Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tapestry
Uusi jäsen
  • 6 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sain maksukehotuksen Telialta - en ole koskaan ollut Telian asiakas

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Miten on mahdollista etta Telia on lahettanyt minulle useamman maksukehotuksen meidan mokille vaikka en/emme ole koskaan ollut/olleet Telian asiakkaita?  Kehotuksesta ei nay mista laskutetaan. Laksun alkuperainen erapaiva oli 29.04.2022.  En ole ollut Suomessa 2021 syyskuun puolivalin jalkeen ennenkuin tulin 9.6.2022 Suomeen mokille?  Onko minun identiteettini jotenkin varastettu?  --- Mika minua erityisesti ottaa kalloon on se etta en loyda miten otan yhteytta Teliaan - paitsi soittamalla - ja kun katsoin tiedot miten soitetaan siina sanotaan etta joutuisin  maksamaan puhelusta.  Hetkinen?!?!?   Nyt olen kayttanyt taman asian kanssa ainakin varttitunnin ellen enemman.  

25 vastausta
lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 105 custom-general.kudos
  • 251 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

minun vähiten huonoin ehdotus on että kirjaudu pankkitunnuksilla tai muulla vahvalla tunnistautumisella, niin jolloin voit chattailla asiakaspalvelu neuvojien kanssa. samalla näet jos sinun nimissäsi on tehty jotein typerää.

kyllä, soittaminen asiakaspalvelunumeroon tosiaankin maksaa. eikä edes pakettiliittymät auta tähän.

varttitunti kuulostaa vielä pieneltä. on luettu pahempiakin tapauksiakin.

yksi mahdollisuus on että lasku on huijauslasku, saajan tilinumero antaa viitettä.

SakuMik
Moderaattori
Moderaattori
  • 44 custom-general.kudos
  • 154 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

@Tapestry  kirjoitti:

Miten on mahdollista etta Telia on lahettanyt minulle useamman maksukehotuksen meidan mokille vaikka en/emme ole koskaan ollut/olleet Telian asiakkaita?  Kehotuksesta ei nay mista laskutetaan. Laksun alkuperainen erapaiva oli 29.04.2022.  En ole ollut Suomessa 2021 syyskuun puolivalin jalkeen ennenkuin tulin 9.6.2022 Suomeen mokille?  Onko minun identiteettini jotenkin varastettu?  --- Mika minua erityisesti ottaa kalloon on se etta en loyda miten otan yhteytta Teliaan - paitsi soittamalla - ja kun katsoin tiedot miten soitetaan siina sanotaan etta joutuisin  maksamaan puhelusta.  Hetkinen?!?!?   Nyt olen kayttanyt taman asian kanssa ainakin varttitunnin ellen enemman.  

Tervetuloa Yhteisöön @Tapestry !

Jos et ole meiltä tilannut mitään, niin kannattaa varmistaa ettei tosiaan kyseessä ole huijauslasku. Maksuton chattimme palvelee 24/7 jossa voit kysyä kirjautuneena lisätietoja. Minun Teliasta voit myös tarkistaa näkyykö itselläsi aktiivisia tilauksia. Sinun on myös mahdollista jättää yhteydenottopyyntö meille, jolloin soitamme sinulle asiaasi koskien mahdollisimman pian.

Wolfiina
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies

Hei,

Kuulostaa aika kummalliselta. Kyllä, Telian asiakaspalvelun soittaminen on maksullista, mikä kummastuttaa. Soittaminen muuttui maksulliseksi jokunen vuosi sitten. Myös se maksaa, että Teliasta päin soitetaan sinulle.

Sinulla on nyt nämä tunnukset. Pystytkö kirjautumaan telia.fi-osoitteessa Minun Teliaan? Sieltä pääset Chat-asiakaspalveluun. Toki Chatin pitäisi toimia ilman tunnuksia ja kirjautumista. Mutta tästä en ole aivan varma. Minun Teliasta näet myös, että onko sinulla asiakkuutta ja liittymiä/palveluita Sinun nimelläsi. Harmittavaa, jos identiteettisi on varastettu. Tätä on kyllä ilmennyt ja tavallisten ihmisten numeroista soitetaan huijauspuheluita.

