Skip to main content
Telia Yhteisö

Mitä Yhteisö tarjoaa minulle - näin etenet jopa ainutlaatuiseen Lähipiiriin asti

  • October 29, 2025
  • 8 kommenttia
  • 919 katselukertaa
TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4

Telia Yhteisössä kokemukset, apu ja ideat kohtaavat

 

Yhteisö elää ja kehittyy jäsenistään. Jokainen kysymys, vastaus ja keskustelu rakentavat parempaa asiakaskokemusta ja tuo uusia näkökulmia Telian palveluihin. Me kaikki olemme täällä, koska olemme Telian faneja, kiinnostuneita Teliasta tai mahdollisesti tulevia asiakkaita. Meitä yhdistää usein myös kiinnostus digitaalisen elämään.

Olemme luoneet yhteistyössä jäsentemme kanssa uuden kaksitasoisen ohjelman, jolla haluamme kiittää kaikkia mahtavia jäseniämme osallistumisesta ja panoksesta.

 

👫 Taso 1: Kaikki jäsenet – Pisteet ja ansiomerkit

 

Kun autat muita kysymyksissä ja osallistut keskusteluihin, keräät samalla pisteitä ja etenet Yhteisössä. Pisteet määrittävät myös Yhteisön arvonimesi; matka alkaa Savumerkittäjästä ja voit edetä aina Virtuaalihahmoon asti. Ansiomerkkejä voit avata keräämällä pisteitä tietyissä keskusteluosioissa sekä osallistumalla erilaisiin tapahtumiin.

Lue tarkemmin:

 

Pisteet

 

Alla olevasta taulukosta näet miten voit kerryttää pisteitä ja miten pisteet vaikuttavat arvonimiin Yhteisössä:

 Ratkaisu

Kysymyksen esittäjä voi merkitä ratkaisuksi kommenttien joukosta yhden vastauksen ratkaisuksi. Sen, joka hänen mielestään ratkaisi kysymyksen. Myös Yhteisön ylläpito voi merkitä ratkaisun. Ratkaisu on mahdollista merkitä vain aiheisiin, joiden tyyppi on “Kysymys” (ei "Keskustelu”).

 

🆕 Uusi keskustelu

Uusi aihe Yhteisössä, joka voi olla “Keskustelu” tai “Kysymys”.

 

💬 Kommentti

Kirjoittamasi vastaus joko keskusteluun, kysymykseen tai artikkeliin.

 

👍 Saatu peukku

Tykkäys, jonka toinen jäsen on antanut kommentillesi tai aloittamallesi aiheelle.

 

👆 Painettu peukku

Tykkäys, jonka olet itse antanut jonkun muun kirjoittamalle aiheelle, kommentille tai artikkelille.

Näet omat pisteesi kirjautumalla Yhteisöön ja siirtymällä Pistetilanne-sivulle.

 

Ansiomerkit

 

Keskustelemalla Yhteisössä voit avata erilaisia ansiomerkkejä. Ne ovat henkilökohtaisia muistoja siitä, että olet ollut mukana jossain merkityksellisessä. Ansiomerkit kertovat muile saavutuksistasi, kokemuksestasi, näkemyksistäsi ja osaamisestasi.

✍️ Aktiivisuuteen perustuvat ansiomerkit: Keskusteleva

🛠 Osaamiseen perustuvat ansiomerkit: Pulmien ratkoja

  • Tunnustus osaamisesta erilaisten pulmien ratkaisijana yllä mainituilla keskustelualueilla.
Kuvassa Puhelinliittymistä keskusteleva sekä Puhelinliittymäpulmien ratkoja -ansiomerkit

🌟 Erikoismerkit

Telia Yhteisö 10 vuotta -erikoismerkki

 

Näin voit avata ansiomerkkejä

 

  • Osallistumalla keskusteluihin: Kun sinulla on 20 kommenttia jollain edellä mainituista keskustelualueista, avaat kyseisen alueen Keskusteleva-ansiomerkin.
  • Esittämällä ratkaisuja muiden kysymyksiin: Voit avata Pulmien ratkoja -ansiomerkkejä, kun kommenttisi merkitään ratkaisuksi vähintään viidesti samalla keskustelualueella.
  • Osallistumalla erilaisiin tapahtumiin Yhteisössä.

