Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62393
Kirjoituksia 170466

Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju



Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎08-04-2020
Kirjoituksia: 6
721/784

Vs: Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju

Samassa tilanteessa itselläkin. Oisko jokin bitti vinossa eikä kellään tiedossa keille pitäisi noita lähettää?

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎06-04-2020
Kirjoituksia: 3
722/784

Vs: Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju

Kohta jo viisi viikkoa tilauksesta, eikä luvattuja pop-up lahjoja ole vieläkään saatu. Telialta olisi jopa kohtuullista muistaa pettyneitä asiakkaitaan jollakin tavalla, kuten em. viesteissä mainitulla langattomalla laturilla tms. Ikävä kyllä, tämä luku oli Telialta farssi. 

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎07-04-2020
Kirjoituksia: 14
723/784

Vs: Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju


@TeroRe  kirjoitti:

Loppujen kamojen (eli pop-up-boxit ja/tai vastaavat tarvikkeet) toimitukset ovat tosiaan käynnistyneet eilen. Laitoin juuri äsken koko poppoolle tiedoksi myös privaan.


Nyt on mennyt yli 5 viikkoa tilauksesta, eikä ole vieläkään tietoa milloin pop-up-boxin/vastaavat tarvikkeet tulee saamaan (yllä oleva lainattu viesti ei nähtävästi pidä paikkaansa kaikkien kohdalla, koska vieläkään ei ole tullut seurantakoodia tai muutakaan tietoa lähetyksestä).

 

Telian laitemyyntiehdoissa lukee näin:

"4.1 Laitteen toimittaminen
Telia toimittaa tilatun Laitteen kohtuullisessa ajassa
(normaalisti 7 arkipäivää), viimeistään viiden (5) viikon kuluessa sopimuksen syntymisestä."

 

Voisiko käyttäjä @TeroRe tulla kertomaan milloin nämä tarvikkeet lähetetään?

0 tykkäystä
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 885
Kirjautuneena
724/784

Vs: Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju


@elpollo  kirjoitti:

@TeroRe  kirjoitti:

Loppujen kamojen (eli pop-up-boxit ja/tai vastaavat tarvikkeet) toimitukset ovat tosiaan käynnistyneet eilen. Laitoin juuri äsken koko poppoolle tiedoksi myös privaan.


Nyt on mennyt yli 5 viikkoa tilauksesta, eikä ole vieläkään tietoa milloin pop-up-boxin/vastaavat tarvikkeet tulee saamaan (yllä oleva lainattu viesti ei nähtävästi pidä paikkaansa kaikkien kohdalla, koska vieläkään ei ole tullut seurantakoodia tai muutakaan tietoa lähetyksestä).

 

Telian laitemyyntiehdoissa lukee näin:

"4.1 Laitteen toimittaminen
Telia toimittaa tilatun Laitteen kohtuullisessa ajassa
(normaalisti 7 arkipäivää), viimeistään viiden (5) viikon kuluessa sopimuksen syntymisestä."

 

Voisiko käyttäjä @TeroRe tulla kertomaan milloin nämä tarvikkeet lähetetään?


Toimitukset tosiaan käynnistyivät loppujen kamojen osalta silloin, kun viimeksi kerroin. Muutama yksittäinen tilaus on vielä joista kamoja vielä puuttuu. Heidät kontaktoidaan meidän toimesta henkilökohtaisesti lähipäivinä, huominen pyhäpäivä tulee huonoon saumaan, käytännössä perjantai/maanantai-akselilla. Minulle ei tarvitse ilmoittaa mitään, meillä on tiedossa keneltä vielä tarvikkeita puuttuu.

 

En lähde syitä avaamaan enkä selittele mitään. Tässä vain meni melkein kaikki pieleen, mikä vain voi pieleen mennä. Ei onneksi kaikkien tilaajien kohdalla mutta yksikin huono kokemus on liikaa. Pyydän kaikilta anteeksi.

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎09-04-2020
Kirjoituksia: 25
725/784

Vs: Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju


@TeroRe  kirjoitti:
En lähde syitä avaamaan enkä selittele mitään. Tässä vain meni melkein kaikki pieleen, mikä vain voi pieleen mennä. Ei onneksi kaikkien tilaajien kohdalla mutta yksikin huono kokemus on liikaa. Pyydän kaikilta anteeksi.

