Modeemi Zyxel VMG3625-T20A ei yhdistä nettiin

  • 19 April 2020
  • 2 kommenttia
  • 312 katselukertaa

Hei

 

Taloyhtiö hankki tämän modeemin, joka näkyy otsikossa. Modeemi menee päälle, eli näkyy vihreänä Power, sekä Wlan/Wps molemmat 2.4g ja 5g näkyvät vihreänä. Muita valoja ei ole syttynyt eikä suostu syttymään, isoimpana ongelmana kun nettivalo ei syty eikä modeemi yhdistä nettiin. Löydän modeemin wifin koneella ja puhelimella, yhdistää, mutta kun yrittää selaa nettiä, se ei toimi. Virtajohto on laitettu, ja olen kokeillut kaikkia asunnon puhelinrasioita. Asunnosta löytyy myös paikkoja (1, 2, 3 ja 4) tälle DSL-johdolle ilman sitä puhelinrasia päätä, ja olen niihinkin kokeillut laittaa ja ei toimi. Sähkökaapissa lukee "NOUSU" (kaksi paikkaa) ja sen alapuolella neljä paikkaa 1, 2, 3 ja 4, ja siellä johto niiden välillä "noususta" numeroon. Olen kokeillut laittaa sen oikeaan numeroon ja modeemin johdon samaan numeroon, mutta sekään ei toimi. Mitä siis pitää tehdä, jotta saan netin toimimaan?

 

Kiitos jo valmiiksi!


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Olethan tilanut itsellesi liittymän?

 

Minkä liittymän olet tilannut?

 

Jos sinulla on ADSL-, ADSL2- tai VDSL2-liittymä, Zyxelin DSL-liittimestä kytketään puhelinjohto puhelinpistorasiaan.

 

Jos sinulla on Ethernet-liittymä, Zyxelin WAN-liittimestä kytketään Ethernet-johto sähkökaapin nousu-liittimeen. Voit myös kytkeä sähkökaappiin pelkän Ethernet-johdon numeroidun liittimen ja nousun välille ja sen jälken Zyxelin WAN-liittimen saman numeroiseen pistorasiaan muualla huoneistossa.

 

Liittymätyyppiä ei välttämättä saa selville mistään, joten tämä jää itse kokeiltavaksi tai vaikka naapurilta kysyttäväksi asiaksi.

 

Mikäli sinulla ei ole liittymäsopimusta, tee se esimerkiksi Telian www-sivuilla.

 

Lisää ohjeita modeemin käyttöön löytyy asiakastuki-osastolta: ZyXEL VMG3625-T20A

Morjesta @unems ja Tervetuloa Yhteisöön!


 


Tilasithan netin myös meidän kautta? Mikäli tuota tilausta ei ole tehty vielä meille niin netti ei lähde toimimaan. Samalla saat tietoon myös mitä tekniikkaa se käyttää jotta voit tehdä oikeat kytkennät. 


 


@irritus  onkin jo kertonut tarkemmista kytkennöistä. Näitä voit testata. Ensimmäisenä kuitenkin tuo tilaus. Mikäli olet tehnyt tilauksen etkä saa yhteyttä vieläkään toimimaan näillä kytkennöillä, niin otatko yhtetyttä meille. Päästään katsomaan tilannetta tarkemmin.

Vastaa