Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64274
Kirjoituksia 174819

Telia Hybrid router fast 5370 air Käynnistyy itsestään uudelleen ajoittain



Highlighted

Telia Hybrid router fast 5370 air Käynnistyy itsestään uudelleen ajoittain

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

Telia Hybrid router fast 5370 air Käynnistyy itsestään uudelleen ajoittain

1/51

Terve.

Tuo reititin käynnistelee itseään uudelleen ajoittain. Johtuuko se jostain päivitysasetuksista? Todella ärsyttävää esim kun pelaa jotain multiplayer peliä. Apuja kiitos 🙂

0 tykkäystä
50 vastausta
Highlighted

Konkari
Viestejä 692 kpl

31/51

@HenriLie  kirjoitti:

Failover to Mobile only

 Asetus pakottaa modeemin käyttämään vain mobiiliyhteyttä, eikä ollenkaan kiinteää/DSL -linjaa

No onpa erikoinen toteutus! Kaikkien muiden laitteiden kanssa failover on kyllä tarkoittanut, että mikäli pääasiallinen yhteys ei ole käytettävissä, niin vasta sitten käytetään varayhteyttä.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 19 kpl

32/51

@irritus  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Failover to Mobile only

 Asetus pakottaa modeemin käyttämään vain mobiiliyhteyttä, eikä ollenkaan kiinteää/DSL -linjaa

No onpa erikoinen toteutus! Kaikkien muiden laitteiden kanssa failover on kyllä tarkoittanut, että mikäli pääasiallinen yhteys ei ole käytettävissä, niin vasta sitten käytetään varayhteyttä.


Vastaan tähän, että kokeilin viikko sitten myös tätä Failover to Mobile asetuksen toimivuutta, niin se kyllä nimensä mukaisesti käyttää edelleen molempia ADSL + 4G, kun asetus On-tilassa, mutta tämä modeemiyhteyksien totaali sammuminen resetoi sen takaisin Off-tilaan, joten asetus ei pysy päällä. Mutta kokeilin myös, että jos ottaa pelkän puhelinjohdon irti seinästä, niin toimii kuten pitääkin, eli siirtyy pelkkään 4G verkkoon ja data kulki 4G kautta hyvin.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 19 kpl

33/51

Reititin vaihdettiin ja keskuksen päässä jotain tekivät, ei se auttanut, samalla lailla sammunut koko uusikin laite kerran vuorokaudessa ilman mitään syytä. Kaikki sammumisen kellon ajat on minuutilleen ylhänä uptimesta. Vian tutkinta vikailmoituksella jatkuu edelleen. 

Loppuuko tuosta laitteesta muisti vai mikä sen saa ajamaan itsensä sammuttamiseen ? Ymmärtäisin hyvin, että jos ADSL linja pätkäisee, niin datayhteys katkeaa ja tällöin siirrytään 4G verkkoon, mutta kun sammuu koko laite vaikka muuntaja ei sammu.

 

Ja lokien haku estetty tässä versiossa. Tehdas versiossa se oli salittu, mutta uudemmassa disabloitu.

 

Fast5370AIR-01
SG4T1R000092C
4.29.1
Highlighted

Telialainen
Viestejä 422 kpl

34/51

Erikoinen tilanne on kyllä, ei ole omiin korviin kyllä vastaavaa ongelmaa vielä kantautunut. Hyvä että laite on vaihdettu ja että vikatiketti on edelleen auki. Tulihan virtalähde myös vaihdettua? Tiketin kautta tuohon jonkilainen selvyys varmasti saadaan.

 

Lokeja ei ainakaan 92C ohjelmistoversiossa ole mahdollista katsella vaikka valikko sieltä löytyykin. Tuosta on korjauspyyntöä viety eteenpäin, jotta lokit auki saataisiin uudemmassa ohjelmistoversiossa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 19 kpl

35/51

@KaPetri  kirjoitti:

Erikoinen tilanne on kyllä, ei ole omiin korviin kyllä vastaavaa ongelmaa vielä kantautunut. Hyvä että laite on vaihdettu ja että vikatiketti on edelleen auki. Tulihan virtalähde myös vaihdettua? Tiketin kautta tuohon jonkilainen selvyys varmasti saadaan.

