hetkellä sellaisessa analyysivaiheessa, että haluan kerätä ideanne talteen mitä tulee kirjautumisiin, tunnusten luontiin ja muokkauksiin liittyen ja viedä ajatuksenne sinne selvitykseen. En lupaa, että toteutamme ne kaikki esimerkiksi siitä syystä, että tekniikka ei välttämättä mahdollista ihan kaikkea. Kartoitan nyt silti toiveita laaja-alaisesti ja katsomme, että mitä on mahdollista tehdä.

Olemme keskustelleet matkan varrella muutamista toiveista ja epäkohdista, joita nyky-Yhteisössä on. Tuleeko mieleen jotain lisättävää tähän listaan:

  1. Yhteisöön ja telia.fi -sivustolle pitää olla erilliset kirjautumiset. Eli jos olet kirjautuneena jommalla kummalla sivustolla niin et ole automaattisesti kirjautuneena myös toisella sivustolla (tällä hetkellä kirjautumiset ovat yhteiset, jotka voivat tuoda ongelmia muun muassa jos sinulla on sivustoille omat erilliset tunnuksensa)
  2. Jäsenenä sinulla tulee olla mahdollisuus vaihtaa itse sähköpostiosoitteesi, jonne Yhteisön ilmoitussähköpostit menevät, uuteen (tällä hetkellä se voidaan tehdä vain ylläpidon toimesta)
  3. Jos vaihdat Yhteisöön uuden sähköpostiosoitteen niin sen pitää päivittyä myös asiakastietoihisi. Ja toisin päin. Näin sinun ei tarvitse vaihtaa sähköpostiosoitetta moneen paikkaan (tällä hetkellä sähköpostiosoite päivittyy vain tänne Yhteisöön, ei asiakastietoihin)
  4. Jäsenenä sinulla tulee olla mahdollisuus vaihtaa itse Yhteisön nimimerkki toiseen (tällä hetkellä se voidaan tehdä vain poikkeustilanteissa ylläpidon toimesta)
  5. Jäsenenä sinun tulee pystyä vaihtamaan salasanasi suoraan Yhteisössä olevan profiilisivusi kautta (tällä hetkellä salasanan voi vaihtaa sisäänkirjautumisikkunan kautta)
  6. Jäsenenä sinun tulee itse pystyä sulkemaan Yhteisötunnuksesi ja poistaa siten käyttäjätilisi Yhteisöstä (tällä hetkellä se voidaan tehdä vain ylläpidon toimesta)
  7. Sinulla tulee olla mahdollisuus liittyä Yhteisöön ns. anonyymina eli sähköpostiosoitteen avulla. Tai jos haluat niin vaihtoehtoisesti Telian asiakkaana, jolloin jäsenyys linkittyy Telian asiakkuuteesi ja voit mm. kirjautua samoilla tiedoilla, miten se sitten tapahtuukaan, Yhteisöön sekä Minun Teliaan (tällä hetkellä Yhteisö linkittyy asiakkuuteen vain Telia-tunnuksen avulla, joka tosiaan jäi pois käytöstä Minun Teliasta)
  8. Jos olet liittynyt Yhteisöön sähköpostiosoitteen avulla ja haluat myöhemmin liittää Yhteisön asiakkuuteesi niin voit tehdä sen tehdä itse
  9. Jos haluat niin voit itse erottaa Yhteisön ja asiakkuutesi toisistaan

Tämä Yhteisö on vain “suunsoittopaikka” ja minusta sillä ei pitäisi olla kirjautumisen osalta mitään yhteyttä Minun Teliaan. 

Noh noh, en nyt ihan noin sanoisi hipsujenkaan kanssa 😀 Ymmärrän toki mitä tarkoitat, keskustelufoorumi vs. asiointipalvelut.

 

Muistelen joskus ehdottaneeni , että täällä Yhteisössä pitäisi olla mahdollisuus esim. yksityisviestillä ottaa aspaan yhteyttä ja sitä varten käyttäjäprofiilissa pitäisi olla paikka aisiakasnumerolle , joka näkyy vain ylläpidolle/aspalle ja asianomaiselle itselleen. Tämmöinen järjestely on E-alkuisen kilpailijan Yhteisössä ja helpottaa yhteydenpitoa.

Kyllä ja on sitä joku muukin ehdottanut. Ja olen luvannut ottaa idean talteen ja mietintään.

Tuossa minun yllä olevassa listassa on elementtejä, mitkä mahdollistaisivat asiakaspalvelun Yhteisössä jopa ilman asiakasnumeron lisäämistä sinne profiilin tietoihin. Toteutustapoja on toki monia.


Tuossa minun yllä olevassa listassa on elementtejä, mitkä mahdollistaisivat asiakaspalvelun Yhteisössä jopa ilman asiakasnumeron lisäämistä sinne profiilin tietoihin. Toteutustapoja on toki monia.

  • Em. listan kohdat 1...6. Kannatan
  • Kohdat 7...9. Ihan hyvä plussa , mutta ei tärkeitä itselleni.

Tämä Yhteisö on vain “suunsoittopaikka” ja minusta sillä ei pitäisi olla kirjautumisen osalta mitään yhteyttä Minun Teliaan. 

Noh noh, en nyt ihan noin sanoisi hipsujenkaan kanssa 😀 Ymmärrän toki mitä tarkoitat, keskustelufoorumi vs. asiointipalvelut.

Jep.

90% täällä lienee kuitenkin sitä “suunsoittoa” , kun keskustellaan kaffepöytä- ja muista harrastusasioista.


Kaikki kuuostaa hyvältä jos toteutetaan, mutta 4 ei ole itselle niin tärkeä. Ei haittaa , mutta olisi selkeää jos ei voisi vaihtaa, en näe siinä mitään hyötyjä. Tai tietenkin jos on valinnut jonkin sattumalla kun haluaa nopeasti asian hoitaa ja huomaa , että jää pidemmäksi aikaa ja haluaisi sitten paremman.

 

Tällöin olisi kyllä hyvä, jos itse nimimerkki muuttuu kaikkiin kirjoituksiin ja on esillä, mutta kun menisi henkilön profiili sivulle niin siellä näkyisi jossain alkuperäinen, näin jäisi kaikki kirjoitukset yhden ja saman henkilön alle ja tämä ei laittaisi ihmiselle halukkuutta niin sanotusti kirjoitella aivan mitä sattuu ja vaihtaa nimimerkkiä sen jälkeen.


Kiitos @kustaa1967 & @peekotu kommenteista.

Täydentelen tarvittaessa tuota kakkoskommentissa olevaa listaa mutta koitin poimia tosiaan ne mistä ollaan aiemmin jo keskusteltu nyt yhteen paikkaan ja täydentelin listaa myös omilla ajatuksillani. Ne eivät ole siellä nyt ihan loogisessa järjestyksessä mutta eiköhän niistä kokonaiskuva tule ilmi.

 

90% täällä lienee kuitenkin sitä “suunsoittoa” , kun keskustellaan kaffepöytä- ja muista harrastusasioista.

Lokakuussa Yhteisöön on kirjoitettu reilu 1000 kommenttia ja jos katson kaffepöytä-osiota niin siellä on reilu 70 kommenttia, joten tuo prosenttisuhde on kyllä toisinpäin 😀

No, tämä tästä, pidetään tämä ketju näihin tunnuksiin ja kirjautumisiin yms. liittyen 🤓


Analyysi etenee. Merkitsin vihreällä uudistukset, jotka ovat teoriassa mahdollisia uudistuksia:

 

  1. Yhteisöön ja telia.fi -sivustolle pitää olla erilliset kirjautumiset. Eli jos olet kirjautuneena jommalla kummalla sivustolla niin et ole automaattisesti kirjautuneena myös toisella sivustolla (tällä hetkellä kirjautumiset ovat yhteiset, jotka voivat tuoda ongelmia muun muassa jos sinulla on sivustoille omat erilliset tunnuksensa)
  2. Jäsenenä sinulla tulee olla mahdollisuus vaihtaa itse sähköpostiosoitteesi, jonne Yhteisön ilmoitussähköpostit menevät, uuteen (tällä hetkellä se voidaan tehdä vain ylläpidon toimesta)
  3. Jos vaihdat Yhteisöön uuden sähköpostiosoitteen niin sen pitää päivittyä myös asiakastietoihisi. Ja toisin päin. Näin sinun ei tarvitse vaihtaa sähköpostiosoitetta moneen paikkaan (tällä hetkellä sähköpostiosoite päivittyy vain tänne Yhteisöön, ei asiakastietoihin)
  4. Jäsenenä sinulla tulee olla mahdollisuus vaihtaa itse Yhteisön nimimerkki toiseen (tällä hetkellä se voidaan tehdä vain poikkeustilanteissa ylläpidon toimesta)
  5. Jäsenenä sinun tulee pystyä vaihtamaan salasanasi suoraan Yhteisössä olevan profiilisivusi kautta (tällä hetkellä salasanan voi vaihtaa sisäänkirjautumisikkunan kautta)
  6. Jäsenenä sinun tulee itse pystyä sulkemaan Yhteisötunnuksesi ja poistaa siten käyttäjätilisi Yhteisöstä (tällä hetkellä se voidaan tehdä vain ylläpidon toimesta)
  7. Sinulla tulee olla mahdollisuus liittyä Yhteisöön ns. anonyymina eli sähköpostiosoitteen avulla. Tai jos haluat niin vaihtoehtoisesti Telian asiakkaana, jolloin jäsenyys linkittyy Telian asiakkuuteesi ja voit mm. kirjautua samoilla tiedoilla, miten se sitten tapahtuukaan, Yhteisöön sekä Minun Teliaan (tällä hetkellä Yhteisö linkittyy asiakkuuteen vain Telia-tunnuksen avulla, joka tosiaan jäi pois käytöstä Minun Teliasta)
  8. Jos olet liittynyt Yhteisöön sähköpostiosoitteen avulla ja haluat myöhemmin liittää Yhteisön asiakkuuteesi niin voit tehdä sen tehdä itse
  9. Jos haluat niin voit itse erottaa Yhteisön ja asiakkuutesi toisistaan

 

Tätä kirjoittaessa vielä ei ole kuitenkaan päätöstä, että teemmekö nuo kaikki vihreällä olevat toiminnallisuudet, teemmekö ne nyt kerralla, vai jollain lailla vaiheittain. Palaan tähän vielä. Itse kuitenkin haluaisin, että tekisimme ne kaikki ja nyt kaikki kerralla.

Punaisella olevat ovat sellaisia, että niitä emme pysty toteuttamaan tai emme varmuudella ainakaan tule toteuttamaan.

Tällä hetkellä arvioimme, että Yhteisön tunnusuudistus on maaliskuussa ´24.


Väliaikatietoa ketjuun 🙂

Tässä vaiheessa ei ole sinänsä uutta kerrottavaa, muun muassa noiden keskustelussa aiemmin listaamieni uudistusten suhteen. Tässä lyhyesti vähän muuta yleistä tietoa.

Tämä tuleva Yhteisön tunnusuudistus on yhteydessä myös muihin Telian tunnuksiin liittyviin uudistuksiin. Telian asiakkaille tulee tulevaisuudessa Telia Tili -käyttäjätunnus ja se tulee mahdollistamaan kirjautumisen eri Telian palveluihin yksiä ja samoja tunnuksia käyttäen. Se tulee mahdollistamaan muutakin uutta ja hyödyllistä, kerron Telia Tilistä myöhemmin lisää. Sen verran kuitenkin, että voit jatkossakin yhdistää Yhteisön Telian asiakkuuteesi, tai pitää ne erillään. Ihan kummin haluat.

