Skip to main content

Tämä kirjoitus kertoo uudistuksesta kaiken oleellisen. Voit halutessasi hyppiä eri kohtiin kirjoituksessa, alla olevien linkkien kautta.

Voit kysyä ja kommentoida uudistusta tämän kirjoituksen kommenteissa 🙂

 

Uudistus pähkinänkuoressa

 

Yhteisön vanhana jäsenenä sinulla on nyt käytössäsi Telia Tili -tunnukset, joiden avulla kirjaudut tänne Yhteisöön.

Kirjautuminen tapahtuu alla olevan näkymän kautta. Käyttäjätunnuksena toimii Yhteisön sähköpostiosoitteesi. Siis se sama sähköpostiosoite, jonne Yhteisön ilmoituksetkin tulevat.

Salasana on vanha tuttu salasanasi.

Vanha tuttu nimimerkkisi, joka näkyi ja näkyy kirjoituksiesi yhteydessä täällä Yhteisössä, säilyy ennallaan. Uudistus koskettaa ainoastaan sisäänkirjautumista.

Tiivistetysti voidaan sanoa, että

  • Jos haluat vaihtaa salasanasi tai sähköpostiosoitteesi → Voit muokata ja hallinnoida tietojasi jatkossa Telia Tilin kautta
  • Jos haluat muokata Yhteisön jäsenprofiilia, esimerkiksi avatar-kuvaa tai vaikka sitä, että missä tilanteissa Yhteisö lähettää sinulle ilmoituksia → Voit muokata asetuksiasi Yhteisön profiilisi kautta

 

 

Jos et pääse kirjautumaan Yhteisöön uudistuksen jälkeen

 

Jos et esimerkiksi muista, minkä sähköpostiosoitteen olet lisännyt Yhteisön tietoihisi, etkä siten pääse kirjautumaan tänne, sinulla on ainakin pari vaihtoehtoa:

  • Oletettavasti sinulla on useampia sähköpostiosoitteita käytössä, joten etsi niistä kaikista Yhteisön lähettämiä sähköposteja. Yhteisön sähköpostit tulevat osoitteesta no-reply@telia.fi. Kun löydät sähköpostin, jonka Yhteisö on lähettänyt niin tiedät, että ko. sähköpostiosoitteesi on se, joka toimii käyttäjätunnuksena jatkossa Yhteisöön
  • Kokeile sisäänkirjautumista kaikilla mahdollisilla sähköpostiosoitteillasi, joita sinulla vain on käytössä ja olemassa
  • Voit lähettää sähköpostia Yhteisön ylläpidolle niin katsomme, että miten voisimme sinua tilanteessa auttaa: telia-yhteiso@telia.fi

 

Uutta: Voit nyt itse vaihtaa sähköpostiosoitteesi uuteen

 

Kirjaudu Telia Tilin hallintasivulle vaihtaaksesi sähköpostiosoitteesi uuteen. Kirjautuminen tapahtuu samoin kuin Yhteisöön eli nykyisellä sähköpostiosoitteellasi sekä Yhteisön salasanallasi.

Sinulla on nyt käytössäsi Telia Tili, ja vaihtamalla sähköpostiosoitteesi Telia Tiliin, vaihdat samalla Yhteisön ilmoitusten sähköpostiosoitteen. Huomioithan, että jos vaihdat sähköpostiosoitteen uuteen niin muista kirjautua sisään jatkossa uutta sähköpostiosoitettasi käyttäen.

Jos nyt vaihdat sähköpostiosoitteesi uuteen niin se vaihtuu tällä hetkellä vain Yhteisöön. Ei asiakkuutesi tietoihin. Tai, jos vaihdat asiakastietoihisi uuden sähköpostiosoitteen, se ei vaihdu tälle hetkellä tänne Yhteisöön.

Huomioitavaa:  Muokkaathan ainoastaan henkilökohtaista sähköpostiosoitetta, alla olevan kuvan mukaisesti. Jos poistat sen, et pääse enää kirjautumaan Yhteisöön.

 

 

Uutta: Voit vaihtaa salasanasi jatkossa myös oman profiilisivusi kautta

 

Mene omalle profiisivullesi, sivun oikeassa yläreunassa olevan profiilivalikon kautta ja valitse sieltä Asetukset.

Pääset vaihtamaan salasanasi uuteen Vaihda salasana -painikkeen kautta.

 

 

Voit nollata salasanan samoin kuten aikaisemminkin, eli sisäänkirjautumisnäkymän kautta.

 

Yhteisön päivitetyt ohjeet

 

Katso alta päivitetyt ohjeet rekisteröitymisestä, sisäänkirjautumisesta, salasanan sekä sähköpostiosoitteen vaihtamisesta. Muut ohjeet ovat ennallaan ja löydät ne kaikki täältä.

 

Näin rekisteröidyt Yhteisöön

  • Rekisteröidy Yhteisön jäseneksi sivun oikeassa yläreunassa olevan “Kirjaudu sisään” -painikkeen kautta. Valitse aukeavasta näkymästä “Luo tunnus Telia Yhteisöön”.
  • Seuraavassa näkymässä luot itsellesi Telia Tili -tunnuksen, jonka avulla kirjaudut jatkossa sisään Yhteisöön
  • Voit halutessasi lisätä etu- ja sukunimesi niille varattuihin kenttiin
  • Lisää sähköpostiosoitteesi sekä valitse itsellesi salasana
  • Lue ja hyväksy käyttöehdot sekä tietosuojaseloste
  • Paina “Luo tili” ja siirry tämän jälkeen sähköpostiisi poimimaan sinne lähetetty vahvistuskoodi
  • Syötä vahvistuskoodi ja paina “Jatka
  • Tämän jälkeen valitset vielä itsellesi nimimerkin, jolla sinut tunnistetaan Yhteisön keskusteluissa
  • Lue ja hyväksy käyttöehdot sekä tietosuojaseloste ja paina lopuksi “Tallenna

Nyt olet luonut itsellesi Telia Tilin Yhteisöä varten ja voit aloittaa Yhteisön käyttämisen.

Huomioithan, että kun haluat kirjautua Yhteisöön niin tunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi ja salasanasi on valitsemasi salasana.

 

 

Näin kirjaudut Yhteisöön

  • Paina sivun oikeassa yläreunassa olevaa “Kirjaudu sisään” -painiketta
  • Lisää käyttäjätunnus, joka on Telia Tilisi sähköpostiosoite (sama sähköpostiosoite, johon Yhteisö lähettää erilaisia sähköposti-ilmoituksia)
  • Lisää Telia Tilisi salasana (sama salasana, jolla olet aiemminkin kirjautunut Yhteisöön)
  • Paina lopuksi “Kirjaudu

 

Salasanan vaihtaminen tai unohtunut salasana

 

Jos et muista salasanaasi, etkä pääse kirjautumaan Yhteisöön, tässä ohjeet salasanan nollaamiseksi.

  • Paina sivun oikeassa yläreunassa olevaa “Kirjaudu sisään” -painiketta. Valitse aukeavasta näkymästä “Unohditko salasanasi?
  • Lisää käyttäjätunnus, joka on Telia Tilisi sähköpostiosoite (sama sähköpostiosoite, johon Yhteisö lähettää erilaisia sähköposti-ilmoituksia)
  • Paina “Lähetä” ja saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit valita Telia Tiliisi uuden salasanan

Jos haluat vaihtaa salasanasi uuteen, toimi näin.

  • Mene omalle profiilisivullesi klikkaamalla sivun oikeassa yläreunassa olevaa profiilikuvaketta. Valitse sieltä “Asetukset” (tai klikkaa tästä)
  • Paina “Vaihda salasana” -painiketta ja pääset vaihtamaan salasanasi uuteen
  • Pääset takaisin Yhteisöön klikkaamalla sivun vasemmassa yläreunassa olevaa “Telia Yhteisö” linkkiä

 

Sähköpostiosoitteen vaihtaminen

  • Siirry Telia Tilin hallintasivulle ja kirjaudu sisään nykyistä Telia Tilin sähköpostiosoitettasi ja salasanaasi käyttäen
  • Valitse “Omat tiedot” ja “Muokkaa tietoja
  • Selaa kohtaan “Sähköpostiosoite”, valitse “Hallinnoi” ja “Muokkaa
  • Tärkeää: Lisää tai muokkaa ainoastaan henkilökohtaista sähköpostiosoitetta. Jos poistat sen, et voi enää kirjautua Yhteisöön
  • Sinua pyydetään vielä vahvistamaan, että haluatko varmasti muuttaa sähköpostiosoitteesi uuteen. Huomioithan, että vaihtamalla sähköpostiosoitteesi kirjaudut jatkossa sisään uutta sähköpostiosoitettasi käyttäen
  • Lisää uusi sähköpostiosoite ja paina “Tallenna”. Siirry tämän jälkeen sähköpostiisi poimimaan sinne lähetetty vahvistuskoodi
  • Syötä vahvistuskoodi ja paina “Jatka

Olet nyt vaihtanut Telia Tiliisi uuden sähköpostiosoitteen. Osoite vaihtuu myös Yhteisöön sen jälkeen, kun seuraavan kerran kirjaudut Yhteisöön sisälle. Muistathan kirjautua sisään uutta sähköpostiosoitetta käyttäen.

