Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Likis
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nettiyhteys katkeilee ja DNS palvelimen virheilmoitus

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi,

 

Laajakaistassa (100M kuitu) on aika usein pätkimisiä ja kun sitä tarkemmin tutkiin niin syynä yleensä on se, että reitittimen (Thomson) käyttämät DNS-palvelimet ovat saavuttamattomissa. Testaus siis Thomsonin internet-yhteystestillä. Palvelimista kateissa on yksi tai molemmat palvelimet.

 

Juuri tänään ja eilen on ollut tätä, nyt näkyy korjaantuneen.

1 vastaus
Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 127 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

DNS-palvelimissa ei ole tiedossa olevaa vikaa, joten todennäköisesti koko yhteys katkeaa reitittimelle. Onko kyseessä sellainen valokuitu, että verkkojohto on kytketty Thomsonin WAN-porttiin? Jos on ja ongelma vielä toistuu, kytke nyt WAN-pistokkeeseen menevä johto suoraan tietokoneeseen ja testaa tällä tavalla, pätkiikö vielä. Näin saadaan rajattua jääkö vika Thomsoniin.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7