 

Missä ansiomerkit näkyvät?

 

  • Omat ansiomerkit näet kirjautumalla Yhteisöön ja siirtymällä omalle profiilisivullesi.
  • Yhteisön etusivulla ja foorumin etusivulla näkyy uusimmat arvomerkit ja niiden avanneet jäsenet. Löydät molemmista paikoista myös linkin vähän pidempään listaukseen.
  • Keskusteluissa ja kaikkialla muuallakin näet jäsenen merkit viemällä hiiren profiilikuvan päälle tai klikkaamalla nimimerkkiä, josta pääset profiilisivulle, josta näet kaikki ansaitut merkit.

 

🔥 Taso 2: Aktiivijäsenet – Lähipiiri-ohjelma

 

Aktiivijäsenet viettävät paljon aikaa Yhteisössä keskustellen ja auttaen muita. He antavat meille myös arvokasta palautetta ja ideoita, jotka auttavat parantamaan asiakaskokemusta. Yhteisön voima kumpuaa sen aktiivisista jäsenistä. 

Ohjelma on meidän keino ja vuoro antaa sinulle aktiivijäsenenä jotain takaisin. Ohjelman tarkoituksena on varmistaa, että tunnet itsesi arvostetuksi ja koet, että sinua kuunnellaan.

Meille yrityksenä tässä ohjelmassa on tärkein se, että sinä olet mukana ja autat meitä myös kehittymään. Samalla pääsemme tutustumaan sinuun entistä paremmin 💜

Lue lisää:

 

Mitä Lähipiiri-ohjelma tarjoaa?

 

💎 Suljetun keskusteluosion muiden lähipiiriläisten ja Yhteisön ylläpitotiimin kanssa – vietä aikaa samanhenkisten Telia-fanien ja työntekijöiden kanssa!

💎 Pääsyn Telian ja Yhteisön sisäpiiriin – tiedät ennakkoon, mitä on tulossa.

💎 Mahdollisuuden osallistua virtuaalisiin tapaamisiin Telian asiantuntijoiden, tuotetiimien ja yhteistyökumppaneiden kanssa – opi uutta rennoissa virtuaalitapaamisissa ja jaa näkemyksiä suoraan heille, jotka voivat vaikuttaa asioihin.

💎 Mahdollisuuden osallistua myös kasvotusten pidettäviin tapaamisiin.

💎 Mahdollisuuden osallistua testipilotteihin sekä laitteiden ja palveluiden testaamiseen. Testaajana käytät tuotetta kuukauden ajan ja kirjoitat arvostelun ja/tai teet lyhyen videon Yhteisöön.

💎 Näkyvyyttä Yhteisöön tekemillesi sisällöille – esimerkiksi Yhteisön etusivulla, Telian asiakasviestinnässä ja sosiaalisessa mediassa.

💎 Erityisoikeuksia yhteisöalustan käyttöön.

💎 Oma Lähipiiri-ansiomerkki sekä tapaamisista ansaitut merkit muistoksi omaan jäsenprofiiliisi.

Tapaamiset Telian asiantuntijoiden, tuotetiimien ja yhteistyökumppaneiden kanssa tarjoavat tietoa ja uusia näkökulmia. Ne auttavat sinua keskustelemaan Yhteisössä entistä paremmin – ja parhaimmillaan voit hyödyntää tietoa ja taitoja myös muualla.

Tapaamisissa sinulla on myös mahdollisuus jakaa omia ja muiden jäsenten näkemyksiä sekä vaikuttaa siihen, miten asiakkaamme kokevat meidät jatkossa. Pääset vaikuttamaan suoraan asiakaskokemukseen.