 

Mikä on Telia Tili

 

Kuten ollaan keskusteltu aiemmin niin Yhteisön tunnusuudistus liittyy Telian tunnusuudistuksiin. Otamme tässä uudistuksessa käyttöön Telia Tilin nyt täällä Yhteisössä ja myöhemmin se tulee käyttöön myös meidän kuluttaja-asiakkaille. Telia Tili tulee mahdollistamaan pääsyn Telian palveluihin, yksillä tunnuksilla. Voit kuitenkin jatkossakin käyttää Yhteisöä ilman, että se on liitetty asiakkuuteesi mutta jos haluat, niin voit tulevaisuudessa kirjautua sekä Yhteisöön että Minun Teliaan samoilla tunnuksilla.

Telia Tilin lisäksi uutta Yhteisössä on nyt se, että voit itse vaihtaa jatkossa sähköpostiosoitteesi uuteen. Uutta on myös se, että voit olla kirjautuneena Yhteisöön ja voit käyttää samaan aikaan Minun Teliaa halutessasi toisilla tunnuksilla.

Tuomme myöhemmin mahdollisuuden vaihtaa salasanan suoraan oman profiilisi kautta. Lisäämme sinne napin, josta pääset vaihtamaan Telia Tilisi salasanan. Sitä ennen salasanan vaihto onnistuu kuten tälläkin hetkellä eli sisäänkirjautumisikkunassa on valinta “Unohditko salasanasi”, jonka kautta voit vaihtaa salasanasi uuteen.

Telia Tili kehittyy matkan varrella muutoinkin. Tulevista muutoksista lisää myöhemmin.

 

Telia Tilin hallintasivut

 

Alla muutamia kuvankaappauksia Telia Tilin hallintasivulta.

 

Yleiskatsaus-näkymä:

 

 

Omat tiedot -näkymä:

 

 

Yllä olevassa kokonaisuudessa ainoastaan yhteystiedoissa näkyvä sähköpostiosoite on tällä hetkellä oleellinen asia Yhteisön käyttämiseksi. Muilla valinnoilla on merkitystä myöhemmin sen jälkeen, kun Telia Tili on käytössä myös kuluttaja-asiakkaillamme.

 

 

Yllä olevista ainoastaan salasana on sellainen, jota saatat tarvita. Muokkaa-linkistä pääset vaihtamaan Telia Tilin ja siten myös Yhteisön salasanasi.

Muilla valinnoilla on merkitystä myöhemmin sen jälkeen, kun Telia Tili on käytössä myös kuluttaja-asiakkaillamme.

Ethän poista käyttäjätiliäsi Telia Tili -sivulta, koska se ei poista Yhteisön käyttäjäprofiiliasi. Katso ohjeet Yhteisön käyttämisen lopettamiseksi täältä.

Yhdistä tilit -toiminto ei ole vielä tällä hetkellä käytössä.

 

Vinkki

 

Jos olet kirjautuneena Yhteisöön ja menet telia.fi -sivustolle niin näyttää, kuin olisit kirjautuneena sinnekin. Käytännössä oletkin, mutta et pääse etenemään sieltä tällä hetkellä Minun Teliaan. Tämä tulee onnistumaan sen jälkeen, kun Telia Tili tulee käyttöön myös kuluttaja-asiakkaillemme.

Jotta pääset Minun Teliaan niin paina Kirjaudu ulos ja voit tämän jälkeen kirjautua normaalisti Minun Teliaan, valitsemallasi tavalla.

 

 

Tavoitteemme oli siirtää kaikki Telia Yhteisön jäsenet Telia Tilin käyttäjäksi. Näin kaikki käyttäjät voisivat jatkaa Yhteisön käyttämistä ilman mitään toimenpiteitä.

Uudistustyön aikana ilmeni kuitenkin taustatiedoissa tiettyjä haasteita, joiden takia emme voikaan siirtää ihan kaikkia käyttäjiä Telia Tilin käyttäjiksi. Tämä tarkoittaa kuitenkin suurimmaksi osin vanhoja, 5-10 vuotta vanhoja käyttäjätilejä, joilla ei ole kirjauduttu Yhteisöön moneen vuoteen.

Lähetämme kaikille käyttäjille sähköpostia, jos emme pysty häntä siirtämään Telia Tilin käyttäjäksi. Jos käyttäjä ei halua jatkaa Yhteisön käyttämistä niin hänen ei siinä tilanteessa tarvitse tehdä mitään.

Kirjauduin ensin Yhteisöön Telia-tilin tunnuksellani ja sitten Minun Teliaan pankkitunnuksilla , kun minulla on ollut erillisinä Yhteisö ja Minun Telia. No kumpaankin pääsin sisään ongelmitta.

Kun sitten yritin kirjautua ulos Minun Teliasta , niin sepä ei onnistunutkaan ja vaati että kirjauduin ulos myös Yhteisöstä.

Onko tämä ominaisuus vai jokin vika???

Tämä on vika ja saan sen myös toistettua. Otamme tutkintaan. Kiitos, kun kerroit.

