Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

Vastaajapalvelu uudistuu.png

 

Vastaaja on maksuton palvelu kaikissa kuluttaja-asiakkaidemme matkapuhelinliittymissä. Vastaajapalvelu vastaa tuleviin puheluihisi silloin, kun puheluun ei vastata tietyn ajan kuluessa. Soittaja voi tervehdyksen ja merkkiäänen kuultuaan jättää sinulle viestin, jonka voit kuunnella jälkikäteen.

 

Vastaajapalvelua on nyt uudistettu monipuolisemmaksi ja helpommin hallinnoitavaksi. Uudet ominaisuudet ovat otettu tänään käyttöön. Muun muassa valikkorakenteessa sekä tallennustilassa on tapahtunut muutoksia. Ominaisuudet, kuten vastaajan numero, äänittämäsi tervehdys sekä vastaajassa jo olevat viestit säilyvät ennallaan.

 

Vastaajapalvelussa uudet kuuntelemattomat viestit säilyvät kymmenen vuorokautta. Kuunneltu viesti poistuu automaattisesti vastaajapalvelusta kahden viikon jälkeen, ellet erikseen tallenna viestiä. Tallennetut ääniviestit säilyvät, kunnes poistat ne.

 


Tätä kaikkea uudistus on tuonut mukanaan

 

  • Vastaajan tallennustila kasvaa – jatkossa vastaajaan mahtuu 50 kappaletta viestejä. Vastaaja lähettää sinulle ilmoituksen, kun tallennustila on kokonaan käytetty.
  • Uudistuksen myötä on tiukennettu vaatimuksia PIN-koodien osalta siten, ettei esimerkiksi liian yksinkertaisia pin-koodeja hyväksytä.
  • Voit äänittää tiedotetyyppisen tervehdyksen, jonka jälkeen soittaja ei pääse jättämään viestiä, vaan puhelu katkeaa.
  • Saapunutta vastaajaviestiä ei voi enää välittää toiseen Telian vastaajaan, mutta vastaajasta on mahdollista lähettää edelleen sinne saapuneet viestit sähköpostiosoitteeseen.
  • Viestien kuuntelu ei enää jatkossa onnistu Minun Teliassa, vaan ainoastaan puhelimella.
  • Vastaajan käyttöä puhelimella päivitetään, ja monet tutut valikot ovat saaneet uuden rakenteen.
  • Visual Voicemail -mahdollisuus on tulossa myöhemmin vuoden 2021 aikana. Visual Voicemail mahdollistaa vastaajaan tallennettujen viestien kuuntelemisen sähköpostilaatikon kaltaisessa ympäristössä.


Tarkemmat ohjeet vastaajapalvelun käyttöön löytyvät Telia.fi sivuston Asiakastuki-osiosta.

 

 

 

 

Lue lisää:

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
41 kommenttia 👇
kustaa1967
Konkari

Että silleen.

 

Olen taannoin tehnyt tämän ohjeen mukaan https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtoj...  sellaisen asetuksen , että linkki Vastaajan asetuksiin näkyy Minun Teliassa puhelinliittymäni muiden tietojen yhteydessä.

 

Olen päässyt tähän asti Minun Telian kautta Vastaajan asetuksiin , mutta nyt tämän Vastaajan uudistuksen jälkeen , vaikka Vastaaja näkyy tiedoissani , niin linkin klikkaus tuottaa vain virheilmoituksen , että sivulla tapahtui virhe.

Onko tämä sellainen asia , että se korjautuu Telian toimesta , vai pitääkö minun tehdä jotakin???

 

PS. Itse asiassa olen jo aiemmin kääntänyt Vastaajan pois päältä , kun en sitä käytä.