Telian laskutukseen ei ole enää suoraa numeroa.

t: Telian asiakas

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 462 custom-general.kudos
  • 866 custom-general.replies
  • 87 custom-general.solutions

@Wolfiina  kirjoitti:

Kyllä, Telian asiakaspalvelun soittaminen on maksullista, mikä kummastuttaa. Soittaminen muuttui maksulliseksi jokunen vuosi sitten. Myös se maksaa, että Teliasta päin soitetaan sinulle.

Soittaminen asiakaspalvelunumeroomme on tosiaan maksullista, ja kustantaa hieman liittymätyypistä vaihdellen n. 0,07-0,09 euroa per minuutti. Tämä on nyt vain omaa mutu-tuntumaani, mutta mielestäni monet yritys-ja palvelunumerot ovat tätä nykyä lisämaksullisia eivätkä mene mahdollisesta liittymäpaketistakaan.

Meillä on kuitenkin myös maksuttomia yhteydenottotapoja asiakaspalveluun, kuten juuri vuorokauden ympäri tavoitettavissa oleva chat-palvelumme. 😊

Se ei kuitenkaan maksa, jos meiltä päin soitetaan sinulle. Toki jos sattuisit olemaan ulkomailla ja käytössäsi on suomalainen matkapuhelinliittymä, niin tällöin kaikki vastatut puhelut maksaa niiden vastaanottaja. Tämä tietysti siitä syystä, ettei soittaja välttämättä tiedä missä päin maailmaa parhaillaan olet.

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

Wolfiina
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos

Hei @SannaMKoo 

Usealla telialaisella tuntuu olevan käsitys, ettei asiakaspalvelusta asiakkaalle päin soitetut puhelut maksaisi (en tarkoita Telia Helppiä tässä nyt). Kyllä ne maksavat. Minulla on puhelinlaskullani tästä todiste ja näin on ollut jo useamman vuoden ajan, että Teliasta päin soitettu puhelu on maksanut asiakkaalle.

Esimerksiksi Elisalla taitaa olla yhä, että asiakaspalveluun soitetut puhelut ovat ilmaisia. On myös muutama muu asiakaspalvelu, kuten Rinkiin.fi, johon soittaminen on maksutonta.

----

Muokkaus SannaMKoo: Käyttäjätägi lisätty

irritus
Konkari ☆
  • 731 custom-general.kudos
  • 1315 custom-general.replies
  • 104 custom-general.solutions

@SannaMKoo  kirjoitti:

n. 0,07-0,09 euroa per minuutti.

Suunnilleen tuon verran maksaa normaaleihin puhelinnumeroihin soittaminen.

Telian asiakaspalvelulla on epänormaali numero, johon soittaminen maksaa tyypillisesti 0,080,169 €/min.

@Wolfiina  kirjoitti:

Esimerksiksi Elisalla taitaa olla yhä, että asiakaspalveluun soitetut puhelut ovat ilmaisia.

Ei. Myös Elisalla on epänormaali numero, johon soittaminen maksaa saman 0,08 – 0,169 €/min, minkä Teliankin asiakaspalveluun.

Sen sijaan Globetelillä on normaali lankanumero, eli jos sinulla on puhepaketti, niin menee siitä. Dna:lla ja Moilla on normaalit matkapuhelinnumerot, eli jos sinulla on puhepaketti, niin nekin menevät siitä.

Wolfiina
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos

Muistin myös sellaisen asian, että he, joilla ei ole Minun Telia -käytössä tai he eivät käytä asiakkaina sitä säännöllisesti, niin nyt vähän aikaa sitten Telian laskut alkoivat tulla paperisena kirjepostina. Esimerkiksi äidilläni oli sähköpostilasku, niin se alkoi jossain vaiheessa tulla kirjeenä kotiin, kun hän ei käytä Minun Teliaa. Välissä oli ajanjakso, jolloin laskut olisi pitänyt käydä katsomassa Minun Teliassa. Mutta hän ei käynyt ja paperikirje alkoi mystisesti tulla. Sehän on tietysti hyvä juttu, kun hän ei sähköisiä palveluita iäkkäänä seniorina käytä. Olikohan tämä muutos nyt tässä tänä keväänä juuri?

