@lasselusse@ kirjoitti:
@HannaMarikaL@ kirjoitti:
@lasselusse@ kirjoitti:
vastaajan asetuksiin mennään eri tunnuksella, eikä omistajan tunnuksella. tekstiviestillä saa puh. numeron salasanan. tosin huomasin että telian sivut ovat jotekin rikki uloslogatessa ja se muistaa edellisen tunnuksen omistaja aseman. eli jos heti loggaa puhelinnumerolla omistaja tunnuksen jälkeen niin ei toimi oikein.
https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/telia-fi-kirjautuminen#kirjautuminen-puhelinnumerolla
Tarvitsisimme sinulta hieman lisätietoa tähän kirjautumisasiaan.
- Olitko milloin tehnyt tuon kirjautumisen, kun havaitsit ongelman? Eli muistatko minä päivänä tuo tapahtui vai toistuuko ongelma joka kerta?
- Kirjauduitko ensin sisään verkkopankkitunnuksilla vai mobiilivarmenteella ja sen jälkeen omalla puhelinnumerollasi?
- Käytätkö kirjautumiseen selainta, jos käytät niin mitä? Vai onko käytössäsi sovellus?
- Ja onko niin, että olet kirjautunut omilla tunnuksillasi (sekä omistajatunnus että puhelinnumero) vai onko joku muu kirjautunut omalla tunnuksellaan ja tämä kyseinen ongelma ilmenee?
Kiitos jo etukäteen sulle vastauksista! 🙂>
en saanut loggaus virhettä replikoitua tänään 2021-06-28. tosiaan telia-tunnus on tehnyt pankkitunnuksilla puhelittymän tunnukseen joka oli aikoinaan telefinlandilla. muita käyttäjiä ei ole mutta yhteisössä on tarkoituksella erillinen tunnus. joten sen voinee tulkita eri käyttäjäksi.
aikaisempien tapauksien aikoja en muista. mutta puhutaan kuukausista.
Selvä, jos ongelma on poistunut niin se on hyvä. Tätä haluaisimme kuitenkin tutkia vielä tarkemmin, jos sivut ei toimi normaalisti. Kyllä, se Telia -tunnus, jonka on itse tehnyt pankkitunnistuksen jälkeen, on se kysytty tunnus. Puhelinliittymän numerolla kirjautumiseen ei tarvitse itse erikseen tehdä tunnusta ja Yhteisötunnus voi olla taas ihan oma tunnuksensa.
Tarkempaa tutkintaa varten tarvitsemme vielä loput @HannaMarikaL :n kysymistä tiedoista.
@HenriLie@ kirjoitti:
Selvä, jos ongelma on poistunut niin se on hyvä. Tätä haluaisimme kuitenkin tutkia vielä tarkemmin, jos sivut ei toimi normaalisti. Kyllä, se Telia -tunnus, jonka on itse tehnyt pankkitunnistuksen jälkeen, on se kysytty tunnus. Puhelinliittymän numerolla kirjautumiseen ei tarvitse itse erikseen tehdä tunnusta ja Yhteisötunnus voi olla taas ihan oma tunnuksensa.
Tarkempaa tutkintaa varten tarvitsemme vielä loput @HannaMarikaL :n kysymistä tiedoista.
ne mitkä tänään tein oli seuraavasti: telia-tunnuksella sisään, loggaus ulos, puhelin numerolla sisään, loggaus ulos, telia tunnuksella sisään, loggaus ulos.
myöhemmin parin tunnin päästä: puhelinnro, telia-tunnus, puhelinro.
ei vikoja ja tein vielä firefox-esr versiollakin 78.11.0esr tänään ja ei vikoja.
ne aikaisemmat, se että milloin ne tapahtui, en muista ehkä tammikuussa ja minun on turha ruveta muistia kaivelee että ehkä se oli keskiviikko tai jotain. sen voin sanoa että selain oli silloinen firefox.
@lasselusse@ kirjoitti:
@HenriLie@ kirjoitti:
Selvä, jos ongelma on poistunut niin se on hyvä. Tätä haluaisimme kuitenkin tutkia vielä tarkemmin, jos sivut ei toimi normaalisti. Kyllä, se Telia -tunnus, jonka on itse tehnyt pankkitunnistuksen jälkeen, on se kysytty tunnus. Puhelinliittymän numerolla kirjautumiseen ei tarvitse itse erikseen tehdä tunnusta ja Yhteisötunnus voi olla taas ihan oma tunnuksensa.
Tarkempaa tutkintaa varten tarvitsemme vielä loput @HannaMarikaL :n kysymistä tiedoista.
ne mitkä tänään tein oli seuraavasti: telia-tunnuksella sisään, loggaus ulos, puhelin numerolla sisään, loggaus ulos, telia tunnuksella sisään, loggaus ulos.
myöhemmin parin tunnin päästä: puhelinnro, telia-tunnus, puhelinro.
ei vikoja ja tein vielä firefox-esr versiollakin 78.11.0esr tänään ja ei vikoja.
ne aikaisemmat, se että milloin ne tapahtui, en muista ehkä tammikuussa ja minun on turha ruveta muistia kaivelee että ehkä se oli keskiviikko tai jotain. sen voin sanoa että selain oli silloinen firefox.
Ymmärrän, ettei aiempaa ongelmaa muista tarkasti ulkoa, eikä tarvitsekkaan muistaa. Tarkoitin aiemmassa viestissäni sitä, että jos ongelma toistuu edelleen niin tarvittavat tiedot olisi tärkeää saada tietää. Testaamme myös itse tuota mainitsemaasi toimintaa, toistuisiko ongelma uudelleen samanlaisena.
Vika mistä olin yhteydessä. En ollut kiinnittänyt huomiota enne kuin nyt, tämä testattiin kaverin soitolla ( tämä sen jälkeen kun olitte tehnyt vastaajapalveluun muutoksia keväällä) ettei minulle enää saavu viestejä- Sinulle on yritetty soittaa numerosta.-Kun puhelimeni on ollut suljettu. ( ja en ole tehnyt itse mitään muutoksia liittymään tai puhelimeen). Mistähän tuo mahtaa johtua. jos joku tietäisi missä vika, kun nyt joutuu odottamaan ensiviikkoon ennen kuin he vastaavat yhteydenottopyyntöön.
irritus vastasi.
Numeroviestipalvelu meni rikki vastaajauudistuksen yhteydessä 26.5.2021. Lue lisää:
@peekotu kirjoitti:
Neuvona oli sim kortti pois ja tämä ei toiminut.
Sait väärän neuvon. Telian tulee kärrätä uusi vastaajalaitteistonsa SER-keräykseen ja kytkeä vanha takaisin käyttöön. Asiakas ei tälle asialle mahda mitään.
Näköjään vieläkin sitten vikaa. Kohta yli 2kk koska mahdetaan vika korjata, ei hirveän tehokasta työskentelyä vian parissa. Toivotaan tuo palvelu palaa toimintaan, yksi isoja etuja ja hyvä palvelua telialla. Muuta hyvää olekaan.
Tuolla vastaaja palvelu uudistui ketjussa hyvin telian asiakaspalvelija linkannut häiriötiedotteen mutta ei siinäkään sanota mitään tuosta minun vian selityksenä joten mitään hyötyä häiriötiedotteessa ei ollut tuohon vikaan, miksi tuota vikaa ei ole häiriötiedotteessa selitetty. Myöskin vika laitettu korjatuksi 7.6 mutta vika edelleen on päällä ainakin itselläni. Nyt tietenkin tämä vika mikä siinä häiriötiedotteessa on selitetty voi olla korjattu mutta tuo toinen ( minun ) vika ei ole korjattu joten taas palataan siihen miksi tästä ei ole häiriö tiedotetta. Ovatko viat eri vika ja mikä on korjauksen kesto. Vähän sekavaa ja asiakaspalvelija laittaa vaan tekemään yhteydenottopyyntöä.
@peekotu kirjoitti:
Sait väärän neuvon. Telian tulee kärrätä uusi vastaajalaitteistonsa SER-keräykseen ja kytkeä vanha takaisin käyttöön. Asiakas ei tälle asialle mahda mitään.
Näköjään vieläkin sitten vikaa. Kohta yli 2kk koska mahdetaan vika korjata, ei hirveän tehokasta työskentelyä vian parissa. Toivotaan tuo palvelu palaa toimintaan, yksi isoja etuja ja hyvä palvelua telialla. Muuta hyvää olekaan.
Tuolla vastaaja palvelu uudistui ketjussa hyvin telian asiakaspalvelija linkannut häiriötiedotteen mutta ei siinäkään sanota mitään tuosta minun vian selityksenä joten mitään hyötyä häiriötiedotteessa ei ollut tuohon vikaan, miksi tuota vikaa ei ole häiriötiedotteessa selitetty. Myöskin vika laitettu korjatuksi 7.6 mutta vika edelleen on päällä ainakin itselläni. Nyt tietenkin tämä vika mikä siinä häiriötiedotteessa on selitetty voi olla korjattu mutta tuo toinen ( minun ) vika ei ole korjattu joten taas palataan siihen miksi tästä ei ole häiriö tiedotetta. Ovatko viat eri vika ja mikä on korjauksen kesto. Vähän sekavaa ja asiakaspalvelija laittaa vaan tekemään yhteydenottopyyntöä.
Hei! Ymmärsinkö oikein, että puhelimen ollessa kiinni viestiä tavoittelusta ei saavu viestiä?
@peekotu kirjoitti:
Kyllä.
Vastaajassa on jonkin verran haasteita vielä, mutta Minun Teliasta Vastaaja-asetuksista Näytä vastaamattomat puhelut (Missed Call Alert)-palvelun kun käyttää päälle ja pois, sen pitäisi korjata ongelman. Lopullinen korjaus on tulossa kyllä, mutta tuon pitäisi auttaa myös!
@peekotu kirjoitti:
Kyllä.
minulla on sama nvp tekstiviesti ongelma. pistän tästä vika ilmoitusta jossain vaiheessa.
onkohan telialla jotain yleisempääkin ongelmaa viestien lähettelyssä kun en saanut aikaisempaa viestiä liittyen vikailmoitukseen.
Kiva kun ei löydy vastaajapalvelun kohdalla ( tämäkin lisäpalvelut kohdassa vain) muuta kuin vastaajapalvelun poistaminen ja siinä rastin laittaminen kohtaan missä sanotaan poistaa kaiken sitten. Jos kerran tuo olisi toimiva keino kiva tuo olisi pystyä tekemään. Joten olisiko ohjeita myös. Toivotaan auttavan ( ettei ole niin hyvä ohje kun sim kortin poistaminen ja edelleen vika sielläpäin)
Kun itse etsin ohjeet teidän sivulta löytyivät tälläiset ohjeet mitkä ei toimi koska tuollaista kohtaa kuin vastaaja ei löydy minun sivulta. Löytyy vain: tee vikailmoitus / jätä yhteydenottopyyntö - sulje liittymä tilapäisesti -
sopimuksen irtisanominen - mms-viestit, - käyttöohjeet - tilaa uusi sim-kortti tai esim, - aktivoi sim- kortti tai esim. Tuota vastaaja kohtaa ei tuolla ole vaikka ohjeiden sivulla se on olemassa, puuttuu minulta.
Lisäpalvelut kohdassa löytyi noita mitä voi tilata ja siellä on tosiaan sitten vaihtoehtona ainoastaan tuo vastaajapalvelun poistaminen. Joten olisiko keinoa miten voisin sitten tehdä tuon toimenpiteen jos vaikka korjaisi asian. kokeiltu eri selaimilla ja kaikkia välisivuja kokeiltu. Ja taas palataan asiakaspalvelu kohtaan mistä kaikki alkoi ja toisessa ketjussa keskustelin. Missä oli nämä neuvot sieltä kun kyselin, ei ole enää asiakaspalvelu nimensä veroinen taitaa sittenkin olla tuo myyntipalvelu nimi oikean mukainen.
@peekotu kirjoitti:
Kiva kun ei löydy vastaajapalvelun kohdalla ( tämäkin lisäpalvelut kohdassa vain) muuta kuin vastaajapalvelun poistaminen ja siinä rastin laittaminen kohtaan missä sanotaan poistaa kaiken sitten. Jos kerran tuo olisi toimiva keino kiva tuo olisi pystyä tekemään. Joten olisiko ohjeita myös. Toivotaan auttavan ( ettei ole niin hyvä ohje kun sim kortin poistaminen ja edelleen vika sielläpäin)
Kun itse etsin ohjeet teidän sivulta löytyivät tälläiset ohjeet mitkä ei toimi koska tuollaista kohtaa kuin vastaaja ei löydy minun sivulta. Löytyy vain: tee vikailmoitus / jätä yhteydenottopyyntö - sulje liittymä tilapäisesti -
sopimuksen irtisanominen - mms-viestit, - käyttöohjeet - tilaa uusi sim-kortti tai esim, - aktivoi sim- kortti tai esim. Tuota vastaaja kohtaa ei tuolla ole vaikka ohjeiden sivulla se on olemassa, puuttuu minulta.
Lisäpalvelut kohdassa löytyi noita mitä voi tilata ja siellä on tosiaan sitten vaihtoehtona ainoastaan tuo vastaajapalvelun poistaminen. Joten olisiko keinoa miten voisin sitten tehdä tuon toimenpiteen jos vaikka korjaisi asian. kokeiltu eri selaimilla ja kaikkia välisivuja kokeiltu. Ja taas palataan asiakaspalvelu kohtaan mistä kaikki alkoi ja toisessa ketjussa keskustelin. Missä oli nämä neuvot sieltä kun kyselin, ei ole enää asiakaspalvelu nimensä veroinen taitaa sittenkin olla tuo myyntipalvelu nimi oikean mukainen.
https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/mika-on-telia-tunnus#mms-viestit-telia-tunnuksella
omistaja tunnareilla ei löydy kuin vastaaja-palvelun kytkentä ja poisto, tosin sinun tapauksessa voi olla hyvä idea.
puhelin numero tunnuksella pääsee vastaajan tarkempiin asetuksiin mutta siellä ei nyt hirveästi ole. mutta löytyy esim vastaajan tila.
Kiitos tiedosta hyvä kun asiakkaat neuvovat paremmin kuin itse asiakaspalvelu. Ihme homma miksi noin( vahvat tunnisteet millä ei voi kaikkea hallita ja vaaditaan toiset tunnisteet millä hallita jotain,luulisi vahvat tunnksteet riittää kaikien asioiden hoitoon) ja ohjeitahan ei tietenkään voi antaa ja niitä ei tuolla vastaajan ohjesivulla mitenkään mainita. Vahva tunnistautuminen tehty,menty omille sivuille ja valitaan liittymä mitä käyttää( puhelin numero) ja sitten et voi tuollaista asiaa hoitaa vaan pitää jollakin muulla tunnuksella mennä tuo hoitamaan ja tämä tunnus ei sitten ole vahva tunnistautuminen. No en ajattele mennä tuota vastaajan kytkentä ja pois kytkentää mennä sorkkimaan. Ei ole koskaan ollut vastaaja päällä ja ei ol tarkoitus ottakaan, tällä heidän uudella systeemillä varmaan zekin menisi päälle ja tulisi lisä ongelmia.
Joten odotellaan kun ovat korjanneet tai kun ehdin seuraavalla kerralla oikeilla ohjeilla kokeilla tuota toisen tunnisteen toimintaa ja korjaako kaiken. Kiitos tiedosta.
@peekotu kirjoitti:
Kiitos tiedosta hyvä kun asiakkaat neuvovat paremmin kuin itse asiakaspalvelu. Ihme homma miksi noin( vahvat tunnisteet millä ei voi kaikkea hallita ja vaaditaan toiset tunnisteet millä hallita jotain,luulisi vahvat tunnksteet riittää kaikien asioiden hoitoon) ja ohjeitahan ei tietenkään voi antaa ja niitä ei tuolla vastaajan ohjesivulla mitenkään mainita. Vahva tunnistautuminen tehty,menty omille sivuille ja valitaan liittymä mitä käyttää( puhelin numero) ja sitten et voi tuollaista asiaa hoitaa vaan pitää jollakin muulla tunnuksella mennä tuo hoitamaan ja tämä tunnus ei sitten ole vahva tunnistautuminen. No en ajattele mennä tuota vastaajan kytkentä ja pois kytkentää mennä sorkkimaan. Ei ole koskaan ollut vastaaja päällä ja ei ol tarkoitus ottakaan, tällä heidän uudella systeemillä varmaan zekin menisi päälle ja tulisi lisä ongelmia.