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori

@kustaa1967 Jotta vastaajapalvelua pääsee hallinnoimaan, niin omille sivuille tulee kirjautua sillä liittymänumerolla, jossa vastaaja on käytössä. Koetitko tuon linkin avaamista toisella selaimella?

kustaa1967
Konkari

Kuten edellä kirjoitin , niin olen sen Vastaajan hallinnan liittänyt Minun Teliaan em. ohjeen mukaan juurikin siksi , että voin sitä hallinnoida Telia-tunnuksilla ja se on toiminut jo pari vuotta kunnes lakkasi , kun päivititte Vastaajan.

 

En minä ala puhelinnumerolla sinne kirjautumaan , kun palvelu on aiemmin jo toiminut Minun Teliassa.

 

Vika ei ole selaimessa eikä minulla toista edes ole enkä asenna vain tällaisen asian vuoksi , vaan teidän palvelussa. Jos se ei enää toimi kuten ennen , niin sitten minä poistan liittymältäni koko Vastaajan.

irritus
Konkari

Toimivatko muillla vastaajan ilmoitusviestit ylipäänsä?

 

Olen tänään kokeillut vastaajaa 11 jätetyllä viestillä, joista on tullut 1 tekstiviesti-ilmoitus, 2 MMS-ilmoitusta ja 0 sähköposti-ilmoitusta. Toisin sanoen, ilmoitukset toimivat 15 % luotettavasti.

irritus
Konkari

Telia on rikkonut vastaajajärjestelmänsä totaalisesti. Kun vastaaja on kytketty pois päältä, vastaaja vastaa puheluun ja soittaa varattuääntä muistuttavaa piipitystä.

 

Varattumerkkiääni on kaikilla muilla operaattoreilla maksuton, mutta nyt Telia kerää jo varattuäänen kuuntelustakin puhelumaksun!

 

Hävetkää!

SakuMik
Moderaattori
Moderaattori

Moikka @irritus ! 

 

Vastaajapalvelussa alkoi häiriö 26.5 ja tämä on meillä korjauksessa. Tässä vielä linkki häiriötiedotteeseen koskien häiriötä: https://bit.ly/2SANwDQ 

 

Puhelut vastaajaan sisältyvät puhepakettiin mikäli liittymässä on sellainen ja pakettia ei ole käytetty loppuun. Paketin ylimenevät puhelut 0,17eur/min. Tästä voit lukea vielä tarkemmin vastaajan laskutuksesta: https://bit.ly/3hXGNyu 

 

Selvensikö tämä vai jäikö sinulla vielä jotain kysyttävää koskien laskutusta?

irritus
Konkari

Otin yhteyttä asiakaspalveluun. Sekä puheluihin vastaava varattuäänivika ja ilmoitusviestivika ovat tiedossa ja niitä selvitetään.

 

PS. Vastaajassa näyttää olevan muitakin ongelmia:

Vastaajapalvelussa havaittu ongelmia

Häiriön alkamisaika: 26.05.2021 08:00:00

 

Osasta liittymiä ei pysty soittamaan omaan vastaajaan, esim yritysnumerot ja multisimliittymät. Lisäksi välillä kun puhelun pitäisi mennä vastaajaan soittaja kuulee tiedotteen 'valitsemaanne nro:oon ei saada yhteyttä' tai puhelu päättyy.

 

Pahoittelemme häiriötä.
Telia

 

irritus
Konkari

@SakuMik, valitettavasti ongelmassa ei ole kyse Telian asiakkaiden soitoista vastaajiinsa.

 

Kyseessä on maailmanlaajuinen vika, jossa Telia aiheuttaa aiheettomia veloituksia kaikille niille, jotka yrittävät soittaa Telian Yhteys- tai Prepaid-liittymiin. Esimerkiksi saksalaisella liittymällä Telian varattuääni, jonka tulee olla maksuton, maksaa nyt vian ollessa päällä 11 senttiä per soittoyritys:

irritus_1-1622183302512.png

 

Maailmanlaajuisena vika koskee toki myös kotimaisia liittymiä. Tässä esimerkki, mitä Elisan liittymästä Telian liittymään soitettaessa tapahtuu:

