Skip to main content

 

19467iFF01CF75EED8A626.png

 

 

Mikä on eSIM

 

eSIM on lyhyesti sanottuna laitteisiin sisäänrakennettu SIM, joka korvaa perinteisen  SIM-kortin. eSIM löytyy tällä hetkellä muun muassa älykelloista ja puhelimista, myöhemmin esimerkiksi kodinkoneista ja niin edelleen. eSIM toimii kuten perinteinen SIM-kortti.

eSIM:iä tukevien laitteiden määrä on kasvanut älypuhelimista, tableteista, läppäreistä, älykelloihin tms. Laitteen valmistajan tuotesivuilta näet tukeeko laite eSIM:iä. Nyt voit lähteä lenkkipolulle pelkkä älykello ranteessa ja langattomat kuulokkeet korvilla ja voit soittaa tarvittaessa puheluita, vastailla viesteihin ja niin edelleen. Halutessasi saat saman tutun puhelinnumeron käyttöösi myös älykelloosi Yhteys Multi- palvelun avulla, joten käyttö on sekä vaivatonta ja että myös saumatonta.

 

eSIM:n rajoitukset

 

eSIM on yhteensopiva tällä hetkellä ainoastaan laskutusliittymien (postpaid) kanssa, ei prepaid.

 

Mikä on Yhteys Multi

 

Yhteys Multi -rinnakkaisliittymällä voit käyttää puhelinliittymäsi yhteyttä ja numeroa muissa laitteissa, kuten älykellossa, kakkospuhelimessa tai tabletissa. Voit esimerkiksi lähettää ja vastaanottaa puhelinnumeroosi lähetettyjä viestejä, puheluita ja käyttää nettiä usealla eri laitteella. Puhelimesi ei tarvitse olla näiden laitteiden välittömässä läheisyydessä, kuten Bluetooth- tai wifi-yhteydessä. Tuoteperhe koostuu tuotteista Yhteys Multi, Yhteys Multi+ ja Yhteys Multi+ 5G.

Lue lisää Yhteys Multi -palvelusta artikkelistamme sekä sivuiltamme.

Tässä ketjussa voit kertoa kokemuksiasi eSIM:stä sekä voit kysyä ja kommentoida aiheesta lisää jos haluat.

eSIM:stä on keskusteltu aikaisemmin muun muassa näissä keskusteluissa:


eSIM

Apple Watch cellular ja eSIM

eSIM-"kortille" olisi käyttöä jo

 

---

Lue myös:

 

//ReOlivia: Päivitetty ajantasalle 22.8.2022


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@hlmrs@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.


Ainakin Telia Dot sovelluksessa lukee että HUOM! Mobiilivarmenne ei toistaiseksi toimi eSIMin kanssa.


Telia Dotin osalta eSIMin kanssa mobiilivarmenne ei tosiaan toistaiseksi toimi. Mutta mikäli hankit tai sinulla on jokin meidän Rajaton -liittymä, niin siinä mobiilivarmenne toimii eSIMin kanssa.


Jos jostain syystä täytyy ottaa varapuhelin käyttöön, niin miten käy eSIMin siinä tilanteessa? Tilanne tulee vastaan kun vie teiltä tilatun puhelimen korjattavaksi.



@MacPro@  kirjoitti:



@HannaMarikaL@  kirjoitti:



@hlmrs@  kirjoitti:



@HannaMarikaL@  kirjoitti:



@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.


Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!



 



eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.






Ainakin Telia Dot sovelluksessa lukee että HUOM! Mobiilivarmenne ei toistaiseksi toimi eSIMin kanssa.






Telia Dotin osalta eSIMin kanssa mobiilivarmenne ei tosiaan toistaiseksi toimi. Mutta mikäli hankit tai sinulla on jokin meidän Rajaton -liittymä, niin siinä mobiilivarmenne toimii eSIMin kanssa.






Jos jostain syystä täytyy ottaa varapuhelin käyttöön, niin miten käy eSIMin siinä tilanteessa? Tilanne tulee vastaan kun vie teiltä tilatun puhelimen korjattavaksi.