Eihän nämä huonot kokemukset rajoitu pelkästään tähän. Ensimmäisen reklamaation kaikesta pieleen menneestä tein asiakaspalveluun jo aikoja sitten, jolloin asiakaspalvelun työntekijä lupasi selvittää asiaa ja soittaa takaisin. Ei minkäänlaista yhteydenottoa minun suuntaan.

 

Uuden reklamaation tein @TeroRe:n ohjeiden mukaisesti, jolloin asiakaspalvelu jälleen kerran otti sen vastaan ja lupasi palata asiaan. Tälläkään kertaa ei minkäänlaista yhteydenottoa minun suuntaan.

 

19.5.2020 soitin kolmannen kerran kysyäkseni asian etenemisestä. Samalla pyysin kopioita kirjatuista reklamaatioista, jotta voin tarvittaessa asioida kuluttaneuvonnan kanssa. Jälleen kerran asiakaspalvelun työntekijä lupasi soittaa takaisin keskipäivän aikoihin. Ei luvattua puhelua tälläkään kertaa, mutta iltapäivästä tuli tekstiviesti. Tekstiviestissä kerrottiin, että suojakalvoon liittyvä asia on nyt otettu käsittelyyn. Noita pyytämiäni reklamaatiokirjauksia en ole saanut vieläkään ja muutenkaan kyse ei ole pelkästään puuttuvasta suojakalvosta.

 

Luvatut suojakotelot ja puuttuneet kuulokkeet saapuivat lopulta lähes kuukauden myöhässä. Suojakalvoa ei ollut asennettu puhelimeen, vaikka verkkokaupassa luki niin. Yksityisviestillä hyvityksenä luvatut reppu ja juomapullo eivät kelpaa hyvityksenä. Todettakoon vielä, että lähetyksen ohjautuminen väärään paikkaan oli Postin tekosia.

 

Olkoot syyt mitkä tahansa, niin homma meni pahasti pieleen ja sen korjaaminen näyttää menevän samalla lailla pieleen.

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎09-04-2020
Kirjoituksia: 25
726/784

Vs: Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju


@TeroRe  kirjoitti:

 

En lähde syitä avaamaan enkä selittele mitään. Tässä vain meni melkein kaikki pieleen, mikä vain voi pieleen mennä. Ei onneksi kaikkien tilaajien kohdalla mutta yksikin huono kokemus on liikaa. Pyydän kaikilta anteeksi.


Ei yllätä, koska näyttää reklamaation hoitokin menevän pieleen.

 

Noin kuukausi sitten tein Telian asiakaspalveluun tähän asiaan liittyvän reklamaation. Asiakaspalvelusta luvattiin soittaa. Ei soittoa tai yhteydenottoa. 

 

Uuden reklamaation asiakaspalveluun tein @TeroRe:n antamien ohjeiden mukaan. Taas sieltä luvattiin olla yhteydessä. Ei soittoa tai muutakaan yhteydenottoa. 

 

19.5. tiedustelin asiakaspalvelusta asian etenemistä ja pyysin lähettämään kopiot kirjatuista reklamaatioista, jotta voin tarvittaessa olla yhteydessä kuluttajaneuvojaan. Taas luvattiin soitto puolenpäivän aikaan. Ei soittoa. Iltapäivällä tuli tekstiviesti, jossa kerrottiin suojakalvoon liittyvän asian olevan nyt käsittelyssä. Reklamaatio ei tosin koske pelkkää suojakalvoa.

 

Suojakotelot ja kuulokkeet saapuivat melkein kuukauden myöhässä. Puhelimessa ei ole asennettua suojakalvoa, vaikka verkkokaupan tekstissä sellainen väitettiin olevan. Pieleen menneistä asioista tarjottiin hyvitykseksi reppua ja juomapulloa, joita en kelpuuta hyvitykseksi. Reklamaatio ei etene ilman toistuvia yhteydenottoja ja sittenkin se etenee ilmeisen virheellisesti.

 

Todettakoon kuitenkin, että paketin toimitukseen liittyvät ongelmat olivat Postin tekosia.