Joten odotellaan kun ovat korjanneet tai kun ehdin seuraavalla kerralla oikeilla ohjeilla kokeilla tuota toisen tunnisteen toimintaa ja korjaako kaiken. Kiitos tiedosta.
Asiakastuki-sivustolla on kattavat ohjeet Vastaajan käyttöön.
Voit muokata vaastaajaasi kirjautumalla Minun Teliaan sen liittymän numerolla, jonka vastaajaa haluat muokata.
Kirjauduttuasi voit tehdä mm. seuraavat asiat vastaajallesi:
- ottaa vastaajapalvelun käyttöön
- kuunnella ja hallinnoida tervehdyksiä
- muokata tunnusluku- ja kieliasetuksia
- kytkeä viestien edelleenohjauksen sähköpostiin
- kytkeä Numeroviesti-palvelun päälle ja pois
- kytkeä vastaajapalvelun päälle tai pois päältä
On, olen aina tottunut kirjatumaan vahvalla tunnisteella ja nimimerkillä minkä olen tehnyt,siinä ei ole edes maininta kirjaudu puhelinnumerolla vaan telia tunnus( nimimerkki ja vahva tunnistus minkä olen sille tehnyt) ja mobiili varmenteella. En olis älynnyt tämä vaatii kaksi eri tunnusta, ihme homma tosiaan. Ja tuolla sanollalla olisin silti tunnistautunut normlisti ja mennyt tuota kautta omalle puhelin numerolle ja sieltä etsinyt tietoa. Tuota voisi yksinkertaistaa. Plus jow nyt olen tänne kirjautunut ja tuosta linkistä menisin tuonne oliin taas kirjautuneena sillä vahvalla tunnisteella. No odotellaan korjausta. Ei tarvitse tehdää vaikeamman kautta itselle. Toivotaan pikaista korjausta.
kesäkuisesta vikailmoituksesta on päästy nyt siihen että vastaaja ja nvp toimii jotenkin mutta tarkentavia kysymyksiä tulee.
pitääkö vastaajan olla päällä, siis tarkoitan "vastaajan tila" on päällä jotta nvp toimii?
ja saako tuon vastaajan siten että nvp toimisi mutta vastaaja tuutttaa varattua?
sain seuraavan vastauksen asiakaspalvelusta (tai vikapalvelusta):
Vastaamattomien puheluiden viesti-palvelussa on ollut haasteita, ja lopullinen korjaus siihen saadaan elokuun puolivälin jälkeen.
@lasselusse kirjoitti:
kesäkuisesta vikailmoituksesta on päästy nyt siihen että vastaaja ja nvp toimii jotenkin mutta tarkentavia kysymyksiä tulee.
pitääkö vastaajan olla päällä, siis tarkoitan "vastaajan tila" on päällä jotta nvp toimii?
ja saako tuon vastaajan siten että nvp toimisi mutta vastaaja tuutttaa varattua?
sain seuraavan vastauksen asiakaspalvelusta (tai vikapalvelusta):
Vastaamattomien puheluiden viesti-palvelussa on ollut haasteita, ja lopullinen korjaus siihen saadaan elokuun puolivälin jälkeen.
Tällä hetkellä Vastaajan tulee olla päällä, että NVP-viesti toimii(jahka palvelu saadaan kuosiin taas). Varatuksi vastaajaa ei ole mahdollista saada. Toivottavasti pian saadaan tosiaan lopullisesti kuntoon.
Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.
https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135
https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtojen-hallinnointi-telia-fi/m-p/185276#M11714
Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.
@kustaa1967 kirjoitti:
Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.
https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135
https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtojen-hallinnointi-telia-fi/m-p/185276#M11714
Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.
Tämä ilmeisesti tapahtuu jollain tietyllä Firefox-versiolla? Tästä on tosiaan selvitys meneillään. Koitin äsken itse ja näyttäisi nimittäin toimivan normaalisti (versiona 78.12.0esr (64-bit). Oliko tuota mahdollista kokeilla vielä toisella selaimella varmuuden vuoksi?
