Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tiiamarina
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tunnusten yhdistäminen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kylläpä on tehty vaikeaksi. Luon siis uuden tunnuksen, jolle joudun vaihtamaan salasanan (ei varmaa joudunko vai enkö, koska tämän kohdan voi myös ohittaa), sitten valitsen yhdistettävän laajakaistatunnarin (omistan sen) ja annan sille saamani uuden salasanan ja homma hyväksytty.

 

Sitten kirjaudun uudelleen omille sivuille sonera tunnuksellani (en siis laajakaistatunnarilla, koska yhdistin ne) ja klikkaan TV-ohjelmien tallennus ikonia. Ylälaitaan ilmestyy vaaleanvihreä palkki, jossa kerrotaan, että TV-ohjelmia voi tallentaa aikaisintaan 7 pvää ennen niiden alkua (?!!) ja kun suljen sen, näytöllä lukee, että käyttämälläni tunnarilla ei voi käyttää tallennustoimintoa.

 

No. Annoin systeemille hiukan enemmän aikaa tallentaa tunnariin tekemäni muutokset. Kävin kuitenkin varmistamassa tunnarin luomisprosessin. En vaihtanut salasanaa, valitsin tunnarien yhdistämisen, ei tarjottu mahdollisuutta antaa laajakaistatunnarin salasanaa ja kun klikkasin valmis, homma oli hyväksytty. Ikään kuin ensimmäinen kerta olisi sanonut toden. Huom. molemmilla kerroilla kävin verkkopankissa tunnistautumassa kun sinne ohjattiin.

 

Tällaista säätämistä ja uudesta laajakaistasalasanasta olisi pitänyt vielä MAKSAA 9,90€. Kirjoitin online chattiin ja kysyin kestääkö siinä kauankin, että asiakkaan tekemät muutokset tallentuu, mutta sain ympäripyöreän vastauksen, että vaikuttaisi siltä että siellä on päällä joku virhetilanne ja että ehkä kannattaa kokeilla myöhemmin uudelleen ja ottaa sitten taas yhteyttä jos ei vieläkään toimi. Että sellaista asiakaspalvelua. Mulla ei todellakaan ole aikaa koko päivää norkoilla teidän aspasivuilla.

 

Hyvää asiakaspalvelua olisi tsekata tunnarit onko yhdistäminen oikeasti onnistunut, tsekata tuki-koodariäijältä onko virhetilannetta oikeasti päällä ja että kestääkö tietojen päivittyminen liian kauan, ja lopulta, jos virhe on, niin hyvää asiakaspalvelua olisi varmistaa ILMAISEKSI että asiakkaan tunnarit on toimintakunnossa. Me sentään maksetaan teille kuukausittain palvelusta, johonka pitäisi päästä käsiksikin. Olen itse ollut tukihommissa ja kyllä on pahasti vikaa töiden organisoinnissa, jos asiakasrajapinnan työntekijöillä ei ole pääsyä näihin tietoihin ja resursseihin, jotta he voisivat palvella asiakasta kunnolla.

9 vastausta
MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tervetuloa Klaaniin @tiiamarina Hymiö Onnellinen

Ihmeen hankalalta kyllä kuulostaa! Lähtikö homma toimimaan? Jos et pääse vieläkään tekemään tallennuksia, tekninen asiakaspalvelu voisi katsoa missä mättää. Pääsetkö Omien Sivujen kautta palvelupyyntöihin? Laita sieltä meidän vikapuolelle ilmoitusta tulemaan niin tutkitaan tätä!

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


aina
Konkari
  • 66 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Ohikulkijan huomautus:

 

Vaikeudet "Sonera Tunnuksen" kanssa tulevat jatkumaan kun sille ei anneta ymmärrettävää ajatusta. Näin sen arvailen:

 

"Sonera Tunnus" on kuluttaja-asiakkaan, luonnollisen henkilön vapaa-ehtoinen mutta käyttöönotettavaksi painostettu asiakastunnus Soneralla.  Sonera on Teliasonera Finland Oy:n yksi toiminimi.

