Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Snowblind
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Netti tökkii

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on ollut syyskuusta 2017 lähtien Telian 100/10 vdsl-yhteys. Alkuun kaikki toimi hienosti, mutta viime aikoina alkoi ongelmat:

-Nettiä selatessa esim. puhelimella jotkut sivut aukeavat, jotkut ei. Ja tämä on ihan sattumanvaraista. Yhtenä hetkenä joku sivu voi aueta ja toinen sivu ei, myöjemmin samana päivänä voi olla toisinpäin

-Tv:ssä Netflix toimii täydellisti, Yle Areena ja Youtube pätkii, Youtube ei sillointällöin avaa videoita lainkaan

-mobiilipankkiin pääsee kirjautumaan (OP), ja tilitietoja katsomaan, laskuja ei pysty maksamaan (4g:n kanssa toimii)

Siinä nyt päällimmäiset ongelmat. Turhauttavaa käyttää aina 4g:tä kun maksaa kuitenkin tuosta kiinteästä. Nopeustestit antaa aina n.85/10.

Modeemi TP-Link Archer VR400. Käytämme vain wifiä (langallista yhteyttä ei voi testata, kun ei ole enää tietokonetta). On testattu myös toisella modeemilla, samat ongelmat myös sen kanssa.

 

4 vastausta
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1755 custom-general.kudos
  • 2237 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tervehdys @Snowblind!

 

Telian asiakastuen sivustolla on hyvät toimintaohjeet, jotka suosittelen käymään läpi ajatuksen kanssa:

https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/adsl/ongelmatilanteet

 

Laitahan viestiä, jos tulee vielä ongelmia matkaan tai kun saat vian kuntoon. Odotan mielenkiinnolla 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Snowblind
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sekuntikirjoitti:

Tervehdys @Snowblind!

 

Telian asiakastuen sivustolla on hyvät toimintaohjeet, jotka suosittelen käymään läpi ajatuksen kanssa:

https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/adsl/ongelmatilanteet

 

Laitahan viestiä, jos tulee vielä ongelmia matkaan tai kun saat vian kuntoon. Odotan mielenkiinnolla 🙂


Kiitos, nämä testattu, (ei toimi vieläkään) paitsi että

tietokonetta kun ei ole, niin langallista yhteyttä ei voi testata, ja toinen modeemi, millä testasin, on ikivanha, joten ei sekään ole luotettava. Tästä johtuen ei viitsisi tehdä vikaiomoitusta, siitä kun tulee satasen lasku, jos vika omissa laitteissa

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1755 custom-general.kudos
  • 2237 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Snowblind kirjoitti:

@Sekuntikirjoitti:

Tervehdys @Snowblind!

 

Telian asiakastuen sivustolla on hyvät toimintaohjeet, jotka suosittelen käymään läpi ajatuksen kanssa:

https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/adsl/ongelmatilanteet

 

Laitahan viestiä, jos tulee vielä ongelmia matkaan tai kun saat vian kuntoon. Odotan mielenkiinnolla 🙂


Kiitos, nämä testattu, (ei toimi vieläkään) paitsi että

tietokonetta kun ei ole, niin langallista yhteyttä ei voi testata, ja toinen modeemi, millä testasin, on ikivanha, joten ei sekään ole luotettava. Tästä johtuen ei viitsisi tehdä vikaiomoitusta, siitä kun tulee satasen lasku, jos vika omissa laitteissa


Jos laitteen palauttaminen tehdasasetuksille ei auta sekä wifi-verkon kanavan vaihtamista on kokeiltu, niin suosittelen olemaan yhteydessä Telian asiakaspalveluun. Telian asiakaspalvelu voi tarkistaa linjan tilanteen ja vasta sen jälkeen päätetään tehdäänkö vikailmoitus.

 

Tällä hetkellä kiinteässä nettiyhteydessä on ainakin häiriötä alueella 02730. Onko tämä sinun aluettasi? Häiriökartta löytyy siis täältä Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
SINAD
Konkari
  • 474 custom-general.kudos
  • 958 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Voisit vielä seurailla, palaako modeemissa DSL-valo normaalisti häiriöhetkellä. Manuaalin mukaan sen tulisi palaa koko ajan. Jos ei pala tai vilkkuu, niin se on merkki linjahäiriöstä. Sitten toinen juttu on, että jos teillä on vielä vanhanmallinen 3-piikkinen puhelin "töpseli", niin kokeilepas varovasti liikutella/pyöritellä sitä rasiassa ja katso, alkaako DSL-valo vilkkua siinä tilanteessa. Tällöin vika on rasiassa tai töpselissä. Suosittelen lämpimästi rasian uusimista RJ11-rasiaksi tällaisessa tapauksessa. Tällöin myöskään modeemin mukana tulevaa 3-piikkisen töpselin "adapteria" ei enää tarvita, vaan se RJ-johto menee rasiaan suoraan. Tuo 3-piikkinen on alun perin suunniteltu ainoastaan äänipuhelukäyttöön.