peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57269 Jäsentä
160256 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Mikä on Telia Yhteisö?

Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

Mikä on Telia Yhteisö?

hero1260_720.jpg 

 

 

Tervetuloa Telia Yhteisöön, digitaalisesta elämästä ja elämänmenosta kiinnostuneiden yhteisöön. Täällä keskustellaan ja jaellaan vinkkejä esimerkiksi kännykkä- ja nettiliittymistä sekä niiden lisäpalveluista, puhelimista/tableteista ja muista laitteista, lisälaitteista- ja tarvikkeista, erilaisista online-palveluista kuten vaikka leffavuokraamoista ja niiden leffoista, appseista yms yms. Mitä näitä nyt onkaan!

 

Jäsenillämme on monenlaista osaamista ja kokemusta, ja lisää jäseniä liittyy mukaan koko ajan. Lueskele ja selaile mitä täältä löytyy tai liity mukaan, ihan kummin vain Hymiö Onnellinen

 

Mukana on Yhteisö-tiimin lisäksi myös muita Telian työntekijöitä, tunnistat heidät violetista arvonimestä kuten esimerkiksi Telialainen tai Asiantuntija. He osallistuvat aina silloin tällöin keskusteluihin mutta pääroolissa olette te asiakkaat - tärkeintä on keskustelu ja kokemuksien sekä tiedon jakaminen sekä se että pidät hauskaa ja viihdyt täällä Hymiö Onnellinen

 

Olen yhteisön oma yhteisömanageri tai yhteisön isäntä, ja vastaan Yhteisöstä ja esimerkiksi siitä, että Yhteisö on hyvä ja mukava paikka keskustella, verkostoitua ja hakea tietoa. Kirjoittelen ja tuotan tänne erilaista sisältöä yhdessä muiden Telian työntekijöiden kanssa, blogikirjoitusten ja videoiden muodossa. Osallistun itsekin aina silloin tällöin keskusteluun.

 

Yhteisö-tiimiin kuuluu minun lisäkseni joukko moderaattoreita ja he keskustelevat kanssanne sekä opastavat tiedon alkulähteelle. Moderaattorit vievät Yhteisössä käytyjä keskusteluita tiedoksi Teliassa eri tahoille ja tuovat aina tilaisuuden tullen tietoa takaisin tänne Yhteisöön. He ovat samalla myös perinteisiä keskustelufoorumin moderaattoreita.

 

Olen koostanut Yhteisön säännöt tähän kirjoitukseen, tutustuhan näihin viimeistään silloin kun liityt mukaan ja kirjoitat ensimmäisen kirjoituksesi.

 

Uusi yhteisöalusta sisältää lukuisia uusia kivoja ja hyödyllisiä ominaisuuksia. Muutamia mainitakseni niin nyt Yhteisössä pystyy palkitsemaan erityisen hyvien ja auttavaisten viestien kirjoittajia painamalla ”Tykkää”-nappia aina kunkin kyseisen viestin kohdalla. Keskustelun aloittaja voi merkitä ratkaisuksi painamalla "Hyväksy ratkaisuksi"- nappia sellaisen viestin kohdalla, jossa oli ratkaisun hänen ongelmaansa ja näin nostaa näitä kysymys ja ratkaisu -pareja esiin myös Yhteisön hakukoneessa. Yhteisössä on kattava arvonimi- ja arvomerkkijärjestelmä ja näitä voi ansaita olemalla aktiivinen ja auttaen muita Yhteisön jäseniä heidän kysymyksissään. Ja niin edelleen.

Tulen huomioimaan ja palkitsemaan Yhteisön aktiivisempia jäseniä, täällä aiheesta lisää.

 

Yhteisö on jatkumoa vuonna 2009 perustetulle Keskustele ja kysy -palstalle. Palsta oli suosittu ja siellä olikin kuukausittain kymmeniä tuhansia kävijöitä ja sinne kirjoitettiin vuosien varrella kymmeniä tuhansia viestejä. Kiitos kaikille aktiivisuudesta vanhalla palstalla ja jatketaanhan keskusteluita täällä Klaanissa uusitulla alustalla Hymiö Onnellinen

 

Siirsimme kaikki vanhan palstan viestit tänne Yhteisöön (noin 100 000kpl) ja vieläpä siten, että viestiketju jonka tuorein viesti on alle kuukauden vanha siihen voi jatkaa vielä keskustelua. Jos taasen tuorein viesti on kuukauden vanha tai yli, se ketju on arkistossa ja nämä (niin kuin muutkin) viestit löytyvät Yhteisön hakukoneella. Tieto on siis täällä tallessa.

