Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65942
Kirjoituksia 178555

Hybridilaajakaistasta



Hybridilaajakaistasta

Uusi keskustelija
Viestejä 15 kpl

Hybridilaajakaistasta

1/732

Hei!

 

Onko kellään tietoa mikä hybridireititin on malliltaan tai valmistajaltaan?

 

Laitoin tilaukseen kyseisen paketin ja olisi hienoa tietää laite sekä sen tekniset ominaisuudet ennen asennusta, jotta pääsee suunnittelemaan miten tällä laitteella korvaa fyysisesti aiemmat laitteet. Osa laitteista, kun tarvitsee langan ja osa ei.

Edit IlariJR: lisätty linkit hybridiblogeihin.

Lue lisää hybridilaajakaistasta täältä:
- Hybridilaajakaista tuo nopeammat yhteydet jopa yli miljoonaan suomalaiseen kotitalouteen

- Hybridilaajakaista? Miten se toimii?

Vastaa
0 tykkäystä
731 vastausta

Telialainen
Viestejä 804 kpl

651/732

@Timukka42  kirjoitti:

@MinnaLN  kirjoitti:

@Timukka42  kirjoitti:

Ihanaa se siitä yli vuoden hienosti toimineesta hybridistä! Telia meni ja irtisanoi Hybridisopimuksen kesken sopimuskauden. Vetoavat kirjeessä siihen, että tekniikka on vanhentunutta ja puretaan pois. Repikää sitten siitä huumoria. Miksi tällaista kannattaisi kenenkään sitten ostaa ja kuitenkin myydään edelleen? Pikkuisen on taas lausunnot ristiriidassa varsinkin sen henkilön sanomisten kanssa kuka otti aluksi aspasta puhelimella yhteyttä. Selitys puhelimessa oli aivan eri, kuin tulleessa kirjeessä l. jommassa kummassa valehdellaan. 4G on tässä osoitteessa aivan  liian hidas ruuhka-aikaan 5M dl vs. ADSL 17M kellonajasta riippumatta. Ei paljoa laitekaupalla kalastelu kiinnosta, kun niillä ei tuo alimitoitetun 4Gn perusongelma ratkea.

Oli aspassa paperit kuulemma muutenkin sekaisin. Soitellaan adsl:tsä sellaisiin osoitteisiin missä ei moista ole pitkään aikaan ole edes enää ollutkaan.

 


Ymmärrän kyllä harmistuksen. Linjojen purkua voidaan tehdä esimerkiksi niiden huonon kunnon takia ja kuparia ei enää lähdetä korjamaan yhtälailla kuin vaikka uudempia tekniikoita. Tarkempaa tietoa varten tarvitaan tarkkaa osoitetta missä purku tehdään. Asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan kaivettua syitä lisää, mikäli ne jäi tuon viime yhteydenoton jälkeen epäselviksi.

 

Jos mobiilinetti meinaa nyt jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi, tulemme tarkistamaan sen toimivuuden tämän purun myötä. Tässä tilanteessa on syytä jättää palaute meidän häiriöilmoituksiin juurikin asiakaspalvelun kautta. Näin saadaan tietoa verkonsuunnitteluun puutteista.


Mitäpä tätä enää murehtia. Romut on paketissa ja lähdössä takaisin. Liittymä irtisanottiin eilen. Näköjään se on vieläkin auki. Laskutatte varmaan oman irtisanomisaikanne loppuun asti, vaikka se ei teidän ilmoituksen mukaan palvelu ole enää se mitä on kirjattu sopimukseen. Mitään hyvitystä sopimuksen kesken sopimuskauden irtisanomisesta ei luvattu, mikä sekään ei yllätä. 

Onneksi voi äänestää lompakolla ja toistaiseksi 4pvä kokeilun perusteella vaikuttaisi toisen  palvelun hinta/laatusuhteen olevan erinomainen. 


Kun meille tulee tietoon alueet, mistä puretaan kuparikaapelit, niin se on asiakastiedoissa myös sen jälkeen. Tilanteet saattavat tulla nopeasti vastaan niin asiakkaille kuin meille asiakaspalveluun. Verkon korjaus- ja rakentamispuolelta on katsottu kustannustehokkain tapa toimia eli tässä tapauksessa sopimuksen purku kesken määräaikasen sopimuskauden.