 

Soneralla on ollut kullekin sopimukselle oma sopimuskohtainen tunnus ("käyttäjätunnus") ja salasana ja esimerkiksi laajakaistasopimuksen lisäosoitteille lisäksi omat tunnukset ja salasanat.

 

Soneran pyrkimys on, että siinä määrin kuin mahdollista sopimustunnukset yhdistetään "Sonera Tunnukseen". Jos näin on, niin se olisi pitänyt SELVÄSTI SANOA: Tunnuksen yhdistämisen jälkeen yhdisteyn sopimuksen tunnuksena ja salasanana käytetään "Sonera Tunnusta" ja sen salasanaa, ei ennen yhdistämistä käytettyä sopimuksen tunnusta ja salasanaa. Ymmärrettävästi laajakaistasopimuksen lisäsähköpostiosoitteita ei voi yhdistää "Sonera Tunnukseen" kun kullakin tarvitaan omat salasanansa.

 

Tunnuksia ja salasanoja käytetään itse palvelun käytössä - esimerkiksi webbimailiin kirjautuessa millä kätevästi voikin kokeilla laajakaistasopimuksen tunnuksen toimimisen - sekä sopimusten hallinnointiin "Omilla Sivuilla". Siis kun sopimus on liitetty "Sonera Tunnukseen" sen hallinnointi "Omilla Sivuilla" tehdään kirjautuen "Sonera Tunnuksella" ja sen salasanalla. Osin liittämättäkin "Sonera Tunnuksella" jos "Sonera Tunnus" on tehty. Ja osin sopimuksen tunnuksella ja salasanalla.

 

"Omat Sivut" toimivat miten toimivat, miten milloinkin.

 

Myös asiakastunnuksen nimi "Sonera Tunnus" on epäonnistunut, koska se ei kuvaa muuta kuin että sitä käytetään Soneralla, jos sitäkään. Käyttäjän Sonerasta käyttämä tunnus se ei ole.  Sitä käytetään muuten myös ainakin TeleFinlandilla. Telen sopimusten hallintaan käytettävät tunnukset ja salasanat vaihtuivat yllättäen "Sonera Tunnuksen" käyttöönotolla. Suomen kielen mukainen "Sonera Tunnus" ei myöskään ole, siksi pidän sitä lainausmerkeissä. Erisnimeksi sen käyttö ei oikeuta.

 

Jos toimii toisella tavalla kuin yllä olen arvannut, niin ahkerallakaan Soneran sivujen lukemisella en siitä ole saanut selvää. Sopimusten tunnusten yhdistäminen "Sonera Tunnukseen" on ollut kerrottuna sellaisella tasolla, ettei ole vielä tullut mieleenikään kokeilla, joko se toimisi siedettävästi. Useampi vuosihan Soneralla tapaa ainakin kulua ennen toimintojen tulemista käyttöönotosta käyttökuntoon, vaihtelevia virheitä niissä on aina.

 


Tällä kertaa klaanin viestinkirjoituksessa ei toimi esikatselu vaan se on kuin Kirjoita viesti -välilehti

Näin aina
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eikös @aina ole vähän kohtuutonta, että kritisoit palvelua mitä et ole edes testannut? 🙂

Monet ovat olleet tyytyväisiä Soneratunnuksiin, koska yhdellä tunnuksella voi jatkossa hallinnoida kaikkia liittymiään. Tätä oli asiakkaat toivoneet jo pitkän aikaa. Toki on rehellistä myöntää, että joillain on ollut kohtuuttomia ongelmia tunnusten yhdistämisessä, mutta kaikkien tunnukset on saatu kyllä toimimaan. Tunnusten yhdistämisen jälkeen ei ole mitään ongelmia, koska omien sivujen käyttöliittymä on laitettu hyvään kuntoon ja toimii nykyään hienosti.

olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4434 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen samaa mieltä ainakin osittain @aina  kanssa. Ja olen Soneran asiakkaana reilu vuoden ollut... Sekä foorumilla aktiivinen (viestimääräkin kertoo aika paljon)...

 

"Sonera tunnus"  siis on liian monimutkainen, eikä kukaan ymmärrä mitä järkeä koko systeemissä on... Ihmiset kun ei muista nytkään omia käyttäjätunnuksia, niin ei kukaan sitten tajua miksi pitää luoda vielä uudet tunnukset.