 

Silti koko homma meni pieleen ja kovasti. Asian jälkiselvittelykin näyttää menevän pieleen. Tai sitten kiinnostus asiakkaiden huonoja kokemuksia kohtaan on nolla, vaikka muuta väitetään?

Highlighted
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎08-06-2017
Kirjoituksia: 110
727/784

Vs: Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju

Voi hyvän tähen.. 

Uskottelin jo itselleni, että asiakkaita alaspäin katsominen on Telian kokeilu täällä yhteisössä, mutta näköjään se on sallittu muuallakin asiakaspalvelussa. 

Mietin miksi ihmisen mieli on tuollainen. Päättäjät pohtivat miten tehdä miljoona lisää voittoa. Siinä jotenkin muutama Oneplussan hankkinut hävlää, kuin häntä ei olisi olemassa. Ei haluta kohdata tietoisesti ihmistä. Taktiikka myös toimii. Moni pieni ihminen jättää mieluummin taistelun kesken, kun isompi vaikenee, siirtää ja sivuuttaa käsittelyä.

 

Vääryyttä kärsinyttä auttaisi jo se, että kerrotaan missä kohtaa Telian valvonta ei hoitanut asiaa, niin että lupaukset voi pitää.

Muodolliset anteeksipyynnöt muistuttavat politiikkojen kieltä. "Pyydän anteeksi, jos joku on pahoittanut mielensä." mutta ei sanallakaan myönnetä,, jotain konkreettista virheellistä tekoa tapahtumaketjussa. 

0 tykkäystä
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 885
Kirjautuneena
728/784

Vs: Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju


@MontyMole  kirjoitti:
Silti koko homma meni pieleen ja kovasti. Asian jälkiselvittelykin näyttää menevän pieleen. Tai sitten kiinnostus asiakkaiden huonoja kokemuksia kohtaan on nolla, vaikka muuta väitetään?

En tiedä miksi reklamaation käsittely näyttää kohdallasi olevan noin haasteellista. Ymmärrän harmituksesi, kaiken tapahtuneen lisäksi vielä rekkulan käsittely tahmaa. Ei hyvä. Yleinen tapa toimia tämä ei kuitenkaan ole. Kiinnostusta asiakkaiden kokemuksia kohtaan meillä on, siksi muun muassa meillä tämä Yhteisökin esimerkiksi on jossa voi avoimesti kertoa kokemuksia ilman pelkoa sensuroinnista tai muuta.

 


@Baron  kirjoitti:

Vääryyttä kärsinyttä auttaisi jo se, että kerrotaan missä kohtaa Telian valvonta ei hoitanut asiaa, niin että lupaukset voi pitää.

Muodolliset anteeksipyynnöt muistuttavat politiikkojen kieltä. "Pyydän anteeksi, jos joku on pahoittanut mielensä." mutta ei sanallakaan myönnetä,, jotain konkreettista virheellistä tekoa tapahtumaketjussa. 


Tiedän ja komppaan sitä, että avoimuus kannattaa. En lähde kuitenkaan selittelemään tapahtunutta, enkä osoittamaan syyllisiä. Sen verran voin sanoa, että moni asia meni pieleen eikä ole mitään yksittäistä syytä (niitä on siis monia). Meillä ja muualla.

 

Anteeksipyyntöni suhteen olin vilpitön. Tapahtunutta pyysin anteeksi, en kirjoittanut noin "kuten poliitikot".

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎20-04-2017
Kirjoituksia: 13
729/784

Vs: Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju

Tässä alkaa maanantai olla jo pitkällä, mutta ei ole vielä tullut Telialta yhteydenottoa tarvikkeista.

 

Otin nyt itse yhteyttä Telian asiakaspalveluun ja sieltä kautta he lähtivät nyt asiaa selvittämään ja hoitamaan noita kamppeita tähän suuntaan.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎09-04-2020
Kirjoituksia: 16
730/784

Vs: Ainoana Suomessa: Virallinen OnePlus 8 -sarjan online pop-up-myyntiketju

Aika siistiä, että vasta tänään tuli kuukausimaksun eka lasku postissa. Oli päivätty jo 15.5. ja maksuaikaa jäikin sitten hurjat 4 päivää 14 päivän sijaan. LOL-hymiö Ei tämäkään nyt ihan putkeen mennyt.

0 tykkäystä