Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63984
Kirjoituksia 174264

jatkuva tunnusten oikeellisuuden vahvistaminen



Highlighted

jatkuva tunnusten oikeellisuuden vahvistaminen

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 467 kpl

jatkuva tunnusten oikeellisuuden vahvistaminen

1/12

Mulle tulee säännöllisesti  omille sivuille  pyyntö  että  vahvista sähköpostisi ja  puhelinnumerosi oikeellisuus 

äsken   tuli samanlainen    sähköpostiin 

alkaa jo ärsyttään  miksi tietoja kysellään  jatkuvasti 

 pitäis klikata linkkiä

 mitä en tuu tekeen poistin viestin .

11 vastausta
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 425 kpl

2/12

@MMALINEN  kirjoitti:

Mulle tulee säännöllisesti  omille sivuille  pyyntö  että  vahvista sähköpostisi ja  puhelinnumerosi oikeellisuus 

äsken   tuli samanlainen    sähköpostiin 

alkaa jo ärsyttään  miksi tietoja kysellään  jatkuvasti 

 pitäis klikata linkkiä

 mitä en tuu tekeen poistin viestin .


Muistaakseni itsellä tuli samaa joku vuosi sitten ja aina kun tyhjensi sivuhistorian ja evästeet Telian sivuilta. Toki hävisi vähäksi aikaa kun klikkasi taas linkkiä.

Nyt ei ole enää tapahtunut moista enkä ole tyhjentänyt evästeitäkään kun ei ole ollut tarvetta.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 105 kpl

3/12

Nää kyselyt on kieroja, ettei niistä aina tiedä onko ne totta vai huijausta. Googlekin kysyi jotain vaihtoa, vaihdoin ja sen jälkeen tuli säköpostiin ilmoitus, että "joku on yrittänyt vaihtaa tunnustasi". Minä kyllä vaihdoin, mutta eikö se kysely ollutkaan googlelta.

Kännykkääkin tuli viesti, että "luottokortti maksusi ei ole tullut perille". Reaktiohan oli poistaa viesti äkkiä puhelimesta, ettei vahingossa paina linkkiä. Sitten tuli tietokoneen sähköpostiin sama, ei ollutkaan huijausviesti vaan aito.

Tuli vaan mieleen, että miten hotelli voi nähdä, että on maksettu mutta maksu ei ole tullut perille.

 

 

Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 376 kpl

4/12

Sepäs se, kun huijaukset ovat nykyään niin aitoja. Ihan tietoturva-alan ammattilaisetkin voivat mennä ovelimmissa retkuun. Kerran juttelin erään tutkija  kanssa ja hän kertoi, että oli odottanut DHL:n pakettia, jolla oli kiire. Sähköpostiin tuli viesti, että paketti on jumissa (se oli satunnainen huijausviesti, huijarit eivät tienneet oikeasta tilauksesta), maksa tyyliin 20€, että saat paketin. No hän maksoi, ja vasta sitten kun kuriiri soitti, että olemme tässä alaovella, hoksasi tutkija, että retkuun mentiin. Tämä noin 3v sitten, kun ei aivan jokapäiväisiä nämä huijaukset vielä olleet.

 

Aloittajan tapauksessa uskoisi  Omien Sivujen ilmoituksen olevan aito. Muistaakseni jossain tapauksessa tuo yhteystietojen tarkistus voi mennä jumiin, kuten @kiisseli67 kävi.

 

Sähköpostiviestistä on paha sanoa. Toki Telian aspa tietää, mitkä viestit ovat aiheellisia, jos sieltä kysyy.

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 467 kpl

5/12

Litan nyt  samaan  että onko tää twelian osoitteita  meinaan sähköpostiosoitteet menny aika kummalliseksi  A2ebsmailer@sec-post.teliacompany.com

 osotteesta tuli viesti että laajakaista liittymässäsi tehdään huoltotöitä 6.6

 oli siis liittymän numeroki mukana samanlainen viesti tuli tekstiviestinä  minkä  puhelin tunnisti  telian asiakaspalvelunumeroksi 

et jos on oikee viesti niin kuin  varmaan onkin  niin telia voi sähköpostiosoitteen    tyylksi  älävastaa.telia.fi

ihan siksi  kun tommoset numero kirjain yhdistelmät monesti ajattelee roskapostiksi .

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 922 kpl

6/12

@MMALINEN  kirjoitti:

Litan nyt  samaan  että onko tää twelian osoitteita  meinaan sähköpostiosoitteet menny aika kummalliseksi  A2ebsmailer@sec-post.teliacompany.com

 osotteesta tuli viesti että laajakaista liittymässäsi tehdään huoltotöitä 6.6

 oli siis liittymän numeroki mukana samanlainen viesti tuli tekstiviestinä  minkä  puhelin tunnisti  telian asiakaspalvelunumeroksi 

et jos on oikee viesti niin kuin  varmaan onkin  niin telia voi sähköpostiosoitteen    tyylksi  älävastaa.telia.fi

ihan siksi  kun tommoset numero kirjain yhdistelmät monesti ajattelee roskapostiksi .


Kiitokset ilmoituksesta. Tuo viesti on tosiaan peräisin meiltä mutta osoitteessa on nyt ilmeisesti jotain häikkää jos ja kun se näkyy tuossa muodossa. Laitetaanpa tästä selvitystä eteenpäin, jotta saataisiin se fixattua oikeaan muotoon. Kieltämättä erittäin hämäävä osoite jonka helposti tulkitsee roskapostiksi. 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

7/12

Itselleni tuli myös ilmoitukset sekä 29.7. ja 31.7.2019 A2ebsmailer@sec-post.teliacompany.com:

"Hei,

verkossamme on havaittu laajakaistaliittymäsi xxx-xxxxxx toimintaan vaikuttava alueellinen ongelma, jota korjataan parhaillaan. Ilmoitamme uudella viestillä, kun vika on saatu korjattua. Laajakaistasi saattaa kuitenkin toimia jo ennen ilmoitusta. Pahoittelemme häiriötä. Lisätietoja viasta löydät osoitteesta telia.fi/hairiotiedotteet T. Telia"
Tuolloin ei mitää häriötiedotetta kuitenkaan ollut. Myöhemmin ( siis tähän päivään mennessä)mitään ilmoitusta vian korjauksesta ei ole tullut eli ilmeisesti vika on edelleen päällä. Välillä tosiaan Ooklan mukaan nopeudet ovat olleet luokkaa 10-20 megaa (tilattuna 100/10). Jos vika on edelleen päällä (viitaten teidän ilmoitukseen) niin tämähän ilmeisesti hyvitetään seuraavassa laskussa.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 411 kpl

8/12

Viesti on lähtenyt meidän ennakoivasta häiriötiedotuspalvelusta joka laittaa viestiä muutostöistä ja yleisistä häiriöistä, jos suoraan voidaan yhdistää että ne koskettavat sinun liittymää.

Palvelun aikamäärityksiä voi hallita omilta sivuilta, että millä aikavälillä ilmoituksia haluaa vai haluaako ollenkaan.

Esim. jos liittymälle on määritetty häiriötiedotuspalvelu päälle välille 8-22 niin tuolla aikavälillä laitetaan tiedoteviestejä mutta jos korjauskuittaus tehdään tuon ajan ulkopuolella niin viesti ei silloin saa ollenkaan.

Telia.fi:lle ei nouse kaikki yleiset häiriöt, ongelman laatu ja laajuus vaikuttaa tähän.

 

Oletko noita nopeuksia testannut wifin vai verkkokaapelin kautta ja onko samalla ollut muita käyttäjiä/palveluita jotka kaistaa vievät?

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

9/12

Testaan nopeuksia aina ja vain verkkokaapelin kautta ja tuolloin ei ole ollut muita käyttäjiä/palveluita, jotka kaistaa vievät. Vaihdan myös tällöin palvelinta, johon otan koeyhteyttä, koska kellonajasta riippuen Tku-Hki väli on joskus selkeästi hitaampi kuin esim. samaan aikaan Tku-Laitila väli. Normaalisti nopeudet ovat vaihteluvälillä 70-92 ja toiseen suuntaan n. 11.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 339 kpl

10/12

Onko sinulla kiinteä laajakaista vai mobiililaajakaista? Kuinka usein näitä nopeuden tipahtamisia tapahtuu yhteydelle? Se kannattaa vielä kodin sisäverkosta tarkistaa ettei mikään muu laite käytä verkkoyhteyttä, kun yhteyden nopeutta mittaa.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.