 

Hyvityksiä tällaisista tilanteista ei ole tehty, koska ei ole tehty mitään vastoin palveluehtosopimusta ja toimitusehtoja. Hyvä, että siellä olet saanut toimimaan yhteydet muuta kautta. Harmillisesti emme pystyneet olemaan alueella Hybridi-yhteyden kanssa.  

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi keskustelija
Viestejä 17 kpl

652/732

Kaikkein tehokkain tapa pienentää kuluja on lopettaa koko firma, jos ei ole kannattava. Näissä tapauksissa on vain selvää, että asiakas ei kiinnosta vaan johtajien tulospalkkiot.

Kaikkein eniten ärsyyttää tapa millä asioista ilmoitetaan ja miten asiakkaaseen suhtaudutaan. Yksi hiljainen muurahainen, kun ei paljoa kassassa tunnu.

Vastaa

Vakiokalustoa
Viestejä 91 kpl

653/732

Hyvin hiljaista tuli kun kerroin miten vikailmoituksiinkin Telia suhtautuu. Tein eilen taas uuden vikailmoituksen. Saas nähdä vastataanko siihenkään mitenkään. 

Vastaa

Telialainen
Viestejä 804 kpl

654/732

@naur1s  kirjoitti:

Hyvin hiljaista tuli kun kerroin miten vikailmoituksiinkin Telia suhtautuu. Tein eilen taas uuden vikailmoituksen. Saas nähdä vastataanko siihenkään mitenkään. 


Mitä kautta kirjasit vikailmoituksen meille tutkittavaksi? Eikö siihen edelliseen kirjaamaasi vikailmoitukseen reagoitu? Otamme kyllä kaikki vikailmoitukset vastaan ja niihin vastataan. Oletko katsonut, ettei viesti ole mennyt roskapostien puolelle, jos olemme jotain kysyneet sähköpostilla. 

Vastaa
0 tykkäystä

Vakiokalustoa
Viestejä 91 kpl

655/732

@PiaJo  kirjoitti:

@naur1s  kirjoitti:

Hyvin hiljaista tuli kun kerroin miten vikailmoituksiinkin Telia suhtautuu. Tein eilen taas uuden vikailmoituksen. Saas nähdä vastataanko siihenkään mitenkään. 


Mitä kautta kirjasit vikailmoituksen meille tutkittavaksi? Eikö siihen edelliseen kirjaamaasi vikailmoitukseen reagoitu? Otamme kyllä kaikki vikailmoitukset vastaan ja niihin vastataan. Oletko katsonut, ettei viesti ole mennyt roskapostien puolelle, jos olemme jotain kysyneet sähköpostilla. 


 

Omien sivujen kautta niinkuin ennenkin. Tänään tuli tekstari että pitäisi modeemi hakea telia myymälästä. Tein uuden vikailmon johon laitoin että lähettäkää se uusi modeemi. En ala ramppaamaan teliamyymälässä. Sitten tulikin tekstari että lähettävät uuden modeemin. 

 

Taisi vikailmoitus lähteä käsittelyyn vasta kun tänne kirjoitin. Todella ala-arvoista asiakaspalvelua.

Vastaa
0 tykkäystä

Telialainen
Viestejä 472 kpl

656/732

Kun häiriöilmoitus kirjataan omien sivujen kautta, tulee se meille kahdessa arkipäivässä palvelupyyntönä käsittelyyn häiriöilmoituksiin. Tähän ei vaikuta yhteisön kirjoitukset.

 

Mikäli ilmoituksella olevat tiedot ovat ajantasalla ja ongelmankuvaus selkeä voidaan häiriöilmoitus siirtää suoraan sellaisenaan asiantuntijan käsittelyyn. Jos kaipaamme lisätietoa tai tarkennusta jättämääsi häiriöilmoitukseen koetamme tavoitella sinua soittamalla.

 

Kun häiriöilmoitus menee asiantuntijan käsittelyyn lähetetään siitä erillinen sms-viesti. Korjaukseen varataan noin 2-5 arkipäivää vian tyypistä riippuen.

 

Laitteiden takuuvaihdot meillä hoidetaan postitse. Liikkeestämme ei toistaiseksi ole tarjota hybridimodeemia testiin tai lainaksi vianrajausta varten.