Testailimme lisää ja huomasimme, että jos painan Minun Teliasta “Kirjaudu ulos” ja sen jälkeen päivitän sivun niin uloskirjaus Minun Teliasta tapahtuu siinä kohtaa. Tyhjensin omasta selaimestani myös evästeet, niitä oli taas kertynyt.

Suosittelen noita nyt nopeana ratkaisuna. Jatkamme asian tutkintaa edelleen.


Testailimme lisää ja huomasimme, että jos painan Minun Teliasta “Kirjaudu ulos” ja sen jälkeen päivitän sivun niin uloskirjaus Minun Teliasta tapahtuu siinä kohtaa. Tyhjensin omasta selaimestani myös evästeet, niitä oli taas kertynyt.

Suosittelen noita nyt nopeana ratkaisuna. Jatkamme asian tutkintaa edelleen.

OK.

Minulla selain tyhjentää automaattisesti kaikki keksit ja selaushistorian suljettaessa.


Kirjauduin ensin Yhteisöön Telia-tilin tunnuksellani ja sitten Minun Teliaan pankkitunnuksilla , kun minulla on ollut erillisinä Yhteisö ja Minun Telia. No kumpaankin pääsin sisään ongelmitta.

Kun sitten yritin kirjautua ulos Minun Teliasta , niin sepä ei onnistunutkaan ja vaati että kirjauduin ulos myös Yhteisöstä.

Onko tämä ominaisuus vai jokin vika???

Tämä on vika ja saan sen myös toistettua. Otamme tutkintaan. Kiitos, kun kerroit.

Testailimme lisää ja huomasimme, että jos painan Minun Teliasta “Kirjaudu ulos” ja sen jälkeen päivitän sivun niin uloskirjaus Minun Teliasta tapahtuu siinä kohtaa. Tyhjensin omasta selaimestani myös evästeet, niitä oli taas kertynyt.

Suosittelen noita nyt nopeana ratkaisuna. Jatkamme asian tutkintaa edelleen.

Kokeilin tuota vinkkiä ja ei minulla siitä sivun uudelleenlatauksesta ollut mitään apua. Vasta kun kirjauduin ulos myös Yhteisöstä , niin pääsin ulos myös Minun Teliasta.

Olisikohan asia jotenkin riippuvainen selaimesta?? Minulla on Win 11 ja uusin Firefox 126.0.


Tiedoksi kaikille, että päivittelin aloituspostausta aika isosti. Siitä tuli aika pitkä, mutta toivottavasti se on kuitenkin selkeä 🙂 Jos huomaatte jotain, että sieltä olisi hyvä jotain löytyä, niin hihkaiskaa. Tai jos se vaikka epäselvä sekamelska niin kertokaa myös siitä :)

Olen aiemmin päivittänyt myös Yhteisön ohjeet ajan tasalle.


Kokeilin tuota vinkkiä ja ei minulla siitä sivun uudelleenlatauksesta ollut mitään apua. Vasta kun kirjauduin ulos myös Yhteisöstä , niin pääsin ulos myös Minun Teliasta.

Olisikohan asia jotenkin riippuvainen selaimesta?? Minulla on Win 11 ja uusin Firefox 126.0.

Testasin itsekin tuota juuri ja nyt ainakin minulla uloskirjaus toimii normaalisti Minun Teliasta. Siis ilman, että kirjaudun ulos Yhteisöstä tai että päivitän sivun.

Kyselen, että joko meiltä tuli tuohon korjaus. Kokeilin itsekin Firefoxilla, sama versio. Tosin MacOS käyttis.


Kokeilin tuota vinkkiä ja ei minulla siitä sivun uudelleenlatauksesta ollut mitään apua. Vasta kun kirjauduin ulos myös Yhteisöstä , niin pääsin ulos myös Minun Teliasta.

Olisikohan asia jotenkin riippuvainen selaimesta?? Minulla on Win 11 ja uusin Firefox 126.0.

Testasin itsekin tuota juuri ja nyt ainakin minulla uloskirjaus toimii normaalisti Minun Teliasta. Siis ilman, että kirjaudun ulos Yhteisöstä tai että päivitän sivun.

Kyselen, että joko meiltä tuli tuohon korjaus. Kokeilin itsekin Firefoxilla, sama versio. Tosin MacOS käyttis.

Testasin vielä uudelleen ja en minä pääse ulos Minun Teliasta ennen kuin kirjaudun ulos myös Yhteisöstä. Minulla on ollut erilliset tunnukset Minun Teliaan ja Yhteisöön.

No eipä tämä ole suuri ongelma ja hoituu siten , että ei kirjaudu molempiin samanaikaisesti. Itse asiassa noin minun on pitänyt toimia jo aiemminkin.


Testasin vielä uudelleen ja en minä pääse ulos Minun Teliasta ennen kuin kirjaudun ulos myös Yhteisöstä. Minulla on ollut erilliset tunnukset Minun Teliaan ja Yhteisöön.

Kerroit eilen, että selaimesi tyhjentää evästeet ja sivuhistorian aina, kun suljet sen. Ymmärsinkö oikein, että avasit tänään selaimen ja evästeet ja sivuhistoria on nyt nollattu, ja uloskirjaus ei toimi edelleenkään?


Testasin vielä uudelleen ja en minä pääse ulos Minun Teliasta ennen kuin kirjaudun ulos myös Yhteisöstä. Minulla on ollut erilliset tunnukset Minun Teliaan ja Yhteisöön.

Kerroit eilen, että selaimesi tyhjentää evästeet ja sivuhistorian aina, kun suljet sen. Ymmärsinkö oikein, että avasit tänään selaimen ja evästeet ja sivuhistoria on nyt nollattu, ja uloskirjaus ei toimi edelleenkään?

Juuri näin.Ei minulla ole selaimessa tallessa vanhoja keksejä eikä selaushistoriaa ja ei tuo uloskirjaus siltikään toimi oikein.


Juuri näin.Ei minulla ole selaimessa tallessa vanhoja keksejä eikä selaushistoriaa ja ei tuo uloskirjaus siltikään toimi oikein.

Kiitos. Tosiaan tämä on meidän puolelta vielä auki. Firefoxilla minulla alkoi toimimaan evästeiden nollauksen jälkeen.

Testailin itse Chromella (124.0.6367.210) ja ensimmäisellä kerralla uloskirjaus ei toiminut. Kun kokeilin toisen kerran niin silloin uloskirjaus toimi ok eli ilman sivun päivitystä ja ilman Yhteisön uloskirjausta.

Testasin myös Safarilla (17.4.1) ja sillä toimi suoraan oikein.

Onko sinulla mahdollisuus kokeilla jollain toisella selaimella? Siis kun kerkeät tietenkin 😊


Onko sinulla mahdollisuus kokeilla jollain toisella selaimella? Siis kun kerkeät tietenkin 😊

Testasin Edgellä , mutta toimii ihan samalla tavalla kuin Firefoxillakin. Muita selaimia ei ole.


Muokkaus 16.5.2024

Uudistukset ovat nyt pääosin valmiit. Teemme vielä viimeisiä viilauksia ja muutoksia.

 

 

Uudistus pähkinänkuoressa

 

Yhteisön vanhana jäsenenä sinulla on nyt käytössäsi Telia Tili -tunnukset, joiden avulla kirjaudut tänne Yhteisöön.

Kirjautuminen tapahtuu alla olevan näkymän kautta. Käyttäjätunnuksena toimii Yhteisön sähköpostiosoitteesi. Siis se sama sähköpostiosoite, jonne Yhteisön ilmoituksetkin tulevat.

Salasana on vanha tuttu salasanasi.

Vanha tuttu nimimerkkisi, joka näkyi ja näkyy kirjoituksiesi yhteydessä täällä Yhteisössä, säilyy ennallaan. Uudistus koskettaa ainoastaan sisäänkirjautumista.

 

 

Itse en päässyt kirjautumaan Yhteisöön uudistuksen alettua sähköpostilla, enkä myöskään käyttäjätunnuksella. Otin sähköpostilla yhteyttä Yhteisön ylläpitoon telia-yhteiso@telia.fi ja sain ohjeeksi salasanan vaihtamisen uuteen. Vaihdettuani salasanan pääsin nyt kirjautumaan sisään sähköpostiosoitteella aivan kuten pitääkin. 😊

Koska vanhan salasanan piti yllä olevan ohjeen mukaan toimia myös uudistetussa kirjautumisessa, niin mieleeni ei tullut vaihtaa salasanaa. 😅


Itse en päässyt kirjautumaan Yhteisöön uudistuksen alettua sähköpostilla, enkä myöskään käyttäjätunnuksella. Otin sähköpostilla yhteyttä Yhteisön ylläpitoon telia-yhteiso@telia.fi ja sain ohjeeksi salasanan vaihtamisen uuteen. Vaihdettuani salasanan pääsin nyt kirjautumaan sisään sähköpostiosoitteella aivan kuten pitääkin. 😊

Koska vanhan salasanan piti yllä olevan ohjeen mukaan toimia myös uudistetussa kirjautumisessa, niin mieleeni ei tullut vaihtaa salasanaa. 😅

Hienoa, että sait toimimaan 👌

Vanhojen salasanojen pitäisi tosiaan toimia muutoksen jälkeen mutta nähtävästi tässä sinun tapauksessa meni ehkä bitti solmuun jossain kohtaa. Tärkeintä, että selvisi ja toimii taas 😊


Kokeilin hetki sitten kirjautua Minun Teliaan pankkitunnuksilla. Antoi virhelimoituksen , mutta toisella yrittämällä pääsin sisään. Kun sitten kirjauduin Minun Teliasta ulos , niin se onnistui ensiyrityksellä , vaikka olin samanaikaisesti kirjautuneena Yhteisöön.

