Kirjoitettu
30-01-2022
19:15
Muokattu
30-01-2022
19:18
Katjane
Guest wlan jotenkin vaan roikkuu päällä, mutta en löydä asetuksista. Se on hyvä että guest wifi löytyy mutta missä sen asetukset? Jos palautan tehdas asetukset, katoaako guest wifi iäksi?
toinen mystinen on parental controls, väittää että mulla olis se smart wifi vai mikä onkaan käytössä, mutt ei ole.
kohta menee telia vaihtoon. En uskalla edes jättää häiriöilmoitusta kun mielummin alkavat soittelemaan ja ehdottelemaan että palauttavat tehdasasetukset, kuin oikeasti selvittämään ja korjaamaan firmistään.
edit katjane: upotettu kuva
30-01-2022 21:46
Tehdasasetusten palautus taitaa olla ainoa oikea ratkaisu tässä tilanteessa.
30-01-2022 21:56
Pitäisikö mulla näkyä jossain se guest wifi asetus vai onko se poistettu myöhemmissä firmiksissö?
31-01-2022 14:43
@Seitan77 kirjoitti:
Pitäisikö mulla näkyä jossain se guest wifi asetus vai onko se poistettu myöhemmissä firmiksissö?
WiFi -verkon asetuksien muokkaus onnistuu Telia Smart WiFi -sovelluksen kautta. Laitteen omalta hallintasivulta niitä asetuksia ei löydy tällä ohjelmistolla. Sama koskee myös parental control -valikkoa.
@Seitan77 kirjoitti:
En uskalla edes jättää häiriöilmoitusta kun mielummin alkavat soittelemaan ja ehdottelemaan että palauttavat tehdasasetukset, kuin oikeasti selvittämään ja korjaamaan firmistään.
Meihin kannattaa aina olla yhteydessä, jos palveluissa esiintyy häiriöitä. Tehdasasetuksien palautus on tehokas keino ratkaista ongelma, jos ne johtuu ohjelmistosta. Tietenkään se ei ole aina ratkaisu, kuten ei myöskään olisi tässä tapauksessa ollut. Ohjelmisto toimii nyt kuten sen on määritelty toimivan.
Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa
osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
31-01-2022 14:54
Heip
muuten ookoo mutta tuo smart wifi sovellus jää etsimään jotain smart wifi laajenninta jota mulla ei ole. Pelkkä technicolorin x2 reititin ja arriksen digiboksi
31-01-2022 16:24
Smart WiFi -sovelluksen tulisi kyllä löytyää se X2 reititin, kun siinä on se Smart WiFi -palvelukin käytössä.
Voitko kokeilla vielä X2 reitittimen tehdasasetuksien palautusta, jos se ei nyt vain näy oikein verkossa. Onhan myös puhelimesi/laitteesi jolla Smart WiFi -sovellusta käytät, X2:n jakamassa Wi-Fi -verkossa? Kertoisitko myös vielä, minkä merkkisellä ja mallin laitteella käytät Smart WiFi -sovellusta?
Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa
osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
31-01-2022 19:44
Mistä päättelit että mulla olisi smart wifi palvelu käytössä, eikö se ole siis se lisäpalvelu jonka voi tilata ja silloin saisi uuden laitteen, sen smart wifi laajentimen? Mulla ei pitäs olla smart wifiä käytössä, voiko sitä olla ilman sitä extenderiä? Iphone pro max 12 on luuri ja uusimman smart wifi appin kun lataan, se ensi töikseen kirjautumisen jälkeen haluais löytää smart wifi extenderin eikä sellasta ole niin en pääse eteenpäin.
31-01-2022 19:56
@Seitan77 kirjoitti:
Mistä päättelit että mulla olisi smart wifi palvelu käytössä, eikö se ole siis se lisäpalvelu jonka voi tilata ja silloin saisi uuden laitteen, sen smart wifi laajentimen? Mulla ei pitäs olla smart wifiä käytössä, voiko sitä olla ilman sitä extenderiä? Iphone pro max 12 on luuri ja uusimman smart wifi appin kun lataan, se ensi töikseen kirjautumisen jälkeen haluais löytää smart wifi extenderin eikä sellasta ole niin en pääse eteenpäin.
Smart WiFi -palvelu on kytkettynä päälle X2 palvelureitittimelle, vaikkei erikseen ole tilattuna laajentimia. Kuten alkuviestisi kuvassa ilmoituksessa lukee, on Smart WiFi -palvelu käytössä ja hallinta tapahtuu sovelluksen kautta. Kollega testasi myös omalla iPhonella ja hänellä kyllä sovelluksen käyttöönotto onnistui (ei käytössä laajentimia), eli jotain ongelmaa siinä yhdistymisessä on. Tuota tulisi tutkia nyt asiakastietojen kanssa, eli asiakaspalvelumme kautta tulee ilmoittaa häiriöstä. Yhteystiedot löytyy linkin kautta sivun alaosasta.
Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa
osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Kirjoitettu
31-01-2022
20:09
Muokattu
08-02-2022
08:42
AaTanja
Joo sitä ihmettelenkin että voiko siis smart wifi olla käytössä ilman extendereitä…
Huonosti löytyy helppoa paikkaa jättää häiriöilmoitus, chatista puhumattakaan…
koitan tuota kautta joka haluaa testata nettiyhteyksiä yms.
koitan myös resetoida ne kuuluisat tehdasasetukset
mulla aukeaa smart wifi appi, kysyy onko suomi vai estonia vai joku kolmas. Sitten kirjautuminen telia tunnuksilla ja sitten väkisin alkaa etsimään extenderiä
Edit AaTanja: upotettu kuvat kommenttiin.
01-02-2022 08:23
@Seitan77 kirjoitti:
Joo sitä ihmettelenkin että voiko siis smart wifi olla käytössä ilman extendereitä…
Näin se nykypäivänä tällä kyseiselle laitemallille on päätetty. Kaikille x2-laitteille menee automaattisesti verkon kautta Smart Wifi-palvelun asetukset. Eli laitteen langatonta verkkoa voi hallita Smart Wifi-sovelluksen avulla oli lisäpalvelua tilattuna tai ei.
@Seitan77 kirjoitti:
Huonosti löytyy helppoa paikkaa jättää häiriöilmoitus, chatista puhumattakaan…
Itse olen suositellut pitkään häiriöilmoituksen jättämämistä joko chatin kautta tai Minun Teliaan kirjautumalla. Siten saa kirjallisesti kerrottua ongelmankuvauksen ja laitettua linkkejä, kuvia jne.
@Seitan77 kirjoittikoitan myös resetoida ne kuuluisat tehdasasetukset
Tällä toimenpiteellä on hyvä aloittaa ja ongelman jatkuessa vikailmoitusta meille tutkittavaksi. Tarkoitus kuitenkin edelleen on, että asiakas voi itse hallita langattoman verkon asetuksia, vaikkakin Smart Wifi-päivityksen jälkeen kanavanvaihdot ja kaistanleveys säätömahdollisuudet käyttäjältä katoavat.