Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63815
Kirjoituksia 173798

Tyhjät lupaukset toimitusajoista



Highlighted

Tyhjät lupaukset toimitusajoista

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

Tyhjät lupaukset toimitusajoista

1/11

Minkä takia lupaatte varastossa oleville laitteille toimitusaikoja kun ette niistä selvästikään pysty pitämään kiinni? Tilasin varastotuotteen la 21.12. klo22.14. Sain 22.16 ilmoituksen "Tilaus käsittelyssä". Maanantaina ei tilaukselle tapahtunut mitään ja kyselinkin tilanteesta Chatin kautta. "Toivottavasti tulee perjantaina", oli vastaus.

 

Jouluaattona 24.12. ei edelleenkään ollut statuksessa tapahtunut mitään muutosta. Jouluaatto EI ole pyhäpäivä ja Postikin vielä jouluaattoina tavaraa toimittaa, joten Telialla olisi ollut mahdollisuus toimia lupauksensa mukaisesti. Paketin toimitus pyydettiin 24/7 automaattiin.

 

Tuote tilattiin Telialta nimenomaan sen vuoksi, että toimitusaikalupauksen mukaan se ehtisi vielä joulupakettiin. Muut toimittajat lupasivat 3-5 päivän toimitusaikoja.

 

Nyt perjantaina sain Postin seurantatunnuksen ja ilmoituksen tuotteen toimittamisesta Postin haltuun. Ei ollut seurantatunnuksen mukaan vielä saapunut Postille. En kauheasti laskisi sen varaan, että tänään saapuukaan ja näin ollen toimitus siirtynee ensi vuoden puolelle. Tuohonhan mahtuu vielä toinenkin aatto ennen vuoden vaihtumista ja aattojen kummallakin puolelle Telialaisilla lienee joku "ei tehdä mitään"-jakso.

 

Ihan vaan siis tiedoksi muille: omien kokemusteni mukaan nuo toimitusaikalupaukset on vitsi. Jos tuotteen saaminen tiettyyn päivään mennessä on kovinkin kriittistä, kannattanee kääntyä muiden toimittajien puoleen.

10 vastausta
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

2/11

@PasiML  kirjoitti:

Minkä takia lupaatte varastossa oleville laitteille toimitusaikoja kun ette niistä selvästikään pysty pitämään kiinni? Tilasin varastotuotteen la 21.12. klo22.14. Sain 22.16 ilmoituksen "Tilaus käsittelyssä". Maanantaina ei tilaukselle tapahtunut mitään ja kyselinkin tilanteesta Chatin kautta. "Toivottavasti tulee perjantaina", oli vastaus.

 

Jouluaattona 24.12. ei edelleenkään ollut statuksessa tapahtunut mitään muutosta. Jouluaatto EI ole pyhäpäivä ja Postikin vielä jouluaattoina tavaraa toimittaa, joten Telialla olisi ollut mahdollisuus toimia lupauksensa mukaisesti. Paketin toimitus pyydettiin 24/7 automaattiin.


Ilmoitamme ja viestimme aina hyvissä ajoin ennen joulua, että mihin päivään mennessä tehdyt tilaukset ehtivät kuusen alle paketiksi. Tänä vuonna 19.12. mennessä tehdyt tilaukset luvattiin jouluksi, mutta tämän jälkeen tehdyt tilaukset tosiaan tulevat vasta näin joulun jälkeen. Missään nimessä ei ole siis tarkoitus johtaa ketään harhaan, tai valehdella toimituksista, harmi jos viestintä tuon 19.12. päivän suhteen ei osunut silmään verkkokaupassa. 

 

Jouluaatto ei tosiaan ole virallinen pyhäpäivä, mutta se on kuitenkin monilla aloilla virallistettu palkallinen vapaapäivä. Näin ollen Jouluaattoa ei myöskään voi pitää tavallisena arkipäivänä. Ymmärrän harmituksesi tilauksesi suhteen, mutta tosiaan näin joulun aikaan pakettien toimitus vie useamman päivän. Toivotaan että saat pian tilauksesi, ja tuote on tästäkin huolimatta mieluinen! 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

3/11

Kiitos vaan vastauksestasi. Kuten tuossa jo toisessa vastauksessa totesit, pahoittelu ei oikein poista mielipahaa, jonka tilauksen viivästyminen aiheutti. Ja meidän tapauksessa edelleen aiheuttaa.