040████
27.05.2021 klo 17.08.41
0 min 2 s
0 €
040████27.05.2021 klo 17.08.530 min 2 s
0 €
040████27.05.2021 klo 17.13.300 min 2 s
0 €
040████27.05.2021 klo 17.19.200 min 2 s
0 €
040████27.05.2021 klo 18.17.480 min 2 s
0 €
040████28.05.2021 klo 05.25.520 min 2 s
0 €

 

Onneksi kyseessä on sekuntiveloitteinen liittymä. Esimerkiksi Telia Yhteys Rajaton Lite-liittymillä vastaava varattuäänen kuuntelu olisi tullut maksamaan 0,42 €.

SakuMik
Moderaattori
Moderaattori

@irritus  Hyvä, että olet ollut yhteydessä niin on varmasti kaikki häiriöt meillä tiedossa. Pikimmiten tottakai yritetään häiriö saada korjattua! 😊 

 

SakuMik
Moderaattori
Moderaattori

@irritus Tuon laskutuksen suhteen voisi vielä olla omaan operaattoriin yhteydessä niin voisi kysyä miksi tuo 0,11e veloitetaan.

SakuMik
Moderaattori
Moderaattori

Moikka @kustaa1967 !

 

Jos et tahdo käyttää toista selainta niin voisit kokeilla tyhjentää nykyisen selaimen välimuistin. Auttoiko tuo?

kustaa1967
Konkari

@SakuMik 

"Jos et tahdo käyttää toista selainta niin voisit kokeilla tyhjentää nykyisen selaimen välimuistin. Auttoiko tuo?"

 

Ei auta ja kaiken lisäksi selaimeni tyhjentää välimuistit ja selaushistorian aina suljettaessa automaattisesti.

Kuten tästäkin ketjusta käy ilmi ja häiriötiedotteestanne , niin se Vastaaja-palvelu on päivityksenne jäljiltä ihan sekaisin. Korjatkaa palvelunne ja lopettakaa jonnin joutava asiakkaiden pompotus.

 

Siis vika on teidän palvelussa eikä asiakkaiden laitteissa.

irritus
Konkari

@kustaa1967  kirjoitti:

Siis vika on teidän palvelussa eikä asiakkaiden laitteissa.


Kuten se ei myöskään ole muiden operattoreiden laitteissa. @SakuMik, ei ole mitään syytä kysyä O₂:lta, miksi Telian numeroon soitettaessa veloitetaan aiheettomasti 0,11 €. Syy on Telian rikkinäisessä vastaajalaitteistossa, joka lähettää varattuäänen yhteydessä perusteettomasti vastaussanoman. Tämä signaali käynnistää kaikilla operaattoreilla puhelun veloituksen.

 

Mikäli Telia ei saa pikaisesti korjattua rikkinäistä vastaajalaitteistoaan, heidän tulisi irroittaa se kokonaan televerkosta aiheuttamasta enempää häiriöitä. Eli toisin sanoen, toimia itse samoin, kuin mitä Telia asiakkailtaankin toimitusehdoissaan edellyttää.

 

Palvelua tulee käyttää siten, että siitä ei aiheudu haittaa tai häiriötä viestintäverkolle tai -palvelulle, yleisen viestintäverkon toimivuudelle, muille viestintäverkon käyttäjille tai kolmansille tahoille. Asiakkaan on kytkettävä välittömästi irti viestintäverkosta verkon tai palvelun toimintaa häiritsevät laitteet tai ohjelmistot.

 

Asiakas vastaa siitä, että hänen tilaamansa, hankkimansa tai toimittamansa aineisto tai palvelun käyttö ei aiheuta häiriötä verkolle, palvelulle tai toisille käyttäjille, ei vaaranna tietoturvaa tai käytettävyyttä, eikä loukkaa teleyrityksen tai muiden oikeuksia, hyvää tapaa tai lain ja viranomaisten määräyksiä.

kustaa1967
Konkari

@irritus 

"Mikäli Telia ei saa pikaisesti korjattua rikkinäistä vastaajalaitteistoaan, heidän tulisi irroittaa se kokonaan televerkosta aiheuttamasta enempää häiriöitä. Eli toisin sanoen, toimia itse samoin, kuin mitä Telia asiakkailtaankin toimitusehdoissaan edellyttää."

