Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jamiol
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Muutto ja määräaikainen liittymä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Peruin Omien sivujen chatin/puhelun (soitti chatin kautta) määräaikaisen laajakaistaliittymän viime kuun loppuun (määräaikaisuutta lokakuulle). Perumisen syynä on muutto toiseen kaupunkiin johon ei ole tarjolla vastaavaa liittymää, ja sain asiakaspalvelun kanssa keskusteltuani sen käsityksen että liittymän sopimus on siitä päätetty ilman ongelmia.

 

Nyt kun lasku tuosta viimeisestä kuukauden puolikkaasta tuli, on siinä satasen verran maksuja loppukaudelta. Onkohan tätä mahdollista saada muutettua, vai onko Soneran politiikka veloittaa aina koko sopimusjakso riippumatta muista tekijöistä? Ymmärrän määräaikaisen sopimuksen pointin, mutta käsittääkseni tilanteissa jossa esim. kaapelilaajakaista on tilattu, ja muutto tulee alueelle jossa ko. yhtiöllä ei ole kaapeliverkkoa, sopimuksen purku pitäisi onnistua ilman sakkoja?

2 vastausta
aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ohikulkijan kommentti pyhien pakatessa viran puolesta vastaavien päälle:

 

Periaatteessa minunkin mielestäni on oikein, että määräaikainen sopimus katkaistaan maksuineen, jos operaattori ei pysty muuton yhteydessä siirtämään palvelua vastaavana uuteen osoitteeseen.

 

Soneran nykyisellä keskustelupalstalla soneralaiset eivät ota kantaa asiakas- ja liittymäkohtaisiin asioihin vaan ne on selvitettävä Soneran asiakaspalvelun kanssa. Ajattelisin esimerkiksi, että jos määräikaisen jakson maksuissa on jonkin asiakkaan saaman laitteen velotusta, niin Sonera voi velottaa laitteen osuuden kokonaan vaikka asiakkaalla ei laitteesta uudessa osoitteessa iloa olisikaan. Muuton vuoksi lopetetusta yhteydestä velottaminen ei kuulosta reilulle. Eiköhän asiakaspalvelun kanssa asiaan jokin tolkku tule.

Näin aina
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuten @aina tuossa jo fiksusti kommentoikin, niin asia on hyvä katsoa meidän asiakaspalvelun kanssa kuntoon, jotta saat laskun loppusummaan korjauksen.

 

Käytäntö näiden määräaikaisten suhteen on seuraava:

Mikäli asiakas muuttaa sellaiseen paikkaan, johon ei voida vastaavaa yhteyttä toimittaa, niin määräaikainen sopimus toki katkaistaan ilman mitään sanktioita.

 

Mikäli asiakas haluaa katkaista määräaikaisen sopimuksen kesken sopimuskauden, ilman tällaista muuttoon perustuvaa syytä, niin silloin Sonera luonnollisesti veloittaa laajakaistan maksut sopimuskauden loppuun saakka könttäsummana.