Mikäli varapuhelin täytyy ottaa käyttöön, tulee tuo eSIM päivittää sellaiseen SIMiin, joka toimii varapuhelimessa. eSIM on siis mahdollista päivittää fyysiseen SIM-korttiin. Jos varapuhelinkin käyttää eSIMiä, tulee siihen ladata uusi eSIM, koska eSIM toimii vain yhdessä laitteessa.



@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@hlmrs@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.


Ainakin Telia Dot sovelluksessa lukee että HUOM! Mobiilivarmenne ei toistaiseksi toimi eSIMin kanssa.


Telia Dotin osalta eSIMin kanssa mobiilivarmenne ei tosiaan toistaiseksi toimi. Mutta mikäli hankit tai sinulla on jokin meidän Rajaton -liittymä, niin siinä mobiilivarmenne toimii eSIMin kanssa.


Olen itse yrittänyt ja kun yritän kytkeä mobiilivarmenne mun Rahaton-liittymään niin Telian sivu vaan sanoo et on pakko päivittää simkorttini (mulla on siis esim)

 Eli tähän asti se ei ole toiminut.



@denbacka@  kirjoitti:


Olen itse yrittänyt ja kun yritän kytkeä mobiilivarmenne mun Rahaton-liittymään niin Telian sivu vaan sanoo et on pakko päivittää simkorttini (mulla on siis esim)



 Eli tähän asti se ei ole toiminut.






8.9. alken pääasiallinen eSIM-tyyppi on ollut yhteensopiva mobiilivarmenteen kanssa. Sinulla on varmaan tätä ennen jo ollut eSIM käytössä ja tämän vuoksi täytyy tehdä kortinvaihto.

Kortinvaihto onnistuu Minun Teliastasi:




Valitse oikea liittymä "karusellista" -> Hallinnoi liittymääsi -> "Tilaa uusi SIM-kortti tai eSIM" -> valitse "eSIM" -> paina "Lähetä tilaus".



 



Tämän jälkeen täytyy vielä aktivoida uusi eSIM, joka onnistuu myös tuolta liittymän hallinnoinnista kohdasta "Aktivoi SIM-kortti tai eSIM". Kun uusi kortti on aktiivinen kytke mobiilivarmenne. 👍>



@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.


Löytyy: Minun Telia - Liittymäsi - Tilaa uusi SIM-kortti tai eSIM.   "Voit vaihtaa SIM-korttisi uuteen, jos nykyinen SIM-korttisi ei sovi uuteen puhelimeesi tai vanha korttisi katoaa tai rikkoutuu. Puhelinnumerosi sekä liittymäsi palvelut (esimerkiksi puhe- ja viestipaketit) säilyvät ennallaan. Mikäli käytössäsi on Mobiilivarmenne, muistathan rekisteröidä sen uudelleen SIM-kortin vaihdon jälkeen. Huomioithan myös, että Mobiilivarmenne on tällä hetkellä tuettu vain SIM-kortilla (ei eSIM)."



@MacPro@  kirjoitti:



@HannaMarikaL@  kirjoitti:



@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.


Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!



 



eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.






Löytyy: Minun Telia - Liittymäsi - Tilaa uusi SIM-kortti tai eSIM.   "Voit vaihtaa SIM-korttisi uuteen, jos nykyinen SIM-korttisi ei sovi uuteen puhelimeesi tai vanha korttisi katoaa tai rikkoutuu. Puhelinnumerosi sekä liittymäsi palvelut (esimerkiksi puhe- ja viestipaketit) säilyvät ennallaan. Mikäli käytössäsi on Mobiilivarmenne, muistathan rekisteröidä sen uudelleen SIM-kortin vaihdon jälkeen. Huomioithan myös, että Mobiilivarmenne on tällä hetkellä tuettu vain SIM-kortilla (ei eSIM)."






Kiitos, korjataan tämä asap 😁>



@denbacka@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@hlmrs@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.


Ainakin Telia Dot sovelluksessa lukee että HUOM! Mobiilivarmenne ei toistaiseksi toimi eSIMin kanssa.


Telia Dotin osalta eSIMin kanssa mobiilivarmenne ei tosiaan toistaiseksi toimi. Mutta mikäli hankit tai sinulla on jokin meidän Rajaton -liittymä, niin siinä mobiilivarmenne toimii eSIMin kanssa.