 

Vanhalla palstalla oli ilmoitus jossa pyysimme heitä, jotka haluavat siirtää viestinsä sekä nimimerkkinsä vanhalta palstalta tänne Yhteisöön, ilmoittamaan siitä meille. Muiden kuin ilmoittautuneiden kohdalla siirsimme tänne myös heidän viestinsä tottakai ja niiden viestien kirjoittaja ja hänen nimimerkkinsä näkyy muodossa nimimerkki_. Jatkossa vanhan nimimerkin ja sen kirjoittamien viestien siirtoa sen vanhan tutun nimimerkin kirjoittamiksi emme välttämättä pysty enää toteuttamaan.

 

Voit rekisteröityä Yhteisöön kahdella eri tapaa: 1) Telia-tunnuksen (ex. Sonera tunnuksen) avulla tai 2) Luomalla Yhteisöön käyttäjätilin. Ohjeet näihin molempiin tapoihin löydät täältä (katso kohta "Aloitus"). Rekisteröityminen Telia-tunnuksen avulla kannattaa, se nimittäin helpottaa kirjautumisia: Voit kirjautua samoilla tunnuksilla sekä telia.fi:lle että tänne Yhteisöön. Ja vieläpä niin, että ollessasi kirjautuneena tänne Yhteisöön niin tietyn aika-ikkunan puitteissa pääset ilman eri kirjautumista myös telia.fi:lle. Myöhemmin myös toisinpäin. Telia-tunnus ei ole kuitenkaan pakollinen jotta pääset Yhteisöön mukaan - tänne voi liittyä kuka tahansa. Huomioithan, että jos sinulla oli tunnukset vanhalle palstalle niin et pääse niiden avulla kirjautumaan tänne Yhteisöön. Luo silloin itsellesi uusi tunnus yllä olevan linkin kautta löytyvän ohjeen avulla.

 

Yhteisö ei ole mitään ilman sen jäseniä sekä yhdessä tekemistä ja hyvää sisältöä. Jos et ole vielä liittynyt Yhteisöön niin tee se viimeistään nyt, tutustu täällä käynnissä oleviin keskusteluihin ja tuo niihin oma näkemyksesi ja kokemuksesi. Auta muita aina kun pystyt, haasta rakentavasti uusien ideoiden kohdalla, kehu ja kiitä kaveria avun saatuasi ja niin edelleen.

 

Tehdään Telia Yhteisöstä Suomen parhain yhteisö Hymiö Onnellinen

 

Tero

 

EDIT 27.6.2017: Olemme nyt Telia joten muokkasin tekstin Sonera --> Telia

35 Kommentit
Vakiokalustoa ☆☆
Toivottavasti Klaani menestyy.
Vakiokalustoa

Oleellista ei ole onko siellä manakereita, neuvonantajia vai mitä, vaan se, kuinka nopeesti ongelmiin ja palautteisiin vastataan kunnollisesti!

 

Blogit vievät turhaan aikaa, kun pitäisi olla vastaamassa palstalla kysymyksiin.

 

 

...ja äkkiä takasin Viihde ja Kaapeli-TV omiin keskusteluosioihinsa!!!!

 

 

Vakiokalustoa ☆☆

Osittain samaa mieltä DigiHate, nopea ja kunnollinen vastauksen saaminen on aina ensisijalla, jotta ongelmat saataisiin mahdollisimman nopeasti korjattua, ja myös ilman että asiakkaan tarvitsee erikseen soittaa Soneralle. Itse pidän todella tärkeinä juurikin tämän kaltaisia foorumeita mistä voi kysyä apua. Mun mielestä kyllä Neuvonantajat antaa osaavan kuvan foorumista, se että foorumilla ei olisi ollenkaan Neuvonantajia voisi antaa foorumista ihan toisenlaisen kuvan, jolloinka asiakkaat päätyisi useammin soittamaan Soneralle kuin ilmoittamaan vian foorumille.