 

Juuri näin.

Kyllä tässä on taas oikaistu syystä tai toisesta ja laitettu puutteellisesti testattu päivitys tuotantoon ajatuksella , että kyllä asiakkaat sen puutteet testaavat ihan ilmaiseksi. No näin ala-arvoista päivitystä ei olisi ikinä saanut päästää tuotantoon.

Siis nyt se vanha Vastaaja takaisin tuotantoon ja tämä torso takaisin suunnittelupöydälle ja lopuksi perusteelliseen testaukseen ennen tuotantoon pääsyä.

SakuMik
Moderaattori
Moderaattori

@irritus 

Laitoin tästä viestiä eteenpäin, vastaajan toimintaa tutkitaan nyt tarkemmin meidän päästä. Itse vastaajan häiriö on jo korjauksessa ja pikimmiten korjaustyöt yritetään saada tehdyksi. 😊

MiiuKo
Uusi keskustelija

Telian järjestelmään on kirjattu palvelupyyntöni, kun valitin, ettei enää tule tekstaria silloin, kun vastaajaan on jätetty viesti/viestejä. Vika lienee korjattu, sillä äsken tuli tekstari, kun testasin hommaa! 👍

 

Yritin myös selvittää, miten toimii systeemi, josta kerrotaan näin: ”Saapunutta vastaajaviestiä ei voi enää edelleenlähettää toiseen Telian vastaajaan, mutta sen voi edelleenlähettää sähköpostilla." En ensinnäkään keksinyt, miten voin laittaa tuon edelleenlähetyksen päälle. Sittemmin selvisi, että pitää ehdottomasti kirjautua puhelinnumerolla, eikä voi käyttää Firefox-selainta!!!

 

Chromea käyttäen ja puhelinnumerolla kirjautuen olen nyt saanut annetuksi vastaajatietoihini sähköpostiosoitteeni. Ja olen kirjoittanut sen ihan oikein! Postilaatikkooni ei vaan kilahda minkäänmoista postia, vaikka vastaajaan tulee viesti. Enkä vieläkään tiedä, millä syklillä ja missä muodossa vastaajaviestien olisi tarkoitus sähköpostiin tulla – hetikö ja ääniviestiliitteinäkö vai peräti tekstiksi muunnettuinako? Kun kysyin chatissa, miten systeemin kuuluisi toimia, JOS se toimisi, asiakaspalvelija kertoi, että viestien pitäisi tulla spostiin. Pitäisi ja pitäisi, vaan kun ei tule! Muotoasiasta hän totesi: ”Eihän spostiin voi laittaa muuta kuin spostia tietääkseni?” OMG! 😣

 

Ja muuten… kun olin Firefoxilla kirjautuneena puhelinnumerolla ja yritin katsoa viestejäni, tuli virheilmoitus ”OHO, JOKIN MENI VIKAAN. Yritä uudelleen”. Chromella vastaavassa tilanteessa ilmoituksessa lukee: ”HUPS! Yritit avata näkymää, johon sinulla ei ole käyttöoikeutta. Omien sivujen näkymien käyttöoikeudet on rajattu sen perusteella, oletko kirjautunut Omille Sivuille Telia Tunnuksella vai esim. matkapuhelinnumerolla.”

irritus
Konkari

Vastaajan hallitsemiseksi Omille sivuille tulee todellakin kirjautua numeerisella käyttäjätunnuksella.

 

Kokeilin vastaajan hallintaa Firefoxilla ja se tuntuu olevan ainoa asia, joka vastaajassa toimii.

