peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
52569 Jäsentä
151314 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Laittakaa se e-laskutus toimimaan



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎01-01-2019
Kirjoituksia: 1
1/15

Laittakaa se e-laskutus toimimaan

Hei,

 

Olen tehnyt e-laskusopimuksen kerta toisensa jälkeen uudestaan, poistanut vanhan sopimuksen jne ohjeiden mukaan, mutta silti aina vaan uudestaan tulee lasku vain sähköpostiini. Onko tämä oikeasti vaikea asia saada toimimaan tämän kokoisessa firmassa. Pankkina siis Säästöpankki ja kaikkialta muualta e-laskutus on onnistunut, joten vika lienee teidän päässänne. Madaltaa kynnystä vaihtaa liittymää, kun seuraavan kerran mietinnässä tämä asia.

 

Kiitos.

14 vastausta
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-09-2018
Kirjoituksia: 81
2/15

Vs: Laittakaa se e-laskutus toimimaan

Helou @opopop ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Hmm, minkä palvelun laskusta on kyse? Jos käytössäsi on yhteislasku, tulee laskuttajaksi valita laajakaistalasku. Jos taas laskulla on pelkästään matkapuhelinliittymiä, tulee valita matkapuhelinlasku. En tiedä mitkä ohjeet olet aiemmin saanut mutta varmistin nuo vielä. 

Yleistä vikaa ei e-laskujen kytkeytymisessä ole kuulunut. Oletko tehnyt e-laskuttajan poiston ja uudelleen lisäyksen samana päivänä? Jos haluaa varmistaa, että se menee oikein, kannattaa ne tehdä eri päivinä. Laskut kirjataan yleensä pari viikkoa ennen lähetystä, joten voi myös olla ettei uusin e-laskukytkentä ole ehtinyt viimeksi kirjatulle laskulle. 

 


paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 2 770
3/15

Vs: Laittakaa se e-laskutus toimimaan

Hei @opopop ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

E-laskun kytkentä ohjeen ja ongelmatilanteiden ratkaisut näet täältä : https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/laskutus/e-lasku

 

Itsellä ainakin on onnistunut noiden ohjeiden mukaan e-laskujen kytkentä, tarkkana saa kumminkin olla että tiedot on laittanut oikein.

 

Täällä vielä Telian asiakaspalvelun yhteystiedot, jos ei kytkentä onnistu sittenkään : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot?intcmp=footer-asiakaspalvelun-yhteystiedot

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 267
4/15

Vs: Laittakaa se e-laskutus toimimaan


@opopop  kirjoitti:

Hei,

 

Olen tehnyt e-laskusopimuksen kerta toisensa jälkeen uudestaan, poistanut vanhan sopimuksen jne ohjeiden mukaan, mutta silti aina vaan uudestaan tulee lasku vain sähköpostiini. Onko tämä oikeasti vaikea asia saada toimimaan tämän kokoisessa firmassa. Pankkina siis Säästöpankki ja kaikkialta muualta e-laskutus on onnistunut, joten vika lienee teidän päässänne. Madaltaa kynnystä vaihtaa liittymää, kun seuraavan kerran mietinnässä tämä asia.

 

Kiitos.


 

Omakohtaista kokemusta on parin eri firman kanssa kun millään ei meinanneet e-laskusopimukset mennä perille. Molemmissa tapauksissa ongelma ratkesi vasta kun poistin e-laskusopimuksen verkkopankin kanssa, odotin että sieltä saapuu yksi lasku muulla tavalla, ja sitten kun se yksi "ei-e-lasku" oli saapunut tein sopimuksen uudelleen verkkopankissa niin seuraava lasku tuli onnistuneesti e-laskuna.

 

Ongelma ei näissä tapauksissa ole välttämättä sinänsä laskuttajan päässä, vaan siellä e-laskutusoperaattorin rajapinnassa, missä jostain syystä pyynnöt jäävät jumiin. Molemmissa tapauksissa laitoin itse onnistuneen kytkennän jälkeen ko. laskuttajien aspaan tiedon ongelmasta ja prosessista miten se korjaantui ja pyysin välittämään e-laskutusoperaattorilleen/laskutukseen tutkittavaksi. Mitäänhän sieltä ei tietenkään koskaan takaisin kuulunut, mutta olenpahan ainakin raportoinut ongelman ja ovat siitä tietoisia.

Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-06-2010
Kirjoituksia: 218
5/15

Vs: Laittakaa se e-laskutus toimimaan

Jostain syystä Telia ja Säästöpankki eivät "synkkaa" Minun ongelma on Telia Rahoitus / Säästöpankki. Sen jälkeen kun Telia Rahoitus vaihtoi Danske Bank:iin,  e-laskutus ei ole toiminut. Liittymälaskutus toimi hyvin.   