 

Aamulla saamassani viestissä on Postin seurantanumero ja Postin status edelleen "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille". Eksyin tuotesivulle Googlen linkkien kautta, syötin sinne postinumeron saadakseni toimitusika-arvion. Kun se oli 1-2 päivää, uskalsin luottaa siihen ja tilasin tuotteen. Olisin sen ehtinyt moneen kertaan hakea jo ties mistä, mutta ajattelin säästyä 100-300km ajoilta. Jos tuolla ajamisella olisin välttänyt aiheuttamanne mielipahan, olisin ilman muuta käynyt ihan livenä lahjaksi tarkoitetun tavaran hakemassa. Missään vaiheessa en törmännyt lupaukseen, että viimeistään 19.12. tilattu paketti olisi ehtinyt perille.

 

Muut toimittajat lupasivat toimituspäiväksi rehellisesti 30.12., joka nyt tässä tapauksessa olisi ollut parempi valinta kuin nämä Telian katteettomat lupaukset. Kuten todettu, Telialla ilmeisesti aaton aatot(kin) ovat lepopäiviä. Lahjan saajaa on nyt onneksi osattu varoittaa, että paketti tuskin saapuu ennen vuoden vaihdetta.

 

Eniten tässä pännii se, että jos Telialla olisi oikeasti asiakaspalveluhalua, olisi teiltä jo maanantain yhteydenoton jälkeen voitu ottaa yhteyttä varastolle ja kysyä, onnistuisiko tilauksen edistäminen mitenkään vielä maanantain aikana. Sen sijaan vastaus oli "Toivotaan, että on perillä perjantaina". No, se toivotaa-toivotaan oli ja meni ja mielipaha jatkuu.

 

Meillä ei valitettavasti ole kuin yksi Telian liittymä irtisanottavaksi, mutta onneksi sekään ei ole ns ykkösliittymä...

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

4/11

@PasiML  kirjoitti:

Kiitos vaan vastauksestasi. Kuten tuossa jo toisessa vastauksessa totesit, pahoittelu ei oikein poista mielipahaa, jonka tilauksen viivästyminen aiheutti. Ja meidän tapauksessa edelleen aiheuttaa.

 


Ymmärrän sen hyvin ettei pahoittelu tosiaan tässä kohtaa enää auta kun paketti jäi saamatta. Välitän palautteesi tuosta kuitenkin eteenpäin, ettei ainakaan enää viikonloppuna näkynyt verkkokaupassamme tarpeeksi selvästi viimeistä 19.12. tilauspäivämäärää. Toki otamme palautteesi kokonaisuudessaan myös huomioon, jos näin poikkeuspäivinä pystyisimme paremmin ja tarkemmin jatkossa ilmaisemaan mahdolliset viivästykset toimituksissa.

 

Yksittäisiä tilauksia ei ikävä kyllä ole mahdollisuus vauhdittaa asiakaspalvelussakaan, ja niin aatonaattona kuin myös nyt joulun pyhien jälkeenkin työskentelemme normaalisti ja teemme parhaamme jotta saamme jokaisen tilauksen mahdollisimman nopeasti matkaan. 

 

Minkäänasteinen harjaanjohtaminen toimituksen kestoissa tai muussakaan ei ole meidänkään edun mukaista tai tarkoituksellista. Ilman muuta haluamme myös että jokainen tuotteen tilaaja saa pakettinsa mahdollisimman nopeasti, ja näin joulun aikaan se olisi tietenkin eriarvoisen tärkeää. Kiitos siis vielä arvokkaasta palautteesta ja huomioistasi verkkokauppatilauksen tekoon liittyen! 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

5/11

Tänään tuli tieto kello 13.00, että lähetys on kuljetuksessa. Postin seurannasta lisäinfoa klikaten selviää, että "Lähetys toimitetaan vastaanottajalle pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä.".

 

Huomenna taas aattopäivä, joka ei arvatenkaan ole Telialla/Postilla työpäivä.

