Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
PasiML
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Tyhjät lupaukset toimitusajoista

Minkä takia lupaatte varastossa oleville laitteille toimitusaikoja kun ette niistä selvästikään pysty pitämään kiinni? Tilasin varastotuotteen la 21.12. klo22.14. Sain 22.16 ilmoituksen "Tilaus käsittelyssä". Maanantaina ei tilaukselle tapahtunut mitään ja kyselinkin tilanteesta Chatin kautta. "Toivottavasti tulee perjantaina", oli vastaus.

 

Jouluaattona 24.12. ei edelleenkään ollut statuksessa tapahtunut mitään muutosta. Jouluaatto EI ole pyhäpäivä ja Postikin vielä jouluaattoina tavaraa toimittaa, joten Telialla olisi ollut mahdollisuus toimia lupauksensa mukaisesti. Paketin toimitus pyydettiin 24/7 automaattiin.

 

Tuote tilattiin Telialta nimenomaan sen vuoksi, että toimitusaikalupauksen mukaan se ehtisi vielä joulupakettiin. Muut toimittajat lupasivat 3-5 päivän toimitusaikoja.

 

Nyt perjantaina sain Postin seurantatunnuksen ja ilmoituksen tuotteen toimittamisesta Postin haltuun. Ei ollut seurantatunnuksen mukaan vielä saapunut Postille. En kauheasti laskisi sen varaan, että tänään saapuukaan ja näin ollen toimitus siirtynee ensi vuoden puolelle. Tuohonhan mahtuu vielä toinenkin aatto ennen vuoden vaihtumista ja aattojen kummallakin puolelle Telialaisilla lienee joku "ei tehdä mitään"-jakso.

 

Ihan vaan siis tiedoksi muille: omien kokemusteni mukaan nuo toimitusaikalupaukset on vitsi. Jos tuotteen saaminen tiettyyn päivään mennessä on kovinkin kriittistä, kannattanee kääntyä muiden toimittajien puoleen.

16 vastausta
IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions


@samssoni  kirjoitti:

Tilasin viikko sitten benq xl 2546 näytön ja eioo mitään tapahtunut viikossa tilaukselle vaikka sivuilla lukee varastossa? 


Näyttöä pitäisi tosiaan olla varastossa. Saitko tästä tilausvahvistuksen mailiisi? Mikäli vahvistus on saapunut, niin otatko yhteyttä vaikkapa chatin kautta, niin katsotaan mikä siellä on tilanne.

Vieras74
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 795 custom-general.kudos
  • 1042 custom-general.replies
  • 72 custom-general.solutions


@Vieras74  kirjoitti:

Tällaiset tilanteet ovat aina harmillisia. Jos tuotetta verkkokaupasta löytyy, se yleensä lähtee saman tien matkaan ja on asiakkaalla jo muutaman päivän kuluessa tilauksesta. Suurin osa tilauksista hoituu nimenomaan tällä kaavalla. Poikkeuksiakin sekaan toki mahtuu. Miten tässä sinun tapauksessa kävi, lähtikö se siis meiltä eteenpäin mutta jäi sitten postin kuljetuksiin pidemmäksi aikaa? Vai tapahtuiko jotain muuta? Asiakkaan kannaltahan lopputulos ratkaisee, oli sitten kyse postin kuljetuksen viivästymisestä tai meidän päässä tapahtuvasta virheestä tai muusta tilanteesta, joten ymmärrän harmituksen.  

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE |
Vieras74
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Merja_J  kirjoitti:

@Vieras74  kirjoitti:

Tällaiset tilanteet ovat aina harmillisia. Jos tuotetta verkkokaupasta löytyy, se yleensä lähtee saman tien matkaan ja on asiakkaalla jo muutaman päivän kuluessa tilauksesta. Suurin osa tilauksista hoituu nimenomaan tällä kaavalla. Poikkeuksiakin sekaan toki mahtuu. Miten tässä sinun tapauksessa kävi, lähtikö se siis meiltä eteenpäin mutta jäi sitten postin kuljetuksiin pidemmäksi aikaa? Vai tapahtuiko jotain muuta? Asiakkaan kannaltahan lopputulos ratkaisee, oli sitten kyse postin kuljetuksen viivästymisestä tai meidän päässä tapahtuvasta virheestä tai muusta tilanteesta, joten ymmärrän harmituksen.  


