Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
esteriks
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Eräpäivän siirto

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei

Olen jo monta kuukautta ihmetellyt miksen pysty Omilla sivuilla siirtämään eräpäivää. Aina herjaa: Tietojen päivitys epäonnistui. Yritä myöhemmin uudelleen. Olen tästä infonnut teillepäin monta kertaa vastausta saamatta. Olen kokeillut työkoneella, kotona  ja puhelimen netillä mutta ei onnistu

Soittamalla siirto onnistuu mutta ei netissä, joten ei voi olla kyse siitä että olisi liian monta laskua maksamatta tms.

9 vastausta
RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 459 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moro @esteriks ja tervetuloa Klaaniin!

 

Yleensä tuo maksusuunnitelman teko estyy sen vuoksi, että jokin aikaisempi lasku on auki. Eli maksusuunnitelmaa ei voi tehdä, jos jokin vanhempi lasku on vielä maksamatta. Lisäksi suunnitelman teko estyy, mikäli eräpäivästä on kulunut jo aikaa. Käytännössä maksusuunnitelman voi tehdä mikäli eräpäivä on juuri ollut, ennenkuin maksumuistus saapuu, mutta ei esimerkiksi enää parinkolmen viikon kuluttua eräpäivästä.

Jos aikaisemmat laskut ovat kaikki maksettuja ja nämä myös näkyvät maksettuina, eikä eräpäivä ole vielä ollut/siitä on vain muutama päivä, tuosta pitäisi olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä, jolloin saadaan asia tutkintaan ja tehtyä tuosta vikailmoitus. Melkeinpä suosittelen, että jätät palvelupyynnön Omilta Sivuilta ja kerrot mahdollisimman tarkan kuvauksen tästä.

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

esteriks
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei

 

Kiitos vastauksesta. Tarkoitin juurikin sitä, että kun puhelimella automaatin kanssa siirto onnistuu, mutta ei netin kautta niin vian täytyy olla jossain muualla, eihän se onnistuisi puhelimellakaan jos olisi jotain vanhentuneita laskuja tms. Laitan palvelupyyntöä

 

aikuishuvitus
Vakiokalustoa
  • 24 custom-general.kudos
  • 100 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt potuttaa taas notta sihahtaa vaan kun sylykee päälle. e-p:n Siirrosta huoilimatta tuli karhu tektarilla. tarkistin asian

kamerastani koska kuvaan siirtotapahtuman ja uuden eräpäivän. nyt se tietenkin ilmoitti että on jo siirretty.

Laskuja on tullut tavallista enemmän kun oon muuttanut taas. Ja nytkin PC ja motu hyrrää Optima-akulla sekä

300 watin siniaaltoinvertterillä kun sähkötaulu on taas pimiänä !  Kestäis ny yli 12 H niin sais korvausta. no sitte pitäis

käynnistää auto ja vetää sieltä elektronien liikettä kylymäkoneille.

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 405 custom-general.kudos
  • 687 custom-general.replies
  • 79 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@aikuishuvitus  kirjoitti:

Nyt potuttaa taas notta sihahtaa vaan kun sylykee päälle. e-p:n Siirrosta huoilimatta tuli karhu tektarilla. tarkistin asian

kamerastani koska kuvaan siirtotapahtuman ja uuden eräpäivän. nyt se tietenkin ilmoitti että on jo siirretty.

Laskuja on tullut tavallista enemmän kun oon muuttanut taas. Ja nytkin PC ja motu hyrrää Optima-akulla sekä

300 watin siniaaltoinvertterillä kun sähkötaulu on taas pimiänä !  Kestäis ny yli 12 H niin sais korvausta. no sitte pitäis

käynnistää auto ja vetää sieltä elektronien liikettä kylymäkoneille.


Ei hätä ole vielä tämän näköinen. Saitko siis kuitenkin kuittauksen tuosta maksusopimuksesta että se onnistui? Itsessäänhän näissä ei nimittäin eräpäivä siirry, vaan sillä saa laskulle nimenomaan lisää maksuaikaa maksimissaan 31 päivää (virallisesti kuitenkin eräpäivä pysyy samana). Millainen se saamasi viesti oli? Mietin nimittäin että voisiko siis kyseessä olla vain joku ilmoitus lähestyvästä tai juuri ohi menneestä eräpäivästä, joka lähtee automaattisesti ja ei tunnista tuota sinulle myönnettyä maksuaikaa.