 

Omien sivuiden käyttöliittymä on "tyylikäs" juu, mutta sen nopeuten sekä toimivuuteen voisi panostaa... mm... Tallennusten ajastamisen sivun postaus (lataus) kestää yli normaaalin latausajan... 

 


Kyllä vuodessa sinne Omille sivuille uutta maksullista tavaraa on ilmestynytkin...

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@olkitu kirjoitti:

Olen samaa mieltä ainakin osittain @aina  kanssa. Ja olen Soneran asiakkaana reilu vuoden ollut... Sekä foorumilla aktiivinen (viestimääräkin kertoo aika paljon)...

 

"Sonera tunnus"  siis on liian monimutkainen, eikä kukaan ymmärrä mitä järkeä koko systeemissä on... Ihmiset kun ei muista nytkään omia käyttäjätunnuksia, niin ei kukaan sitten tajua miksi pitää luoda vielä uudet tunnukset.

 


Järkihän on lyhykäisyydessään siinä, että silloin voi luopua muista tunnuksista. Onhan se huomattavasti helpompaa muistaa ja käyttää vain yhtä Soneratunnusta, kuin kahta erillistä tunnusta (mobiili ja laajakaista). Tätä oikeasti ihmiset toivoi etukäteen paljon, että voisiko näitä saada yhdistettyä ja nyt siis saa 🙂

olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4434 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NikoNo kirjoitti:

@olkitu kirjoitti:

Olen samaa mieltä ainakin osittain @aina  kanssa. Ja olen Soneran asiakkaana reilu vuoden ollut... Sekä foorumilla aktiivinen (viestimääräkin kertoo aika paljon)...

 

"Sonera tunnus"  siis on liian monimutkainen, eikä kukaan ymmärrä mitä järkeä koko systeemissä on... Ihmiset kun ei muista nytkään omia käyttäjätunnuksia, niin ei kukaan sitten tajua miksi pitää luoda vielä uudet tunnukset.

 


Järkihän on lyhykäisyydessään siinä, että silloin voi luopua muista tunnuksista. Onhan se huomattavasti helpompaa muistaa ja käyttää vain yhtä Soneratunnusta, kuin kahta erillistä tunnusta (mobiili ja laajakaista). Tätä oikeasti ihmiset toivoi etukäteen paljon, että voisiko näitä saada yhdistettyä ja nyt siis saa 🙂


Juu... siinä olet oikeassa... miksi ei ei luovuttaisi laajakaistatunnuksesta ja matkapuhelintunnuksesta ja käytetä ainoastaan Sonera tunnusta? Silloin on etu että on yksi tunnus joka hallitsee eikä useita tunnuksia jotka voi yhdistää Sonera tunnukseen. 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
aina
Konkari
  • 66 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

On minulla "Sonera Tunnus" sen varsin varhaisista ajoista. Ei ole vielä tullut vastaan selvää ajatusta, mitä Sonera ajattelee "Sonera Tunnuksen" olevan. Yritin edellä, mutten saanut oikein myöntöä tai korjausta.

 

Ennen muuta "Sonera Tunnus" vaikuttaa olevan tapa jolla Sonera hankii tietoonsa henkilön henkilötunnuksen ja on niin vakuuttuneempi kenestä käyttäjästä on kyse. Olen käsityksessä, että tietosuoja-asiamiehen mielestä yritysten ei kuulu käyttää viranomaiskäyttöön tarkoitettua henkilötunnusta koska se mahdollistaa henkilöä koskevien tietojen yhdistämistä ja heikentää tarkoitettua yksilön yksityisyyden suojaa.

 

Sopimusten yhdistämisestä sanotaan näin

 

Voit yhdistää yhden matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän Sonera Tunnukseesi. Voit tämän jälkeen käyttää sähköpostia, ajastaa Sonera Viihteen etätallennuksen sekä lukea saapuneen MMS-viestin kirjautumalla Sonera Tunnuksella. Aiemmin nämä palvelut ovat vaatineet kirjautumista matkapuhelin- tai laajakaistatunnuksella.