Telia Tili tulee käyttöön ensin Yhteisön jäsenille ja myöhemmin kaikille Telian kuluttaja-asiakkaille.


Väliaikatietoa ketjuun 🙂

Tässä vaiheessa ei ole sinänsä uutta kerrottavaa, muun muassa noiden keskustelussa aiemmin listaamieni uudistusten suhteen. Tässä lyhyesti vähän muuta yleistä tietoa.

Tämä tuleva Yhteisön tunnusuudistus on yhteydessä myös muihin Telian tunnuksiin liittyviin uudistuksiin. Telian asiakkaille tulee tulevaisuudessa Telia Tili -käyttäjätunnus ja se tulee mahdollistamaan kirjautumisen eri Telian palveluihin yksiä ja samoja tunnuksia käyttäen. Se tulee mahdollistamaan muutakin uutta ja hyödyllistä, kerron Telia Tilistä myöhemmin lisää. Sen verran kuitenkin, että voit jatkossakin yhdistää Yhteisön Telian asiakkuuteesi, tai pitää ne erillään. Ihan kummin haluat.

Telia Tili tulee käyttöön ensin Yhteisön jäsenille ja myöhemmin kaikille Telian kuluttaja-asiakkaille.

Tämän hetken aikatauluarvio uudistukselle on huhtikuun puoliväli 😊


Nuo kuulostivat todella hyviltä asioilta. Turha lähteä tekemään turhaa ja epämieluisia valintoja. Hiomon vastaavalla pitää olla oikeus sulkea tai palauttaa oikeudet tiliin. Että sillai


Pahoittelut, kun aikataulut elävät koko ajan. Tämän hetken suunnitelmien mukaan teemme uudistuksen 14.5. 😊

Tässä muutama kuvankaappaus, rekisteröitymisestä ja tunnuksien luonnista. Katso kuvat läpi ja kommentoi, että miltä vaikuttaa. Kiitos jo etukäteen 😊

Huomioithan, että Telia Tili -tunnus on tunnus, joka on tällä hetkellä käytössä yritysasiakkailla. Se tulee käyttöön nyt seuraavassa vaiheessa tänne Yhteisöön ja myöhemmin vielä myös kuluttaja-asiakkaille. Ja koska tunnus tulee olemaan käytössä kaikkialla niin meillä pitää ottaa se huomioon muun muassa eri näkymissä. Rekisteröityminen sekä kirjautuminen eivät ole enää siis Yhteisölle omansa.


Tilanne uudistuksen jälkeen: Olet Yhteisön jäsen ja haluat kirjautua Yhteisöön

 

Painat sivun oikeassa yläreunassa olevaa Kirjaudu sisään -nappia. Sinut ohjataan alla olevaan näkymään:

 

Josta pääset kirjautumaan sisään. Käyttäjätunnus on jatkossa sähköpostiosoitteesi ja salasana on salasanasi.

Mitä ajatuksia sinulla tulee kirjautumisesta? Kommentoi ja kysy vapaasti 😊


Tilanne uudistuksen jälkeen: Et ole vielä Yhteisön jäsen ja haluat liittyä mukaan

 

Painat sivun oikeassa yläreunassa olevaa Kirjaudu sisään -nappia. Sinut ohjataan alla olevaan näkymään:

 

Josta pitää klikata “Luo tunnus Telia Yhteisöön” -linkkiä.

Siitä aukeaa tällainen näkymä:

 

 

Jonka jälkeen käyttäjän pitää vielä vahvistaa sähköpostiosoitteensa, sähköpostiin menevän numerosarjan avulla:

 

Viimeisenä käyttäjä ohjataan tällaiseen näkymään, jossa hän valitsee itselleen vielä nimimerkin:

(Sähköpostiosoitetta ei tarvitse enää täyttää, sen käyttäjä on syöttänyt jo aiemmassa vaiheessa ja se tulee tuohon kenttään automaattisesti).