Siis jotakin on palvelussa tapahtunut. Nyt yskii sisäänkirjautuminen Minun Teliaan , mutta ulos pääsi kivuttomasti , ainakin tällä kerralla.


Kokeilin hetki sitten kirjautua Minun Teliaan pankkitunnuksilla. Antoi virhelimoituksen , mutta toisella yrittämällä pääsin sisään. Kun sitten kirjauduin Minun Teliasta ulos , niin se onnistui ensiyrityksellä , vaikka olin samanaikaisesti kirjautuneena Yhteisöön.

Siis jotakin on palvelussa tapahtunut. Nyt yskii sisäänkirjautuminen Minun Teliaan , mutta ulos pääsi kivuttomasti , ainakin tällä kerralla.

Hyvä hyvä.

Tämä on siitä haasteellinen probleema, etten saa tätä enää toistettua. Minulla tämä korjaantui tosiaan evästeiden nollauksella.

Ollaan toki testattu tätä meidän toimesta muillakin laitteilla mutta emme saa tätä toistettua.

Seuraillaan tilannetta. Jos sopii niin kerrohan miten asiat etenevät ja jos törmäät tai törmäätte outouksiin niin täällä ollaan kuulolla 😊


Kokeilin hetki sitten kirjautua Minun Teliaan pankkitunnuksilla. Antoi virhelimoituksen , mutta toisella yrittämällä pääsin sisään. Kun sitten kirjauduin Minun Teliasta ulos , niin se onnistui ensiyrityksellä , vaikka olin samanaikaisesti kirjautuneena Yhteisöön.

Siis jotakin on palvelussa tapahtunut. Nyt yskii sisäänkirjautuminen Minun Teliaan , mutta ulos pääsi kivuttomasti , ainakin tällä kerralla.

Hyvä hyvä.

Tämä on siitä haasteellinen probleema, etten saa tätä enää toistettua. Minulla tämä korjaantui tosiaan evästeiden nollauksella.

Ollaan toki testattu tätä meidän toimesta muillakin laitteilla mutta emme saa tätä toistettua.

Seuraillaan tilannetta. Jos sopii niin kerrohan miten asiat etenevät ja jos törmäät tai törmäätte outouksiin niin täällä ollaan kuulolla 😊

Kokeilin taas uudestaan ja nyt toimi ihan kivuttomasti. No katsellaan mitä tapahtuu jatkossa.


Tiedoksi kaikille, että lisäsimme nyt profiilisivulle napin, josta pääset vaihtamaan salasanasi uuteen. Salasanan nollaus onnistuu toki myös kirjautumisen yhteydessä, mutta nyt vaihto onnistuu tosiaan myös ilman uloskirjautumista, kun menet vain omalle profiilisivullesi:

Sivun oikea yläreuna → klikkaa profiilikuvaketta → valitse Asetukset.

 

 

Jos olet kirjautunut taustalla ulos Telia Tilistä niin “Vaihda salasana” -napin klikkauksen jälkeen sinun pitää kirjautua sisään Telia Tiliin ja sen jälkeen pääset vaihtamaan salasanasi.

Vaihdon jälkeen sivun vasemmassa yläreunassa on linkki, josta pääset takaisin Yhteisön puolelle, omalle profiilisivullesi.

--

Jos haluat niin testaa salasananvaihtoa ja kerro, että oliko vaihto helppoa 😊


Kokeilin hetki sitten kirjautua Minun Teliaan pankkitunnuksilla. Antoi virhelimoituksen , mutta toisella yrittämällä pääsin sisään. Kun sitten kirjauduin Minun Teliasta ulos , niin se onnistui ensiyrityksellä , vaikka olin samanaikaisesti kirjautuneena Yhteisöön.

Siis jotakin on palvelussa tapahtunut. Nyt yskii sisäänkirjautuminen Minun Teliaan , mutta ulos pääsi kivuttomasti , ainakin tällä kerralla.

Tämmöistä virheilmoitusta antaa , kun yrittää kirjautua Minun Teliaan pankkitunnuksilla.

Jokin meni vikaan

Jokin meni vikaan kirjautuessa, emmekä voineet yhdistää sinua Minun Telia Yrityksille - palveluun.

Yritysasiakkaana kirjautuessasi tarkista, että käytit sähköpostimuotoista tunnusta eikä selaimessasi ole avoinna Telian muita itsepalvelusovelluksia. Asiakastuen ohjeesta löydät lisää apua kirjautumiseen.

En ole yritysasiakas , vaan ihan tavallinen. No toisella yrittämällä pääsen aina sisään, Evästeet ja historia on kyllä tyhjennetty selaimesta.