 

Toki Omat Sivut tykkäävät aina välillä heittää sivulta toiselle siirtyessä väliaikaruudun Oho, jotakin meni vikaan, mutta yleensä tuosta pääsee jatkamaan suoraan eteenpäin. Tuota Oho, jotakin meni vikaan tapahtuu myös muilla selaimilla, kuten Vivaldilla.

 

Uusi vastaajajärjestelmä on melko totaalisesti rikki. Se veloittaa edelleenkin puhelumaksut varattuäänen kuuntelusta. Näin vakavat viat tulee korjata välittömästi. Nyt on kulunut jo useampi päivä, joten Telian toiminta on vastuutonta.

 

Itsekään en ole vielä nähnyt, miltä vastaajan sähköpostit näyttävät, sillä vastaaja on rikki eikä se ei lähetä sähköposteja.

 

Mainitsit, että yritit katsoa viestejäsi selaimella. Tämä ei ole enää mahdollista, viestien kuuntelu Omilla Sivuilla on poistettu käytöstä.

 

HUPS! Yritit avata näkymää, johon sinulla ei ole käyttöoikeutta ilmoitus tulee, mikäli yrität avata esimerkiksi Laskut ja viestit tai Omat tiedot ja asetukset kirjauduttuasi numeerisella käyttäjätunnuksella Omille sivuille. Tällöin käytettävissäsi on ainoastaan osio Liittymäni ja palveluni.

 

Omille sivuille sähköpostitunnuksella kirjauduttuasi pääset muihinkin osioihin, mutta tällöin vastaavasti Liittymäni ja palveluni → Liittymäsi alta vaihtoehdot Saapuneet MMS viestit ja Vastaaja eivät ole käytettävissä.

MiiuKo
Uusi keskustelija

@irritus 

Hei, nyt pääsen minäkin vastaajan asetuksiin Firefoxilla eli se vika on siis korjattu!
Ja ilmaisin ehkä tuon yhden kohdan huonosti... En yrittänyt katsoa selaimella vastaajan viestejä, vaan yritin mennä osioon "Laskut ja viestit". Siellä tuli se hämäävä Oho-virheilmoitus, mutta nytpä on sekin jo kunnossa - hienoa!

 

Mielenkiinnolla odotan, milloin sähköpostiin alkaa tulla jotain viestejä vastaajasta.

 

Hämmentävää on myös se, että tiettyjä juttuja hoitaakseen pitää kirjautua puhelinnumerolla. Loogista olisi, että kaikki asiat saisi hoidetuksi myös kirjautuen Telia-tunnuksella/sähköpostiosoitteella tai vahvasti tunnistautumalla.

 

Jos tuo veloitus kerran toimii väärin, niin sehän toden totta tulisi korjata välittömästi.

kustaa1967
Konkari

@MiiuKo 

"Hei, nyt pääsen minäkin vastaajan asetuksiin Firefoxilla eli se vika on siis korjattu!"

 

Kellä on ja kellä ei. Meillä ei Firefoxilla edelleenkään pääse Vastaajan asetuksiin ei puhelinnumerolla eikä Telia-tunnuksella. Niitä vikoja näyttää olevan enemmänkin.

MiiuKo
Uusi keskustelija

@kustaa1967ja @irritus 

 

Höh, sotkeuduinkohan minä aamutuimaan noiden selainten kanssa, kun nythän en minäkään pääse Firefoxilla. Lienenkö unen pöpperössä surffaillutkin Edgellä...

irritus
Konkari

Oletteko kokeilleet, josko yksityinen selaus tai selaimen välimuistin tyhjennys auttaisivat vastaajan asetuksiin pääsemisessä?

 

Minä pääsen vastaajan asetuksiin kahdellakin eri Firefoxin versiolla. Sekä Vivaldilla.

 

Firefox 68.12.0esr (32-bit)Firefox 68.12.0esr (32-bit)Firefox 88.0.1 (64-bit)Firefox 88.0.1 (64-bit)Vivaldi 3.8.2259.42 (64-bit)Vivaldi 3.8.2259.42 (64-bit)

kustaa1967
Konkari

Hmmmm...

 

No niin private-tilassa Firefoxilla näköjään pääsin Vastaajan asetuksiin Telia-tunnuksilla. No aikaisemmin on kyllä päässyt ihan normaali-tilassakin. Onhan se vähän outoa , että Minun Teliaan pääsee normaali-tilassa , mutta sieltä ei voi jatkaa Vastaajan asetuksiin kuin private-tilassa.

Mikäköhän siinä Vastaajassa on niin salaista , ettei sitä voi asetella samassa tilassa kuin muitakin liittymän asetuksia??????

irritus
Konkari

Telia on perustellut jakoa kirjain- ja numerotunnuksiin vastaaja- ja mms-viestien yksityisyydellä. Liittymänhaltija voi luovuttaa liittymän käyttöön toiselle henkilölle. Mikäli liittymänhaltijan tunnuksilla pääsisi käsiksi myös vastaaja- ja mms-viesteihin, liittymän käyttäjän viestintäsalaisuus voisi vaarantua.

kustaa1967
Konkari

@irritus

Juu ymmärrän tuon em. , mutta niinhän se on ollut jo vuosia eikä tässä nyt ole kyse kolmannesta tahosta , vaan liittymän omistajasta.

Telian omien ohjeiden mukaan liittymän omistaja voi liittää Vastaajan hallinnan Telia-tunnuksensa alle ja näinhän palvelu on toiminut jo pitkään.

Nyt tämän viimeisimmän päivityksen jälkeen liittymän omistaja ei Telia-tunnuksilla eikä puhelinnumerollakaan voi hallita Vastaajaa Firefoxilla näköjään kuin private-moodissa ja se on muutos aikaisempaan ja aika typerä muutos , joka pitäisi korjata pikimmiten.

 

PS. No onhan näissä Telian palveluissa paljon muutakin korjattavaa mm. Minun Teliaan kirjautuminen multiWAN:lla lakkasi toimimasta joitakin kuukausia sitten ja ei ole tietoa milloin taas toimii. Telian palvelut ovat kivikautisia jäänteitä.

lasselusse
Vakiokalustoa

minun tutkimukset ovat alustavia joten myöhemmin varmaan tarkennuksia.

 

näyttää siltä että vastaaja on rikki. en tarvitse vastaajaa mutta nvp on ollut hyödyksi. nyt näyttää siltä että nvp ei toimi, siis tekstiviestit ei tule. jos tää on lopullinen niin mitä tällä vastaajalla tekee!?

 

muutakin: tuo loggaus puh. numerolla (haltija tunnus) vs omistaja tunnuksella on jotain mätää. jos loggaa toisella niin loggaus toisella tämän jälkeen ei toimi oikein. myös päinvastoin. telia jotenkin muistaa edellisen loggauksen.

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori

Hyvä, kun olette nostaneet näitä ongelmia aktiivisesti täällä esille. Kaikki havaintonne ovat välitetty eteenpäin. Niin kuin aiemmista viesteistä käy ilmi, on vastaajapalvelussa tällä hetkellä häiriötä, joita parhaillaan korjataan. Päivitämme Asiakastuki-sivuston Viat ja Häiriöt -osioon tietoa korjaustoimenpiteiden etenemisestä. 

 

Tuohon selaimen ongelmaan on osalla käyttäjistä auttanut tuo välimuistin tyhjennys, joten sitä kannattaa koettaa. Aiemmin multisimmin rinnakkaisliittymistä soitto vastaajaan ei onnistunut, mutta näiden vastaajapalvelun häiriöiden osalta tämä on saatu korjattua.

irritus
Konkari

Kaikkein kriittisin vika, eli varattuäänestä veloittaminen vaikuttaa korjatun tänään kello 19.07 ja 21.06 välisenä aikana.