Vaikka et yhdistäisikään liittymiä, voit hallinnoida Sonera Tunnuksella kaikkia omistamiasi liittymiä kuten nykyisinkin. Liittymien omistajille Sonera Tunnus on kätevin tapa kirjautua Omille Sivuille ja hallita kaikkia liittymiä kerralla.

 

Luin tuon moneen kertaan. Minusta siinä sanotaan:

- Liittymien hallinnointi säilyy ennallaan. "Sonera Tunnuksella" "Omille sivuille" kirjautuen pääsee myös niihin toimintoihin, joihin ennen liittämistä kirjauduttiin sopimuksen tunnuksilla

- On mahdollista asettaa yksi matkapuhelinliittymä ja yksi laajakaistaliittymä samaan käyttäjätunnukseen ja salasanaan kuin tehty "Sonera Tunnus"

Onko muuta? Liittämismahdollisuus vaikuttaa vastaukselta asiakkaiden moitteisiin yhden asiakkaille tarpeettoman salasanallisen lisätunnuksen vaatimiseen.

 

Itselläni kun on laajakaistasopimus ja siinä myös lisäpostilaatikoita, liittäminen varmaan tarkoittaisi että pääpostilaatikon käyttäjätunnus ja salasana thunderbird-sähköpostiohjelmassa olisi vaihdettava. Sen lisäksi että ne "Omien Sivujen" toiminnot, jotka nyt ovat laajakaistaliittymän tunnuksella käytettävissä, siirtyvät "Sonera Tunnuksella" kirjautumisen taakse eikä enää olisi tarvetta muistaa erikseen laajakaistan tunnuksia. Vai tarkoittaako?

 

Täytyy myöntää, että pelko laajakaistaliittymän tunnuksen takana nyt olevien hallinnointimahdollisuuksien (osa laajakaistaliittymän hallinnointia, jossa nyt saattaa olla toimivat mahdollisuudet mutta enimmäkseen ei ole ollut) toimimisesta on ollut riittävä syy olla liittämättä. Kirjaan mieleen, että Sonera sanoo "Omien Sivujen" toimivan nykyään hienosti. Sitä en kokemuksen pohjalta pidä vielä riittävänä syynä yhdistää.

 

Soneran webbimailista en keksii sanoa muuta positiivista kuin että se on läsnä muuallakin kuin omalla koneellani, sillä saa tarkistettua postilaatikon salasanan toimimisen ja se on yksi tapa nähdä postilaatikon tilankäyttö ja siivota tarpeettomia viestejä. Ai niin, voi sillä tarkistaa, onko tullut postia. Edes viestin talletusmahdollisuutta webbimailista kovalevylle en ole huomannut.

 

-------------------------------------------------------------

Tätä viestiä kirjoittaessa kävi taas niin, että [Esikatsele] sen sijaan, että olisi näyttänyt teksin muotoiltuna hävitti kaiken kirjoittamani tekstin ja sain alkaa alusta

Näin aina
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5513 custom-general.kudos
  • 5123 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Niinkuin Niko kirjoitti niin Sonera Tunnus on hyvä mutta se kieltämättä vaatii hiffaamisen miten homma menee. Siitä tulee meille aika-ajoin palautetta, jengi kokee sen hankalaksi ja ymmärrän sen täysin koska siinä on tosiaan pari ulottuvuutta ja tätä pitää meillä kehittää edelleen että homma olisi helppo hiffata.

 

Koitan avata asiaa vähän, kertokaa jos tästä ei ollut apua (tai yhtälailla jos oli apua):

 

Meillä on kahdenlaisia tunnuksia:

 

1. Asiakastason tunnus = "master tunnus" = Sonera Tunnus

2. Käyttäjätason tunnus = matkapuhelinnumero / laajakaistan käyttäjätunnus

 

Sonera Tunnus on helpoin ymmärrettävä silloin, jos sinun omistuksessa on useita matkapuhelinliittymiä ja ehkä mokkuloita/nettitikkuja ja siihen päälle vielä kiinteä laajakaista. Ja näillä kaikilla oma käyttäjänsä.