 

Miten voit päästä mukaan?

 

Periaatteessa kuka tahansa voi päästä mukaan Lähipiiri-ohjelmaan, mutta paikka siinä pitää ansaita. Kutsumme mukaan jäseniä, jotka ovat aktiivisia Yhteisössä, auttavat mielellään muita ja jakavat kokemuksiaan sekä ideoitaan. Jäsenen tulee kirjoittaa aina ystävällisesti ja rakentavasti. Pelkkä aktiivisuus ja/tai osaaminen ei siis riitä päästäkseen mukaan ohjelmaan.

Mahdollisena tulevana lähipiiriläisenä haluat kuulua ainutlaatuiseen ryhmään, päästä lähelle Teliaa ja vaikuttaa asioihin. Olet vähintään 18-vuotias ja sinulla on viikoittain muutama minuutti aikaa osallistua ohjelmaan.

Olemme yhteydessä mahdollisiin uusiin lähipiiriläisiin neljä kertaa vuodessa: tammikuussa, huhtikuussa, elokuussa ja lokakuussa. Olet mukana Lähipiirissä aina vähintään kuluvan vuoden loppuun.

Ala siis kirjoittelemaan Yhteisössä, ole aktiivinen ja jää odottamaan yhteydenottoa 🙂

 

Katso myös lähipiiriläisten oma sivu.

8 kommenttia

Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • October 29, 2025

Tuo oli hieno asia että Telian ostoksia voi tehdä edelleen Klarnan korottomalla luotolla. Luulen että se on aika iso tekijä kun tulee äkillinen tarve uudistaa jokin laite. Hienosti hoidettu että tämmöinen jatkuu edelleen Telian asiakkaille ja muillekin joista tulee uusia asiakkaita ja ehkä myös jäseniä yhteisöön. Tutkailin juuri uudella silmällä näitä sivustoja ja ne näytti todella hyviltä ja helpoilta tavoittaa. Suuria asioita joista kukaan ei arvaakkaan mikä työ ja työmäärä niiden tekemisessä on. Sehän on koko ajan jatkumoa uudelle ja uudelle tekemiselle ja suunnittelulle ja kokoustamiselle erilaisten palavereidenkin muodossa. Saattaa jopa kulkeutua vielä iltatyönä kotonakin. Hatun nosto sille. 


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • December 12, 2025

@TeroRe tykkää digitaali miehenä ostaa osarilla? Mutta kun en ole mikään digitaali mies niin kysyn koska Soneran ja nyt Telian asiakkaana mitkä mahtaa olla palkinnot?


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • December 12, 2025

​...kysyn koska Soneran ja nyt Telian asiakkaana mitkä mahtaa olla palkinnot?

Kurkkaahan ajatuksella läpi tuo yllä oleva kirjoitus. Sieltä löydät tietoa ohjelman sisällöstä. 🙂


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • December 12, 2025

@TeroRe Vastaan niin kuin tuntematon sotilas elokuvan alussa Lehto kysyy kapteeni Kaarnalta minä kun en ole mikään partiopoika niin mihin pitää olla valmis? Siksi kysyn nyt sinulta koska minäkään en ole mikään digitaali mies joten selvällä suomen kielellä haluaisin vastauksen tähän kysymykseen!


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • December 12, 2025

Tässä ​@Goyahkla copy/paste, yllä olevasta kirjoituksesta:

 

Mitä Lähipiiri-ohjelma tarjoaa?

 

💎 Suljetun keskusteluosion muiden lähipiiriläisten ja Yhteisön ylläpitotiimin kanssa – vietä aikaa samanhenkisten Telia-fanien ja työntekijöiden kanssa!

💎 Pääsyn Telian ja Yhteisön sisäpiiriin – tiedät ennakkoon, mitä on tulossa.