Lasku voi olla myös huijauskirje. Niitäkin on tosiaan ollut liikkeellä.

Lisäksi, jos maksu on aiemmin jäänyt laskutusrajan alle, eli on ollut summaltaan pieni, niin siitä ei ole laskua tullut. Sitten useampi maksu on laitettu maksuun kerralla.

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori

@Wolfiina  kirjoitti:

Usealla telialaisella tuntuu olevan käsitys, ettei asiakaspalvelusta asiakkaalle päin soitetut puhelut maksaisi (en tarkoita Telia Helppiä tässä nyt). Kyllä ne maksavat. Minulla on puhelinlaskullani tästä todiste ja näin on ollut jo useamman vuoden ajan, että Teliasta päin soitettu puhelu on maksanut asiakkaalle.

Tästä kannattaa olla yhteydessä asiakaspalvelumme suuntaan jos näet että meiltä vastaanotettu puhelu on sinulta veloitettu. Näin ei siis pitäisi olla! Asiakaspalvelussamme pystytään tarkistamaan kyseinen veloitus, milloin se on tullut ja mistä meidän numerostamme soitettuna. 

@irritus  kirjoitti:

@SannaMKoo  kirjoitti:

n. 0,07-0,09 euroa per minuutti.

Suunnilleen tuon verran maksaa normaaleihin puhelinnumeroihin soittaminen.

Telian asiakaspalvelulla on epänormaali numero, johon soittaminen maksaa tyypillisesti 0,080,169 €/min.

Mikään erillismaksullinen erikoisnumero ei asiakaspalvelumme numero ole, vaan puhelun veloitamme paikallisverkkomaksun / matkapuhelinmaksun mukaisesti. Eli jos sinulla on esimerkiksi pakettiliittymä käytössäsi, niin hinta on sama kuin jos pakettisi menisi yli ja veloittaisimme yli menneet minuutit. Meidän liittymistämme soitettuna se olisi siis 0,09 euroa per minuutti. 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori

@Wolfiina  kirjoitti:

Muistin myös sellaisen asian, että he, joilla ei ole Minun Telia -käytössä tai he eivät käytä asiakkaina sitä säännöllisesti, niin nyt vähän aikaa sitten Telian laskut alkoivat tulla paperisena kirjepostina. Esimerkiksi äidilläni oli sähköpostilasku, niin se alkoi jossain vaiheessa tulla kirjeenä kotiin, kun hän ei käytä Minun Teliaa. Välissä oli ajanjakso, jolloin laskut olisi pitänyt käydä katsomassa Minun Teliassa. Mutta hän ei käynyt ja paperikirje alkoi mystisesti tulla. Sehän on tietysti hyvä juttu, kun hän ei sähköisiä palveluita iäkkäänä seniorina käytä. Olikohan tämä muutos nyt tässä tänä keväänä juuri?

Totta! Sähköpostilasku poistui tosiaan laskutustavoistamme kokonaan muistaakseni viime vuoden puolella! Lähetimme ennen muutosta erilaisia asiakasviestejä liittyen maksutavan vaihtoon jos käytössä oli juurikin poistuva sähköpostilasku. Tämän hetkiset maksutavat ovat tosiaan tuo lasku Minun Teliaan (ja tekstari-ilmoitus), lasku Kivraan, E-lasku sekä toki myös paperilasku. Erilaisista maksutavoista löydät lisää infoa vielä täältä. Toki kuulostaa nyt siltä, että äidilläsi on tällä hetkellä hänelle mieluinen laskutustapa käytössään!

E-lasku voisi myös olla yksi näppärä vaihtoehto jos Minun Telia tuntuu haastavalta, tällöin lasku tulisi suoraan äitisi verkkopankkiin hyväksyttäväksi.