Telia Hybrid router Fast 5370 muodostaa 2 verkkoa

  • 16 March 2020
  • 2 kommenttia
  • 101 katselukertaa

Laitteen kanssa oli muutama viikko sitten ongelmia eli Power valo oli koko ajan punaisella eikä verkkoyhteyttä muodostunut vaikka mitä yritti. Asentaja kävi paikanpäällä ja teki jonkin laitepäivityksen. Nyt laite muodostaa 2 langatonta verkkoa joihin kumpaankin (erikseen) voi liittyä läppärillä tai puhelimella: Telia-5AB290 ja Telia2.4GHz-5AB290. Nopeustestin mukaan kummallakin on täsmälleen sama latausnopeus: 12.8. (eli ei kummonen).

Aiemmin verkkoja oli vain 1. Eikö tämän pitänyt olla hybridilaite jossa SIM-kortti vaan tukee kiinteää laajakaistaa ja nostaa sen tehoa?. Telian mainoslauseen mukaan "Hybridilaajakaista on uusi kodin yhteys, joka yhdistää kiinteän laajakaistan ja mobiilinetin yhdeksi vakaaksi ja nopeaksi laajakaistaksi." Nyt SIM tekee oman verkon ja kiinteä yhteys omansa. Mitenköhän nuo saisi yhdeksi?


2 kommenttia

Morjesta @Conestone  ja Tervetuloa Yhteisöön!


 


Hybridmodeemissa on kaksi eri taajuuksista langatonta verkkoa. Toinen toimii 2.4Ghz taajuudella ja toinen 5Ghz taajuudella. Molemmat käyttävät samaa verkkoa jossa on sekä kiinteä, että 4G-netti. Tämä verkko tulee siis modeemista ei itse yhteydestä joka sinulla on käytössä.


 


Voit sulkea tai yhdistää nuo verkot modeemin hallintasivun kautta. Tarkemmat ohjeet löydät täältä. Ohjesivulta löytyy myös muitakin ohjeita mitä laitteen asetuksiin voi tehdä. 


@MikaelMu@  kirjoitti:

Morjesta @Conestone  ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Hybridmodeemissa on kaksi eri taajuuksista langatonta verkkoa. Toinen toimii 2.4Ghz taajuudella ja toinen 5Ghz taajuudella. Molemmat käyttävät samaa verkkoa jossa on sekä kiinteä, että 4G-netti. Tämä verkko tulee siis modeemista ei itse yhteydestä joka sinulla on käytössä.

 

Voit sulkea tai yhdistää nuo verkot modeemin hallintasivun kautta. Tarkemmat ohjeet löydät täältä. Ohjesivulta löytyy myös muitakin ohjeita mitä laitteen asetuksiin voi tehdä. 


Juuri näin toimii meilläkin, läppärit löytää 5Ghz taajuuden ja puhelinmeni sekä PS4 2.4Ghz taajuuden. Suosittivat käyttämään 5 Ghz taajuutta jos mahdollista. Käytännössä tulee samaa nopeutta molempien wifien kautta ( 20-40 M ) Yhteys ollu kk verran ja olen tosi tyytyväinen, paikka Kurikka Etelä-Pohjanmaalla.

Vastaa