💎 Mahdollisuuden osallistua virtuaalisiin tapaamisiin Telian asiantuntijoiden, tuotetiimien ja yhteistyökumppaneiden kanssa – opi uutta rennoissa virtuaalitapaamisissa ja jaa näkemyksiä suoraan heille, jotka voivat vaikuttaa asioihin.

💎 Mahdollisuuden osallistua myös kasvotusten pidettäviin tapaamisiin.

💎 Mahdollisuuden osallistua testipilotteihin sekä laitteiden ja palveluiden testaamiseen. Testaajana käytät tuotetta kuukauden ajan ja kirjoitat arvostelun ja/tai teet lyhyen videon Yhteisöön.

💎 Näkyvyyttä Yhteisöön tekemillesi sisällöille – esimerkiksi Yhteisön etusivulla, Telian asiakasviestinnässä ja sosiaalisessa mediassa.

💎 Erityisoikeuksia yhteisöalustan käyttöön.

💎 Oma Lähipiiri-ansiomerkki sekä tapaamisista ansaitut merkit muistoksi omaan jäsenprofiiliisi.

Tapaamiset Telian asiantuntijoiden, tuotetiimien ja yhteistyökumppaneiden kanssa tarjoavat tietoa ja uusia näkökulmia. Ne auttavat sinua keskustelemaan Yhteisössä entistä paremmin – ja parhaimmillaan voit hyödyntää tietoa ja taitoja myös muualla.

Tapaamisissa sinulla on myös mahdollisuus jakaa omia ja muiden jäsenten näkemyksiä sekä vaikuttaa siihen, miten asiakkaamme kokevat meidät jatkossa. Pääset vaikuttamaan suoraan asiakaskokemukseen.


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • December 12, 2025

@TeroRe Minä olen ollut tämän yrityksen asiakas Soneran ajoilta asti mutta eipähän ole koskaan kukaan pyytänyt testaamaan mitään Telian tuotteita? Minulla on kännykkä ollut käytössä ennen kuin sinä synnyit ja kun Sonera purki langaverkon antoivat tilalle uuden kännykän otin sen koska ei ollut mikään iPhone.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • December 13, 2025

Yrityksemme on vuosien varrella hyödyntänyt asiakkaita erilaisessa testaamisessa asiakastestaamiseen keskittyneiden yrityksien kautta. He hankkivat testiasiakkaat, tai vaikka haastateltavat, ympäri Suomea, erilaisilla kriteereillä. Näihin ei kuitenkaan ole koskaan haettu kuin muutamia ihmisiä per testi tai haastattelu.

Olet liittynyt mukaan Yhteisöön vuonna 2020. Olemme hiljattain sulkeneet kehitysyhteisö Telia Hiomon. Se toimi nimensä mukaisesti asiakaskokemuksen kehittämisen alayhteisönä täällä Telia Yhteisön sisällä. Avasimme Hiomon olikohan keväällä 2022, huomasitko sitä koskaan? Siellä testasimme yhteisöläisten kanssa paljonkin erilaisia asioita. Tehtävien vähyyden, ja sen takia, että Hiomon kehittäminen eteenpäin olisi vaatinut uuden yhteisöalustan vaihtamista, päätimme ikävä kyllä sulkea Hiomon.

Yhteisössä on kuitenkin jäsenillä edelleen mahdollisuus vaikuttaa, antaa äänensä kuuluviin. Varmasti testaamme jotain myös tulevaisuudessa. Kannattaa jäädä kuulolle.


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • December 13, 2025

@TeroRe En valitettavasti huomannut koska olin 2019 radijodi hoidossa sairaalassa mutta sen sijaan muistan kun kotihoidon hoitaja selvitti minun netti ja puhelin liittymän asioita. Vuosi 2020 oli muutenkin huono 2 kaverini haudattiin ei hyviä muistoja johan minun itsenikin piti olla montussa 2016 . Kiitos yläkertaan täällä vielä ollaan. Onneksi kukaan ei tiedä milloin lähtö tulee? Mutta kukaan ei tänne jää pysyvästi.