 

Voit ehdottaa tuota Viihde ja Kaapeli-TV osiota täällä:

 

http://klaani.sonera.fi/t5/Klaanin-kehitysideat-ja/Kehitysideat-ja-toiveet/m-p/96625#U96625

Vakiokalustoa ☆☆

Btw, alko mietityttämään tuo että mulla oli myös viestejä tuolla Soneran Kysy Verkossa palstalla, en ole varma tarkoittaako se juuri sitä vanhaa palstaa (Vanhan Palstan Soneralainen), en tiedä onko vanhaa palstaa enää olemassa, mutta oli mulla siellä muutama viesti.

Kunniajäsen

Vanhaa palstaa ei ole enään olemassa... Vanhat viestit on siirretty tähän uuteen palstalle, Sonera Klaaniin.

Konkari

 

Tämä myllerretty keskustelupalsta hakee linjaansa ja muotoaan. Vanha palsta oli Soneran parasta palvelua esittäessään julkisesti Soneran vastauksia käyttäjien ongelmiin. Uudet vetäjät ovat halunneet laajentaa kuvaa. Tarve katseenkestäviin Soneran ongelmaratkaisuihin ei ole kadonnut mutta tilaa ongelmaratkaisuakin laajemmalle käsittelylle on jos näkemystä ja resursseja riittää.

Vakiokalustoa ☆☆

Hiljaa hyvä tulee, kyllä Klaani-sivustosta vielä hyvä saadaan kunhan kaikki viat on korjattu ja lisää ominaisuuksia lisätty.

Moderaattori

Ehdottomasti tästä tulee hyvä. Alusta on parempi kuin vanhassa keskustelufoorumissa. Täällä on myös mahdollisuus, että porukka tulee tutummaksi kun jokaisella on oma profiilinsa, missä voi kertoa itsestään. Edelleen halutaan jatkaa avoimella linjalla ja käsitellään erilaisia asioita täällä julkisesti. Meidän moderaattorien tehtävä on tuoda viestiä Soneralta tänne yhteisöön ja yhteisöstä Soneran suuntaan. Täällä ei voida asiakastietoja käsitellä, mutta monista asioista riittää yleisluonteisempi keskustelu ja avunanto!

Konkari

 

Varmaan enemmän - sanotaan vaikka viikottain - paikallapistäytyjille muodostuu "sisäpiirin" käytäntöjä, mutta tärkeä on pitää käyttö satunnaiselle avunhakijalle äärimmisen selkeänä ja ymmärrettävänä, muutoin uudistus on huononnus.

Moderaattori

@aina ehdottomasti näin. Itse olen iloinen siitä, että täällä on löytynyt heti Klaanin alkutaipaleella jo useita aktiivisia kirjoittelijoita. Jokainen pystyy tuomaan sen oman osaamisen ja panoksen koko yhteisön käyttöön. Ajan myötä tänne kertyy hieno tietopankki, josta satunnaiset lukijat voivat löytää moniin ongelmiin helpot ratkaisut.

Vakiokalustoa ☆☆

Se kans piti kysyä että miten tuo Profiilin arvo lasketaan? Tarkoitan siis noita Talonpoika yms. Nouseeko arvo viestien määrästä vai?

Yhteisömanageri

Juuri noin, ensimmäiset arvonimet tulevat puhtaasti viestimäärien perusteella. Tietyssä vaiheessa mukaan astuu myös muita kriteitä - mm. Kehujen määrä ja annettujen ratkaisujen määrä Hymiö Onnellinen

Vakiokalustoa

Vois noi kaikki "arvonimet" ja näköjään aloitetut roskapostimaiset "Klaanipostit" ensimmäisenä heittää romukoppaan tai sitten luoda tätä hömppää varten niitä nimenomaan kaipaaville ihan oma osionsa...