Olen itse yrittänyt ja kun yritän kytkeä mobiilivarmenne mun Rahaton-liittymään niin Telian sivu vaan sanoo et on pakko päivittää simkorttini (mulla on siis esim)

 Eli tähän asti se ei ole toiminut.


Kun laitoin mobiilivarmennetta niin ensin Telia sivu kertoi että minun pitäisi hankkia Telia liittymä. Seuraavana päivänä se kehotti tilaamaan uuden SIM kortin. Ja sitten kun liittymä ja kortti kelpasivat niin sivu meni jumiin aina puhelinnumeron syöttämisen jälkeen. Lopulta kävin Telia myymälässä jossa avulias myyntihenkilö laittoi päätteeltään mobiilivarmenteen liittymääni Esimmille toimintaan.



@VMJ@  kirjoitti:

@denbacka@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@hlmrs@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.


Ainakin Telia Dot sovelluksessa lukee että HUOM! Mobiilivarmenne ei toistaiseksi toimi eSIMin kanssa.


Telia Dotin osalta eSIMin kanssa mobiilivarmenne ei tosiaan toistaiseksi toimi. Mutta mikäli hankit tai sinulla on jokin meidän Rajaton -liittymä, niin siinä mobiilivarmenne toimii eSIMin kanssa.


Olen itse yrittänyt ja kun yritän kytkeä mobiilivarmenne mun Rahaton-liittymään niin Telian sivu vaan sanoo et on pakko päivittää simkorttini (mulla on siis esim)

 Eli tähän asti se ei ole toiminut.


Kun laitoin mobiilivarmennetta niin ensin Telia sivu kertoi että minun pitäisi hankkia Telia liittymä. Seuraavana päivänä se kehotti tilaamaan uuden SIM kortin. Ja sitten kun liittymä ja kortti kelpasivat niin sivu meni jumiin aina puhelinnumeron syöttämisen jälkeen. Lopulta kävin Telia myymälässä jossa avulias myyntihenkilö laittoi päätteeltään mobiilivarmenteen liittymääni Esimmille toimintaan.


Onko niin uusi asia Telialle, että sivusto on hieman hakusessa?



@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂>



@mighuelito@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:



@AnneAn@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:



@AnneAn@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:


Hei



 



Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.



 



Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 



 



Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.



 



Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 



 



Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.



 



Kiitos jo etukäteen!






Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!



 



Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?






 



Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 



 



menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:



-Mobiili



-Mobiililiittymä



   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)



-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI



 



 



Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.



 



Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 



 



Kiitos






Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.



 



Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 



 



Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?



 






Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.



 



Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 



 



 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"



 



Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 



 



Eli asia ei tullut kuntoon vielä.



 



 



 



 



 



 



 



 



 






Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂>






Kuulostaa sille @mighuelito, että olet ottanut eSIM-kortin nyt kellolle eli tarvitsisit tähän Multi-palvelun eli pääliittymän puhelimeen ja kelloon toinen liittymä eli multipalvelun. Hinta Multi-palveluun on 7,90€/kk. 



@MacPro@  kirjoitti:



@VMJ@  kirjoitti:



@denbacka@  kirjoitti:



@HannaMarikaL@  kirjoitti:



@hlmrs@  kirjoitti:



@HannaMarikaL@  kirjoitti:



@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.


Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!



 



eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.






Ainakin Telia Dot sovelluksessa lukee että HUOM! Mobiilivarmenne ei toistaiseksi toimi eSIMin kanssa.






Telia Dotin osalta eSIMin kanssa mobiilivarmenne ei tosiaan toistaiseksi toimi. Mutta mikäli hankit tai sinulla on jokin meidän Rajaton -liittymä, niin siinä mobiilivarmenne toimii eSIMin kanssa.






Olen itse yrittänyt ja kun yritän kytkeä mobiilivarmenne mun Rahaton-liittymään niin Telian sivu vaan sanoo et on pakko päivittää simkorttini (mulla on siis esim)



 Eli tähän asti se ei ole toiminut.






Kun laitoin mobiilivarmennetta niin ensin Telia sivu kertoi että minun pitäisi hankkia Telia liittymä. Seuraavana päivänä se kehotti tilaamaan uuden SIM kortin. Ja sitten kun liittymä ja kortti kelpasivat niin sivu meni jumiin aina puhelinnumeron syöttämisen jälkeen. Lopulta kävin Telia myymälässä jossa avulias myyntihenkilö laittoi päätteeltään mobiilivarmenteen liittymääni Esimmille toimintaan.






