Minun Telia -sovellus, palauteketju


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10285 kommenttia

Myös Minun Sonera -appsi uudistui. Sen lisäksi että sen nimi muuttui Minun Telia:ksi niin löydät sieltä nyt ison tukun uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia.


 


Kerätään tähän ketjuun kommentteja uudistetusta appsista, mikä mielestäsi toimii mikä ei. Jos huomaat jotain outouksia siellä niin kerro myös niistä.



Kiitos kommenteista jo etukäteen :)


 



91 kommenttia

Moi! Sovellus ei toimi 5.0. Androidissa. Miten sovelluksen saisi pois puhelimesta Googlen play kaupassa?. Itselläni on Samsung S5 neo puhelin. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Jonz8 kirjoitti:

Moi! Sovellus ei toimi 5.0. Androidissa. Miten sovelluksen saisi pois puhelimesta Googlen play kaupassa?. Itselläni on Samsung S5 neo puhelin. 




Minulla onnistui Sony Xperia Z1 Compactissa seuraavasti : paina alkuvalikossa kaikki sovellukset painiketta minulla se on 6 pistettä ympyrän sisässä ( keskimmäinen kuvio alhaalla ) - paina ylhäältä 3 viivaa ( minulla lukee mukautettu järjestys ) - paina poista asennus - nyt pitäisi tulla siihen sovellukseen punainen ruksi, josta sen voi poistaa.

Kunniamerkki +14

Missäs se WP sovellus on?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:

Missäs se WP sovellus on?




Mikä tämä WP on? Onpas vanhanaikaista...


 


Ehkä se Universal App tulee mutta kuka nyt WP:seen koskisi kun jo vanhentunut eikä Microsoftkaan sitä tue.

Kunniamerkki +14

@olkitu kirjoitti:

@tilasto kirjoitti:

Missäs se WP sovellus on?


Mikä tämä WP on? Onpas vanhanaikaista...

 

Ehkä se Universal App tulee mutta kuka nyt WP:seen koskisi kun jo vanhentunut eikä Microsoftkaan sitä tue.


No niin, tätähän toki tarkoitinkin mutta ajatusvirhe näin aamusta..

Terve!

Kevyt tilannekatsaus: 
Olemme analysoineet Minun Telia sovelluksen Android 5.0 käyttiksen vinkkelistä ja tuki on mahdollista, mutta vaatii uutta koodia. Olemme ottaneet tämän kehitystyön työlistallemme. Tuki on siis tulossa 5.0:lle, mutta ei aivan heti. Ilmoittelen ainakin täällä yhteisössä, kun tämän kanssa tapahtuu edistystä.

Tällä hetkellä teemme kovasti töitä, että mobiilivarmennekirjautumisen- ja laskun maksamisen toiminnot tulisivat valmiiksi mahdollisimman nopeasti. Tämän lisäksi haluamme pian tuoda sovellukseen Telian tuottamaa sisältöä uuteen näkymään. Tähän liittyen kysynkin millaista sisältöä lukisit, katselisit tai kuuntelisit Telian sovelluksesta? 

t.Pekka, Telian appis- ja UX-asiantuntija

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

UWP-sovellusta Windows 10 -puhelimeen ja PC:lle/tabletille kaipaisin minäkin. Mainittakoon, että Soneralla oli hyvin toimiva WP8-sovellus (ilmeisesti konsernin käsialaa), sitten jossain vaiheessa päivittivät sen itsetehtyyn Minun Soneraan ja samalla hävisi parhaat ominaisuudet pois. Esimerkkinä aloitusnäyttöön ei voinut enää kiinnittää paketin käyttöpiirakoita kuten vanhalla sovelluksella. Uusi sovellus myös sulkeutui kun painoi puhelimen takaisin-nappia, jonka pitäisi navigoida edelliselle sivulle sovelluksen sisällä. Teki siitä todella ärsyttävän käyttää. Nämä varmasti vaikuttavat käytön määrään (tietty markkinaosuuden lisäksi).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PekkaJaas kirjoitti:

Tämän lisäksi haluamme pian tuoda sovellukseen Telian tuottamaa sisältöä uuteen näkymään. Tähän liittyen kysynkin millaista sisältöä lukisit, katselisit tai kuuntelisit Telian sovelluksesta? 

t.Pekka, Telian appis- ja UX-asiantuntija


 




Mahdollisuus lukea webmailin sähköpostit tai ainakin linkki nettiselaimeen avautuvaan webmailiin. Niin mobiilisovelluksessa kuin sitten ihan kun tietokoneen kanssa menee omiin palveluihin.


