24/2mb ADSL hidastelee ja ping peleissä nousee

  • 18 December 2015
  • 2 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Kunniamerkki +2

Moro,

 

Asun kerrostaloasunnossa ja minulla on käytössä 24/2mb sonera viihde paketti. Ensinnäkin, yhteyden nopeus on sekä Thomsonin tg789vn purkilla, että Telewell eav510v2 purkilla maksimissaan sitä 13dl/1ul mb. Toiseksi peleissä nousee pingi aivan järkyttävästi esim. CS:GO pelatessa ping saattaa nousta n. 5 min ajaksi 400-800 ja peliä on näin aivan mahdotonta pelata. Onko mitään syytä, onko soneran yhteydessä vikaa vai voiko talon sisäverkko yhtäkkiä huonontua näin paljon? Mitään remonttia tms ei olla talossa tehty tai muutakaan ihmeellistä ja aiemmin on laajakaista päässyt sentään ~~20/1.5 mb maksiminopeuksiin eikä pingikään ole noussut.

 

€: Sijainti on Akaa, Toijala


2 kommenttia

Aika iso pudotus kyllä on, jos aikaisemmin liittymä kuitenkin on toiminut noin 20M nopeudella. Olitko nopeusmittaukset tehnyt verkkokaapelin kanssa ja niin ettei muita laitteita ole ollut käytössä? Tärkeintä näissä on, että on itse saanut parilla modeemilla ja puhelinjohdolla varmistettua ettei ongelma nyt jää niihin.

 

Vika kiinteistön sisäverkossa on tietysti yksi mahdollisuus tai sitten vika voi jäädä johonkin meidän verkon puolella. Kotoa käsin näitä on aika mahdoton selvittää, joten voit laittaa vikailmoituksen tulemaan vaikka suoraan Omilta sivuilta, että saadaan viankorjaus käyntiin.

Kunniamerkki +2

Jos totta puhutaan niin en kyllä muista päivää hetkeen, kun olisi ollut yhteys 20M nopeudella. Heti kun pitää päivitystä ladata johonkin peliin niin kaista kuolee siinä aivan täysin.. ei kait sen nyt niin pitäisi mennä?

 

Kuten mainitsinkin, kahdella eri modeemilla olen testaillut (jotka molemmat toimivat sonera viihteen kanssa). Modeemissa on siis kiinni tällä hetkellä 2 eri PC:tä, Televisio, Sonera Viihde.

 

Miten vika voisi yhtäkkiä ilmetä talon sisäverkossa mikäli sen rakenteisiin ei ole koskettu?

 

Katsotaan nyt miten käy kun sain myös päivitettyä VDSL2 yhteyden (mikä oli teidän sivujen mukaan mahdollista ottaa asuntooni), että mikä on tilanne 29.12 jälkeen.

Vastaa