Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64953
Kirjoituksia 176604

Minun Telia - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

1/33

Telia asiakassivut.jpg

Minun Telia, eli aiemmin Omat sivut tai Telia.fi asiakassivut ovat varmasti monille tuttu paikka omaan asiakkuuteen liittyvien asioiden hoitamisessa. 

Minun Teliaa on ahkerasti päivitetty vuosien kuluessa, ja uusia toiminnallisuuksia tuodaan sivustolle helpottamaan ja nopeuttamaan asiointia kanssamme. 

Tähän liittyen laitoinkin tämän keskustelun pystyyn! Hymiö Onnellinen

Haluaisimme kuulla teidän Yhteisöläisten palautteita ja kehitystoiveita liittyen asiakassivuihin ja niiden käyttöön. Niin risut kuin ruusutkin ovat tervetulleita, toiveena olisi saada sivuihin liittyen vapaata keskustelua aikaisiksi puolin ja toisin.

Ketjussa on mukana omien sivujen asiantuntija, ja niiden parissa kehitystyötä tekevä @KalleMic. Hän tulee myös tähän keskusteluun kertomaan tehdyistä uudistuksista ja päivityksistä, sekä myös kyselemään teidän mielipiteitä mahdollisista suunnitelmissa olevista uusista toiminnallisuuksista. 

Tervetuloa mukaan keskustelemaan, sana on vapaa!

Päivitetty 10/2020 aloitukseen maininnat sivujen nimestä nykyisin Minun Teliana.

Vastaa
32 vastausta
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

11/33

@DigiHate  kirjoitti:

Telia.fi -sähköpostia tulee käytettyä aniharvoin, mutta joskus ois mukava tarkistaa, mitä mainoksia ym. tiedotteita sinne on tullut - ja sit poistella niitä.

MUTTA erilliset spostin tunnukset ovat jossakin muinaisen sopimuksen syövereissä....

Voisiko kirjautuminen Telia.fi -sivustolle avata samantein myös pääsyn sähköpostiin - PLIIIIIIIIS!!!!

Ymmärrän hyvin kyllä toiveen, nykyisin eri tunnuksia ja salasanoja on vaikka mihin palveluihin. Kaikki eivät millään voi jäädä mieleen! Hymiö Onnellinen

Telia tunnuksen taakse ei kuitenkaan ole mahdollista liittää sähköpostia, koska sähköposti luodaan aina erikseen. Sähköpostilaatikoita voidaan luoda useampikin (vaikka koko perheelle) omilla erillisillä tunnuksilla. Ja koska sähköposti on tietysti henkilökohtainen, ei sinne ole asiaa esimerkiksi liittymän omistajalla kenellä on taas pääsy asiakassivuille Hymiö Onnellinen

Taisin selittää hitusen monimutkaisesti, mutta toivottavasti edes hieman selvensi!

@DigiHate  kirjoitti:

Puhelinlaskun erittelysivulla "perusmaksu"-osiota ei saa auki nähdäkseen, mistä se koostuu.

Esim. itselläni on joku paketti + rinnakkais-SIM, mutta näiden kohdalla näen aina vain yhteissumman - sen sijaan joka ikinen teksti- tai MM-viesti näkyy "viestit"-listalla.

Eikö perusmaksu-osion erittelyä mitenkään saisi näkyviin??

Hmm, siellä seuraavalla sivulla pitäisi olla kyllä tarkempaa erittelyä vai ymmärränköhän nyt jotenkin väärin! 

Haluatko siis nähdä mitä siihen pakettiisi tarkemmin ottaen kuuluu, vai että mitä olet kuukausittain aina liittymiäsi käyttänyt?

Ainakin jos tilaat jatkuvan puheluerittelyn asiakassivuille (maksuton), niin joka kuukausi automaattisesti laskuarkistoon "puheluerittely" -painikkeen taakse latautuu vielä tarkempi näkymä koko laskun sisällöstä. Auttaisiko se tähän? 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 711 kpl

12/33

Tuo 1. Liittymien irtisanominen itsepalveluna on ehdottoman tarpeellinen muutos. Asiakaspalvelulla tuntuu olevan niin paljon töitä, että osa tilauksista hukkuu kokonaan ja osa menee sarjassa pieleen. Heidän kuormaansa tulisi ehdottomasti keventää parantamalla Omien sivujen itsepalvelutyökaluja.

Tässä yksi esimerkki nykytilanteesta:

Keväällä taloyhtiö uusi laajakaistasopimuksensa, eikä sen päivittäminen onnistu Omilla sivuilla. Noh, tämänhän pitäisi onnistua chatissa, joten ei kun chat auki ja päivittämään. Liittymän päivityksestä sopiminen onnistui kyllä, mutta loppujen lopuksi mitään ei tapahtunut. Liittymä jatkoi toimintaansa vanhalla vuoden 2016 sopimuksella.

Sitten tuli tarve vaihtaa osoitetta. Olisin mieluiten avannut uuteen osoitteeseen kokonaan uuden liittymän ja irtisanonut vanhan hieman myöhemmin. Ensiksi mainittu olisi onnistunut Telian sivustolla mutta jälkimmäinen ei.

Näin ollen muutin sitten suunnitelmaa ja päätin yrittää siirtää liittymän chatissä uuteen osoitteeseen. Kuten viimeksikin, itse tilauksen jättäminen onnistui kyllä.

Kun liittymä sitten siirtyi, nopeus ja huoneistonumero olivat menneet sekaisin. Liittymä oli kytketty yläkerran naapurille. Ei muuta kuin chat auki. Korjauksessa menisi kuulemma päivä, mutta tekstiviesti liittymän uudelleensiirrosta tulikin jo parissa tunnissa.