 


 

Vaatii Android-version
Vaihtelee laitteen mukaan
 
Jep jep... Eikö olisi asiallista päivittää nuo tiedot kohdilleen?
 
Kunniamerkki +3

Mene "Näytä kaikki laskut" tilaan ja avaa jokin maksettu lasku. 

Selaa alas laskussa ja valitse Näytä PDF. Minulla käytössä Drive PDF viewer.

Palaa Sovellukseen ja valitse esim. Puhelinliittymä.

 

Tietojen sijaan saan aina virheilmoituksen.

 

Sony X Xperia Android 7.0

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei LarsOulu!


Kokeilin äsken omaa Minun Telia sovellusta ja maksettuja laskuja avaten PDF-tiedoston. Minulla ainakin toimi, käytössä Android 6.0 ja puhelimen oma PDF viewer.


Kokeile nyt ensiksi poistaa Minun Telia sovellus ja asenna sitten se uusiksi, auttaako se asiaan?


Tai kokeile jotain toista PDF vieweria.

Kunniamerkki +3

Moikka,

Uudelleen asennus ei auttanut.

Ja sama virhe tulee myös Adoben ja Googlen PDF viewerillä.

Huomasin myös että jo pelkkä PDF sovelluslistan avaus laittaa applikaation tilaan, jonka jälkeen tulee tuo virhe minkä postasin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@LarsOulu kirjoitti:

Moikka,


Uudelleen asennus ei auttanut.


Ja sama virhe tulee myös Adoben ja Googlen PDF viewerillä.


Huomasin myös että jo pelkkä PDF sovelluslistan avaus laittaa applikaation tilaan, jonka jälkeen tulee tuo virhe minkä postasin.




Olisko @PekkaJaas tällaiseen jotain vinkkiä?

@LarsOulu kirjoitti:

Moikka,

Uudelleen asennus ei auttanut.

Ja sama virhe tulee myös Adoben ja Googlen PDF viewerillä.

Huomasin myös että jo pelkkä PDF sovelluslistan avaus laittaa applikaation tilaan, jonka jälkeen tulee tuo virhe minkä postasin.


Laitoin tästä kehitystiimille vikatiketin. Selvitämme siis asiaa.

Jos tosiaan virheviesti ei häviä, kirjaudu ulos Profiili-näkymän alalaidasta ja kirjaudu uudestaan sisään. Jos viitsit, ilmoittele hävisikö virhe.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kiisseli67 kirjoitti:

Hei LarsOulu!


Kokeilin äsken omaa Minun Telia sovellusta ja maksettuja laskuja avaten PDF-tiedoston. Minulla ainakin toimi, käytössä Android 6.0 ja puhelimen oma PDF viewer.


Kokeile nyt ensiksi poistaa Minun Telia sovellus ja asenna sitten se uusiksi, auttaako se asiaan?


Tai kokeile jotain toista PDF vieweria.




Moikka @LarsOulu ja @kiisseli67!


 


Testasin varmuuden vuoksi Sony Xperia Z5 Compact (Android 7.0) Minun Telia -sovelluksessa. Puhelintani ei ole rootattu. Ennen toimenpidettä varmistin mobiilidatan liikkuvuuden, tyhjensin Adobe Readerin oletusasetukset järjestelmän asetuksista, tarkistin uusimmat päivitykset Google Play -kaupasta että puhelimestani. Kaikki sovellukset avaavat PDF-tiedostot normaalisti eli mitään ongelmia ei esiintynyt :)


 


Varmuuden vuoksi vielä kokeilin Google Chrome (versio 57) -selaimen kautta ja lasku avautui normaalisti Adobe Reader -sovellukseen.

Kunniamerkki +3

Moikka,

 

Ei auttanut ulos kirjautuminen ja uudelleen sisäänkirjautuminen.

Eikä myöskään aiemmin tekemäni uudelleenasennus.

 

Terv. Lasse

Kunniamerkki +3

Hei,

 

Lue tarkemmin ongelman kuvaukseni, ongelma ei ole pdf avaamisessa.