Onko niin uusi asia Telialle, että sivusto on hieman hakusessa?






Yleensä liittymien päivitykset onnistuvat Minun Telia -sivuston kautta, mutta ilmeisemminkin jostakin syystä tapauksessasi se on vaatinut Telia myymälässä käynnin. Hyvä, että sait sitä kautta toimimaan mobiilivarmenteen. 


 


@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂>


Kuulostaa sille @mighuelito, että olet ottanut eSIM-kortin nyt kellolle eli tarvitsisit tähän Multi-palvelun eli pääliittymän puhelimeen ja kelloon toinen liittymä eli multipalvelun. Hinta Multi-palveluun on 7,90€/kk. 


 Heh, tuostahan ei ole siis kysymys 😁> Mulla oli aiemmin fyysinen sim-kortti puhelimessa ja eSIM aktiivisena kellossa. Kaikki toimi hienosti sekä Series 5:n että Series 6:n kanssa. Nyt päätin toissapäivänä poistaa fyysisen sim-kortin tyystin puhelimesta ja hypätä eSIM-aikaan myös puhelimen osalta. Aktivoituani eSIMin (pääliittymäni sim-kortiksi puhelimeen) kaikki toimi täydellisesti puhelimessa uudella, digitaalisella sim-kortilla, mutta kellon mobiiliverkko katosi. Mulla oli yhä aktiivinen tilaus tuosta kellon liittymästä joka oli tuon 7,90€/kk. Verkko vain ei kelloon ulottunut. Watch app ilmoitti, että Telia FI -tiliäni ei voi käyttää kellon verkkoyhteyteen. Tottakai voi käyttää ja on käytettykin jo toista vuotta. Noh, asiakaspalvelu sitten poisti manuaalisesti multa tuon multi-palvelun (en itse sitä voinut poistaa, koska, noh, Watch app ei päästänyt säätämään liittymän asetuksia, koska liittymä ei sitä muka tue), jotta voisin yrittää tilata sen itse uudestaan. Tämä ei toki onnistu, koska yhä edelleen Watch app väitää, ettei Telia FI -liittymääni voi käyttää mobiilidataan kellossa. Liittymässäni on tilausoikeudet kyllä ajantasalla jne.



@mighuelito@  kirjoitti:


 




@PiaJo@  kirjoitti:



@mighuelito@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:



@AnneAn@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:



@AnneAn@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:


Hei



 



Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.



 



Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 



 



Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.



 



Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 



 



Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.



 



Kiitos jo etukäteen!






Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!



 



Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?






 



Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 



 



menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:



-Mobiili



-Mobiililiittymä



   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)



-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI



 



 



Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.



 



Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 



 



Kiitos






Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.



 



Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 



 



Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?



 






Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.



 



Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 



 



 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"



 



Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 



 



Eli asia ei tullut kuntoon vielä.



 



 



 



 



 



 



 



 



 






Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂>






Kuulostaa sille @mighuelito, että olet ottanut eSIM-kortin nyt kellolle eli tarvitsisit tähän Multi-palvelun eli pääliittymän puhelimeen ja kelloon toinen liittymä eli multipalvelun. Hinta Multi-palveluun on 7,90€/kk. 






 Heh, tuostahan ei ole siis kysymys 😁> Mulla oli aiemmin fyysinen sim-kortti puhelimessa ja eSIM aktiivisena kellossa. Kaikki toimi hienosti sekä Series 5:n että Series 6:n kanssa. Nyt päätin toissapäivänä poistaa fyysisen sim-kortin tyystin puhelimesta ja hypätä eSIM-aikaan myös puhelimen osalta. Aktivoituani eSIMin (pääliittymäni sim-kortiksi puhelimeen) kaikki toimi täydellisesti puhelimessa uudella, digitaalisella sim-kortilla, mutta kellon mobiiliverkko katosi. Mulla oli yhä aktiivinen tilaus tuosta kellon liittymästä joka oli tuon 7,90€/kk. Verkko vain ei kelloon ulottunut. Watch app ilmoitti, että Telia FI -tiliäni ei voi käyttää kellon verkkoyhteyteen. Tottakai voi käyttää ja on käytettykin jo toista vuotta. Noh, asiakaspalvelu sitten poisti manuaalisesti multa tuon multi-palvelun (en itse sitä voinut poistaa, koska, noh, Watch app ei päästänyt säätämään liittymän asetuksia, koska liittymä ei sitä muka tue), jotta voisin yrittää tilata sen itse uudestaan. Tämä ei toki onnistu, koska yhä edelleen Watch app väitää, ettei Telia FI -liittymääni voi käyttää mobiilidataan kellossa. Liittymässäni on tilausoikeudet kyllä ajantasalla jne.