Minulla on viimeisin Firefoxin virallinen release 90.0.2. Ei ole Vastaajan hallinta toiminut enää viimeisimmän Vastaajan päivityksen jälkeen edellisilläkään virallisilla Firefoxin versioilla kuin private-tilassa kuten olen raportoinut jo viikkoja sitten.
Firefox 90.0.2 toimii muilla saiteilla ja suurimmassa osassa Telian palveluitakin ihan mallikkaasti Vastaajan hallintaa lukuunottamatta ja sellaisen vian takia en ryhdy mitään muita selaimia asentelemaan.
Hetkinen, on tämä nyt vaikeaa teidän päässä. Minulle oli tullut viesti tuolta häiriö/vika puolelta tuohon vikaa liittyen ja hän oli kytkenyt tuon näytä vastaamattomat puhelut käyttää päälle ja pois jota minulle ehdotettiin ja pyysi kokeilla auttoiko toimenpide. Samalla hän kysyi minulla on vastaaja pois päältä haluanko näin pitää sen.
Kokeilin kaverin kanssa toimenpidettä ja ei auttanut vika jatkui. Vastasin vika jatkuu ja en ota vastaajaa käyttöön ja toivoin pikaista korjausta. Vastauksena oli vika on tiedossa ja korjausta odotetaan. Ei mitään mainintaa sinun pitää ottaa vastaaja palvelu käyttöön ja sitten tehdään tämä toimenpide. Hän oli vaan laittanut tuon päälle pois toiminnan ilman mitään muutoksia tuohon vastaajaan ja sitten otti yhteyttä näin oltiin tehty ja pyysi tarkastamaan toimiiko nyt.
Joten ei mitään sanottu, että vastaajan pitäisi olla käytössä ja he sentään ovat vikapuolen asiantuntijoita ( ainakin pitäisi) kun täällä sanotaan sen pitäisi olla päällä jotta tuo palvelu toimisi. Olisi kiva kun joskus saisi jostain samaa tietoa ja jokainen asiakaspalvelija olisi samalla sivulla neuvoissa. Ensin annetaan vaan neuvoja sim kortti pois ja sitten ei hoideta asiaa loppuun ja siirretä häiriö/vika puolelle tai yhdistetä sinne tai hoideta takaisin soitto pyyntöä (toisen ketjun asiaa) ja sitten neuvot eivät ole selkeitä ja kun sitten kerran asiaan päästää vikapuolella korjaamaan on sekin virheellisesti näköjään tehty ja vikakin on ollut vaan 2kk ja ei tietoa koska korjaus valmis.
Joten onko nyt varma, että vastaajapalvelu pitää ottaa käyttöön jotta tuon NVP viestit saa toimintaa ja koska tämä sitten on korjattu lopullisesti. Ja jos en ota vastaajaa käyttöön saanko NVP käyttöön kuten oli ennen tiedän mokaa (toimi hyvin ja en halua vastaajaa joten olisi kiva kun palaisitte vanhaan mikä toimi kaikille nyt paljon ongelmia monta kk vaan asiakkaille) ja miten sitä tässä vikatilanteessa edes voi testata kun vikapuolikaan ei pysty asiaa korjaamaan jos heidän korjaustoimenpiteet ovat vajaat.
Joten onko nyt varma, että vastaajapalvelu pitää ottaa käyttöön jotta tuon NVP viestit saa toimintaa ja koska tämä sitten on korjattu lopullisesti. Ja jos en ota vastaajaa käyttöön saanko NVP käyttöön kuten oli ennen tiedän mokaa (toimi hyvin ja en halua vastaajaa joten olisi kiva kun palaisitte vanhaan mikä toimi kaikille nyt paljon ongelmia monta kk vaan asiakkaille) ja miten sitä tässä vikatilanteessa edes voi testata kun vikapuolikaan ei pysty asiaa korjaamaan jos heidän korjaustoimenpiteet ovat vajaat.
Tällä hetkellä on niin, että Vastaaja tulee ottaa käyttöön, että NVP-viestit toimivat. Tämänhetkinen lopullisen korjauksen aikatauluarvio on elokuun puolella ja mikäli olet jättänyt häiriöilmoituksen tästä, saat kuittauksen siitä.
Eli mitä hyötyä on häiriö/vika puolen olemassa olosta jos kerran siellä henkilöt eivät tiedä tätä asiaa. Pitää näköjään taas olla sinne yhteydessä ja jatkaa asiaa ja toivoa joku sitten osaa asiansa, ei oikein anna hyvää kuvaa tominnasta kun täällä osataan paremmin yleisellä puolella. Kolme eri asiakaspalvelijaa ja jokainen antaa eri neuvoja ja yleinen vika jatkuu. PS tuleeko tuohon sitten muutos kun asia korjattu, en halua vastaajaa mutta haluan NVP viestit kai tämä korjaantuu samalla vanhaan hyvää eikä taas hienot uudistukset olekin vaan asiakkaille huonompaa toimintaa kuten yleensä.
Ja toinen tärkeä huomio jos nyt joudun ottamaan vastaajan käyttöön niin ei käy kuten kirjoittajalle numeroa ei ole annettu oikein. Ei ole ihan putkeen mennyt tämä vastaaja palvelun uudistus erillaista vikaa joka puolella ja 2kk ei edes riitä korjaukseen. Kuten joku totesi, ottakaa vaan vanha suosiolla käyttöön. Nyt uudestaan taas vikapuolelle heitä neuvomaan tällä kertaa.
@peekotu
"Eli mitä hyötyä on häiriö/vika puolen olemassa olosta jos kerran siellä henkilöt eivät tiedä tätä asiaa."
Sanos muuta. Minäkin olen tuosta edellä kertomastani viasta raportoinut täällä jo ainakin puolen tusinaa kertaa ja joka kerta vastaus on sama ja kysellään aina uudelleen samat kysymykset. Telialla ei tieto siirry sinne , joka ne korjaukset tekee , vaan asiakkaiden pitäisi heidän mielestään etsiä viat ja raportoida miten korjataan.
No onneksi kilpailijalla palvelut toimii , joten yksinkertaisinta on siirtää liittymät sinne.
@peekotu kirjoitti:
PS tuleeko tuohon sitten muutos kun asia korjattu, en halua vastaajaa mutta haluan NVP viestit kai tämä korjaantuu samalla vanhaan hyvää eikä taas hienot uudistukset olekin vaan asiakkaille huonompaa toimintaa kuten yleensä.
Ja toinen tärkeä huomio jos nyt joudun ottamaan vastaajan käyttöön niin ei käy kuten kirjoittajalle numeroa ei ole annettu oikein. Ei ole ihan putkeen mennyt tämä vastaaja palvelun uudistus erillaista vikaa joka puolella ja 2kk ei edes riitä korjaukseen. Kuten joku totesi, ottakaa vaan vanha suosiolla käyttöön. Nyt uudestaan taas vikapuolelle heitä neuvomaan tällä kertaa.
Kyllä vaan, NVP:n on tarkoitus toimia ilman vastaajaa normaalitilanteessa, mutta tällä hetkellä näin ei ole. Pahoittelut pitkittyneestä korjausajasta!
@kustaa1967 kirjoitti:
Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.
https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135
https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtojen-hallinnointi-telia-fi/m-p/185276#M11714
Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.
Taas on kuukausi mennyt ja vikaa ei ole vieläkään korjattu. Mikä tässä oikein mättää?????
@kustaa1967 kirjoitti:
@kustaa1967 kirjoitti:
Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.
https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135
https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtojen-hallinnointi-telia-fi/m-p/185276#M11714
Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.
Taas on kuukausi mennyt ja vikaa ei ole vieläkään korjattu. Mikä tässä oikein mättää?????
Olemme tutkineet ja tutkimme edelleen häiriön syytä. Ongelmaa ei ole voitu toistaa kuin yhdella laitteella ja selaimella, joten esimerkkien vähyys hidastaa tutkintaa. Kaikissa muissa testaamissamme tapauksissa (kuten myös ketjun muilla kommentoijilla) on havaittu selaimen välimuistin tyhjennyksen auttavan ongelmaan. Eli ongelman kierto on olemassa (toinen selain, välimuistin tyhjennys tai yksityisistunnon käyttö selaimella), mutta tutkimme kyllä vielä häiriön syytä, jotta Vastaaja -palvelun itsepalvelu olisi mahdollisimman vaivatonta kaikille.