Tämmöistä virheilmoitusta antaa , kun yrittää kirjautua Minun Teliaan pankkitunnuksilla.

Jokin meni vikaan

Jokin meni vikaan kirjautuessa, emmekä voineet yhdistää sinua Minun Telia Yrityksille - palveluun.

Yritysasiakkaana kirjautuessasi tarkista, että käytit sähköpostimuotoista tunnusta eikä selaimessasi ole avoinna Telian muita itsepalvelusovelluksia. Asiakastuen ohjeesta löydät lisää apua kirjautumiseen.

En ole yritysasiakas , vaan ihan tavallinen. No toisella yrittämällä pääsen aina sisään, Evästeet ja historia on kyllä tyhjennetty selaimesta.

Kieltämättä kummallinen ongelma. Ei olla saatu tätä tosiaan toistettua, joten vianselvitys on haastavaa. Kirjaudutteko ihan verkkosivujen “Kirjaudu liittymän omistajana” valikon kautta vai tapahtuuko tätä myös sovellukseen kirjautuessa? 

Hyvä kuulla että siinä mielessä “harmiton” vika, jos toisella kerralla aina päästää kirjautumaan normaalisti! 😄


Kieltämättä kummallinen ongelma. Ei olla saatu tätä tosiaan toistettua, joten vianselvitys on haastavaa. Kirjaudutteko ihan verkkosivujen “Kirjaudu liittymän omistajana” valikon kautta vai tapahtuuko tätä myös sovellukseen kirjautuessa? 

Hyvä kuulla että siinä mielessä “harmiton” vika, jos toisella kerralla aina päästää kirjautumaan normaalisti! 😄

Joo ei tämä ole mikään suuri kiusa , kun sisään pääsee kuitenkin toisella yrittämällä klikkaamalla em. virhesivulla olevaa “yritä uudelleen”-nappia.

Ihan perinteisesti tietokoneen selaimella kirjaudun liittymän omistajana ja tunnistaudun pankkitunnuksilla. Joskus aiemminkin oli tätä samaa vikaa eli välillä toimii kerralla ja välillä vaatii kaksi kirjautumista.

Selain on uusin Firefox 64-bit (127.0.2) ja alustana Win 11.

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia


Joo ei tämä ole mikään suuri kiusa , kun sisään pääsee kuitenkin toisella yrittämällä klikkaamalla em. virhesivulla olevaa “yritä uudelleen”-nappia.

Ihan perinteisesti tietokoneen selaimella kirjaudun liittymän omistajana ja tunnistaudun pankkitunnuksilla. Joskus aiemminkin oli tätä samaa vikaa eli välillä toimii kerralla ja välillä vaatii kaksi kirjautumista.

Selain on uusin Firefox 64-bit (127.0.2) ja alustana Win 11.

Kiitoksia näistä lisätiedoista! Yritimme eri selaimilla ja alustoilla tuota häiriötä toistaa siinä onnistumatta. Onneksi tuo ei tosiaan ole mahdoton vaiva.

Kerro ihmeessä, jos nuo häiriöt jatkuvat ja häiriötä esiintyy muillakin alustoilla, niin ihmetellään tarkemmin! 🙂


Joo ei tämä ole mikään suuri kiusa , kun sisään pääsee kuitenkin toisella yrittämällä klikkaamalla em. virhesivulla olevaa “yritä uudelleen”-nappia.

Ihan perinteisesti tietokoneen selaimella kirjaudun liittymän omistajana ja tunnistaudun pankkitunnuksilla. Joskus aiemminkin oli tätä samaa vikaa eli välillä toimii kerralla ja välillä vaatii kaksi kirjautumista.

Selain on uusin Firefox 64-bit (127.0.2) ja alustana Win 11.

Kiitoksia näistä lisätiedoista! Yritimme eri selaimilla ja alustoilla tuota häiriötä toistaa siinä onnistumatta. Onneksi tuo ei tosiaan ole mahdoton vaiva.

Kerro ihmeessä, jos nuo häiriöt jatkuvat ja häiriötä esiintyy muillakin alustoilla, niin ihmetellään tarkemmin! 🙂

Ei ole käytössä muita alustoja.

Tunnistaudun pankkitunnuksilla aika moneen muun toimijan palveluun ja vain Telian kanssa takkuaa. Häiriöt alkoivat muistaakseni sen jälkeen , kun kirjautumista Minun Teliaan muutettiin käyttäjätunnuksesta pankkitunnuksiin.

Kun muiden toimijoiden palveluiden kanssa ei ongelmia ole , niin kyllä vian pitää olla siellä Telian päässä.


Ei ole käytössä muita alustoja.

Tunnistaudun pankkitunnuksilla aika moneen muun toimijan palveluun ja vain Telian kanssa takkuaa. Häiriöt alkoivat muistaakseni sen jälkeen , kun kirjautumista Minun Teliaan muutettiin käyttäjätunnuksesta pankkitunnuksiin.