 

Kas kun Sonerassa on alettu panostamaan Valitut Palat -tyyliselle ("olet jo ohittanut niin ja niin monta arvontavaihetta ja oot ties minkä arvoinen asiakas saadessasi meiltä tämän kirjeen ja blaablaablaa.....") lapselliselle linjalle.

 

 

Esim. tällä hetkellä odottaisin paremminkin tietoja, jotta miksi SoneraSopiva-liittymän puhelu- yms. tiedot ja sitä myöden saldot ovat aivan persiillään (=esim. puheluista puuttuu n 80%) tuolla Omat Sivut -osastolla?

 

 

 

 

 

 

Yhteisömanageri

Uuden jäsenen liittyessä Klaaniin arvonimiä kertyy vähän nopeampaan tahtiin kuin myöhemmin, joten erilaisia ilmoitusviestejä lähteepi alussa vähän enemmän kuin sitten myöhemmin. Tarkoitus ei ole tottakai ketään niillä ärsyttää kuitenkaan. Pelillistävät elementit ovat yleisiä Klaanin kaltaisissa yhteisöissä mutta se on ihan totta ettei ne kaikkia kiinnosta, tähän mennessä ei ole kuitenkaan tullut palautetta aiheesta ja hyvä niin.

 

Klaanissa on suuressa osassa sen jäsenet ja heidän osaamisensa. Täällä on toki mukana soneralaisia ja minäkin täällä pörrään mutta me emme ole täällä aina joten tiettyihin kysymyksiin jos Klaanin jäsenet eivät tiedä vastausta tieto tulee sitten meiltä mutta esimerkiksi viikonloppuisin emme ole itse täällä paikalla. Akuuteissa kysymyksissä meillä onkin 24/7 auki oleva chat-kanava (löytyy Omilta Sivuilta "Kysy meiltä"-linkistä), sieltä saa apua aina ja varsinkin niissä tilanteissa joissa tarvitaan asiakastietoja yksityiskohtaisiin probleemeihin.

 

Tuosta puheluerittely- ja saldotiedosta kävinkin vastaamassa toisaalle, käyhän sinä ja muut lukemassa se täältä --> klik

Uusi jäsen

Samaa mieltä noista "arvonimistä" sun muista "klaaniposteista". Jos kakarat tykkäävät tuollaisesta, niin tehkää niille oma hiekkalaatikko. Useimmat täällä ovat aikuisia, jotka etsivät ratkaisua ongelmiinsa, eivätkä ole metsästämässä "arvonimiä". *******n lapsellista touhua.

 

Takaisin asialinjalle, olkaa hyvä.

Yhteisömanageri

Yksi pieni mutta hyvä vinkki @DigiHate ja @AngryOldMan_ , Lithiumissa noita sähköposteja voi säätää aika kattavasti, käykäähään ruuvaamassa mieleiseksenne tämän sivun kautta. Esimerkiksi ilmoitukset uusista bagdeista voitte estää kohdasta "Ansaitsemani merkit".

 

Näin voitte keskittyä paremmin teille oleelliseen Hymiö Onnellinen

Vakiokalustoa

Vielä voisi Klaanipäällikölle sen verran kommentoida, että voisitte käyttää kansantajuisia ilmaisuja, kun annatte ohjeita/vinkkejä:  Ainakaan minä en tajua, jotta mistä ihmeen LITHIUMISTA on kyse, kun neuvotaan, missä jotain säätöjä pystyy tekemään....  Ilmeisesti kyse on jostain oman profiilin osion säädöistä, mutta mainitulla käsitteellä jää luu kouraan... Hymiö Onnellinen

Yhteisömanageri

Lithium on tämä yhteisö/foorumialusta jolla me nyt kaikki kirjoitellaan, samaa alustaa käyttää mm. Spotify ja Playstation omissa yhteisöissään. Tämänkin sivun alareunassa on pieni "Powered by Lithium" -logo sen merkiksi että heidän alustaa tässä tosiaan käytetään ja siitä pääsee heidän sivuilleen tutustumaan. Iso jenkkitoimittaja kyseessä Hymiö Onnellinen

 

Mutta kiitos tuostakin palautteesta, tärkeä asia joka pitää huomioida aina Hymiö Onnellinen

Vakiokalustoa

Ok, kyse siis Keskustelupalstan "root-softasta".  Soneran (ei nörtti-) palsta-asiakkaan kannalta moinen on kuitenkin likimain hyödytön tieto.  

 

Oikea ohje Soneralta tulevien viestien säätöön olisi siis, että "Mene Klaani-pääsivulle ja valitse sitten profiililaatikostasi 'Omat asetukset' ja edelleen avautuvalta sivulta välilehti 'Sähköpostiasetukset ja kirjanmerkit' ja sieltä edelleen 'Ilmoitusasetukset' ja tee haluamasi säädöt".  Aika monen mutkan takana siis..

 

Ilmoitettu suora linkkikin on ok, mutta neuvonnassa tulisi kuitenkin mielestäni (myös) esittää, miten joku asia tehdään, kun ollaan aihealueen (tässä tuo 'Klaani') pääsivulla - eli reitti haluttuun kohteeseen/toiminteeseen.

 

Anteeksi, että olen vähän nipo näissä kommenteissani, mutta ylimalkaiset ohjeet - ja epäoleellisilla teknisillä käsitteillä neppailu ärsyttää... Hymiö Silmänisku

Yhteisömanageri

Ei tässä mitään prassailla eikä varsinkaan neppailla, ajatukseni taisi olla siinä että kun alusta on tosiaan Lithiumin ei meidän omaa tuotantoa jolloin tiettyihin asioihin voimme vaikuttaa ja tiettyihin emme. Esimerkiksi tuo polku jonka päästä ko. asetukset löytyvät siihen emme voi vaikuttaa, ne löytyvät tietyn polun päästä ja sen kanssa on elettävä Hymiö Onnellinen Voimme muokata asetuksien nimiä/niiden valikoiden nimiä mutta edelleen se sama polku on edettävä jotta ko asetukset löytyvät. Siksi myös koin että se suora linkki on tässä kohtaa helpompi, mutta makuasioita toki.

 

Olen tekemässä parhaillaan kuvallisia ohjeita muutamista tärkeimmistä ominaisuuksista Klaanin käyttämisen suhteen. Toivottavasti ne ovat myös sinun mieleesi mutta kieltämättä vähän pelottaa etukäteen että miten minulle käy kun kerroit olevasi nipo Hymiö Silmänisku Julkaisen ne kunhan olen muutaman ohjeen tehnyt pohjalle ja teen niitä sitten yksitellen lisää.

Vakiokalustoa

Eiköhän tästä jotenkin selvitä... Hymiö Onnellinen

Konkari

Kättelyssä voisi esitellä keskustelualueelle saapujalle oleellisen ymmärrettävin termein. Melkein kaikki tulijat tarvitsevat ratkaisua ongelmaansa Soneran palveluissa, eivät ole tulossa leikkimään hiekkalaatikolle. Nopeasti tulisi päästä ainakin Soneran vanhan "Keskustele- ja kysy" sivuston tasolle ongelmien ratkaisussa ja käyttäjien tuessa. Vaikka tänne on tarjottu myös ei-soneralaisille paikka päteä, vastuu maksullisten palveluiden asiakastuesta pysyy Soneralla.

 

 

--===***===--

http://klaani.sonera.fi/ on keskustelusivusto Soneran palvelujen ongelmien ja muitten informaatiotekniikan aiheiden käsittelyyn. Sivusto on kaikkien luettavissa ja rekisteröityneiden käyttäjien kirjoitettavissa. Keskusteluketjujen lisäksi sivustolla on kommentoitavia blogikirjoituksia.

 

Keskustelukielinä käytetään suomea ja Sonera Slangia

 

...

 

 

 

 

 

Uusi jäsen

Tämä paikka on ollut pettymys. Entinen oli parempi. Pitäkää siis tunkkinne. Lopullisesti.

 

Kertokaa vain, miten saan poistettua kaikki tietoni ja suljettua ns. tilini. En löytänyt mitään vihjettä sivuiltanne tähän asiaan.

