Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
altna_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

24/1 ADSL ja useampi kone

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mistäköhän johtuu kun toiseessa huoneessa laitetaan kone päälle putoaa molempien liikenne tajuttoman alas. Meillä on siis kaksi konetta ja jos yksi on päällä, ei mitään ongelmia.

Samaten jos lataa suurta tiedostoa, kaikki hidastuu. Ja ongelma ei ole että lataus vie kaiken kaistan, se tulee yleensä noin 3-50 kb/s ja tuntuu, että molemmilla laskee muu internetliikenne samalle tasolle.

Kone 1
http://www.speedtest.net/result/2139439093.png

Kone 2
http://www.speedtest.net/result/2139444836.png

Useimmiten netti toimii hitaasti, välillä jopa 2-5 megan nopeudella ja harvoina hyvinä päivinä jopa ~15 megan nopeudella. Eniten häiritsee miten kaista jakautuu molemmille koneille, tässä testi jossa molemmat ottivat turhat ohjelmat pois päältä, vain selain ja nopeustesti auki:

Kone 1
http://www.speedtest.net/result/2139457980.png

Kone 2
http://www.speedtest.net/result/2139454958.png

Ja miten ihmeessä tuntuu että YouTube ei toimi ollenkaan? Videoiden latausta saa koko ajan odotella vaikka olen pistänyt sen kaikille mahdollisille whitelisteille. Hitaammalla Elisan liittymälläkin ne latasivat kolmesti nopeammin.
4 vastausta
Tanja_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 599 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei altna,

voisitko lisätä oman asiakasnumerosi nimimerkkisi tietoihin? Pystyn sen jälkeen katsomaan liittymäsi tietoja tarkemmin meidän päästä. Vastaile tähän ketjuun, kun olet tämän tehnyt.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
altna_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tehty.
altna_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tehty.
Tanja_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 599 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei altna,

katsoin liittymääsi ja nopeus näyttää kyllä olevan kunnossa. Onhan nopeustesti tehty silloin, kun Koti TV -palvelusi ei ole päällä? Ja siten, että yksi koneistasi on modeemissa kiinni verkkokaapelilla? Muut verkkoa käyttävät laitteet tässä tilanteessa vaikka kokonaan poissa päältä. Voisit tehdä nopeustestin myös jollain toisella nopeustesterillä ja kahdella eri selainohjelmalla. Meidän verkkosivuilta löytyy nopeustesti osoitteesta http://www.sonera.fi/nopeustesti

Jos sinulla on käytössä Wlan-verkko, niin olethan suojannut verkon asianmukaisesti, jotta esim. naapurit eivät pääse käyttämään sitä?

Tarkistaisin vielä sinulla käytössä olevan puhelinjohdon pituuden? Eli se johto, mikä menee modeemiltasi puhelinpistokkeeseen. Sen tulee olla mahdollisimman lyhyt. Johdon pituus ei saa ainakaan ylittää kahta metriä ja mitään jatkojohtoja ei saa olla. Jos olit ottanut käyttöön meiltä saamasi modeemin, niin tämä on yhteensopiva liittymäsi kanssa ja tukee käytössäsi olevaa nopeusluokkaa. Paketin mukana sait sopivan mittaisen puhelinjohdon ja puhelinpistokkeen.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu