Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset



Näytä ensimmäinen kirjoitus

244 kommenttia

Hei,

Seuraavanlainen ongelma aiheuttanut harmaita hiuksia, eli pitäisi saada jollain tavalla toimimaan Iphone 12 pro max (pää liittymä) Oneplus 8t (multisim) ja Apple watch 6 cellular ja niin vielä että apit toimisi yhteen jotenkin?


@Dustpan@  kirjoitti:

Hei,


Seuraavanlainen ongelma aiheuttanut harmaita hiuksia, eli pitäisi saada jollain tavalla toimimaan Iphone 12 pro max (pää liittymä) Oneplus 8t (multisim) ja Apple watch 6 cellular ja niin vielä että apit toimisi yhteen jotenkin?





Oletko koettanut iCloudin tai Bluetoothin avulla synkronoida laitteita?

Öö siis tarkoitan liittymä puolelta että kaikissa kolmessa laitteessa olisi liittymä...


@Dustpan@  kirjoitti:

Öö siis tarkoitan liittymä puolelta että kaikissa kolmessa laitteessa olisi liittymä...




Tällä hetkellä ei ole mahdollista saada useammalle laitteelle liittymää. Viedään toivetta kuitenkin eteenpäin tästä. 🙂>

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Mulla on Apple Storesta viime vuonna hommattu iPhone SE (2020), jonka maksoin Suomessa (PayPal) ja joka toimitettiin jenkkeihin, josta se sitten kulkeutui minule. eSIM toimii, samoin kaikki muutkin kikkaleet, mitä ptää. Luottaisin Spple storeen maailmanlaajuisesti, mutta pikallisten katukauppiaiden kanssa en ole ollut tekemisissä.

Moi. Puolisen vuotta kun viimeksi tätä kyselin. Saako Galaxy Watch3 esimmiin jo Dot liittymän?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@markpolo@  kirjoitti:

Moi. Puolisen vuotta kun viimeksi tätä kyselin. Saako Galaxy Watch3 esimmiin jo Dot liittymän?




Ei vielä toistaiseksi onnistu, eli ei toimi Dotin eSIM älykelloissa. Tämä tarvitsee toimiakseen rinnakkaiskorttiominaisuuden, joka puolestaan vaatii VoLTE:n. Nämä kaikki ovat parhaillaan työn alla, ja tulossa niin pian kuin mahdollista. 😁>


 


@SannaMKoo@  kirjoitti:

@markpolo@  kirjoitti:

Moi. Puolisen vuotta kun viimeksi tätä kyselin. Saako Galaxy Watch3 esimmiin jo Dot liittymän?


Ei vielä toistaiseksi onnistu, eli ei toimi Dotin eSIM älykelloissa. Tämä tarvitsee toimiakseen rinnakkaiskorttiominaisuuden, joka puolestaan vaatii VoLTE:n. Nämä kaikki ovat parhaillaan työn alla, ja tulossa niin pian kuin mahdollista. 😁>

 


Ymmärsitköhän kysymykseni oikein, vastauksesi ainakin on minulle vaikeasti ymmärrettävä. En siis tarkoita mitään multi-sim tai yhteys-multi juttuja. Vaan sitä että tilaan älykelloon Dot liittymän, muita Telian liittymiä minulle ei ole kun työantaja kustantaa ne. Sekin on toissijainen asia onko virallisesti tuettu vai ei, jos on mahdollista että toimii niin voihan tuota kokeilla.


@markpolo  kirjoitti:
Moi. Puolisen vuotta kun viimeksi tätä kyselin. Saako Galaxy Watch3 esimmiin jo Dot liittymän?


@SannaMKoo  kirjoitti:


@markpolo  kirjoitti:

Moi. Puolisen vuotta kun viimeksi tätä kyselin. Saako Galaxy Watch3 esimmiin jo Dot liittymän?




Ei vielä toistaiseksi onnistu, eli ei toimi Dotin eSIM älykelloissa. Tämä tarvitsee toimiakseen rinnakkaiskorttiominaisuuden, joka puolestaan vaatii VoLTE:n. Nämä kaikki ovat parhaillaan työn alla, ja tulossa niin pian kuin mahdollista. 😁>




Ymmärsitköhän kysymykseni oikein, vastauksesi ainakin on minulle vaikeasti ymmärrettävä. En siis tarkoita mitään multi-sim tai yhteys-multi juttuja. Vaan sitä että tilaan älykelloon Dot liittymän, muita Telian liittymiä minulle ei ole kun työantaja kustantaa ne. Sekin on toissijainen asia onko virallisesti tuettu vai ei, jos on mahdollista että toimii niin voihan tuota kokeilla.




Aivan, tämä kuvaamasi käyttötapa on sen verran harvinainen, että kollega varmaan hieman oletti että kyse on tavanomaisemmasta konstista niin, että puhelin ja kello on yhteydessä.


 


Vaan ensinnä Applen-älykelloille ei löydy tukea, mutta Android-kellojen suhteen ei periaatteessa ole mitään estettä eSIMin asennukseen omalla Dot-liittymällä myös älykelloon. 👍>


TeroRe kirjoitti:


"eSIM on yhteensopiva tällä hetkellä ainoastaan laskutusliittymien (postpaid) kanssa, ei prepaid"




Telian sivuilta nyt:


"eSIMiin voi kytkeä minkä tahansa Telian kuluttaja- tai yritysliittymään"


 


Kirjoitusvirhe vai kehitysaskel? eSim ja prepaid toimii?

Edit SaJoonas: lisätty quote

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@wheeler  kirjoitti:


TeroRe kirjoitti:


"eSIM on yhteensopiva tällä hetkellä ainoastaan laskutusliittymien (postpaid) kanssa, ei prepaid"




Telian sivuilta nyt:


"eSIMiin voi kytkeä minkä tahansa Telian kuluttaja- tai yritysliittymään"


 


Kirjoitusvirhe vai kehitysaskel? eSim ja prepaid toimii?




eSIMiä ei voida kytkeä prepaid-liittymään. Käytössä täytyy olla kuukausittain laskutettava kuluttaja-, yritys- tai Telia Dot -liittymä. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@SaJoonas  kirjoitti:


@wheeler  kirjoitti:


TeroRe kirjoitti:


"eSIM on yhteensopiva tällä hetkellä ainoastaan laskutusliittymien (postpaid) kanssa, ei prepaid"




Telian sivuilta nyt:


"eSIMiin voi kytkeä minkä tahansa Telian kuluttaja- tai yritysliittymään"


 


Kirjoitusvirhe vai kehitysaskel? eSim ja prepaid toimii?




eSIMiä ei voida kytkeä prepaid-liittymään. Käytössä täytyy olla kuukausittain laskutettava kuluttaja-, yritys- tai Telia Dot -liittymä. 





Tarkoitatko @wheeler tätä telia.fi asiakastuen ohjeistusta eSIMistä? Tämä kieltämättä mainitaan hieman epäselvästi ja pahoittelut siitä. Tämän ketjun aloituspostauksessa oleva tieto on edelleen ajan tasalla tältä osin. 

 

Pyydämme tarkennuksen tuohon ohjesivumme kohtaan. Kiitos kun toit tämän esille.


Viittasit ihan oikeille sivuille. Pieni ristiriita, ja halusin varmistaa. Tarkoitus on tilata joko prepaid tai DOT liittymä, joten valinta on helppo nyt kun sain varmistuksen👍>

Mistähän johtuu, että uutta liittymää tilatessa eSIMiä ei saa valittua, vaan se on harmaana? Lukee kyllä että voi vaihtaa myöhemmin liittymän asetuksista. Tarkoittaako tämä silloin sitä, että uusien eSIM-liittymien osalta laskutetaan vielä erikseen SIM-kortin "vaihdosta" tuo hinnaston mukainen 7e?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Jazzly  kirjoitti:

Mistähän johtuu, että uutta liittymää tilatessa eSIMiä ei saa valittua, vaan se on harmaana? Lukee kyllä että voi vaihtaa myöhemmin liittymän asetuksista. Tarkoittaako tämä silloin sitä, että uusien eSIM-liittymien osalta laskutetaan vielä erikseen SIM-kortin "vaihdosta" tuo hinnaston mukainen 7e?




Hei @Jazzly ja tervetuloa Yhteisöön. Mukavaa että löysit tiesi tänne 🙂>

Uuden liittymän tilauksen yhteydessä voi tosiaan valita haluaako liittymän fyysisellä kortilla vai eSIM:llä. Nyt toistaiseksi tämä valintamahdollisuus on poistettu käytöstä, ja eSIM tilaaminen onnistuu tällä hetkellä vain asiakaspalvelun kautta. Tilanne on siis väliaikainen ja valintamahdollisuus tuodaan takaisin mahdollisimman pian. Tällaisessa tilanteessa kortinvaihdosta ei kyllä voida veloittaa, jos itsepalvelun mahdollisuutta ei meidän puolesta ole tarjolla. Voit laittaa liittymätilauksen vireille normi kortilla ja olla sitten myöhemmin yhteydessä asiakaspalveluun korttityypin vaihtamiseksi. 

Kunniamerkki +2

Toimiiko esim kanssa vieläkään mobiilivarmenne ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Maahis73  kirjoitti:

Toimiiko esim kanssa vieläkään mobiilivarmenne ?




Meiltä on saatavissa eSIM, joka tukee Mobiilivarmennetta. Jos sinulla on ollut perinteinen sim-kortti käytössä ja se vaihdetaan eSIM:iin, täytyy siinä tapauksessa Mobiilivarmenne rekisteröidä vaihdon jälkeen uudelleen.

Pystytkö @TeroRe jeesaa ohjeilla työnantajalle kuinka liittymän saa aktivoitua niin että sen saa laitettua myös kelloon eSiminä? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Jenu69  kirjoitti:

Pystytkö @TeroRe jeesaa ohjeilla työnantajalle kuinka liittymän saa aktivoitua niin että sen saa laitettua myös kelloon eSiminä? 




Mikä kello kyseessä? Tässä ohjeita kuluttaja-asiakkaille -> https://www.telia.fi/kauppa/alykellot-esimilla/mobiiliyhteyden-kayttoonotto ja koska mainitset tuossa työnantajan niin tässä ohjeita varuiksi myös yritysasiakkaille / yritysliittymiin https://www.telia.fi/yrityksille/asiakastuki/puhelinliittymat/esim-kelloon


 


Pääsetkö näillä eteenpäin?

Vastaa