Tilaus on jossain matkalla mutta en tiedä tarkemmin. Teen seuraavaksi rikosilmoituksen Poliisille, mikäli tähän ei löydy ratkaisua. En ajatellut olla verkkokaupan huijauksen uhri! Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään tilauksia Telian Verkkokaupasta! Jos haluatte kokeilla onnea niin maksakaa ainostaan luottokortilla tilauksenne niin voitte ehkä saada rahat takaisin. On aika *******usta koko verkkokauppa.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 483 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions


@Vieras74  kirjoitti:

@Merja_J  kirjoitti:

@Vieras74  kirjoitti:

Tällaiset tilanteet ovat aina harmillisia. Jos tuotetta verkkokaupasta löytyy, se yleensä lähtee saman tien matkaan ja on asiakkaalla jo muutaman päivän kuluessa tilauksesta. Suurin osa tilauksista hoituu nimenomaan tällä kaavalla. Poikkeuksiakin sekaan toki mahtuu. Miten tässä sinun tapauksessa kävi, lähtikö se siis meiltä eteenpäin mutta jäi sitten postin kuljetuksiin pidemmäksi aikaa? Vai tapahtuiko jotain muuta? Asiakkaan kannaltahan lopputulos ratkaisee, oli sitten kyse postin kuljetuksen viivästymisestä tai meidän päässä tapahtuvasta virheestä tai muusta tilanteesta, joten ymmärrän harmituksen.  


Tilaus on jossain matkalla mutta en tiedä tarkemmin. Teen seuraavaksi rikosilmoituksen Poliisille, mikäli tähän ei löydy ratkaisua. En ajatellut olla verkkokaupan huijauksen uhri! Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään tilauksia Telian Verkkokaupasta! Jos haluatte kokeilla onnea niin maksakaa ainostaan luottokortilla tilauksenne niin voitte ehkä saada rahat takaisin. On aika *******usta koko verkkokauppa.


Muuten en ota  kantaa asiaan  kun en ole lukenut  ketjua  kokonaan 

 mutta  välttäisin viimeiseen  saakka aina  maksamasta  tuotetta  ennen kuin olen saanut  sen koska  asiakas on aina heikoilla  jos  myyjälike  esim vaikka menny konkkaan .

Vieras74
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Näköjään tällä palstalla vastataan nopeammin kuin asiakaspalvelussa. Hyvä niin ,että vastataan sentään jossain.

AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 160 custom-general.kudos
  • 344 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions


@Vieras74  kirjoitti:


Tilaus on jossain matkalla mutta en tiedä tarkemmin. Teen seuraavaksi rikosilmoituksen Poliisille, mikäli tähän ei löydy ratkaisua. En ajatellut olla verkkokaupan huijauksen uhri! Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään tilauksia Telian Verkkokaupasta! Jos haluatte kokeilla onnea niin maksakaa ainostaan luottokortilla tilauksenne niin voitte ehkä saada rahat takaisin. On aika *******usta koko verkkokauppa.


 

Oletko saanut meiltä kuittauksen s-postiisi tilauksen postituksesta? Siinä viestissä on mukana Postin seurantakoodi ja linkki Postin sivulle. Tilauksen ja toimituksen väli saattaa joskus venyä, jos laite on suosittu ja se pääsee hetkellisesti loppumaan meiltä. Itse tein joulun alla Telian verkkokaupasta tablettitilauksen, jonka toimitus venähti laitteen suosiosta johtuen, mutta jonka kuitenkin lopulta sain😊 Tilausvahvistuksen ja toimitusvahvistuksen välissä ei tule viestiä, joten on ymmärrettävää, että epäilykset onnistuneesta tilauksesta saattaa herätä, jos aikaa kuluu paljon eikä meistä kuulu mitään. Tilaus on kuitenkin meillä koko ajan käsittelyssä ja jonossa.