Jännityksellä kytkin reitittimen päälle uudessa osoitteessa. Ainakin linkkivalo syttyi, antaen toivoa jonkinlaisesta yhteydestä.

Saatuani tietokoneenkin johdot paikoilleen, paljastui että liittymässä on vanha vuoden 2016 sopimuksen mukainen nopeusprofiili, jollaista tähän osoitteeseen ei pitäisi olla tarjollakaan.

Liittymän käyttö alkoi siis vikailmoituksen tekemisellä. Tästä seuraavana päivänä liittymä korjattiin ja se toimii vihdoin tilatun mukaisesti.

Että sillä tavalla. Jos Omilla sivuilla voisi oikeasti hoitaa liittymäasiansa, asiakaspalvelun aikaa olisi säästynyt neljän yhteydenoton verran.

Vastaa
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 474 kpl

13/33

Onko tää joku uus omnaisuus että    laskut&viestit osiossa  ei  ole  enään vähään  aikaan näkyny   lajakaista laskua chattikin on outoa  välillä ilmottaa  et 1   ennen mua ja  hetken päästä voi lukea et 4  kooajan vaihtelee .

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 446 kpl

14/33

@MMALINEN  kirjoitti:

Onko tää joku uus omnaisuus että    laskut&viestit osiossa  ei  ole  enään vähään  aikaan näkyny   lajakaista laskua chattikin on outoa  välillä ilmottaa  et 1   ennen mua ja  hetken päästä voi lukea et 4  kooajan vaihtelee .

Kyllä minulla ainakin näkyy laskut ja viestit osiossa Laajakaista lasku 🤔

Vanhoja laskuja ei tietenkään siellä näy.

Chat kyllä on ruuhka-aikana voinut käyttäytyä noin.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

15/33

@MMALINEN  kirjoitti:

Muistatko milloin tarkemmin et enää ole nähnyt laajakaistalaskuasi siellä?

Meillä on ollut hieman kenkkuilua asiakassivuilla eilisestä lähtien, osittain on saatu jo kuntoon mutta pientä bugia siellä voi vielä olla joillakin. Tämä sinulla päällä oleva tilanne voi nyt tästäkin siis johtua!

Näetkö laajakaistalaskusi laskuarkistossa, eli jos menet etusivulta Liittymäni ja palveluni -> Valitse laajakaistaliittymäsi -> Laskuarkisto?

Vastaa
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 474 kpl

16/33

Viime keväänä  eräpäpäivä 18,3 on viimenen lasku mikä näkyy

näin pääsee näkeen kaikki lakut

Liittymäni ja palveluni -> Valitse laajakaistaliittymäsi -> Laskuarkisto

eli jotain ongelmaa selvästi siellä on 

tuleehan lasku sähköpostiin mutta olis se kiva nähdä onko  maksu mennyperille

ja jos sähköpostilasku sattuu  häviämään matkapuhelinlaskus näkyy normaalisti

Laajakaista laskulla on  tappara passi tilaus myös .

@SannaMKoo  kirjoitti:

@MMALINEN  kirjoitti:

Muistatko milloin tarkemmin et enää ole nähnyt laajakaistalaskuasi siellä?

Meillä on ollut hieman kenkkuilua asiakassivuilla eilisestä lähtien, osittain on saatu jo kuntoon mutta pientä bugia siellä voi vielä olla joillakin. Tämä sinulla päällä oleva tilanne voi nyt tästäkin siis johtua!

Näetkö laajakaistalaskusi laskuarkistossa, eli jos menet etusivulta Liittymäni ja palveluni -> Valitse laajakaistaliittymäsi -> Laskuarkisto?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

17/33

@MMALINEN  kirjoitti:

Viime keväänä  eräpäpäivä 18,3 on viimenen lasku mikä näkyy

näin pääsee näkeen kaikki lakut

Liittymäni ja palveluni -> Valitse laajakaistaliittymäsi -> Laskuarkisto

eli jotain ongelmaa selvästi siellä on 

tuleehan lasku sähköpostiin mutta olis se kiva nähdä onko  maksu mennyperille

ja jos sähköpostilasku sattuu  häviämään.

Muutama muukin ilmoitus on tästä tullut kollegoille tuonne chatin puolelle kun kyselin!  Tämä on otettu siis selvitykseen, kiitos ilmoituksesta! Hymiö Onnellinen

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 61 kpl

18/33

Samaa vikaa täälläkin.Maksettu laskukin näkyy vielä avoimena.Arkistosta puuttuu pari aiempaa.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 750 kpl

19/33

@jesse56  kirjoitti:

Samaa vikaa täälläkin.Maksettu laskukin näkyy vielä avoimena.Arkistosta puuttuu pari aiempaa.

Omilla Sivuilla on ollut useampana päivänä häiriötä, mikä nyt korjauksen alla. Kirjautuminen onnistuu nyt ok, mutta siellä saattaa puuttua tietoja (esim. laskujen osalta). Korjataan vielä tilannetta. 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 069 kpl

20/33

En voinut olla huomaamatta Omilla Sivuilla sopimuksen irtisanomisen linkkiä, jota ei ole vielä Minun Telia - sovelluksessa. Kiitos tästä toivotusta ominaisuudesta vaikka en ole liittymiä irtisanomassa lähiaikoina! Hymiö Erittäin onnellinen

Screenshot_20191120_114717_com.android.chrome.jpg

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.