Mikä on Telia Yhteisö?

  • 18 December 2014
  • 35 kommenttia
  • 19 katselukertaa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

35 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Puhutaankohan me muuten samasta asiasta mutta meidän termit vaan eivät kohtaa?


 


Tämä ei ole perinteinen asiakastukipalsta ja tarkoitan sillä sitä että toki täällä keskustellaan kaikesta meihin liittyvästä ja tosiaan myös digitaalisesta elämänmenosta, yhdessä Klaanin jäsenten ja Soneralaisten kanssa mutta esim. uuden SIM-kortin voi tilata vaikka chatin kautta tai modeemin ohjelmiston voi päivittää vikapalvelun kautta. Täällä opastetaan näissä em. asioissa tiedon tai avun alkulähteelle mutta noita toimenpiteitä ei saa eteenpäin tätä kautta.


 


Meillä on useita eri kanavia yllä mainittuja esimerkkitilanteita varten joista chat on ylivoimainen asiakaspalvelukanavana koska se on aina auki, 24/7/365. Unohtamatta perinteistä puhelinpalvelua, tai Omien Sivujen palvelupyyntö-lomakkeita ja vikailmoituslomaketta. Asiakas- ja vikapalvelu eivät taasen avusta laitteiden kanssa ja esimerkiksi näihin tilanteisiin Klaani on aivan loistava paikka. Varsinkin koska täällä voi kysyä ja keskustella milloin tahansa ja koska täällä on osaavia jäseniä jotka osaavat auttaa laajasti eri asioissa.


 


Toivottavasti tämä avasi asiaa lisää :)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Jos tämä ei ole perinteinen asiakastukipalsta, niin sen pitäisi pikaisesti säätyä siihen suuntaan!

 

Kaikenlaista hömppäjutustelua on netti muutenkin väärällään, teidät Soneran "klaanilaiset" tulisi välittömästi valjastaa ensisijaisesti asiakastukihommiin!  Pelkästään rupattelulinjana toimiessaan tälle palstalle on palkattu käsittämättömän suuri määrä Sonera-väkeä...

 

Kaikenmaailman "uudistuksia" on Soneran palstat sun muut kokenut vähän väliä, mutta yksi asia on ollut rempallaan kaiken aikaa: Omien tv-kanavapakettien säätäminen/lopettaminen on edelleen ylivoimainen asia laittaa asiakkaan itsensä säädeltäväksi netissä!  

 

Jo 1990-luvulla Tampereella toimineen Elisan edeltäjän TTV.n (Tampereen Tietoverkko, mikä sittemmin sulautui Elisaan) asiakkaat pääsivät tunnuksilla näkemään ja säätelemään kanavapakettejaan ihan mielin määrin:  Siis ihan ilman mitään soitteluita tai chatteja, missä pitää roikkua tuntitolkulla, että yksinkertainen asia hoituu sutjakkaasti.  (Sivusto muuten on yhä käytössä ainakin alkuperäisille TTV-asiakkaille: http://www.ttv.fi/ ).

 

"Hienossa" chatissanne meni taannoin melkein tunti, että sain yhden kanavapaketin tilauksen lopetettua - siis asia, mikä pitäisi hoitua minuutissa!  Ko. tilanteessa siis minut sidottiin tuoksi ajaksi pälpättämään teidän "chat-ammattailaisen" kanssa aivan turhaan. 

 

 

 

 

 

Täällä autamme asiassa kuin asiassa, jotka eivät kuitenkaan vaadi asiakkaan tunnistamista. Avoin yhteisöhän on siitä kiva, että usein apu löytyy jo toiselta käyttäjältä. Tieto jää myös tänne talteen, jolloin muutkin löytävät avun tarvittaessa.


 


Paljonhan täällä on täyttä asiaa käyty nyt lyhyenkin ajan aika läpi. Monta ratkaisua on löytynyt, niin meiltä neuvonantajilta, kuin muilta käyttäjiltäkin. Onhan sitä mukava probleemienkin lisäksi rupatella toisinaan "hömppääkin".


 


Meitä neuvonantajia on täällä 3, kuten @TeroRe kirjoituksessaan mainitsi. Mun lisäksi siis @NikoNo sekä @MiaSL .


Meidän lisäksi täällä saattaa törmätä asiantuntijoihin, joilta löytyy vankkaa osaamista tietyiltä osa-alueilta, heitä huikkaamme apuun kun kysymys vaatii jonkun tietyn asiantuntijan osaamista. 🙂


Luonnollisesti Klaaniin on myös moni muukin meidän putiikin työntekijä rekisteröitynyt.


 


Täällä olemme ihan omasta vapaasta tahdosta, moni meistä ihan omalla vapaa-ajallakin. :)


 


Noihin kanavapakettien irtisanomisiin, tällä hetkellä vaatii kontaktin asiakaspalveluun, mutta onhan meillä tuo mainitsemasi ominaisuus kyllä pohdinnassa. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo meille!