Myöskään minun Sonyani ei ole rootattu :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@LarsOulu kirjoitti:

Hei,


 


Lue tarkemmin ongelman kuvaukseni, ongelma ei ole pdf avaamisessa.


Myöskään minun Sonyani ei ole rootattu :)




Morjensta @LarsOulu!


 


Ahaa. Pahoitteluni! Ymmärsinkin väärin, kun luin nopeasti. Tosiaan kyseinen ongelma toistuu @PekkaJaas, kyseinen bugi löytyy myös tuosta testipilotista. Sovelluksen sulkeminen auttaa, mutta sama rumba jatkuu jos erehtyy avaamaan laskujen PDF-tiedoston :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Sekunti Minun puhelimeni avasi PDF laskut aivan oikein Minun Telia appsissa, minkäänlaisia virheilmoituksia ei tullut enkä saanut toistettua tuota vikaa joka LarsOululla ilmenee. Minun puhelin on ulefone Armor ja android 6.0. Ilmaantuuko tuo vika nyt sitten Sonyn puhelimissa?


 


Edit. Ei koskekaan yksistään Sonyn puhelimia, sillä nyt sain vian toistettua eli sen jälkeen kun on katsonut jotain maksettua laskua PDF:nä ja palaa takaisin esim kyseisen liittymän tietoja tarkastelemaan niin tuo virheilmoitus ilmaantuu! Ping* @PekkaJaas

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kiisseli67 kirjoitti:

@Sekunti Minun puhelimeni avasi PDF laskut aivan oikein Minun Telia appsissa, minkäänlaisia virheilmoituksia ei tullut enkä saanut toistettua tuota vikaa joka LarsOululla ilmenee. Minun puhelin on ulefone Armor ja android 6.0. Ilmaantuuko tuo vika nyt sitten Sonyn puhelimissa?


 


Edit. Ei koskekaan yksistään Sonyn puhelimia, sillä nyt sain vian toistettua eli sen jälkeen kun on katsonut jotain maksettua laskua PDF:nä ja palaa takaisin esim kyseisen liittymän tietoja tarkastelemaan niin tuo virheilmoitus ilmaantuu! Ping* @PekkaJaas




Niinpä, siinä on se pullonkaula :)

Kunniamerkki +3

Moikka,

 

Mene Pääsivulta -> Telia TV Kaapelissa -> Skrollaa sivun loppuun 

Täppää Käyttöohjeet -> Näytetään sivua ei löytyny virhe.

 

Screenshotit liitteenä

 

 


@LarsOulu kirjoitti:

Moikka,

 

Mene Pääsivulta -> Telia TV Kaapelissa -> Skrollaa sivun loppuun 

Täppää Käyttöohjeet -> Näytetään sivua ei löytyny virhe.

 

Screenshotit liitteenä

 

 


 

 

Kiitos. Korjaamme tämän.

Olemme tänään tuoneet uudet päivitykset Minun Teliasta Play Storeen ja App Storeen. Päivityksen tuomia uusia toiminnallisuuksia ja korjauksia ovat: 
- Laskujen maksaminen
- Kirjautuminen mobiilivarmenteella
- Kaveridiili-etuohjelma profiilinäkymässä
- Vikakorjauksia
- Käyttöliittymäparannuksia

- Android 5.0 tuki

Tällä hetkellä olemme kehittämässä appikseen sisältösyötettä, johon voimme tuoda tietoa palveluistamme, videosisältöjä sekä muita sisältöjä. Tavoitteemme on julkaista feed noin parin viikon kuluttua. Feedin lisäksi kehitteillä ovat chat ja bot toiminnallisuudet.

Käykääpä testaamassa. Toivottavasti tykkäätte :)

Latasin Android-aplikaation, mutta siinä ei näy ollenkaan 5.6.2017 klo 11 toiselta firmalta siirtynyt puhelinliittymä. Pitäisikö se jotenkin itse liittää? Nyt näkyy vain sähköpostit. Onko kyseessä vika? Vai väärä applikaatio? Laite Samsung Note 3 ja applikaatio kyllä asentui ongelmitta.

 

Kiitos!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Kokeilin tänään asentaa Minun Telia appia Honor 7 premium puhelimeen, mutta eihän se toimi. Kun kirjaudun sisään mobiilivarmenteella, niin ohjelma palaa alkuruutuun, jossa se kysyy uudelleen kirjautumisvaihtoehtoja.

 

Säälittävä tekele...

Vastaa