 

--

Tämän jälkeen käyttäjä on luonut itselleen Telia Tilin ja hän on Yhteisön jäsen.

Miltä rekisteröityminen vaikuttaa? Kommentoi ja kysy vapaasti 😊


Nuo kirjautumiskuvat eivät yhtään avaa sitä, mitkä aiemmin kootun ostoslistan asioista ovat nyt lopulta päätyneet totuetukseen?


Kirjauduin puhelinnumerolla softaan ja sieltä yhteisöön edelleen alkuperäisillä tunnuksilla. Niinhän se oli eikö? 


Nuo kirjautumiskuvat eivät yhtään avaa sitä, mitkä aiemmin kootun ostoslistan asioista ovat nyt lopulta päätyneet totuetukseen?

Hyvä, kun kysyit. Nyt keskityin vain noihin muutamiin näkymiin 😊

Palaan tähän vielä mutta mielestäni kaikki, mitkä merkittiin jo taannoin vihreällä, toteutuvat tältä listalta. Ja siis punaisella merkityt eivät.

Lisäsin tuonne väleihin vähän uutta tietoa.

 

 

  1. Yhteisöön ja telia.fi -sivustolle pitää olla erilliset kirjautumiset. Eli jos olet kirjautuneena jommalla kummalla sivustolla niin et ole automaattisesti kirjautuneena myös toisella sivustolla (tällä hetkellä kirjautumiset ovat yhteiset, jotka voivat tuoda ongelmia muun muassa jos sinulla on sivustoille omat erilliset tunnuksensa)
    • Tätä työstämme vielä mutta näin tämän pitäisi jatkossa toimia, että sivustoille on omat erilliset kirjautumiset
  2. Jäsenenä sinulla tulee olla mahdollisuus vaihtaa itse sähköpostiosoitteesi, jonne Yhteisön ilmoitussähköpostit menevät, uuteen (tällä hetkellä se voidaan tehdä vain ylläpidon toimesta)
    • Uudistuksen jälkeen voit vaihtaa itse sähköpostiosoitteen Telia Tilin hallintasivun kautta ja uusi osoite päivittyy seuraavan sisäänkirjauksen yhteydessä
  3. Jos vaihdat Yhteisöön uuden sähköpostiosoitteen niin sen pitää päivittyä myös asiakastietoihisi. Ja toisin päin. Näin sinun ei tarvitse vaihtaa sähköpostiosoitetta moneen paikkaan (tällä hetkellä sähköpostiosoite päivittyy vain tänne Yhteisöön, ei asiakastietoihin)
    • Sitten, kun Telia Tili on käytössä myös Telian kuluttaja-asiakkailla, ja jos olet yhdistänyt Yhteisön asiakkuuteesi, jos päivität sähköpostiosoitteesi asiakastietoihisi, uusi sähköpostiosoite päivittyy tänne Yhteisöön seuraavan sisäänkirjautumisen yhteydessä
  4. Jäsenenä sinulla tulee olla mahdollisuus vaihtaa itse Yhteisön nimimerkki toiseen (tällä hetkellä se voidaan tehdä vain poikkeustilanteissa ylläpidon toimesta)
  5. Jäsenenä sinun tulee pystyä vaihtamaan salasanasi suoraan Yhteisössä olevan profiilisivusi kautta (tällä hetkellä salasanan voi vaihtaa sisäänkirjautumisikkunan kautta)
    • Tämä toiminnallisuus ei kerkeä valmistua nyt tähän uudistukseen, tämä saadaan valmiiksi todennäköisesti toukokuun loppuun mennessä. Sitten, kun tämä on valmis niin tulet pääsemään oman profiilisivun kautta Telia Tilin hallintasivulle, jossa voit vaihtaa salasanasi uuteen
  6. Jäsenenä sinun tulee itse pystyä sulkemaan Yhteisötunnuksesi ja poistaa siten käyttäjätilisi Yhteisöstä (tällä hetkellä se voidaan tehdä vain ylläpidon toimesta)
  7. Sinulla tulee olla mahdollisuus liittyä Yhteisöön ns. anonyymina eli sähköpostiosoitteen avulla. Tai jos haluat niin vaihtoehtoisesti Telian asiakkaana, jolloin jäsenyys linkittyy Telian asiakkuuteesi ja voit mm. kirjautua samoilla tiedoilla, miten se sitten tapahtuukaan, Yhteisöön sekä Minun Teliaan (tällä hetkellä Yhteisö linkittyy asiakkuuteen vain Telia-tunnuksen avulla, joka tosiaan jäi pois käytöstä Minun Teliasta)
    • Sitten, kun Telia Tili on käytössä myös Telian kuluttaja-asiakkailla, yllä oleva on mahdollista. Sitä ennen, Yhteisön jäsenyyttä ei ole mahdollista yhdistää asiakkuuteen
  8. Jos olet liittynyt Yhteisöön sähköpostiosoitteen avulla ja haluat myöhemmin liittää Yhteisön asiakkuuteesi niin voit tehdä sen tehdä itse
    • Sitten, kun Telia Tili on käytössä myös Telian kuluttaja-asiakkailla, yllä oleva on mahdollista. Sitä ennen, Yhteisön jäsenyyttä ei ole mahdollista yhdistää asiakkuuteen
  9. Jos haluat niin voit itse erottaa Yhteisön ja asiakkuutesi toisistaan