Vastaa
0 tykkäystä

Vakiokalustoa
Viestejä 91 kpl

657/732

@KaPetri  kirjoitti:

Kun häiriöilmoitus kirjataan omien sivujen kautta, tulee se meille kahdessa arkipäivässä palvelupyyntönä käsittelyyn häiriöilmoituksiin. Tähän ei vaikuta yhteisön kirjoitukset.

 

Mikäli ilmoituksella olevat tiedot ovat ajantasalla ja ongelmankuvaus selkeä voidaan häiriöilmoitus siirtää suoraan sellaisenaan asiantuntijan käsittelyyn. Jos kaipaamme lisätietoa tai tarkennusta jättämääsi häiriöilmoitukseen koetamme tavoitella sinua soittamalla.

 

Kun häiriöilmoitus menee asiantuntijan käsittelyyn lähetetään siitä erillinen sms-viesti. Korjaukseen varataan noin 2-5 arkipäivää vian tyypistä riippuen.

 

Laitteiden takuuvaihdot meillä hoidetaan postitse. Liikkeestämme ei toistaiseksi ole tarjota hybridimodeemia testiin tai lainaksi vianrajausta varten.


Sinulta tulee nyt väärää tietoa roppakaupalla. Tällaisen tekstiviestin sain tänään:

 

"Hei, koskien vikailmoitustanne ******* - osoitteen yhteysongelmasta. Tarkastimme verkon testeillä ja ongelmaa verkon katkeamisessa ei näy. Ongelma voi johtua modeemilaitteesta tai langattomasta lähiverkosta. Voitte hakea Telia Kaupasta testimodeemin, jolla voitte testata onko ongelmaa vain yhdessä modeemissa vai katkeaako yhteydet molemmilla modeemeilla. Jos näin käy, ilmoita meille soittamalla 020 690 400 tai chatissa telia.fi. / Minun Telia -sovelluksen kautta. T: Telia häiriöilmoitukset"

 

Lisäksi liitetiedostossa kuvankaappaus kun olen vikailmoituksen tehnyt. Puhutaan samasta päivästä tai seuraavasta. Lisäksi useampi vikailmoitus on kokonaan jätetty käaittelemättä aikaisemmin. Vasta uusi vikailmo muutaman viikon kuluttua on johtanut teillä toimenpiteisiin.

 

Todella turhauttavaa tämä joidenkin Telialaisten asiakkaan tyhmänä pitäminen ja jonkinlainen syyllistäminen.

 

Asiakkaan kuva.jpg

 

Edit HannaSu: upotettu kuva

Vastaa
0 tykkäystä

Vakiokalustoa
Viestejä 91 kpl

658/732

Liitteenä vielä seuraavat tekstiviestit tältä päivältä.

 

Asiakkaan kuva 2.jpg

 

Edit HannaSu: upotettu kuva

Vastaa
0 tykkäystä

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 180 kpl

659/732

Minä olen saanut testimodeemin lainaksi Telia - kaupasta. Tällöin oli minun oma aloite. 

Vastaa
0 tykkäystä

Telialainen
Viestejä 472 kpl

660/732

Nyt täytyy nostaa käsi ylös virheen merkiksi. En olekkaan huomannut että palveluaika lupausta ollaan muutettu parempaan suuntaan kun vikailmoitus jätetään omien sivujen kautta (aiemmin ollut mielestäni kaksi arkipäivää).

 

Vikailmoituksen käsittelyn yhteydessä on ilmeisesti jätetty tärkeä info-viesti laittamatta jos ei ole "vikailmoituksesi on siirtynyt asiantuntijan käsittelyyn" viestiä vaan suoraan on tarkistettu verkon osuus ja suositeltu laiteen testaamista.

 

Jokainen omien sivujen kautta meille tuleva vikailmoitus tulee meidän käsitellä ja olla asiakkaaseen yhtedessä (soitolla tai viestillä). Mikäli näin ei ole tapahtunut on joko meillä rikottu sisäistä toimintaohjeistusta tai vikailmoitus ei ole jostain syystä ohjautunut meillä oikeaan paikkaan. Vaikea sanoa mitä on tapahtunut. Jälki virheelle ei kuitenkaan koskaan ole kaunista kun asiakas turhaan jää odottamaan asian korjaantumista. Tästä pahoitteluni luonnollisesti.

 

Tarkoitukseni edellisessä viestissä ei ollut pitää ketään tyhmänä, halusin vain tarkentaa miten meillä prosessin tulisi toimia.

 

Mukava kuulla että uusi laite on nyt saapumassa.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.