 

Mahtaakohan Telia hyvittää automaattisesti aiheettomat puhelumaksut ajalta 26.5. – 1.6.? Täytyypä tarkastaa seuraavat laskut erityisen huolellisesti ja reklamoida tarvittaessa.

Katjane
Moderaattori
Moderaattori

@irritus emme laskuta näistä puheluista, eli teemme hyvitykset automaattisesti. Ei tarvitse siis olla tästä huolissaan. 🙂

irritus
Konkari

@Katjane, tieto tästä viasta ei ole kiirinyt Telian eri asiakaspalveluihin. Dot-asiakaspalvelu on asiasta aivan pihalla ja kuvittelee, että Dot-liittymillä ei voisi soittaa Telia Yhteys- eikä Telia Prepaid-liittymiin.

 

Dotissa ei ole vastaajaa laisinkaan joten tuo kyseinen virhe ei koske Dot liittymiä laisinkaan eikä Dotista virheellisiä veloituksia ole tällöin tullut

Tämä ei pidä paikkansa. Telian vika oli maailmanlaajuinen ja se koskee aivan kaikkien operaattoreiden asiakkaita. AT&T, Beeline, Cosmote, Dot, …, Zong, Ålcom.

 

Reklamointi jatkuu.

irritus
Konkari

Onkohan Telialta jäänyt vieläkin ymmärtämättä, kuinka vakavasta viasta 26.5. – 1.6. varattuäänigatessa oli kyse?

 

Dot-asiakaspalvelu oli siinä käsityksessä, että vika koski omaan vastaajaan soittamista, joita Dot-liittymillä ei ole. Vika koski kuitenkin ihan kaikkia puheluita Telian Mini-, Prepaid-, Sopiva-, Säästöpaketti-, Yhteys Puhelimeen- ja Yhteys Rajaton-liittymiin, jos liittymän käyttäjä ei vastannut puhelimeen itse tai ollut tehnyt soitonsiirtoa johonkin toimivaan puhelinliittymään.

 

Vähän sekavalta tuntuu, kun 4.6. ilmoitetaan hyvitysten tapahtuvan automaattisesti ja tänään 8.6. asiaa vasta selvitetään. Taisi Telialle tulla yllätyksenä, että asia ei korjaannu sillä, että hyvitetään numeroihin 0423330333 ja 0423330334 ajalla 26.5. – 1.6. soitetut puhelut.

 

Tämä ei riitä, vaan Telian tulee poimia tietokannoistaan kaikki lyhyet, enintään 6 sekuntia kestäneet puhelut 04- ja 050-numeroihin ajalla 26.5. – 1.6. ja hyvittää ne.

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori

@irritus Olemme tietoisia vastaajauudistuksen jälkeisistä teknisistä haasteista sekä lyhytaikaisista häiriöistä. Näihin liittyvät hyvitykset hoidetaan automaattisesti.

kustaa1967
Konkari

Vieläkään ei uusimmalla Firefoxilla (v89.0) pääse Minun Telian kautta Vastaajan asetuksiin kuin selaimen Private-moodissa eikä pääse puhelinnumerollakaan kirjautumalla.

 

Muihin Minun Telian asetuksiin kyllä pääsee kuten ennenkin. Milloin aiotte korjata vian???

Siis olen varta vasten liittänyt Vastaajan hallinnan Telia-tunnukseni alle ja niin sitä haluan käyttää.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen

@kustaa1967 Kyseisen Firefox-version kanssa ei ole tiedossa yleisestä ongelmasta Minun Telian kanssa. 
Testasin juuri sekä Telia tunnuksella että puhelinnumerolla ja molemmilla näkyi vastaaja oikein Minun Teliassa. 

Ongelma viittaa nyt siihen että selaimen muisti sekoittaa pakkaa ja aiheuttaa tuon ongelman. 

 

Se on toki oma aiheensa että saisiko selaimen muisti aiheuttaa tällaista ja tästä olenkin laittanut palautetta asiasta vastaavalle taholle. 

kustaa1967
Konkari

Hmmmm...

