Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
pappavaan
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Technicolor DGA 0122

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Morjens. Kerrostalomme alakertaan tulee telian kuitu ja sieltä yhteys paukkulangalla asuntoihin. Vanha Telewell tw-eav 510 toimi pariviikko hyvin mutta sitten nopeus tippui 15Megaan 50 Megan sijaan. Päivittää en osannut, liekö olisi auttanutkaan. Telialta tarjosivat Otsikossa mainitun Technicolor DGA 0122 purkin jota näemmä kutsutaan myös Telia X1 nimellä. Myyjä kertoi että homma on plug and play ja likimain näin on. 

 

Liitin purkin verkkoon puhelinlangalla ja jonkun aikaa valot vilkkuivat kunnes vain virtavalo jäi palaamaan. Aiemmissa modeemeissa valot ovat kyllä jääneet vilkkumaan mutta jostain syystä vaikka vain virtavalo palaa, niin nettinopeus on 50megaa ja langatonverkkokin löytyi ja toimii. Siis periaatteessa ei kai vikaa mutta eikö valojen olisi syytä osoittaa yhteyksistä jne, eli onko kuitenkin jotain pielessä?

3 vastausta
MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@pappavaan@  kirjoitti:

Liitin purkin verkkoon puhelinlangalla ja jonkun aikaa valot vilkkuivat kunnes vain virtavalo jäi palaamaan. Aiemmissa modeemeissa valot ovat kyllä jääneet vilkkumaan mutta jostain syystä vaikka vain virtavalo palaa, niin nettinopeus on 50megaa ja langatonverkkokin löytyi ja toimii. Siis periaatteessa ei kai vikaa mutta eikö valojen olisi syytä osoittaa yhteyksistä jne, eli onko kuitenkin jotain pielessä?


Morjesta @pappavaan ja Tervetuloa Yhteisöön!

Hyvä, että yhteys on lähtenyt toimimaan uudella modeemilla. Valot voivat vilkkua tai pysyä staattisesti päällä aina riippuen siitä miten laitevalmistaja on toiminteen määritellyt. Monesti valo vilkkuu siinä vaiheessa kun datayhteys on käytössä ja verkossa tapahtuu liikennettä. Nykyään valot voivat myös "sammua" jotta ne ei häiritse. Näitä voi myös useasti määrittää sieltä modeemin asetuksista jos haluaa valot palamaan tai pysymään sammuksissa.

 

Jos yhteys toimii normaalisti niin silloin kaikki on kunnossa vaikka valot olisivatkin sammuksissa. Täältä löytyy tarkemmin tietoa tuosta mallista joka sinulla on käytössä. Tässä mallissa virtavalo ilmaisee modeemin olevan valmiudessa käyttöön ja silloin muut valot sammuvat.

NoConnect
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei!!

 

Hommasin myös uuden Technicolor DGA  0122 (Teliaa X1) purkin. Viikon verran tapellut laitteen kanssa. Ongelmana on WIFI-yhteys vanhempien laitteiden kanssa(tabletti) Eivät suostu yhdistämään langattomaan verkkoon. Telian sivuilta löytyy ohje, missä kerrotaan kokeilemaan kanavien vaihtoa 2,4 GHz -verkossa. Omalla kohdallani kanavien vaihto ei toimi. Eli vanhemmat laitteet eivät toimi kyseisen WI-FI-yhteyden kanssa. Googlailun tuloksena sain tietää, että ilmeisesti ongelma johtuu vanhasta Firmware -versiosta. Kysymykseni kuuluukin, että mistä kyseiisen päivityksen löytää? Valmistajan sivuilta ei löytynyt. Ja mitä takuu korvaa? Omasta mielestäni tämä laite ei vastaa sitä mitä olen ostanut. 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NoConnect@  kirjoitti:

Hei!!

 

Hommasin myös uuden Technicolor DGA  0122 (Teliaa X1) purkin. Viikon verran tapellut laitteen kanssa. Ongelmana on WIFI-yhteys vanhempien laitteiden kanssa(tabletti) Eivät suostu yhdistämään langattomaan verkkoon. Telian sivuilta löytyy ohje, missä kerrotaan kokeilemaan kanavien vaihtoa 2,4 GHz -verkossa. Omalla kohdallani kanavien vaihto ei toimi. Eli vanhemmat laitteet eivät toimi kyseisen WI-FI-yhteyden kanssa. Googlailun tuloksena sain tietää, että ilmeisesti ongelma johtuu vanhasta Firmware -versiosta. Kysymykseni kuuluukin, että mistä kyseiisen päivityksen löytää? Valmistajan sivuilta ei löytynyt. Ja mitä takuu korvaa? Omasta mielestäni tämä laite ei vastaa sitä mitä olen ostanut. 


Moikka @NoConnect ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

X1 reititin saa meiltä ohjelmistopäivitykset automaattisesti verkon ylitse. Modeemi hakee ja asentaa tarjottavia ohjelmistopäivityksiä aina uudelleen käynnistyksen yhteydessä. Oletko kokeillut jo käyttää virtajohtoa irti n. 30sek käyttöönoton jälkeen? Pystytkö myös kertomaan, mikä ohjelmistoversio sinulla nyt on käytössä? Versio löytyy hallintasivun kautta -> Kirjaudu -> Advanced Interface -> Gateway.

Laitteen toiminta varmistetaan meidän häiriöilmoituksen väen toimesta, jos aiemmin mainitut toimet ei auta. Yhteyden häiriöilmoituksiimme sat asiakaspalvelumme kautta. Wi-Fi -verkon toimivuudessa voi joutua myös vaihtamaan muita asetuksia, esim. suojaus/salaustasoja. Näistä asetusksista en nyt pysty sanomaan tarkemmin mitä ne tulisi olla, kun käytettävien laitteiden tukemia stantardeja ei ole tiedossa. Jos pystyt tarkistamaan, mitä WiFi -standardia (sekä salausta) päätelaitteesi käyttää, voit kokeilla asettaa X1:n toimimaan sen vanhimman laitteen standardin mukaan. Huomaa, että vanhemman standardin käyttö voi hidastaa muidenkin laitteiden nopeuksia.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.