Hybrid laajakaista modeemi 4G verkko

  • 10 December 2018
  • 6 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Toista kuukautta hybrid laajakaista on toiminut normaalisti eli hyvin, mutta viimeaikoina 4G verkko putoaa pois päivittäin. Onko muilla vastaavia ongelmia? Mobile puoli on automaatti tilassa.


6 kommenttia

Onko siellä käytössä mitään toista meidän liittymää mitä voisi käyttää verrokkina että onko ongelma vain hybridissä vai mahdollisesti alueen verkossa?

 

Palautuuko yhteys itsestään vai pitääkö esim reititin bootata että toimii taas? Tippuuko mobiilipuoli kokonaan pois päältä vai vaihtaako vain 3G:lle?

 

Ensihätään tuossa kannattaa testata reitittimelle tehdasetusten palautus painamalla reset-nappia 10s laitteen ollessa käynnissä. Jos tuo ei vaikuta niin voisi kokeilla vielä laitteen pakotuksen vain 4G:lle tämän ohjeen mukaan.

Ei ole Telian toista liittymää käytössä. Mobiilipuoli putoaa tosiaan 3G:lle enkä ainakaan ole huomannut, että olisi palautunut 4G:lle vasta kun modeemi on bootattu. Lähimpään 4G mastoon on n. 500m matka eli 4G+ pitäisi löytyä. Pitänee kokeilla tuota resetointia ja pakotusta 4G:lle. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@Jopela66 Missä päin Suomea sulla on tämä ongelma? Itse ihmettelen vastaavaa ongelmaa perus-4G-liittymän kanssa Yhteisverkon alueella. Mutta toisaalta oma Hybridi on toiminut ongelmitta.

Täällä kaakossa Lappeenrannassa!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@Jopela66@  kirjoitti:

Täällä kaakossa Lappeenrannassa!


Yhteisverkon alueella siis sinäkin. Kannattaa tehdä Häiriöilmoitus täältä niin saavat selvitettyä: https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto

 

Laita samaan linkki tähän Yhteisön viestiketjuun ja mainitse Yhteisverkko.

 

Itse olen tosiaan perus 4G -liittymällä samanlaista vikaa havainnut, putoaa kokonaan 4G-verkosta pois ja ainoastaan 2G/3G toimii ilman boottia. Tapahtunut paristi puhelimellakin, sain puhelimella tuosta lokitiedostonkin ongittua, selvästi vika on jossakin laitteen ja Telian välillä eikä itse laitteissa.

Kunniamerkki +10

@jessenic@  kirjoitti:

@Jopela66@  kirjoitti:

Täällä kaakossa Lappeenrannassa!


Yhteisverkon alueella siis sinäkin. Kannattaa tehdä Häiriöilmoitus täältä niin saavat selvitettyä: https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto

 

Laita samaan linkki tähän Yhteisön viestiketjuun ja mainitse Yhteisverkko.

 

Itse olen tosiaan perus 4G -liittymällä samanlaista vikaa havainnut, putoaa kokonaan 4G-verkosta pois ja ainoastaan 2G/3G toimii ilman boottia. Tapahtunut paristi puhelimellakin, sain puhelimella tuosta lokitiedostonkin ongittua, selvästi vika on jossakin laitteen ja Telian välillä eikä itse laitteissa.


No joo.

Itse kävin Kainuussa noin kuukausi sitten ja paikassa, jossa on myös Yhteisverkko.

Mobiili "mokkula" toimi ihan ok, mutta puhelin meni ihan itsekseen yhtäkkiä yhtenä iltana vain 2G/3G -verkon puolelle. Paikassa on vielä suhteellisen hyvä verkon toiminta. Alueella toimii 4G -verkossa sekä 1800 että 800. Puhelin ei mennyt takaisin 4G:n puolelle kuin käynnistämällä uudelleen.

 

 

Vastaa