 

Erittäin ala-arvoinen suoritus! Varsinkin kun käsittääkseni Posti hoitelee Telian tavaroiden varastoinnin ja siis lähettelee tuotteet "omasta" varastostaan. Pari ensimmäistä (arki!)päivää tilauksen status oli "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille.".

 

Ei ihan olla päästy siihen 1-2 päivän toimitusaikaan, ehkä 1-2 viikkoa olisi lähempänä totuutta. Mutta hei, numerot sentään oikein!

 

Kerran vielä, tämän toimituksen arvosana jossain surkean ja onnettoman välimaastossa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 15 kpl

6/11

Postin kiireet ja Telia lupaukset?? Tilasin TV kortin ja Conaxin 13.12. lähti 17.12. ei oo näkynyt. Hienosti toiminut asiakaspalvelija teki uuden tilauksen 22.12. ? ei ole posti kulkenut 30.12. mennessä. Oiskohan Telialla aika tarkistaa varastointi- ja toimituspaikkaa, kun tavara ei liiku. Aikaa on ollut ja arkipäiviäkin joukko.

0 tykkäystä
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 369 kpl

7/11

Eikös uudenvuodenaatto ole aivan tavallinen työpäivä? 

 

Itse tilasin useista verkkokaupoista tavaraa Black Fridayn aikoihin ja tuotteet olivat seuraavan viikon alussa minulla. Varmasti osa tuotteista toimitetaan määräaikaan mennessä, mutta jouluna on moni muukin varmasti tehnyt tilauksia. Jos jokin tavara on kriittisesti saatava, niin ehkä kannattaa kivijalkamyymälästä käydä se noutamassa tai jo hyvissä ajoin ostaa. Jotkin kaupat tarjoavat varaa ja nouda -palveluita, jotta voit varata tarjoustuotteenkin ja noutaa myöhemmin soveltuvasta myymälästä.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

8/11

Uuden vuoden aatto on tosiaan aivan tavallinen työpäivä, eli poikkeaa hieman juuri jouluaatosta, joka on puolestaan laajemmin vapaapäivä monilla aloilla.

 


@Jahola  kirjoitti:

Tilasin TV kortin ja Conaxin 13.12. lähti 17.12. ei oo näkynyt. Hienosti toiminut asiakaspalvelija teki uuden tilauksen 22.12. ? ei ole posti kulkenut 30.12. mennessä. 


Kaapelikortit postitetaan hieman eri paikasta kuin muut laitteet, ja tavallisesti tilaukset käsitellään juuri noin viikon kuluessa. Mitään pitkää toimitusaikaa ei siis näidenkään kohdalla pitäisi olla.

Tuosta 22. päivästä ei ole nyt kulunut vielä montaakaan arkipäivää, eli se saattaa olla vielä postituksella käsittelyssä. Tuo aikaisemmin tehty tilaus onkin sitten mystisempi, että mihin se on hukkunut jos kerran 17.12. näkyy lähetyspäivä. Hyvä että olit kuitenkin jo asiakaspalveluumme yhteydessä, ja sieltä tehtiin tilaus uudelleen. Voimme toki tuon 22. päivänä tehdyn tilauksen tilannetta vielä asiakaspalvelussa tarkastella, että missä on parhaillaan etenemässä. 

 

Todella harmi, ettei kaapelikortin ja kortinlukijan tilaus ole tullut vielä perille ja toimitusaika on näin päässyt venymään! Pahoittelut vielä viivästyksestä, toivotaan että tuo uudelleen tehty tilaus on pian sinulle toimitettu.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 15 kpl

9/11

Kaapelikortit ovat matkalla omissa kirjekuorissaan ja Conaxit omissaan, joten neljä postitusta etsii kotiaan. Noh, joulu se on 2020:kin, ehkä silloin on ainakin yksi kortti löytänyt perille Conaxin saan ehkä Sellon Telia-, Elia- tai DNA-kaupasta. Hyvää Uutta Vuotta!

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

10/11

Tilasin viikko sitten benq xl 2546 näytön ja eioo mitään tapahtunut viikossa tilaukselle vaikka sivuilla lukee varastossa? 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.