 

Lokeja ei ainakaan 92C ohjelmistoversiossa ole mahdollista katsella vaikka valikko sieltä löytyykin. Tuosta on korjauspyyntöä viety eteenpäin, jotta lokit auki saataisiin uudemmassa ohjelmistoversiossa.


Tekninen tuki sanoi, että toinen vastaava tapaus on myös suomessa, jonka laitetietoja puhelimessa myös vertailtiin. 

Vaihdoin koko paketin, eli itse reititin, muuntajineen, puh.johtoineen ja pistokkeineen päivineen.

 

Hyvä, että lokipaketin saisi uudemmassa versiossa talteen, helpottaisi varmasti myös teknistä tukea ja valmistajaa vian selvittelyssä.

 

 

 

 

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 19 kpl

36/51

Tekninen tuki selvittää edelleen, ovat olleet myös laitevalmistajan kehitystiimiin yhteydessä, pari vastaavaa tapausta löytyy myös. Dslam johtoparia kokeilivat myös vaihtaa, ei auttanut tässä. Selvittely jatkuu.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 19 kpl

37/51

Tänään illalla tekninen tuki päivitti uuden ohjelmiston, laite pysyi päällä jopa 2h10min ja jälleen sammui.

Ei auttanut sammumis ongelmaan tämä uusinkaan ohjelmisto versio.

 

Hardware Version

Fast5370AIR-01

Software Version

SG4T1R000408C

GUI Version

4.38.1.

 

Highlighted

Telialainen
Viestejä 422 kpl

38/51

Ikävä kuulla että tilanne edelleen jatkuu. Laitteen ohjelmistopäivityksen ei ilmeisesti oletettukkaan korjaavan häiriötä? Olihan näin ettei pätkimistä esiintynyt kun dsl yhteys on pois käytöstä? Ongelma tällöin vaikuttanee jäävän dsl linjan puolelle. Olihan tiketti edelleen auki ja tutkinnassa?

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 19 kpl

39/51

@KaPetri  kirjoitti:

Ikävä kuulla että tilanne edelleen jatkuu. Laitteen ohjelmistopäivityksen ei ilmeisesti oletettukkaan korjaavan häiriötä? Olihan näin ettei pätkimistä esiintynyt kun dsl yhteys on pois käytöstä? Ongelma tällöin vaikuttanee jäävän dsl linjan puolelle. Olihan tiketti edelleen auki ja tutkinnassa?


Tämä tuorein ohjelmisto ei tosiaan ratkaissut ongelmaa ensimmäisekkäkään laitteessa, joten odotukset oli pienet, että auttaisi. Pelkällä 4G.llä ei vielä ole vuorokauden yli kokeiltu, demottiin teknisen tuen kanssa vain tilanne, että jos puh.johdon ottaa irti, niin laite siirtyy pelkkään 4G verkkoon ja laite ei tässä tilanteessa mene sammuksiin. Nyt vuorokauden aikana 3krt jo mennyt sammuksiin uptimen mukaan koko laite, siis tämä uusinkin laite + softa. 

Tiketti on edelleen auki, tekninen tuki teki itseassa vielä uudenkin. Laitoin aamulla tuoreet aikaleimat viime yöltä.

 

Tosiaan erikoista on, että jos vaikka adsl linjan puolella olisi satunnaista häiriöitä, niin miksi se saa koko laitteen menemään sammuksiin, kun kuitenkin pelkän puh.johdon irroittaminen ei saa laitetta sammumaan. Loppuuko laitteesta muisti tai miksi se vetäisi häiriöistä itsensä sammuksiin. Pääseekö tekninen tuki laitteelle asti etänä, jotta saisi lokit talteen ? Käyttöliittymässä asiakkaalla lokien nouto on estetty.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 422 kpl

40/51

Hyvä että tiketti on auki ja tutkinta jatkuu. Kyllä tähän selvyys tavalla tai toisella saadaan. Sen verran harvinaisesta tilanteesta on kyse että korjauksessa voi hetkonen mennä.

 

Jokin muistiongelma voi aina olla mahdollinen mutta miksi se ei suuremassa mittakaavassa tällöin näkyisi?

Onhan vikatiketille ilmoitettuna reitittimeen kytketyt laitteet? Kyllä meillä pääsy laitteelle on hallintaputken kautta kun dsl yhteys on ylhäällä. Se että saadaanko mekään lokeja laitteesta auki on vielä minulle epäselvää. Tämän selvitän.

 

 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.