 


Kirjauduin puhelinnumerolla softaan ja sieltä yhteisöön edelleen alkuperäisillä tunnuksilla. Niinhän se oli eikö? 

Anteeksi, mihin softaan siis? :)

Puhelinnumerolla kirjautuminen on tarkoitettu, jos liittymällä on erillinen käyttäjä ja hän haluaa vaikka tarkistaa liittymän saldon Minun Teliasta.

Asiakkaan kannattaa kirjautua joko Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla, jolloin hän pääsee kaikkiin tietoihin Minun Teliassa.

Ja viimeisenä, jos joku kirjautuu Yhteisöön vanhan Telia-tunnuksen avulla, hän pääsee sillä vielä Minun Telian, siirtymällä täältä vain telia.fi-sivustolle. Tämä kiertomahdollisuus ei onnistu enää sen jälkeen, kun tämä Yhteisön tunnusuudistus (eli Telia Tili tulee tänne) on tullut käyttöön.


Mitä tapahtuu vanhoille Yhteisön nimimerkeille? Jos vanhat Yhteisön jäsenet jatkossa kirjautuvat sähköpostiosoitteellaan , niin mitä Yhteisö näyttää käyttäjätunnukseksi vai pitääkö luoda jokin uusi nimimerkki???


Mitä tapahtuu vanhoille Yhteisön nimimerkeille? Jos vanhat Yhteisön jäsenet jatkossa kirjautuvat sähköpostiosoitteellaan , niin mitä Yhteisö näyttää käyttäjätunnukseksi vai pitääkö luoda jokin uusi nimimerkki???

Nimimerkki säilyy, ainoastaan se kirjautuminen vaihtuu 😊


Minusta on hyvä että yksityinen ei voi vaihtaa nimimerkkiä miten mielii. Koska silloinhan kuka vain voisi sanoa tai tehdä halla yhdelle tai useammalle. Sen nimimerkin kävisi vaihtamassa heti kun kun on soittanut suuttaa tai jotain arkaluotoista kertoisi jostain. Näin on hyvä että sen nimimerkin saa vaihdattaa valvojan kautta pysyy silloin hommat hanskassa. Yksityisviestillä on helppo asioista valvojan tai esim. Teron kanssa. Silloin se toimii jarruna asioille. 


Minusta on hyvä että yksityinen ei voi vaihtaa nimimerkkiä miten mielii. Koska silloinhan kuka vain voisi sanoa tai tehdä halla yhdelle tai useammalle. Sen nimimerkin kävisi vaihtamassa heti kun kun on soittanut suuttaa tai jotain arkaluotoista kertoisi jostain. Näin on hyvä että sen nimimerkin saa vaihdattaa valvojan kautta pysyy silloin hommat hanskassa. Yksityisviestillä on helppo asioista valvojan tai esim. Teron kanssa. Silloin se toimii jarruna asioille. 