 

Sonera Tunnuksella kirjautuessa pääset ruuvaamaan noita kaikkia palveluita yhdellä kertaa, sinun ei tarvitse muistaa jokaisen palvelun omia tunnuksia. Sonera Tunnus on tällaisissa tilanteissa esim. perheen isän tai äidin hallussa jolloin hän pääsee hallinnoimaan perheen palveluita helposti.

 

Tässä esimerkissä lapsilla on omat tunnuksensa omiin liittymiinsä (= 2. käyttäjätason tunnus) ja he pääsevät niillä kiinni vain omaan liittymäänsä, ei muihin. Perheen pää voi määritellä käyttäjätason tunnukselle rajoitukset että mitä sillä voi Omilla Sivuilla tehdä ja mitä ei.

 

Liittymissä on usein myös henkilökohtaisia palveluita kuten sähköposti ja multimediaviestit Omilla Sivuilla tai vaikka Vastaaja. Ja koska ne ovat henkilökohtaisia, perheen isä tai äiti ei pääse niihin käsiksi ihan tuosta vain, Sonera Tunnus ei sitä mahdollista ihan tietoturvasyistä. 2. eli käyttäjätason tunnus sen mahdollistaa, ja yhdistämällä ne Sonera Tunnukseen perheen pää pääsee niihin kuitenkin sitten kiinni. Tai vaikka perheen pää yhdistää oman henkilökohtaisen liittymänsä Sonera Tunnukseen jolloin hän pääsee sen avulla myös omiin henk koht palveluihin Sonera Tunnuksen avulla.

 

Sinkkutaloudessa tai kahden ihmisen taloudessa homma eroaa siinä että asiakas on usein sama kuin käyttäjä mutta siinäkin tilanteessa Sonera Tunnuksesta on hyötyä jos tosiaan tuotteita/palveluita on useita. Jos on esim. pelkkä matkapuhelinliittymä niin siinä tilanteessa Sonera Tunnus ei hyödytä mitään koska ei ole kuin se yksi ja ainoa palvelu jota hallinnoida.

 

Ja tässä tullaan myös siihen että silloin kun tuotteita ja varsinkin niiden käyttäjiä niillä tulee olla omat tunnukset, ihan tietoturvasyistä. Muuten vaikka tosiaan lapsi voi muokkailla omaa ja pikkuveljensä liittymää, lukea MMS-viestit jne.

 

Jos teet tuon yhdistämisen Sonera Tunnukseen niin edelleen ne käyttäjätason tunnukset toimivat ennallaan, eli vaikka siellä Thunderbirdissä sähköposti toimii niinkuin ennenkin.

 

--

 

@aina , voitko lähettää minulle privaan kuvankaappauksia aina kun viestieditorin kanssa tulee noita ongelmia? Kuvankaappaus sekä url-osoite keskusteluun jossa se tapahtui.

 

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

aina
Konkari
  • 66 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Juu siitä se alkaa. Kartoitetaan ne tapaukset ja toiminnot jotka on tarpeen käsitellä. Nimetään ja määritellään käsitteet niin että asialla on nimi ja nimi tarkoittaa yhtä asiaa. Mieluummin vielä kuvaa sitä mitä tarkoittaa.

 

En ole ajatellut omistavani laajakaistasopimusta Soneran kanssa, mutta nimityksistä voidaan sopia.

Laajakaistasopimus siirtyi yrityksen nimistä yksityisiin nimiini 2008 ilman palvelukatkoa ja sähköpostisosoitteiden muutoksia. Kuluttajasopimuksessa varmaan on yksi luonnollinen henkilö sopimuksentekijänä (ei esim. pari yhdessä) ja sitä siis nimitettiin sopimuksen "omistajaksi".

"Sonera Tunnus" on erikseen luotavissa oleva tunnus - tässä on selvä epämäärääisyyskohta - liittämään yhteen sopimukset, joissa on sama luonnollinen henkilö omistajana. Tämä on suunnilleen selvää sillä varauksella, että asiakasta määritellään eri ympäristöissä eri tavalla - vaikka niin että kun henkilö haluaa kaksi sopimusta samaan laskuun niin niille hän on yksi asiakas ja kolmannen sopimuksen laskun hän haluaa erikseen ja on sille toinen asiakas.