 


Chat on omasta mielestäni oikeinkin kätevä homma hoitaa juttuja. Jonoa saattaa sielläkin ajoittain olla ja asian hoitamiseen kulua pidempikin aika, mutta niinhän voi tosin käydä ihan kanavasta riippumattakin. :)


 

Ymmärsinkö oikein että tämä ei siis korvannutkaan vanhaa "Keskustele ja kysy" asiakaspalvelu palstaa. Tämä lopettiin ja perustettiin Klaani. Yritin etsiä keskustelua mobiilivarmenteesta, mutta haku toimi ihmeellisesti, joten lopetin etsinnän. Siten yritin saada jotain selvyyttä tämän keskustelupalstan käyttöön, mutta huonolla menestyksellä. On niin sekava ja käyttö hankalaa, mutta en ole mikään tietotekniikan nero 😃 Nytkin pomppii sivulla ylös kun yritän korjata kirjoitusvirheitä, joten olkoot virheet. Olisi paljon parannettavaa, mutta en ehdi kirjoitella.

Siirryn takaisin soittelemaan asiakastukeen vaikka odotusaika onkin välillä pitkä, mutta niin on tämänkin käyttö.

Olen pahoillani että kirjoittelin suht pahasti, mutta meni aikaa hukkaan niin paljon.

Soneraan olen tyytyväinen, mutta viime aikoina on tullut pahoja pettymyksiä ja olenkin alkanut miettimään operaattorin vaihtoa. Joudun kyllä odottamaan vielä vuoden, kiitos määräaikaiset sopimukset. Toivotaan että asiat parantuvat vuoden aikana koska haluan pysyä soneran asiakkaana.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +15

Tervehdys @VT3280 


 


Vanha keskustelupalsta loppui kokonaan ja siirryttiin tähän Klaaniin. Toimintaidea ja alusta ovat erilaiset. Vanhalta palstalta siirrrettiin uusimmat keskustelunaiheet tänne myös. Mikäli sinulla on ongelmia tämän palstan käytössä, niin mikä selain sinulla on tai oletko testannut toisella selaimella? Itsellä ainakin Firefoxin kautta on toiminut ilman ongelmia.


 


Meillä on nykyään monia tapoja olla asiakaspalveluun yhteydessä. Soittaminen on toki yksi näistä vaihtoehdoista. Lisäksi asiakaspalveluun saa yhteyden Facebookissa, Twitterissä, Omien sivujen Chat palvelussa (24/7) ja myös Sonerakaupassa. Tapoja siis löytyy paljon :)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Asiakaspalvelun tulisi olla ensisijaisesti sellaisessa ympäristössä, mikä ei vaadi mitään jäsenyyksiä kolmannen osapuolen vimpaimiin kuten FB ja Twitteri.  Nuo voisivat olla tämän hömppä-Klaanin areenoita aivan hyvin - ja tämä nimenomainen keskustelupalsta olisi sitten se top1-mesta ongelmanratkaisuihin, jos asia ei asiakkaan mielestä ole niin kiireellinen, että yhteyttä otetaan chatin/puhelun kautta!

 

** **

Palstalle kirjautumislinkki voisi olla ihan jokaisella sivulla jossain nurkassa!

 

Nyt kun löytyy aihe, mihkä haluaa vastata - tai aloittaa uuden kysymyksen, niin pitää aina palata aluksi Klaanin pääsivulle kirjautumaan - ja sit taas yrittää löytää se alue, mikä oli mielenkiintoinen kommentoitava....

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Klaani on ykkösmesta niissä tapauksissa joissa Klaanin jäsenet tai me Soneralaiset voidaan auttaa ilman asiakastietoja, eli liittymien ja palveluiden muutokset/selvitykset/tutkimukset tehdään muissa kanavissa. Eipä tämä tästä kuitenkaan jankkaamalla kummene mutta korostan mielipiteesi on kuitenkin kuultu :) 


 


Tai hei, vinkkinä sellainen että näiden nykyisten kanavien rinnalle tulee yksi uusi yhteydenottotapa vielä lisää - sellainen joka ei vaadi mitään kirjautumisia! Jäähän siis kuulolle tämän suhteen, tästä myöhemmin lisää.


 


Kiitos tuosta vinkistä, helpottaa todella paljon kun kirjautuminen onnistuu missä vain.


 

Hienoa se että yhdellä tunnuksella pääsee Soneran omille sivuille, klaani sivulle ja Tele Finland sivulle. Yksinkertaisuuden mekka. ❤

Mitä nämä tarkoittaa Profiilissa:

 

  • Arviointeja kirjoitettu
  • Arviointikommentteja kirjoitettu
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Liittyvät ominaisuuksiin jotka meiltä vielä puuttuu mutta kenties tulevaisuudessa on käytössä. Palataan tähän myöhemmin :)

Vastaa