Vikailmoituksen tekemisen vaatimukset mahdottomia

  • 2 February 2016
  • 4 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Yhteys toimi eiliseen asti hyvin, mutta tänään modeemissa palaa vain Power ja LAN -valot. Vikailmoituslomake on aika törkeä vaatimuksiltaan:

 

- "Asunnossani on useampi puhelinpistorasia, ja olen kokeillut yhteyttä jokaisesta pistorasiasta." Ei ole, mutta kohta on pakollinen.

- "Olen testannut yhteyttä myös toisella modeemilla." Ei ole toista modeemia, kohta on pakollinen. Lukiko sopimuksessa, että pitää ostaa itse toinen modeemi kokeilua ja vikailmoituksen tekoa varten?

 

Olisi myös kiinnostavaa tietää, miten vikailmoituksen testi toteaa yhteyden toimivan normaalisti, kun modeemissa DSL ja Internet valot ovat koko ajan pimeänä. Onko kenties tänään käyty sörkkimässä yhteys väärään huoneistoon, kun huoneistonumerokin on yhteydenotoista huolimatta edelleen asiakastiedoissa väärin.

 


4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Jos on asunnossasi on useita puhelinpistorasioita niin tarkistat toki jokaisen. Jos ei auta niin olet tehnyt kaikkesi.


 


Lainamodeemeja saa Sonera kaupasta. Näin voidaan varmistaa ettei oma laite oo viallinen. 


 


Jos pääset modeemillasi Soneran sivuille niin eikö tällöin yhteys toimi? Teet varmasti vikailmoituksen toisella yhteydellä (ja fiksu testeri testaa varmaan  sitä mitä käytössä).


 


Liittymäsi tiedoissa väärä asiakastieto vai asiakastiedoissasi laskutuspuolella? Liittymän tieto saattaa päivittyä viiveellä... laskutuspuoli menee tuolta väestörekisterin tietokannan mukaan.


 

Täytyy testata lainamodeemilla, tämä oli hyödyllinen tieto kiitos. Käytän nyt toista yhteyttä, olettaisin Soneran yhteystestin jotenkin pingaavan modeemia mutta näin ei taida tapahtua.

 

Osoite on väärin liittymän tiedoissa ja laskutustiedoissa, mutta asiakastiedoissa oikein (sekä väestörekisterissä). Valitin tästä aikoinaan liittymän asennuksen yhteydessä, mutta eipä ole korjattu. Toivottavasti ei ole syy katkokseen jos yhteyksiä on käyty tarkistelemassa.

Sen verran vielä noihin lainamodeemeihin, että esim. kaapelimodeemeja ei ole joka Sonera kaupassa, jos paikkakunnalla on useita kauppoja vaan laitteet keskitetty johonkin liikkeeseen. Vikapalvelusta saa tiedon, mistä kaupasta kannattaa kysellä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro tunnus234 ja tervetuloa Klaaniin :)


 


Mainitsemasi kysymykset ovat tarkastuslista:


 



 


Ja sen ajatus on nimensämukaisesti esittää muutamia eri asioita jotka on hyvä tarkistaa ennenkuin tehdään varsinainen vikailmoitus. Nimittäin noiden kuuden check-laatikon asioilla vikatilanne usein ratkeaa, tai ainakin selviää että missä se vika on.


 


Toki esim. tuo kohta "Asunnossani on useampi puhelinpistorasia, ja olen kokeillut yhteyttä jokaisesta pistorasiasta", sen teksti voisi olla vaikka "Jos asunnossani on useampi puhelinpistorasia, olen kokeillut yhteyttä jokaisesta pistorasiasta". Kaikilla nimittäin ei ole kuin yksi puhelinpistorasia, tai mahdollisuutta testata toisella modeemilla.


 


Mutta tosiaan lomake vain muistuttaa että "tee nämä ensin" :)

Vastaa