Okei, pahoittelut jos ymmärsin väärin tuosta aiemmasta kommentistasi. Olet varmaan käynnistänyt kaikki laitteet kellosta lähtien uudelleen? Tarvitsisimme tästä asiakastietoja, että pääsisimme auttamaan asiassa, joten toivoisin olevasi yhteydessä Häiriöilmoitusten puolelle puh. 020 690 400 (mpm+pvm) tai sitten ChatBot:n kautta Häiriöilmoituksiin. 



@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂>


Kuulostaa sille @mighuelito, että olet ottanut eSIM-kortin nyt kellolle eli tarvitsisit tähän Multi-palvelun eli pääliittymän puhelimeen ja kelloon toinen liittymä eli multipalvelun. Hinta Multi-palveluun on 7,90€/kk. 


 Heh, tuostahan ei ole siis kysymys 😁> Mulla oli aiemmin fyysinen sim-kortti puhelimessa ja eSIM aktiivisena kellossa. Kaikki toimi hienosti sekä Series 5:n että Series 6:n kanssa. Nyt päätin toissapäivänä poistaa fyysisen sim-kortin tyystin puhelimesta ja hypätä eSIM-aikaan myös puhelimen osalta. Aktivoituani eSIMin (pääliittymäni sim-kortiksi puhelimeen) kaikki toimi täydellisesti puhelimessa uudella, digitaalisella sim-kortilla, mutta kellon mobiiliverkko katosi. Mulla oli yhä aktiivinen tilaus tuosta kellon liittymästä joka oli tuon 7,90€/kk. Verkko vain ei kelloon ulottunut. Watch app ilmoitti, että Telia FI -tiliäni ei voi käyttää kellon verkkoyhteyteen. Tottakai voi käyttää ja on käytettykin jo toista vuotta. Noh, asiakaspalvelu sitten poisti manuaalisesti multa tuon multi-palvelun (en itse sitä voinut poistaa, koska, noh, Watch app ei päästänyt säätämään liittymän asetuksia, koska liittymä ei sitä muka tue), jotta voisin yrittää tilata sen itse uudestaan. Tämä ei toki onnistu, koska yhä edelleen Watch app väitää, ettei Telia FI -liittymääni voi käyttää mobiilidataan kellossa. Liittymässäni on tilausoikeudet kyllä ajantasalla jne.


Okei, pahoittelut jos ymmärsin väärin tuosta aiemmasta kommentistasi. Olet varmaan käynnistänyt kaikki laitteet kellosta lähtien uudelleen? Tarvitsisimme tästä asiakastietoja, että pääsisimme auttamaan asiassa, joten toivoisin olevasi yhteydessä Häiriöilmoitusten puolelle puh. 020 690 400 (mpm+pvm) tai sitten ChatBot:n kautta Häiriöilmoituksiin. 


Joo, tää on aikas kinkkinen ja omituinen tilanne. Eilen tätä hoidin jo usean asiakaspalvelijan kanssa (aivan upeaa palvelua ja hommia pyrittiin parhaan mukaan edistämään, kiitos!), mutta ei saatu vielä lopulta ratkaistua. Eilen tehtiin vikailmoitus sitten aspasta, jonka tiimoilta mulle päin ilmeisesti palaillaan lähiaikoina. Ihan sillä tännekin vaan kirjoitin, että huomasin tuossa toisen henkilön tilanteessa paljon samankaltaisuutta. Lähinnä pyrin selvittämään, että onko näitä tapauksia kenties enemmän ja jos on, niin tulisivat laajalti Telian tietoon. Yleisesti vaikuttaa siltä, että joidenkin mystisten muuttujien osuessa kohdalleen Watch app iPhonessa ilmoittaa, ettei liittymää voi hyödyntää mobiilidataan kellossa, vaikka kaikki liittymän osalta on täysin kunnossa. Toivottavasti selviääpi pian tilanne!

 

EDIT: Ja oon tosiaan reboottaillut puhelimen ja kellon aina, kun asetuksia olen välissä säätänyt / eSIMinkin kahteen kertaan vielä uudelleen tilannut ja aktivoinut.



@mighuelito@  kirjoitti:

@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂>


Kuulostaa sille @mighuelito, että olet ottanut eSIM-kortin nyt kellolle eli tarvitsisit tähän Multi-palvelun eli pääliittymän puhelimeen ja kelloon toinen liittymä eli multipalvelun. Hinta Multi-palveluun on 7,90€/kk. 


 Heh, tuostahan ei ole siis kysymys 😁> Mulla oli aiemmin fyysinen sim-kortti puhelimessa ja eSIM aktiivisena kellossa. Kaikki toimi hienosti sekä Series 5:n että Series 6:n kanssa. Nyt päätin toissapäivänä poistaa fyysisen sim-kortin tyystin puhelimesta ja hypätä eSIM-aikaan myös puhelimen osalta. Aktivoituani eSIMin (pääliittymäni sim-kortiksi puhelimeen) kaikki toimi täydellisesti puhelimessa uudella, digitaalisella sim-kortilla, mutta kellon mobiiliverkko katosi. Mulla oli yhä aktiivinen tilaus tuosta kellon liittymästä joka oli tuon 7,90€/kk. Verkko vain ei kelloon ulottunut. Watch app ilmoitti, että Telia FI -tiliäni ei voi käyttää kellon verkkoyhteyteen. Tottakai voi käyttää ja on käytettykin jo toista vuotta. Noh, asiakaspalvelu sitten poisti manuaalisesti multa tuon multi-palvelun (en itse sitä voinut poistaa, koska, noh, Watch app ei päästänyt säätämään liittymän asetuksia, koska liittymä ei sitä muka tue), jotta voisin yrittää tilata sen itse uudestaan. Tämä ei toki onnistu, koska yhä edelleen Watch app väitää, ettei Telia FI -liittymääni voi käyttää mobiilidataan kellossa. Liittymässäni on tilausoikeudet kyllä ajantasalla jne.


Okei, pahoittelut jos ymmärsin väärin tuosta aiemmasta kommentistasi. Olet varmaan käynnistänyt kaikki laitteet kellosta lähtien uudelleen? Tarvitsisimme tästä asiakastietoja, että pääsisimme auttamaan asiassa, joten toivoisin olevasi yhteydessä Häiriöilmoitusten puolelle puh. 020 690 400 (mpm+pvm) tai sitten ChatBot:n kautta Häiriöilmoituksiin. 


Joo, tää on aikas kinkkinen ja omituinen tilanne. Eilen tätä hoidin jo usean asiakaspalvelijan kanssa (aivan upeaa palvelua ja hommia pyrittiin parhaan mukaan edistämään, kiitos!), mutta ei saatu vielä lopulta ratkaistua. Eilen tehtiin vikailmoitus sitten aspasta, jonka tiimoilta mulle päin ilmeisesti palaillaan lähiaikoina. Ihan sillä tännekin vaan kirjoitin, että huomasin tuossa toisen henkilön tilanteessa paljon samankaltaisuutta. Lähinnä pyrin selvittämään, että onko näitä tapauksia kenties enemmän ja jos on, niin tulisivat laajalti Telian tietoon. Yleisesti vaikuttaa siltä, että joidenkin mystisten muuttujien osuessa kohdalleen Watch app iPhonessa ilmoittaa, ettei liittymää voi hyödyntää mobiilidataan kellossa, vaikka kaikki liittymän osalta on täysin kunnossa. Toivottavasti selviääpi pian tilanne!

 

EDIT: Ja oon tosiaan reboottaillut puhelimen ja kellon aina, kun asetuksia olen välissä säätänyt / eSIMinkin kahteen kertaan vielä uudelleen tilannut ja aktivoinut.


