Mobiilitukiasemaan yhdistäminen ei toimi


Hei! Olen yrittänyt yhdistää läppärin kännykän mobiilitukiasemaan, sekä julkisena että salasanan kanssa, myös usb- kaapelilla. Välillä saattaa yhdistää hetkeksi nettiin mutta tippuu sitten pois netistä. Minulla on liittymässä 150mt netti joten ei pitäisi siitä johtua? Missä vika?

34 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Millaa92 kirjoitti:

Ei näyttänyt olevan  tuollakaan vaikutusta. Alkaa tuntua aika toivottomalta. :(




Oletko buutannut laitteita välillä? Eli käynnistänyt uudelleen kannettavan ja puhelimen. Joskus auttavat ihan yksinkertaiset keinot noihin yhteysongelmiin.

Ajattelin käyttää tätä vanhaa ketjua, koska tämä on jäänyt ilmeisesti hieman vaille valmista, ja minulla on samankaltainen ongelma. Toinen pöytäkone katkaisee mobiiliyhteyden noin minuutin selaimen käytön jälkeen. Näitä ylläolevia ohjeita on kokeiltu, ilman tulosta. Kännykkä on samsung galaxy s4, josta mobiiliyhteyden yritän jakaa, tässä on kaksi pöytäkonetta, vanhempi (n.6v) jossa win 7 ultimate, yhteys toimii, mutta uudemmassa (alle1v) netti katkeaa melkein samantien. kokeiltu on ainoastaan usb piuhalla. Onko noiden ylläolevien vinkkien lisäksi vielä jotain, mitä kannattaisi kokeilla?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jaakkona kirjoitti:

Ajattelin käyttää tätä vanhaa ketjua, koska tämä on jäänyt ilmeisesti hieman vaille valmista, ja minulla on samankaltainen ongelma. Toinen pöytäkone katkaisee mobiiliyhteyden noin minuutin selaimen käytön jälkeen. Näitä ylläolevia ohjeita on kokeiltu, ilman tulosta. Kännykkä on samsung galaxy s4, josta mobiiliyhteyden yritän jakaa, tässä on kaksi pöytäkonetta, vanhempi (n.6v) jossa win 7 ultimate, yhteys toimii, mutta uudemmassa (alle1v) netti katkeaa melkein samantien. kokeiltu on ainoastaan usb piuhalla. Onko noiden ylläolevien vinkkien lisäksi vielä jotain, mitä kannattaisi kokeilla?




Moi @jaakkona,


 


Käytätkö puhelimen alkuperäistä kaapelia ja oletko kokeillut käyttää tietokoneen toisia USB-portteja?


 


Mikäli käytössäsi on Windows 10 -käyttöjärjestelmä, niin pyytäisin huolehtimaan että päivitykset ovat ajan tasalla aiemmista verkko-ongelmista johtuen. Sama pätee muihinkin laitteisiin :)


@Sekunti kirjoitti:

@jaakkona kirjoitti:

Ajattelin käyttää tätä vanhaa ketjua, koska tämä on jäänyt ilmeisesti hieman vaille valmista, ja minulla on samankaltainen ongelma. Toinen pöytäkone katkaisee mobiiliyhteyden noin minuutin selaimen käytön jälkeen. Näitä ylläolevia ohjeita on kokeiltu, ilman tulosta. Kännykkä on samsung galaxy s4, josta mobiiliyhteyden yritän jakaa, tässä on kaksi pöytäkonetta, vanhempi (n.6v) jossa win 7 ultimate, yhteys toimii, mutta uudemmassa (alle1v) netti katkeaa melkein samantien. kokeiltu on ainoastaan usb piuhalla. Onko noiden ylläolevien vinkkien lisäksi vielä jotain, mitä kannattaisi kokeilla?


Moi @jaakkona,

 

Käytätkö puhelimen alkuperäistä kaapelia ja oletko kokeillut käyttää tietokoneen toisia USB-portteja?

Ei ole alkuperåistä kaapelia, mutta samaa käytin molemmissa koneissa ja olen kokeillut useita usb portteja.

 

Mikäli käytössäsi on Windows 10 -käyttöjärjestelmä

Kuten viestissäni oli, molemmissa koneissa on win 7.


 

Ei siinä kyllä kerrottu kuin vanhemman koneen windows-versio ja alle vuoden vanhoissa se usein on 10.


@PasiS kirjoitti:

Ei siinä kyllä kerrottu kuin vanhemman koneen windows-versio ja alle vuoden vanhoissa se usein on 10.


Siinä uudemmassa konessa on win 7 pro.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jaakkona kirjoitti:


@PasiS kirjoitti:

Ei siinä kyllä kerrottu kuin vanhemman koneen windows-versio ja alle vuoden vanhoissa se usein on 10.




Siinä uudemmassa konessa on win 7 pro.




Joku häiriö näyttäisi olevan tietokoneen puolelta. Milloin viimeksi ajureita on päivitetty?

Oletteko koittaneet tuota Kies:n asentamista? Itsellä oli aiemmin Samsungin puhelin ja tuo muistaakseni päivitteli jotakin ajureita puhelimen ja pc väliseen yhteyteen liittyen. Taitaa jopa kertoa jos luurissa on jotakin päivitysta tarvitsevaa kilkettä. 

Kannattaa varmaan yrittää :-)

 

http://www.samsung.com/fi/support/usefulsoftware/KIES/


@Sekunti kirjoitti:

@jaakkona kirjoitti:

@PasiS kirjoitti:

Ei siinä kyllä kerrottu kuin vanhemman koneen windows-versio ja alle vuoden vanhoissa se usein on 10.


Siinä uudemmassa konessa on win 7 pro.


Joku häiriö näyttäisi olevan tietokoneen puolelta. Milloin viimeksi ajureita on päivitetty?


Ajurivika oli. Alkuperäiset win 7 ajurit "remote ndis based internet sharing device" olivat vuodelta 2006, Mutta netistä löytyi samsungin ajurit "samsung mobile usb remote ndis network device" viime vuodelta. Hyvin pelittää. Kiitos vinkistä:)

Vastaa