Kun muiden toimijoiden palveluiden kanssa ei ongelmia ole , niin kyllä vian pitää olla siellä Telian päässä.

Oletko tehnyt jo häiriöilmoituksen aiemman keskustelun ohjeiden avulla? Olisi kyllä tärkeää saada häiriö tutkintaan ja korjaukseen mahdollisimman tarkoin tiedoin.

Jos et sitä vielä ole tehnyt, suosittelen ehdottomasti tekemään asiasta häiriöilmoitusta, jotta saadaan tutkittua onko kirjautumisessa olemassa kuvailemasi laajempi häiriö. Jotta tuota voidaan tutkia häiriöilmoituksena ilmoita häiriöilmoituksella ajankohtia milloin tätä on tapahtunut, pankin jota käytät tunnistuksessa ja vaikka käyttämäsi laitteesi malli. Ilmoituksen voit jättää yhteydenottolomakkeen tai asiakaspalvelun kautta. 


Ei ole käytössä muita alustoja.

Tunnistaudun pankkitunnuksilla aika moneen muun toimijan palveluun ja vain Telian kanssa takkuaa. Häiriöt alkoivat muistaakseni sen jälkeen , kun kirjautumista Minun Teliaan muutettiin käyttäjätunnuksesta pankkitunnuksiin.

Kun muiden toimijoiden palveluiden kanssa ei ongelmia ole , niin kyllä vian pitää olla siellä Telian päässä.

Oletko tehnyt jo häiriöilmoituksen aiemman keskustelun ohjeiden avulla? Olisi kyllä tärkeää saada häiriö tutkintaan ja korjaukseen mahdollisimman tarkoin tiedoin.

Jos et sitä vielä ole tehnyt, suosittelen ehdottomasti tekemään asiasta häiriöilmoitusta, jotta saadaan tutkittua onko kirjautumisessa olemassa kuvailemasi laajempi häiriö. Jotta tuota voidaan tutkia häiriöilmoituksena ilmoita häiriöilmoituksella ajankohtia milloin tätä on tapahtunut, pankin jota käytät tunnistuksessa ja vaikka käyttämäsi laitteesi malli. Ilmoituksen voit jättää yhteydenottolomakkeen tai asiakaspalvelun kautta. 

Ei teitä mikään estä itse tutkimasta systeemeitänne. Palvelu on toiminut ennen tekemiänne kirjautumismuutoksia vuosia ihan kelvollisesti. Minulla on enää vain yksi puhelinliittymä Telialta ja taidan senkin siirtää kilpailijalle , kun teillä ei systeemit toimi. Käyn noin kerran kuukaudessa Minun Teliassa ja en kyllä ala pitämään kirjaa teidän vioistanne.


Ei teitä mikään estä itse tutkimasta systeemeitänne. Palvelu on toiminut ennen tekemiänne kirjautumismuutoksia vuosia ihan kelvollisesti. Minulla on enää vain yksi puhelinliittymä Telialta ja taidan senkin siirtää kilpailijalle , kun teillä ei systeemit toimi. Käyn noin kerran kuukaudessa Minun Teliassa ja en kyllä ala pitämään kirjaa teidän vioistanne.

Emme saaneet toistettua kuvailemaasi ongelmaa. Tämän takia tarvitsisimme siis häiriöilmoituksen tutkintaan mahdollisimman tarkoin tiedoin. 🙂


Ei teitä mikään estä itse tutkimasta systeemeitänne. Palvelu on toiminut ennen tekemiänne kirjautumismuutoksia vuosia ihan kelvollisesti. Minulla on enää vain yksi puhelinliittymä Telialta ja taidan senkin siirtää kilpailijalle , kun teillä ei systeemit toimi. Käyn noin kerran kuukaudessa Minun Teliassa ja en kyllä ala pitämään kirjaa teidän vioistanne.

Emme saaneet toistettua kuvailemaasi ongelmaa. Tämän takia tarvitsisimme siis häiriöilmoituksen tutkintaan mahdollisimman tarkoin tiedoin. 🙂

Vika tulee ja menee eli välillä toimii kerralla kirjautuminen ja välillä vaatii kaksi yritystä. Virheilmoituksessa palvelu valittaa , että ei voitu yhdistää yrityspuolelle. Minulla ei ole yritysliittymää.

Selain Firefox 128.0 , alusta Win11 ja pankki Nordea. Selain tyhjentää automaattisesti keksit ja historian suljettaessa.

Kun kerran eka kerta tuppaa epäonnistumaan , niin olisiko kyse kekseistä? Siis eivät ehdi latautua eka yrityksellä.

Muuta en aio asialle tehdä. Tutkikaan näillä tiedoilla.


Vastaa