Noniin ja updatea! Ilmeisesti probleema fiksautui itsestään. Kun käyttäjä vaihtaa sim-kortista toiseen (tai ainakin fyysisestä simistä eSIMiin), niin selkeästi liittymän tiedot eivät päivity kauhean nopeasti puhelimeen. Ehdottaisin, että eSIMiin vaihtaessa tulisi infoa käyttäjälle, että kellon mobiiliyhteydet ja muut vastaavat palvelut eivät välttämättä toimi välittömästi, vaan kannattaa odotella n. 24-36h ennenkuin yrittää niitä asentaa.

 

Tai sitten aiempi häiriöilmoitukseni aiheutti jotain toimenpiteitä Telian päässä ja vika korjattiin sieltä. Mene ja tiedä 😁> Joka tapauksessa hommelit toimii taas mallikkaasti!


Hieman on haasteita ottaa Yhteys Multi käyttöön Galaxy watch active 2een. Puhelimena Huawei p20 pro, jossa viimeisimmät Samsungin kilkkeet. Liittymässä 4G Puhe päällä ja tilausoikeudet kunnossa. Galaxy Wearablen "Määritä liittymätilaus" - toiminto rullaa hetken aikaa ja lopuksi pyytää käyttämään aktivointikoodia. Johtuuko tämä nyt puhelimen merkistä vai mistä? 



@L33tBuumeri@  kirjoitti:


Hieman on haasteita ottaa Yhteys Multi käyttöön Galaxy watch active 2een. Puhelimena Huawei p20 pro, jossa viimeisimmät Samsungin kilkkeet. Liittymässä 4G Puhe päällä ja tilausoikeudet kunnossa. Galaxy Wearablen "Määritä liittymätilaus" - toiminto rullaa hetken aikaa ja lopuksi pyytää käyttämään aktivointikoodia. Johtuuko tämä nyt puhelimen merkistä vai mistä? 






Pääpiirteittäin katsottuna kaikki olisi kunnossa laitteiston ja tarvittavien oikeuksien osalta. Mikäli laitteiden (molemmat) uudelleenkäynnistämisen jälkeen ei ole apuja, niin yhteys Häiriöilmoitusten puolelle voisi auttaa. 


Hei,

 

Onnistuuko eSim aktivointi ulkomailla? Haluaisin vaihtaa nykyisen suomalaisen liittymän telian dot:iin ja eSim voisi sopia tähän tarkoitukseen.



@Pswedi@  kirjoitti:


Hei,



 



Onnistuuko eSim aktivointi ulkomailla? Haluaisin vaihtaa nykyisen suomalaisen liittymän telian dot:iin ja eSim voisi sopia tähän tarkoitukseen.






eSIMin aktivointi onnistuu ulkomailla kyllä. Dotin tilaus numeronsiirtona toiselta operaattorilta onnistuu suoraan Telia Dot -sovelluksesta puhelimeltasi. Telia Dot -sovellus on ladattavissa vain Suomen Appstoresta ja Google Play -kaupasta, mutta maatunnuksen voi halutessaan vaihtaa jolloin tuo onnistuu myös ulkomailla.

Dot-liittymän eSIM tukee tällä hetkellä virallisesti Applen uusimpia malleja, mutta Dotin puolelta varmistelin niin myös uusimmissa Samsungeissa toimii vaikkei "virallista" tukea niihin vielä olekaan.





@Pswedi  kirjoitti:

Hei, Onnistuuko eSim aktivointi ulkomailla? Haluaisin vaihtaa nykyisen suomalaisen liittymän telian dot:iin ja eSim voisi sopia tähän tarkoitukseen.



 



@JoonasLam  kirjoitti:



eSIMin aktivointi onnistuu ulkomailla kyllä. Dotin tilaus numeronsiirtona toiselta operaattorilta onnistuu suoraan Telia Dot -sovelluksesta puhelimeltasi. Telia Dot -sovellus on ladattavissa vain Suomen Appstoresta ja Google Play -kaupasta, mutta maatunnuksen voi halutessaan vaihtaa jolloin tuo onnistuu myös ulkomailla.

