Skip to main content

Miksi mobiilivarmenne ei toimi?

  • 9 March 2020
  • 7 kommenttia
  • 2226 katselukertaa

Mobiilivarmenne ei toimi, minulla oli tunnukset ja kaikki, tänä aamuna vaan ei enää toimi eikä uutta tuunusta pysty luomaan... mikä vikana?

7 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Moikka @hannuheik1 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Laajempaa häiriötä mobiilivarmenteen toiminnassa ei tällähetkellä ole havaittu. Ongelmatilanteissa suosittelen ensimmäisenä käynnistämään aina puhelimen uudelleen ja testaamaan toimivuutta eri selaimella ja eri palveluun. Oletko esim. kokeillut jo kirjautua meidän sivuille tai Omakantaan?

 

Jos haluat kertoa mihin sivuille olet yrittänyt kirjautua, niin voin selvittää asiaa tarkemmin ja kokeilla itse kirjautua.

Millaisen virheilmoituksen saat luodessasi uutta tunnusta? Jos vanha on aktiivinen, ei uutta pysty luomaan samalla liittymänumerolla.

Käyttäjätaso 2

Mobiilivarmenne ei toimi, minulla oli tunnukset ja kaikki, tänä aamuna vaan ei enää toimi eikä uutta tuunusta pysty luomaan... mikä vikana?

Mulla sama juttu. Kuukauden toimi, sitä ennen vaihdettiin vanha sim uuteen ja alkoi toimiin. Nyt sitten ei toimi mobiilivarmenne, tulee koko ajan tämä väite, etten ole rekisteröinyt. Lisäksi kännyyn tulee “Hienoa että yritit tunnistautua turvallisesti. Ota mobiilivarmenne käyttöön sivulla: wwww….. jne

Koko ajan herjaa etten ole Telian mobiilivarmenne asiakas. Kuitenkin puh.nroni on aina ollut oikein kirjoitettu. Siellä joku kuitenkin, kun kerran pääsin chattiin pankkitunn. kautta, että kuulemma toimii??? Ihan p****juttu - sorry tämä Telian mobvarm kun olen moneen kertaan facen ja tämän kautta sekä ilmoittanut eilen ettei toimi. Ei toimi tänä aamunakaan. Miksi vaatii uudelleen rek. kun mulla on jo mobiilivarmenne??? Kännykkä ja tietsikka on päivitykset ajan tasalla, avattu ja suljettu ja silti ei toimi Raivostuttavaa! Joten vika täytyy olla siellä päässä, jos täällä on muitakin, joilla ei mobvarm toimi! Vai mitä.

Olen testannut mobvarm kolmeen eri paikkaan ja eilen melkein koko päivän vähän väliä Teliaan kirjautumisella. Ja tänä aamuna tännekin, Ei toimi! vain pankin tunnuksilla pääsin kirjautumisella eteenpäin.

Joudun tästä lähtemaan autolla liikkeelle Tampereelle Telian pisteeseen, jossa myyjä saa selvittää tän p*****…. kuten näkyy olen kiukkuinen, mutten teille työnteijöille vaan tälle h****tin mobvarmenteelle, joka valehtelee…. Kiitos kun jaksoit kiukkuni lukea. Lisäksi eilen ukkoni ilmoitti, ettei hänelläkään yhteydet toimi mobvarmenteella. Tarkistakaa nyt tilanne, jotain vikaa tässä hommassa on!

 

--

Muokkaus SonjaNii: Poistettu kirosanat

Käyttäjätaso 2

Mitään tiedossa olevaa häiriötä palvelussa ei tällä hetkellä ole. Kokeilin myös itse varmenteella tunnistautumista äsken, enkä havainnut siinä ongelmia.

Oletko jo kokeillut Mobiilivarmenteen rekisteröimistä uudelleen? Jos Mobiilivarmenne ei tunnu toimivan, ongelma ratkeaa yleensä uudelleenrekisteröinnillä. Vaikka termi kuulostaa siltä, että se rekisteröitäisiin ns. uuutena varmenteena, sen voi tehdä jo olemassa olevalle varmenteelle, kuten sinun tapauksessasi. Pääset rekisteröimään varmenteen uudelleen suoraan tästä linkistä! Kokeile siis vielä tuota vaihtoehtoa 🙂 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Mitään tiedossa olevaa häiriötä palvelussa ei tällä hetkellä ole. Kokeilin myös itse varmenteella tunnistautumista äsken, enkä havainnut siinä ongelmia.

Oletko jo kokeillut Mobiilivarmenteen rekisteröimistä uudelleen? Jos Mobiilivarmenne ei tunnu toimivan, ongelma ratkeaa yleensä uudelleenrekisteröinnillä. Vaikka termi kuulostaa siltä, että se rekisteröitäisiin ns. uuutena varmenteena, sen voi tehdä jo olemassa olevalle varmenteelle, kuten sinun tapauksessasi. Pääset rekisteröimään varmenteen uudelleen suoraan tästä linkistä! Kokeile siis vielä tuota vaihtoehtoa 🙂 

Mobiilivarmenne pitää rekisteröidä uudelleen 5 vuoden päästä, itselle tuli myös hieman yllätyksenä jokunen vuosi sitten.