Yhteisömanageri

Sonera Klaani on paikka kaikelle keskustelulle joka liittyy digitaaliseen elämään. Täällä voi kysyä ja keskustella kuka tahansa ja täällä voi tarjota apua kuka tahansa. Vaikkakin, täällä on mukana meitä soneralaisia erilaisilta osaamisalueilta niin tämä ei ole siinä mielessä perinteinen asiakastukipalsta vaan jos kysyjällä on sellainen probleema, jonka ratkaisemiseen varten tarvitaan hänen asiakastietoja silloin oikea paikka kysyä apua on esimerkiksi Omilta Sivuilta löytyvä ja aina auki (24/7) oleva chat-asiakaspalvelu. Tai perinteinen puhelinasiakaspalvelu auttaa tottakai aukioloaikojensa puitteissa. Ja esimerkiksi Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta saadaan eteenpäin yksittäistä liittymää tai palvelua koskeva vikailmoitus.

 

Lyhyesti sanottuna probleema, jonka ratkaisusta kertyy Klaanin tietopankkiin hyvää ja arvokasta infoa ja se siten hyödyttää kaikkia Klaanin jäseniä ja muitakin lukijoita niin niitä ratkotaan täällä Hymiö Onnellinen

 

Kannattaa tutustua yhteisömme sääntöihin, tein sinne pieniä tarkennuksia tämän keskustelun johdosta.

Vakiokalustoa

"Sonera Klaani on paikka kaikelle keskustelulle joka liittyy digitaaliseen elämään"

 

Tuohon on jo olemassa esim. mainion www.dvdplaza.fi -sivuston keskustelufoorumi.

 

Vähäisten Sonera-avustajien tulisi tällä palstalla nimenomaan olla hieman kiireettömämpi vaihtoehto tuskaiselle puhelimessa jonotukselle tai varsinaiselle vikapalvelulle, kun on ruodittavana jotain Soneran vimpaimiin tai liittymiin liittyvää asiaa.  "Kyllä Android Windowsin hakkaa" -tyylisille kommenteille ei mielestäni tarvitsisi uhrata sekuntiakaan / lausettakaan vastaustilaa.

 

 

"...niin tämä ei ole siinä mielessä perinteinen asiakastukipalsta..."

Nimenomaan tätä tän palstan juuri tulisi olla!!!

 

Mikä teillä "Klaanilaisilla" nyt niinkun on tuo virallinen Sonera-toimenkuva sitten, jos ei asiakastuki?  

 

 

 

 

 

Yhteisömanageri

Puhutaankohan me muuten samasta asiasta mutta meidän termit vaan eivät kohtaa?

 

Tämä ei ole perinteinen asiakastukipalsta ja tarkoitan sillä sitä että toki täällä keskustellaan kaikesta meihin liittyvästä ja tosiaan myös digitaalisesta elämänmenosta, yhdessä Klaanin jäsenten ja Soneralaisten kanssa mutta esim. uuden SIM-kortin voi tilata vaikka chatin kautta tai modeemin ohjelmiston voi päivittää vikapalvelun kautta. Täällä opastetaan näissä em. asioissa tiedon tai avun alkulähteelle mutta noita toimenpiteitä ei saa eteenpäin tätä kautta.

 

Meillä on useita eri kanavia yllä mainittuja esimerkkitilanteita varten joista chat on ylivoimainen asiakaspalvelukanavana koska se on aina auki, 24/7/365. Unohtamatta perinteistä puhelinpalvelua, tai Omien Sivujen palvelupyyntö-lomakkeita ja vikailmoituslomaketta. Asiakas- ja vikapalvelu eivät taasen avusta laitteiden kanssa ja esimerkiksi näihin tilanteisiin Klaani on aivan loistava paikka. Varsinkin koska täällä voi kysyä ja keskustella milloin tahansa ja koska täällä on osaavia jäseniä jotka osaavat auttaa laajasti eri asioissa.

 

Toivottavasti tämä avasi asiaa lisää Hymiö Onnellinen

Vakiokalustoa

Jos tämä ei ole perinteinen asiakastukipalsta, niin sen pitäisi pikaisesti säätyä siihen suuntaan!

 

Kaikenlaista hömppäjutustelua on netti muutenkin väärällään, teidät Soneran "klaanilaiset" tulisi välittömästi valjastaa ensisijaisesti asiakastukihommiin!  Pelkästään rupattelulinjana toimiessaan tälle palstalle on palkattu käsittämättömän suuri määrä Sonera-väkeä...

 

Kaikenmaailman "uudistuksia" on Soneran palstat sun muut kokenut vähän väliä, mutta yksi asia on ollut rempallaan kaiken aikaa: Omien tv-kanavapakettien säätäminen/lopettaminen on edelleen ylivoimainen asia laittaa asiakkaan itsensä säädeltäväksi netissä!  

 

Jo 1990-luvulla Tampereella toimineen Elisan edeltäjän TTV.n (Tampereen Tietoverkko, mikä sittemmin sulautui Elisaan) asiakkaat pääsivät tunnuksilla näkemään ja säätelemään kanavapakettejaan ihan mielin määrin:  Siis ihan ilman mitään soitteluita tai chatteja, missä pitää roikkua tuntitolkulla, että yksinkertainen asia hoituu sutjakkaasti.  (Sivusto muuten on yhä käytössä ainakin alkuperäisille TTV-asiakkaille: http://www.ttv.fi/ ).

 

"Hienossa" chatissanne meni taannoin melkein tunti, että sain yhden kanavapaketin tilauksen lopetettua - siis asia, mikä pitäisi hoitua minuutissa!  Ko. tilanteessa siis minut sidottiin tuoksi ajaksi pälpättämään teidän "chat-ammattailaisen" kanssa aivan turhaan. 

 

 

 

 

 

Ex-telialainen

Täällä autamme asiassa kuin asiassa, jotka eivät kuitenkaan vaadi asiakkaan tunnistamista. Avoin yhteisöhän on siitä kiva, että usein apu löytyy jo toiselta käyttäjältä. Tieto jää myös tänne talteen, jolloin muutkin löytävät avun tarvittaessa.

 

Paljonhan täällä on täyttä asiaa käyty nyt lyhyenkin ajan aika läpi. Monta ratkaisua on löytynyt, niin meiltä neuvonantajilta, kuin muilta käyttäjiltäkin. Onhan sitä mukava probleemienkin lisäksi rupatella toisinaan "hömppääkin".

 

Meitä neuvonantajia on täällä 3, kuten @TeroRe kirjoituksessaan mainitsi. Mun lisäksi siis @NikoNo sekä @MiaSL .

Meidän lisäksi täällä saattaa törmätä asiantuntijoihin, joilta löytyy vankkaa osaamista tietyiltä osa-alueilta, heitä huikkaamme apuun kun kysymys vaatii jonkun tietyn asiantuntijan osaamista. Hymiö Onnellinen

Luonnollisesti Klaaniin on myös moni muukin meidän putiikin työntekijä rekisteröitynyt.

 

Täällä olemme ihan omasta vapaasta tahdosta, moni meistä ihan omalla vapaa-ajallakin. Hymiö Onnellinen

 

Noihin kanavapakettien irtisanomisiin, tällä hetkellä vaatii kontaktin asiakaspalveluun, mutta onhan meillä tuo mainitsemasi ominaisuus kyllä pohdinnassa. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo meille!

 

Chat on omasta mielestäni oikeinkin kätevä homma hoitaa juttuja. Jonoa saattaa sielläkin ajoittain olla ja asian hoitamiseen kulua pidempikin aika, mutta niinhän voi tosin käydä ihan kanavasta riippumattakin. Hymiö Onnellinen

 

Kommentaattori

Ymmärsinkö oikein että tämä ei siis korvannutkaan vanhaa "Keskustele ja kysy" asiakaspalvelu palstaa. Tämä lopettiin ja perustettiin Klaani. Yritin etsiä keskustelua mobiilivarmenteesta, mutta haku toimi ihmeellisesti, joten lopetin etsinnän. Siten yritin saada jotain selvyyttä tämän keskustelupalstan käyttöön, mutta huonolla menestyksellä. On niin sekava ja käyttö hankalaa, mutta en ole mikään tietotekniikan nero Hymiö Erittäin onnellinen Nytkin pomppii sivulla ylös kun yritän korjata kirjoitusvirheitä, joten olkoot virheet. Olisi paljon parannettavaa, mutta en ehdi kirjoitella.

Siirryn takaisin soittelemaan asiakastukeen vaikka odotusaika onkin välillä pitkä, mutta niin on tämänkin käyttö.

Olen pahoillani että kirjoittelin suht pahasti, mutta meni aikaa hukkaan niin paljon.

Soneraan olen tyytyväinen, mutta viime aikoina on tullut pahoja pettymyksiä ja olenkin alkanut miettimään operaattorin vaihtoa. Joudun kyllä odottamaan vielä vuoden, kiitos määräaikaiset sopimukset. Toivotaan että asiat parantuvat vuoden aikana koska haluan pysyä soneran asiakkaana.

Moderaattori

Tervehdys @VT3280 

 

Vanha keskustelupalsta loppui kokonaan ja siirryttiin tähän Klaaniin. Toimintaidea ja alusta ovat erilaiset. Vanhalta palstalta siirrrettiin uusimmat keskustelunaiheet tänne myös. Mikäli sinulla on ongelmia tämän palstan käytössä, niin mikä selain sinulla on tai oletko testannut toisella selaimella? Itsellä ainakin Firefoxin kautta on toiminut ilman ongelmia.

 

Meillä on nykyään monia tapoja olla asiakaspalveluun yhteydessä. Soittaminen on toki yksi näistä vaihtoehdoista. Lisäksi asiakaspalveluun saa yhteyden Facebookissa, Twitterissä, Omien sivujen Chat palvelussa (24/7) ja myös Sonerakaupassa. Tapoja siis löytyy paljon Hymiö Onnellinen

Vakiokalustoa

Asiakaspalvelun tulisi olla ensisijaisesti sellaisessa ympäristössä, mikä ei vaadi mitään jäsenyyksiä kolmannen osapuolen vimpaimiin kuten FB ja Twitteri.  Nuo voisivat olla tämän hömppä-Klaanin areenoita aivan hyvin - ja tämä nimenomainen keskustelupalsta olisi sitten se top1-mesta ongelmanratkaisuihin, jos asia ei asiakkaan mielestä ole niin kiireellinen, että yhteyttä otetaan chatin/puhelun kautta!

 

** **

Palstalle kirjautumislinkki voisi olla ihan jokaisella sivulla jossain nurkassa!

 

Nyt kun löytyy aihe, mihkä haluaa vastata - tai aloittaa uuden kysymyksen, niin pitää aina palata aluksi Klaanin pääsivulle kirjautumaan - ja sit taas yrittää löytää se alue, mikä oli mielenkiintoinen kommentoitava....

 

 

Yhteisömanageri

Klaani on ykkösmesta niissä tapauksissa joissa Klaanin jäsenet tai me Soneralaiset voidaan auttaa ilman asiakastietoja, eli liittymien ja palveluiden muutokset/selvitykset/tutkimukset tehdään muissa kanavissa. Eipä tämä tästä kuitenkaan jankkaamalla kummene mutta korostan mielipiteesi on kuitenkin kuultu Hymiö Onnellinen 

 

Tai hei, vinkkinä sellainen että näiden nykyisten kanavien rinnalle tulee yksi uusi yhteydenottotapa vielä lisää - sellainen joka ei vaadi mitään kirjautumisia! Jäähän siis kuulolle tämän suhteen, tästä myöhemmin lisää.

 

Kiitos tuosta vinkistä, helpottaa todella paljon kun kirjautuminen onnistuu missä vain.

 

Vakiokalustoa ☆☆

Hienoa se että yhdellä tunnuksella pääsee Soneran omille sivuille, klaani sivulle ja Tele Finland sivulle. Yksinkertaisuuden mekka. Sydän

Vakiokalustoa ☆☆

Mitä nämä tarkoittaa Profiilissa:

 

  • Arviointeja kirjoitettu
  • Arviointikommentteja kirjoitettu
Yhteisömanageri

Liittyvät ominaisuuksiin jotka meiltä vielä puuttuu mutta kenties tulevaisuudessa on käytössä. Palataan tähän myöhemmin Hymiö Onnellinen