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

aikuishuvitus
Vakiokalustoa
  • 24 custom-general.kudos
  • 100 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

täytyy taas vääntää rautalangasta. Kyse on nimenomaan e-p:n siirrosta. maksaa viitosen ja ruutuun ilmestyy

uusi eräpäivä joka on kuukautta myöhemmin. Karhu kuitenkin tuli viestinä puhelimeen. On tapahtunut virhe.

kyllä kannattaa kuvata nuo kun se asian ymmärtäminen on noinkin hankalaa, anteeksi vain.

ep-n-siirto.jpg

 

 

edit katjane: upattu kuva

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 190 custom-general.kudos
  • 411 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@aikuishuvitus  kirjoitti:

täytyy taas vääntää rautalangasta. Kyse on nimenomaan e-p:n siirrosta. maksaa viitosen ja ruutuun ilmestyy

uusi eräpäivä joka on kuukautta myöhemmin. Karhu kuitenkin tuli viestinä puhelimeen. On tapahtunut virhe.

kyllä kannattaa kuvata nuo kun se asian ymmärtäminen on noinkin hankalaa, anteeksi vain.

ep-n-siirto.jpg

 

 

edit katjane: upattu kuva


Maksuajan hakeminen ja eräpäivän siirto tarkoittavat hieman eri asioita termeinään, eli hyvä kun täsmensit. 🙂 Kuvan mukaan tosiaan on uusi maksupäivä laskulle ihan oikein ja sen osalta asia on kunnossa.

Olisiko saapunut viesti saattanut olla maksumuistutuspalvelun lähettämä viesti? Kun maksumuistutuspalvelu on päällä, saat muistutuksen sähköpostilla haluamaasi osoitteeseen tai tekstiviestinä haluamaasi Telian liittymään, kun laskun eräpäivästä on kulunut noin viikko. Jos sinulla on viesti vielä tallella, niin kertoisitko mitä viestissä sanotaan? Saisimme näin vähän tarkemmin kiinni mistä siinä oli kyse. 

Telia Yhteisön moderaattori
aikuishuvitus
Vakiokalustoa
  • 24 custom-general.kudos
  • 100 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ennemmin ei tällaista muistuttajaa ole ollut. Oletin että se muistuttaa vasta kun eräpäivä on lähellä.

"Huomasimme että laskusi on edelleen maksamatta" tuosta saa sen käsityksen että se on karhu.

Mutta sitten sanotaankin että jos olet maksanut tai tehnyt Maksusopimuksen, sinun ei tarvitse välittää

tästä". Myönnän etten lukenut viestiä kyllin tarkkaan, mutta minusta tuo viesti on turha. se pitäis lähettää

vasta, kun uusi e-p on lähellä. Mutta hyvä että selkis taas.

aikuishuvitus
Vakiokalustoa
  • 24 custom-general.kudos
  • 100 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ceissi selvitetty ! 

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 190 custom-general.kudos
  • 411 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@aikuishuvitus  kirjoitti:

Ennemmin ei tällaista muistuttajaa ole ollut. Oletin että se muistuttaa vasta kun eräpäivä on lähellä.

"Huomasimme että laskusi on edelleen maksamatta" tuosta saa sen käsityksen että se on karhu.

Mutta sitten sanotaankin että jos olet maksanut tai tehnyt Maksusopimuksen, sinun ei tarvitse välittää

tästä". Myönnän etten lukenut viestiä kyllin tarkkaan, mutta minusta tuo viesti on turha. se pitäis lähettää

vasta, kun uusi e-p on lähellä. Mutta hyvä että selkis taas.


Tämä muistutuspalvelu tosiaan lähettää viestit alkuperäisen eräpäivän mukaan, se ei siis "tiedä" että laskulle on mahdollisesti tehty maksusopmus tai lasku on aivan äskettäin maksettu. Kiitos sinulle palautteesta, välitän sen eteenpäin jos jatkossa voisi olla mahdollista lähettää viestit maksusopimuksen mukaan. 

Telia Yhteisön moderaattori