Telian sivuilta : Mobiilivarmenne on kerrallaan voimassa 5 vuotta ja ilmoitamme voimassaolon päättymisestä 30 vuorokautta etukäteen. Vanheneva tai jo vanhentunut Mobiilivarmenne täytyy rekisteröidä uudelleen.

Käyttäjätaso 2

Jatkan miksi viikonloppuna ei mun mobiilivarmenne toiminut kännykässä toiminut. Maanantaina meni Lielahden Teliaan selvittään asiaa. Kiva myyjä totesi, ettei toimi ja vaihdetaan varmenne. Vaihdettiin, eikä toiminut vaihdettu mobvarm. Tuloksena mobvarm teki saman tempun, ei rekisteröintiä.  Myyjä soitti tukeen, langan päässä joku teki jotain ja alkoi vihdoinkin mun mobvarm toimia kännykässä.Taisi vika olla järjestelmässä, kun ei  tunnistanut mun puh.nroa mobvarmenteeseen.

Ihan vaan vinkiksi, että jos chatin kautta ei asia selviä, menkää Telian myymälään, on nopein tapa hoitaa asia.

Myymälässä saa hyvää palvelua, kävin jo toiseen kertaan tämän mobvarm takia. Eka kerta oli se, että sim kortti vaihdettiin uuteen. Chattailin tästäkin, että 10 v. vanha sim kortti pitää vaihtaa uuteen, jotta mobvarm alkaa toimiin (toimi vajaan kuukauden, kunnes tuli yllämainittu ongelma jostain syystä).

Chatissa on kiva asioida, mutta kuulovammaisena seniorina joskus tuntuu, että ei osaa kunnolla selittää asiaa. Jotta chatissa virkailija tajuaa mitä yritän selittää, kun yrittää saada selitystä perille ymmärrettävänä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2

Jatkan miksi viikonloppuna ei mun mobiilivarmenne toiminut kännykässä toiminut. Maanantaina meni Lielahden Teliaan selvittään asiaa. Kiva myyjä totesi, ettei toimi ja vaihdetaan varmenne. Vaihdettiin, eikä toiminut vaihdettu mobvarm. Tuloksena mobvarm teki saman tempun, ei rekisteröintiä.  Myyjä soitti tukeen, langan päässä joku teki jotain ja alkoi vihdoinkin mun mobvarm toimia kännykässä.Taisi vika olla järjestelmässä, kun ei  tunnistanut mun puh.nroa mobvarmenteeseen.

Ihan vaan vinkiksi, että jos chatin kautta ei asia selviä, menkää Telian myymälään, on nopein tapa hoitaa asia.

Myymälässä saa hyvää palvelua, kävin jo toiseen kertaan tämän mobvarm takia. Eka kerta oli se, että sim kortti vaihdettiin uuteen. Chattailin tästäkin, että 10 v. vanha sim kortti pitää vaihtaa uuteen, jotta mobvarm alkaa toimiin (toimi vajaan kuukauden, kunnes tuli yllämainittu ongelma jostain syystä).

Chatissa on kiva asioida, mutta kuulovammaisena seniorina joskus tuntuu, että ei osaa kunnolla selittää asiaa. Jotta chatissa virkailija tajuaa mitä yritän selittää, kun yrittää saada selitystä perille ymmärrettävänä.

On kyllä varmasti turhauttavaa, että jouduit käymään myymälässä useamman kerran. On kuitenkin hienoa, että sait sieltä hyvää palvelua ja että mobiilivarmenne saatiin lopulta toimimaan.

Mobiilivarmenteen ongelmat voivat  johtua monista eri tekijöistä, kuten tuossa @kiisseli67  kirjoitti. Tässä vielä linkki asiakastuen sivuille, josta löytyy vinkkejä ongelmatilanteisiinn.

Kiitos vielä että tulit kertomaan kokemuksestasi sekä kuinka asian hoito lopulta ratkesi. Pyrimme jatkuvasti parantamaan palveluitamme ja viemään palautteita eteenpäin. Tulethan tänne tekemään tilannepäivityksen, jos ongelma palaa!

Käyttäjätaso 2

Nyt kun vihdoin taas mun mobiilivarmenne toimii, se on oikein hyvä keksintö. Ei tarvi muistella tai kantaa pin listaa mukana jos on muualla. Joten hieno idea kännykällä käyttäessä mobiilivarmennetta, vaikka alkuun olin epäluuloinen. Mutta mikä parasta! Seniorille parasta on mobiilivarmenteessa se, jos käyttää älykännykkää tai tablettia, niin sen käytön oppii nopeasti! Muutenkin käytän aktiivisesti laskujen maksuun kännykkää ja pankin vahvistussovellusta tai mobiilivarmennetta. Suosittelen!

Nyt sitten on uutena kännykällä maksaminen… en ole sitä vielä opetellut. Saa nähdä opettelenko uuden toiminnon kännykällä.

Vastaa