 

Siis tämä Vastaajan  asetusten hallinta toimi ennen Vastaajan uusinta päivitystä Telia-tunnuksilla monta vuotta ja nyt ei toimi millään meidän perheen tietokoneista , joissa on uusin Firefox. Ei siis ole koneesta kiinni.

En jaksa uskoa , että vika on täällä päässä , kun kaikki muut saitit toimivat ihan normaalisti ja myös Minun Telia sitä Vastaajan hallintaa lukuunottamatta. Antaa vain "hups -ilmoituksen".

PiaJo
Telialainen
Telialainen

Testasin @kustaa1967 vastaajan asetuksiin Edge-selainta ja sillä meni sujuvasti asetuspuolelle. Yleisesti ajatellen: osa järjestelmistä toimii teknisesti paremmin toisella selaimella kuin toisella. 

kustaa1967
Konkari

@PiaJo 

Juu tämä on kyllä tiedossa , mutta meillä ei Edgeä käytetä. Yleisesti ajatellen: Vastaajaa on voinut viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka voinut hallinnoida selaimella kuin selaimella.

 

Nyt ei onnistu ja Vastaaja on muiltakin osin rikki kuten useammassa ketjussa täällä on kerrottu. Korjatkaa rikkinäiset systeeminne.

 

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen

@kustaa1967 Häiriöt ovat tosiaan tiedossa ja korjauksessa - korjataan mahdollisimman pian! Firefoxin pitäisi kyllä myös toimia jo ihan normaalisti, eli siinä kannattaa kokeilla selaimen välimuistin tyhjennystä ja testata uudelleen.

kustaa1967
Konkari

@HeikkiSul  Niinhän sen pitäisi , mutta kun ei toimi.

 

Kuten aiemmin olen jo tässä ketjussa kertonut , niin selaimeni tyhjentää välimuistit automaattisesti joka kerta suljettaessa. Siis sen höpötyksen voitte jo unohtaa.

 

Teidän omilla ohjesivuilla kerrotaan , että Vastaajan asetukset voi liittää Telia-tunnuksen alle ja niin olen tehnyt jo pari vuotta sitten ja kaikki pelasi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka. Päivityksen jälkeen ei ole pelannut kertaakaan eikä millään meidän perheen laitteella.

 

Kyllä se vika on teidän palvelussa. Korjatkaa vikanne.

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen

@kustaa1967 Häiriöt toki korjataan aina. Mainitsin vain tuon siksi, että kollega oli tuota itse testannut samalla selainversiolla, eikä hänellä ollut sen kanssa ongelmia.

"Kyseisen Firefox-version kanssa ei ole tiedossa yleisestä ongelmasta Minun Telian kanssa.
Testasin juuri sekä Telia tunnuksella että puhelinnumerolla ja molemmilla näkyi vastaaja oikein Minun Teliassa.

Ongelma viittaa nyt siihen että selaimen muisti sekoittaa pakkaa ja aiheuttaa tuon ongelman."

Mutta tuostakin on tosiaan laitettu palautetta eteenpäin.

kustaa1967
Konkari

Jos yleistä vikaa ei ole , niis sitten päivityksenne on sotkenut Vastaajan liittymäni osalta. Itse en ole muuttanut mitään.

 

No ainahan voin siirtää liittymäni kilpailijalle , kun teillä ei homma toimi.

 

PS. Miksi vastaajan asetuksia ei voi muuttaa Minun Telia appilla??

HenriLie
Telialainen
Telialainen

@kustaa1967 

"PS. Miksi vastaajan asetuksia ei voi muuttaa Minun Telia appilla??"

Minun Telia -sovelluksen ja Minun Telia -sivuston välillä on eroavaisuuksia, mutta toki kaikki itsepalvelun ominaisuudet halutaan tuoda kaikilla alustoilla käytettäväksi. Välitän tästä pyynnön eteenpäin Minun Telia -sovelluksen kehitykseen.