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 137
6/15

Vs: Laittakaa se e-laskutus toimimaan


@wheeler  kirjoitti:

Jostain syystä Telia ja Säästöpankki eivät "synkkaa" Minun ongelma on Telia Rahoitus / Säästöpankki. Sen jälkeen kun Telia Rahoitus vaihtoi Danske Bank:iin,  e-laskutus ei ole toiminut. Liittymälaskutus toimi hyvin.   


Yleistä häiriötä Säästöpankin kautta tehtyihin e-laskukytkentöihin liittyen ei tietoomme ole tullut. Oletko kokeillut poistaa e-laskua verkkopankista ja kytkeä myöhemmin uudelleen, kuten @kjns tuossa aiemmin vinkkasi? Hymiö Onnellinen


paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎24-08-2015
Kirjoituksia: 444
7/15

Vs: Laittakaa se e-laskutus toimimaan


@wheeler  kirjoitti:

Jostain syystä Telia ja Säästöpankki eivät "synkkaa" Minun ongelma on Telia Rahoitus / Säästöpankki. Sen jälkeen kun Telia Rahoitus vaihtoi Danske Bank:iin,  e-laskutus ei ole toiminut. Liittymälaskutus toimi hyvin.   


Eikös sun pitäisi valittaa säästöpankille asiasta eikä telialle?.Ei sen vanhan e-laskun pidäkkään toimia jos telia vaihtoi danske bankkiin.

0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 2 770
8/15

Vs: Laittakaa se e-laskutus toimimaan


@arapahoe  kirjoitti:

@wheeler  kirjoitti:

Jostain syystä Telia ja Säästöpankki eivät "synkkaa" Minun ongelma on Telia Rahoitus / Säästöpankki. Sen jälkeen kun Telia Rahoitus vaihtoi Danske Bank:iin,  e-laskutus ei ole toiminut. Liittymälaskutus toimi hyvin.   


Eikös sun pitäisi valittaa säästöpankille asiasta eikä telialle?.Ei sen vanhan e-laskun pidäkkään toimia jos telia vaihtoi danske bankkiin.


Jännä kun Osuuspankkiin ei tarvinnut tehdä itse mitään muutosta e-laskuihin, Telian laskut menee oikealle tilille. Onkohan tuo pankkikohtaista? 🤔

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
0 tykkäystä
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 703
9/15

Vs: Laittakaa se e-laskutus toimimaan

kiisseli67  kirjoitti:
arapahoe  kirjoitti:
wheeler  kirjoitti:

Jostain syystä Telia ja Säästöpankki eivät "synkkaa" Minun ongelma on Telia Rahoitus / Säästöpankki. Sen jälkeen kun Telia Rahoitus vaihtoi Danske Bank:iin,  e-laskutus ei ole toiminut. Liittymälaskutus toimi hyvin.   


Eikös sun pitäisi valittaa säästöpankille asiasta eikä telialle?.Ei sen vanhan e-laskun pidäkkään toimia jos telia vaihtoi danske bankkiin.


Jännä kun Osuuspankkiin ei tarvinnut tehdä itse mitään muutosta e-laskuihin, Telian laskut menee oikealle tilille. Onkohan tuo pankkikohtaista? 🤔


Pohdin itsekin samaa, koska minullakin Osuuspankin ns. vanhan e-laskun muutokset tapahtuvat automaattisesti (eli ohjautuvat Telian Danske Bankin tilille) ettei mitään toimenpiteitä tarvitse tehdä käsipelillä.

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 267
10/15

Vs: Laittakaa se e-laskutus toimimaan

E-laskutussopimushan tapahtuu käytännön tasolla siten, että pankkisi toimittaa laskuttajalle tiedot sinun e-laskujen vastaanotto-osoitteestasi, jonka laskuttaja sitten asettaa laskutusosoitteeksi asiakkuudellesi. Tämän jälkeen laskut lähtevät sähköisestä järjestelmästä vastaanottajan e-laskutusosoitteeseen muun osoitteen sijasta.

 

Laskuttavan osapuolen tilinumeron muutos ei vaikuta olemassa oleviin e-laskutussopimuksiin, koska ainoa mikä muuttuu on laskuttajan laskuille määrittelemä tilinumero johon maksut vastaanotetaan. E-laskujen siirto tapahtuu erillistä rajapintaa pitkin, ja siellä siirtyy vain laskun sisältö standardoidussa muodossa, itse raha siirtyy edelleen pankkien välillä kuten normaaleissa tilisiirroissa.