Kyllä juurikin noin , että kikkailu nimimerkeillä estyy. Toki jos nimimerkin muutos ei muuta kuin sen tunnuksen ja kaikki vanhatkin viestit siirtyvät uuden nimimerkin alle , niin eipä silloin kukaan pääse eroon aiemmin kirjoitetuista viesteistä.

PS. Emmehän me nytkään tiedä kuka sen nimimerkin takana luuraa.


Tiedoksi, että julkaisin juuri kirjoituksen, josta löydyt Yhteisön uudet käyttöehdot. Ja koska siirrämme kaikki Yhteisön jäsenet Telia Tili -tunnuksen käyttäjiksi niin kirjoituksesta löydät myös Telia Tilin käyttöehdot.

 


Maili oli tupsahtanut tänään:

  • Yhteisöä käytetään jatkossa Telia Tili -tunnuksilla (aiemmin Telia-tunnuksella tai sähköpostiosoitteella)
  • Jatkossa, kun kirjaudut Yhteisöön, käyttäjätunnus on Yhteisöön liitetty sähköpostiosoitteesi ja salasanasi on vanha tuttuYhteisön salasanasi

 

  1. Aiemmin Telia Tili -tunnus(A) oli Telia-tunnus (B) tai mailiosoite (C).
  2. Jatkossa “käyttäjätunnus” (D) on mailiosoite (C).
     

Kiehtovaa, miten monimutkaisia himmeleitä syntyy “itsestään”.
Ja näiden nimeämisellä on selvästikin iso rooli sopan hämmentämisessä.
Telia Tili on ihan eria asia kuin Telia-tunnus, joka on ihan eri asia kuin Käyttäjätunnus.

Onhan tää nyt kaikille selvää?

Jään odottamaan Yhteisön käyttäjätunnuksen nimeämistä, joka tietysti tehdään eri aikaan kuin muutokset.
Olisko vaikka “Telia Yhteisö -tilin -tunnus”?
Tunnistaako suomen kirjakieli rekusrsiivisia yhdyssanaviivoja?

Eikun hetkinen, jatkossa käytetäänkin Telia Tili -tunnusta, joka onkin siis mailiosoite!

Eriskummallista, että noi kerrotaan erikseen eli ei kerrota, että:

Jatkossa Telia Tili -tunnuksesi on mailiosoitteesi.

Enää jää hämäräksi, että mikä on Telia Tili? Entä mille “tilille” logataan Telia-tunnuksella?
Onko Telia Tili -tunnus Yhteisön tunnus? Vai onko ehkä Telia-tunnus Yhteisön tunnus?

Ja ehkä tärkein kysymys: Miksi Telia Yhteisön tunnuksen nimi EI ole “Telia Yhteisön tunnus”?


Ja ehkä tärkein kysymys: Miksi Telia Yhteisön tunnuksen nimi EI ole “Telia Yhteisön tunnus”?

Sinulla on hyviä kysymyksiä, lainaan tähän kuitenkin vain tuon minkä nimesit tärkeimmäksi.

Telia Yhteisön tunnuksen nimi ei ole “Telia Yhteisön tunnus”, koska samalla tunnuksella pääsee halutessaan jatkossa (sen jälkeen, kun Telian kuluttaja-asiakkaatkin on siirretty Telia Tili -käyttäjiksi) kirjautumaan muuallekin. Siksi se tunnus on nimellä Telia Tili.

Ja Telia Tiliin kirjaudutaan käyttäen käyttäjätunnuksena sähköpostiosoitetta. Tämä tapa tulee siis olemaan sama esimerkiksi Minun Teliaan kirjautuessa, ei vain Yhteisöön kirjautuessa.

 


Vastaa