Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
hkaarto
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia Finance -asiakastietokyselystä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sain tekstiviestin, jossa kehotettiin vastaamaan Telia Financen asiakastietokyselyyn. Viestissä kehotettiin kirjoittamaan nettiselaimen osoitekenttään teliafinance.fi (suoraa linkkiä ei viestissä ollut tietoturvasyistä). 

Tein työtä käskettyä, ja eteninkin Nordean pankkitunnistuksen kautta ko. lomakkeelle. Lomakkeen suomen kieli oli täyttä siansaksaa, esim. ammattivaihtoehdot olivat aivan järjettömät. Siinä vaiheessa pakitin pois lomakkeelta, sillä aloin epäillä, että se on joku huijaus. Johtuiko tuo käsittämätön suomen kieli ehkä selaimestani =MS Edge, vai onko kieli muillakin selaimilla yhtä virheellistä? 

Kun kysymys on kuitenkin asiakastietojen tarkistuksesta, niin en mitenkään voi vahvistaa tietojani noin kelvottoman lomakkeen avulla. 

 

6 vastausta
MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 123 custom-general.kudos
  • 451 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telia Financen sivustolta löytyy tosiaan tuo lomake. Kiitos, kun toit asian ilmi, kirjoitusvirheet eivät toden totta anna erityisen virallista kuvaa. Laitoin tästä palautetta eteenpäin, että tuo kirjoitusasu on syytä tarkistaa.

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 816 custom-general.kudos
  • 1106 custom-general.replies
  • 75 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@hkaarto@  kirjoitti:

Sain tekstiviestin, jossa kehotettiin vastaamaan Telia Financen asiakastietokyselyyn. Viestissä kehotettiin kirjoittamaan nettiselaimen osoitekenttään teliafinance.fi (suoraa linkkiä ei viestissä ollut tietoturvasyistä). 

Tein työtä käskettyä, ja eteninkin Nordean pankkitunnistuksen kautta ko. lomakkeelle. Lomakkeen suomen kieli oli täyttä siansaksaa, esim. ammattivaihtoehdot olivat aivan järjettömät. Siinä vaiheessa pakitin pois lomakkeelta, sillä aloin epäillä, että se on joku huijaus. Johtuiko tuo käsittämätön suomen kieli ehkä selaimestani =MS Edge, vai onko kieli muillakin selaimilla yhtä virheellistä? 

Kun kysymys on kuitenkin asiakastietojen tarkistuksesta, niin en mitenkään voi vahvistaa tietojani noin kelvottoman lomakkeen avulla. 

 


Saimme tähän liittyen vielä infoa. Viime viikolla joidenkin selaimien kanssa oli ilmennyt ongelmia. Jos lomake oli valittuna suomeksi, se yritti kuitekin kääntää kieltä vielä uudelleen suomeksi, ja tästä syystä teksti näytti ihan hölyn pölyltä. Tämä häiriö saatiin korjattua perjantaina. Oletko huomannut onko tätä vielä jatkunut senkin jälkeen? 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Poistettu käyttäjä
 

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sama täällä. Uskomatonta siansaksaa, jos en olisi mennyt omilla käyttiksillä Telian omaan näkymääni, en olisi vastannyt ja silti vieläkin on ohut olo.

Odotan tasoiseltanne toimijallta oikeasti ihan jotain muuta. Puhelimeeni tullut viestikin haisi huijjaukselta.

 

SakuMik
Moderaattori
Moderaattori
  • 14 custom-general.kudos
  • 61 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Anonymous@  kirjoitti:

Sama täällä. Uskomatonta siansaksaa, jos en olisi mennyt omilla käyttiksillä Telian omaan näkymääni, en olisi vastannyt ja silti vieläkin on ohut olo.

Odotan tasoiseltanne toimijallta oikeasti ihan jotain muuta. Puhelimeeni tullut viestikin haisi huijjaukselta.

 


Tervetuloa Yhteisöön!

 

Viestistä olemme tosiaan palautetta laittaneet eteenpäin, jotta jatkossa viestintämme olisi selkeämpää. Itse lomakkeessa oli tuo kääntäjän aiheuttama häiriö mutta se on saatu korjattua. 😊

jesse56
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 74 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Totta,viesti haiskahti vähä huijaukselta.Mulla oli ainaki ihan selvää suomea ja ei kyselty mitään ammatteja.Pari kysymystä(oletko pep henkilö)sähköposti ja puhelinnumero,siinä kaikki.

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 130 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 16 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jesse56@  kirjoitti:

Totta,viesti haiskahti vähä huijaukselta.Mulla oli ainaki ihan selvää suomea ja ei kyselty mitään ammatteja.Pari kysymystä(oletko pep henkilö)sähköposti ja puhelinnumero,siinä kaikki.



Kaikenlaisia huijausviestejähän sitä on näinä aikoina näkynyt olevan liikkeellä, joten on hyvä olla kriittisin silmin liikkeellä. Hyvä kuulla, että sait tuon kyselyn täytettyä. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori |