Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Routtu
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

e-laskun tilaaminen ei onnistu

Olen yrittänyt about 20 kertaa tilata verkkopankissa e-laskun Telialta, mutta ei onnistu. Vaikka syötän vaaditut laskun yksilöimistiedot ym. niin ei onnistu. Olen chatissa kysynyt neuvoa, mutta siellä ei osata auttaa, sanottiin vaan että ota yhteys pankkiin. Kysyin sitten pankista, mutta sieltä vastattiin, että ota yhteys laksuttajaan. Mitä siis tehdä kun kumpikaan ei kykene ratkaisemaan ongelmaa?

20 vastausta
Routtu
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nimenomaan sen pitäisi onnistua. Ja kyllähän se on usein näyttänyt onnistuvan ja aina olen ajatellut että no nyt se varmaan meni läpi. Mutta aina on kuitenkin seuraava lasku tullut sähköpostiin.
Ja kyllä - olen toiminut tarkkaan ohjeiden mukaan. Voin koettaa vielä kerran tietenkin ja toivoa että se nyt menisi läpi.

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Heippa @Routtu!

 

Yritän auttaa parhaani mukaan. Käytän apuna kuvia, joissa osa tiedoista on puoliksi piilotettu. Kysy, jos tuli jokin ongelmakohta Hymiö Onnellinen

 

  1. Aloitetaan poistamalla kaikki identtiset tilatut e-laskut osoitteessa https://uusi.op.fi/

 

OP - Kaikki palvelut

OP - Tilatut e-laskut ja e-laskun poistaminen

 

 

Huomioitavaa!

Jos haluat poistaa alkuperäisen kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä. Minulla tällä toimenpiteellä ei ole ollut vaikutusta.

 

 

2. Tilaa uusi e-lasku, jos kyseessä on pelkkä matkapuhelinliittymä, niin valitse aihe "Telia matkapuhelin/liikkuva netti". Syötä viimeisimmän kyseessä olevan matkapuhelinliittymän laskun viitenumero ja laskun ensimmäinen puhelinnumero (ilman välilyöntejä). Löydät kaikki laskusi Telian Omilta Sivuilta, jonka suora osoite on seuraavanlainen:

https://www.telia.fi/OmatSivut/messagingCenter.do (Laskut ja viestit -sivu)

 

OP - laskuttaja

OP - e-laskuun tarvittavat tiedot

Telia - laskulla oleva ensimmäinen puhelinnumero

Telia - laskun viitenumero

 

 

3. Nyt kaikki pitäisi olla valmista! Muutaman päivän päästä Telian Omilla Sivuilla laskutustiedot muuttuvat automaattisesti Hymiö Onnellinen

 

Lähde: https://www.telia.fi/OmatSivut/customerInfo.do?action=BILLING

 

Huomioitavaa!

Etkö saanut e-laskua verkkopankkiisi? E-laskun kytkentä on osunut liian lähelle seuraavan laskun muodostumista ja siksi lasku on vielä entisellä laskutustavalla; paperi- tai sähköpostilaskulla.

 

Telia - matkapuhelinliittymä on e-laskuna

 

Toivottavasti näillä ohjeilla onnistuisi viimeinkin e-laskun kytkeminen! Hymiö Erittäin onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Routtu
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos ohjeista. Poistin nyt ylimääräiset kytkennät joita olikin melkoinen lista. Jäljelle jäi vain yksi MATKAPUHELIN/LIIKKUVA NETTI -kytkentä. Sitä vain ihmettelen että jos puhelin ja liikkuva netti ovat samassa, niin miksi puhelimen lasku tulee suoraan e-laskuna, mutta liikkuvan netin lasku ei tule. Siksi olen näitä yrityksiä tehdä lukuisia kertoja huonolla menestyksellä.
Onko siis nyt parempi odottaa ja katsoa mitä tapahtuu.

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ole hyvä @Routtu!

 

Sinulla ei taida olla yhteislaskuna liittymät, jolloin joudut tekemään kaksi (2) erillistä e-laskustusta:

- puhelimen lasku (joka oli ylläolevassa ohjeessa)

- netin lasku

 

Nykyisin Telian asiakkaat voivat tehdä yhteislaskun itsepalveluna Omien Sivujen laskutustiedot-sivulla joka vilahti ohjeissani eli yhdeksi laskuksi. Sitten tuosta ensimmäisestä yhteislaskusta tarvitaan se viitenumero ja asiakasnumero tai yksilöintitieto e-laskun kytkentään sekä aihekategoriaan "..ja yhteislasku" verkkopankissa 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Vinkki yhteislaskun käyttäjille

 

Jos Telian verkkokaupasta tekee uuden liittymätilauksen, niin lomakkeessa on vaihtoehto "olen jo Telian asiakas ja haluan pitää nykyisen laskutustavan". Puhelimessa tai myymälässä asioidessa kannattaa varmuuden vuoksi mainita, että haluaa samalle laskulle eli yhteislaskulle.

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Routtu
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei!

 

Vielä kerran kysyn tätä asiaa, koska juuri nyt tuli lasku edelleen sähköpostiini, vaikka olin juuri tilannut e-laskun. Siitä tosin on vain jokunen päivä aikaa, joten voi kai olla ettei ole vielä ollut vaikutusta, jos lasku oli jo tuloillaan. Mutta mietin  silsi menikö oikein.