Dot-liittymän eSIM tukee tällä hetkellä virallisesti Applen uusimpia malleja, mutta Dotin puolelta varmistelin niin myös uusimmissa Samsungeissa toimii vaikkei "virallista" tukea niihin vielä olekaan.





Kiitokset vastauksesta. Tuo maarajoitus on hankala. Eli ilmeisesti tulis luoda toinen Apple ID Suomeen, Suomen IP:llä, jotta dotin lataus onnistuu? Onko tämä kustannuskysymys, että näitä maarajoja yleensä käytetään?



 



Edit katjane: muokattu lainausta



@Pswedi  kirjoitti:

Eli ilmeisesti tulis luoda toinen Apple ID Suomeen, Suomen IP:llä, jotta dotin lataus onnistuu? Onko tämä kustannuskysymys, että näitä maarajoja yleensä käytetään?






Toisen ID:n luominen on oikeastaan ainoa vaihtoehto tässä tapauksessa. Maarajoitukset tulevat useimmiten laitevalmistajan puolelta.



@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.  



@tareone@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:



@AnneAn@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:



@AnneAn@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:


Hei



 



Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.



 



Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 



 



Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.



 



Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 



 



Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.



 



Kiitos jo etukäteen!






Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!



 



Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?






 



Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 



 



menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:



-Mobiili



-Mobiililiittymä



   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)



-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI



 



 



Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.



 



Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 



 



Kiitos






Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.



 



Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 



 



Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?



 






Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.



 



Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 



 



 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"



 



Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 



 



Eli asia ei tullut kuntoon vielä.



 



 



 



 



 



 



 



 



 






Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.  






Tehtiinkö tilanteesta häiriöilmoitus vai jäikö asia valohoitoon?



 



Yleensä tilauksen esteenä on puuttellinen tilausoikeus tai liittymän lisäpalvelu joka estää palveluntilauksen.



@KaPetri@  kirjoitti:

@tareone@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.  


Tehtiinkö tilanteesta häiriöilmoitus vai jäikö asia valohoitoon?

 

Yleensä tilauksen esteenä on puuttellinen tilausoikeus tai liittymän lisäpalvelu joka estää palveluntilauksen.


Ei liittynyt noihin, kaikki piti olla kunnossa. Tätä jumpattiin 4 eri aspan tyypin kanssa. Nyt juuri n. 8 tuntia liittymän käyttöönotosta, pystyin tilaamaan Apple Watchilla multisimpalvelun. Volte ei näy tosin edelleenkään iPhonen asetuksissa.



@tareone@  kirjoitti:



@KaPetri@  kirjoitti:



@tareone@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:



@AnneAn@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:



@AnneAn@  kirjoitti:



@kapukapu@  kirjoitti:


Hei



 



Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.



 



Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 



 



Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.



 



Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 



 



Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.



 



Kiitos jo etukäteen!






Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!



 



Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?






 



Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 



 



menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:



-Mobiili



-Mobiililiittymä



   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)



-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI



 



 



Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.



 



Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 



 



Kiitos






Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.



 



Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 



 



Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?



 






Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.



 



Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 



 



 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"



 



Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 



 



Eli asia ei tullut kuntoon vielä.



 



 



 



 



 



 



 



 



 






Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.  






Tehtiinkö tilanteesta häiriöilmoitus vai jäikö asia valohoitoon?



 



Yleensä tilauksen esteenä on puuttellinen tilausoikeus tai liittymän lisäpalvelu joka estää palveluntilauksen.






Ei liittynyt noihin, kaikki piti olla kunnossa. Tätä jumpattiin 4 eri aspan tyypin kanssa. Nyt juuri n. 8 tuntia liittymän käyttöönotosta, pystyin tilaamaan Apple Watchilla multisimpalvelun. Volte ei näy tosin edelleenkään iPhonen asetuksissa.






Meillä uusille liittymille kytketyy 4G-puhe lisäpalvelu päälle viiveellä, eli ei ole heti kytketty liittymälle kun liittymä avautuu verkkoon. Yleensä menee noin 24h, joskus pidempäänkin. 



 



VoLTE ominaisuus voidaan toki manuaalisesti liittymälle kytkeä heti asiakaspalvelun kautta. 



 



Kannattaa nollata laitteen verkkoasetukset ja käynnistää laite uudelleen varsinkin jos laite on aiemmin ollut toisen operaattorin verkossa käytössä.


Vastaa