 

Seuraavan tason termi ei ole selvä. Onko niin että sopimuksella on käyttäjätunnus pääkäyttäjänä, joka voi tarkoittaa samaa tai eri henkilöä kuin sopimuksen omistaja. Pääkäyttäjä on ehkä vain se jolla on tunnus ja salasana hallussa, vaikka olisi jalkapallojoukkue. Vai niin että sopimukseen kuuluu joukko palveluita (tai alisopimuksia) joista kullakin on käyttäjätunnus (salasanoineen) ja joku näistä on pääkäyttäjätunnus jolla on sopimustason valtaa - esim. tilata ja ottaa käyttöön lisäpalveluita joilla taas voi olla omat tunnukset ja salasanat (lisäsähköpostiosoitteet). "Sonera Tunnus" on ikäänkuin lisäsopimus henkilölle ja sen palveluna on voida hallinnoida henkilön muita sopimuksia.

 

Lisäpuhelinliittymien tilaamisesta netistä toisille - esim. lapsille - ei ole kokemusta että ihan en hahmota toiminnallisuutta, mutta ymmärrän tarpeen, että pääkäyttäjä päättää minkä asioiden hallinnoinnin hän pitää itsellään ja minkää antaa puhelinta käyttävälle lapsen tunnukselle, joka varmaan omalla puhelinnumerollaan ja salasanallaan pääsee "Omilla Sivuilla" muuttamaan niitä asioita mitä hänelle on muutettavaksi annettu.

 

Kirjoitin: "Itselläni kun on laajakaistasopimus ja siinä myös lisäpostilaatikoita, liittäminen varmaan tarkoittaisi että pääpostilaatikon käyttäjätunnus ja salasana thunderbird-sähköpostiohjelmassa olisi vaihdettava. Sen lisäksi että ne "Omien Sivujen" toiminnot, jotka nyt ovat laajakaistaliittymän tunnuksella käytettävissä, siirtyvät "Sonera Tunnuksella" kirjautumisen taakse eikä enää olisi tarvetta muistaa erikseen laajakaistan tunnuksia. Vai tarkoittaako?"

Jäi näemmä kysymysmerkki laittamatta, kun tarkoitin udella sitäkin, tarkoittaako laajakaistaliittymän päätunnuksen yhdistaminen että

a) pääpostiosoitteen mutta ei lisäpostiosoitteiden tunnus ja salasana vaihdetaan thunderbird sähköpostiohjelman tilin asetuksiin ja 

b) nyt laajakaistapääkäyttäjätunnuksen takana olevat toiminnot (nyt siellä on lisäpostilaatikon poisto kun käyttöönotto on siirtynyt "Sonera Tunnukselle") siirtyvät "Sonera Tunnuksen" "Omien Sivujen" toiminnallisuuteen. Jälkimmäisen puuttuminen olisi hyvin tavanomainen Sonera-moka.

 

 

En ihan muista "Sonera Tunnuksen" tuloa, mutta kyllä se tuntui jonkun onnettoman byrokraatin keksimälle maksavien asiakkaiden kyykytykselle. "Pannaan asiakkaat tunnistautumaan pankkitunnuksilla niin saadaan asiakasrekisteri paremmalle tolalle." Vielä en usko, että sille pystytään luomaan asiakkaalle hyväksyttävää ajatusta. Olisi varmaan jo kerrottu jos olisi.

-------------------------------------------------------------

Ei se tyhjentynyt kirjoitusikkuna kovin kummallisen näköinen ole. Liitteenä kaiken edellisen kirjoittamisen jälkeen syntynyt tilanne, joka jotenkin laukesi niin että ikkunan yläpuolelle ilmaantui kolmea tabia painellen Lataa-linkki josta talteenmennyt tilanne saatiin palautettua. Varmaan 15 sekuntia olin äimän käkenä kun ctrl-c:llä mielestäni talteenotettua tekstiä ei saanut liitettyä

 

Näin aina