 

Minulle on vielä hieman epäselvää, kun mulla on sekä puhelin että 4G liikkuva netti, niin teenkö siis kaksi kertaa MATKAPUHELIN/LIIKKUVA NETTI -kytkennän. Eli käytänkö liikkuvassa netissäkin yksilöimistunnisteena sitä puhelinnumeroa, vaikkei se puhelinliittymä varsinaisesti olekaan. Vai miten se pitäisi tehdä. Alkaa vain näyttää siltä ettei tämä vieläkään onnistu.

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions


@Routtu kirjoitti:

Hei!

 

Vielä kerran kysyn tätä asiaa, koska juuri nyt tuli lasku edelleen sähköpostiini, vaikka olin juuri tilannut e-laskun. Siitä tosin on vain jokunen päivä aikaa, joten voi kai olla ettei ole vielä ollut vaikutusta, jos lasku oli jo tuloillaan. Mutta mietin  silsi menikö oikein.

 

Minulle on vielä hieman epäselvää, kun mulla on sekä puhelin että 4G liikkuva netti, niin teenkö siis kaksi kertaa MATKAPUHELIN/LIIKKUVA NETTI -kytkennän. Eli käytänkö liikkuvassa netissäkin yksilöimistunnisteena sitä puhelinnumeroa, vaikkei se puhelinliittymä varsinaisesti olekaan. Vai miten se pitäisi tehdä. Alkaa vain näyttää siltä ettei tämä vieläkään onnistu.


Terve @Routtu! Hymiö Onnellinen

 

Kyllä. Sinullahan tulee kaksi erillistä laskua Telialta, joista toinen on matkapuhelinlasku. Eikö vain? Tässä tapauksessa sinun tulee tehdä 2 eri e-laskusopimusta:

  • Puhelimen e-lasku = viimeisimmän Telia puhelinlaskun tiedot (ensimmäinen laskulla puhelinnumero = matkapuhelinnumerosi ja viitenumero tilisiirtolomakkeesta). Tämä taisi olla OK?
  • Netin e-lasku = viimeisimmän Telia nettilaskun tiedot (ensimmäinen laskulla oleva puhelinnumero = liikkuvan netin matkapuhelinnumero ja viitenumero tilisiirtolomakkeesta)

 

Jos teit puhelinlaskun e-laskun kytkennän onnistuneesti, niin tiedot päivittyvät Omille Sivuille muutamien päivien päästä. Miltä siellä näyttää? Onko puhelimen osalta vielä tiedot päivittynyt?

 

Telia - matkapuhelinliittymä on e-laskuna

 

Huom.! Jos teit kytkennän juuri ennen muodostuneen laskun aikana, niin se menee juurikin tuohon mainitsemaasi sähköpostiin.

 

 

Voit tarkistaa myös jälkikäteen OP:n sivuilla, että olet antanut varmasti oikeat laskun yksilöintitiedot. Mene Tilatut e-laskut -sivulle ja napsauta välilehdellä kyseisen e-laskun nimeäsi.

 

OP - e-laskun tietojen tarkastelu

 

 

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 809 custom-general.kudos
  • 1090 custom-general.replies
  • 73 custom-general.solutions

Ja sellainen lisäys tähän vielä että yleensä meneillään olevalle laskutuskaudelle tuo laskutustapa ei muutu vaan vasta sitä seuraavalle. Eli jos olet tehnyt kytkennän tämän laskutuskauden aikana niin siihen se ei vielä ehdi välttämättä muuttua. Ja kuten @Sekunti tuossa hienosti opastikin niin jos sinulle tulee kaksi laskua, niin silloin molemmista pitää tehdä oma e-laskusopimus.

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions


@Merja_J kirjoitti:

Ja sellainen lisäys tähän vielä että yleensä meneillään olevalle laskutuskaudelle tuo laskutustapa ei muutu vaan vasta sitä seuraavalle. Eli jos olet tehnyt kytkennän tämän laskutuskauden aikana niin siihen se ei vielä ehdi välttämättä muuttua. Ja kuten @Sekunti tuossa hienosti opastikin niin jos sinulle tulee kaksi laskua, niin silloin molemmista pitää tehdä oma e-laskusopimus.


Hei, saitko hoidettua nuo e-laskusopimusten kytkennät @Routtu? 🎅

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Routtu
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei pitkästä aikaa!

 

Sain vihdoin tuon liikkuvan netin kytkettyä onnistuneesti, mutta taas tuli uusia ongelmia. Joulukuussa loppui puhelimeni liitttymäsopimus enkä ehtinyt uusia sitä kuin vasta muutama päivä sen jälkeen käymällä liikkeessä henk. koht. Eli tuli pieni gäppi ja siis kaksi sopimusta lyheyllä välillä. Enpä aavistanut että seuraava puhelinlasku tuleekin sitten paperisena ja siinä lukee että "Paperilaskun toimitusmaksu 2,90€" enkä ole sitä tilannut paperisen vaan sen piti jatkua e-laskuna kuten aiemminkin.

 

Näitä ylimääräisiä maksuja on tässä kukausien aikana päässyt tulemaan vähän turhan paljon niin että alkaa hiukkasen harmittaa. Nyt tosin ihmettelen taas laskun suuruutta, kun se on paljon suurempi kuin aikaisemmin. Koetin soittaa palvelunumeroon, mutta on ruuhkaa, Täytyy katsoa löytyykö täältä jokin selitys.